החשדות 24.10.05

../images/Emo124.gif החשדות 24.10.05 ../images/Emo124.gif

והפעם, עדכונים שונים: טקס "היכל התהילה של הרוק הבריטי" כפי שדווחנו, ב-16 לנובמבר ייערך טקס הכנסת אמנים חדשים ל"היכל התהילה של הרוק הבריטי", פרוייקט שבו החלו לפני שנה. 60 מבקרים, מוסיקאים ואנשי תעשיית המוסיקה בוחרים את האמנים אשר יקבלו את תואר הכבוד. האמנים הנבחרים לא חייבים להיות בריטיים בעצמם, אבל חייבים שתהיה להם הצלחה מסחרית בבריטניה, היינו, הם מוכרים על ידי הציבור שם. בשנה שעברה זכו לכבוד הביטלס, הסטונס, מייקל ג'קסון, מדונה, בוב מארלי, אלביס פרסלי, קווין, קליף ריצ'רד והצלליות, U2 ורובי וויליאמס. השנה המכובדים הם פינק פלויד, הקינקס, בוב דילן, ה"מי" ניו אורדר/ג'וי דיוויז'ן וג'ימי הנדריקס. ג'ון פיל יקבל תואר כבוד על מפעל חיים. פינק פלויד צפויים להשתתף בארוע, הנערך באולם "אלכסנדרה פאלאס", אם כי יש אי בהירות לגבי זה: הארוע כאמור מתקיים ב-16 לחודש, כאר למחרת ווטרס אמור להיות ברומא, לבכורת האופרה שלו. ניק מייסון הביע ספקות אם הוא יוכל להגיע. הארוע ישודר בטלוויזיה הבריטית, בערוץ 4, למחרת ה-17 בנובמבר. לאלו מאיתנו שלא נמצאים בממלכה המאוחדת - אנו יכולים לשמוע את הארוע בשידור חי מלא, בערב ה-16 לחודש, דרך "רדיו 2" של ה-BBC. השידור יתחיל בשעה 10 בערב לפי שעונם, שזה יהיה או 11 או חצות לפי שעוננו. עמוד הארוע ב-BBC: http://www.bbc.co.uk/radio2/events/ukmusichalloffame/ עדכונים לגבי ה-DVD-ים PULSE - הקטע Any Colour You Like שהושמט מהטרקליסטינג בטעות, כן כלול ב-DVD, בגרסת ההופעה. מצד שני, ה-DVD לא יכלול את ההופעה של הפלויד ב-Rock Hall Of Fame. Live 8 - כזכור, הודיעו המפיקים שהדיסק הרביעי במארז יכלול צילומים מהחזרות של הפלויד לארוע. עדיין לא ידוע אם מדובר בחזרות באולפן שהלהקה שכרה בצפון לונדון, או בחזרה הגנרלית בהייד פארק. מה שכן נודע, זה שמדובר בקטע בן 10 דקות, בו נראית הלהקה מבצעת את WYWH (כולל קטע בו רוג'ר ודייויד צוחקים על נגינתו של ניק מייסון), וכן יש ראיונות עם חברי הלהקה. אגב, בוטלגים של צילומי החזרות - כן, צילומים פיראטיים של החזרות - כבר דלפו לרשת. הדיסק הראשון במארז יכלול, כאמור, את ההופעה של הפלויד במלואה. אני מניחה שהמארז כולו לא יהיה זול (מה גם שהכסף עובר לצדקה), אבל נשמע שווה. ווטרס ומייסון בראיונות לעיתון איטלקי עיתון איטלקי קתולי בשם "המשפחה הנוצרית" - לא ממש המקום שבו הייתם מצפים למצוא את פינק פלויד - ראיין את ווטרס ומייסון לפני כשבוע. את הראיון עם ווטרס ניתן למצוא גם בגרסה האינטרנטית של העיתון, אבל זה באיטלקית. עד כמה שהצלחתי להבין מזה, עם האיטלקית הבסיסית שלי, ווטרס חזר ודיבר על Ca Ira והמצב בעולם היום, וכן על כך שהוא לא פוסל אפשרות שיעבוד עם הפלויד בעתיד. על פי דיווחים ותרגומים חלקיים של דבריו של מייסון, הוא אומר דברים דומים: אין תוכניות כרגע לעבוד ביחד, אבל זה יהיה נחמד ואין כל מניעה שזה יקרה. אבל הדברים הכי מעניינים שאמר מייסון - אם התרגום הוא מדוייק - הם אלו: "עתה הגיעה העת לעשות קונצרט גדול לתמיכה בשלום במזרח התיכון. live 8 איננו ארוע יחידי בנסיון להשפיע על פוליטיקאים להלחם בעוני בעולם: יהיו עוד ארועים כאלו. למטרה זו, עבורי, הזמן בשל להעלאת קונצרט למען השלום במזרח התיכון. אני מקווה שבמוקדם או במאוחר זה יתגשם." כל מה שזה אומר, זה שמייסון היה באמת רוצה לקיים קונצרט למען השלום. לאו דווקא כאן, אבל הרעיון ככללו מוצא חן בעיניו. המממ.... נחכה ונראה מה קורה. פלויד ברדיו רדיו 88FM ישדר מתישהו את Meddle במלואו. נדמה לי שמחר בצהריים. אם למישהם יש את הליסטינג, שרשרו לכאן. כמו כן, התכנית Freak Zone של סטיוארט מקוני ב"רדיו 6" של ה-BBC, ששודרה אתמול בערב, הוקדשה כולה ללייבל Harvest, בו הקליטו כמה מאמני הארט-רוק והאוונגרד הבריטיים המובילים בסוף שנות השישים ותחילת שנות השבעים, כולל הפלויד. קטעים שונים של אמנים אלו - כולל הפלויד - הושמעו במהלך התוכנית. ניתן לשמוע אותה בשידור חוזר, מתי שתרצו, ולבסוף, להזכירכם, הערב מתחילה סדרת התכניות על ג'ון פיל ב"רדיו 6", שתמשך כל השבוע. התכנית הראשונה, שתשודר הערב בשעה 10 לפי שעונינו (כמדומני), תכלול את השידור הראשון של פיל ב-BBC, התוכנית הראשונה אשר הגיש, באוקטובר 1967. בין האמנים אשר השמיע פיל בתוכנית, היו גם הפלוידים. כאמור, הסדרה תשודר במהלך כל השבוע, כאשר כל תכנית תתחיל בשעה 10 בערב לפי שעונינו, ותארך כשעה וחצי. עמוד התכנית: http://www.bbc.co.uk/6music/shows/inthearchive/index.shtml?rhpimage ולסיום רכילות זולה ג'ון לידון, הלא הוא ג'וני רוטן מהסקס פיסטולס, הודה שהוא "מעולם לא שנא" את הפינק פלויד. כזכור, עם פרוץ הפאנק, נהג רוטן להסתובב עם טי-שירט עליה כתב "אני שונא את פינק פלויד". עכשיו, מודה הפנקיסט הקשיש ש"זה היה סתם בדיחה". רוטן: "איך אפשר לשנוא אותם? זה כמו לומר 'תהרגו את השפנפנים החמודים'" אם אתם [בתקשורת] רוצים להציג אותו כמפלצת, לפחות תנו לי מטרה נאותה להתמרד כנגדה." רוטן מספר שהוא פגש בגילמור מספר פעמים במהלך השנים, והתרשם ממנו לטובה. גילמור, מצידו, אומר שמעולם לא לקח את הטי-שירט ברצינות, והוא אף ראה את הפיסטולס בהופעה, בזמנם, והתרשם לטובה. עכשיו כל מה שנשאר זה ששתי הלהקות יקליטו ביחד....
 

wish i was here

New member
יקליטו ביחד?

אבל חסרה השנמה של הפיסטולז,סיד וישס,גם לפינק פלויד חסר סיד...סיד בארט :(
 

itaikuskus

New member
סיד וישס איז אה פוקינג וואנקר!!!

הם בטח היו מנתקים לו את הבס. חברי הפיסטולס, כפי שהם היו צריכים להיות, כפי שהם הקליטו בnever mind the bollocks חיים כולם (גלן מטלוק הוא האיש על הבס).
 
מה פתאום. וישס היה טיפש ללא כשרון

מוסיקלי. קורט קוביין היה אינטליגנטי ומאוד מאוד מוכשר.
 

wish i was here

New member
וישס היה הנשמה של הפאנק

אני מבין שניק מייסון היה גאון מוזיקלי ברמה עצומה שאי אפשר להגיד עליו אותם דברים.... אם את מסתכלת על זה ככה,אז גם בעצם רינגו סטאר וניק מייסון ועוד הרבה לא היו ממש ווירטואוזים על הכלים שלהם וגם לא היו גאונים מוזיקליים גדולים...אבל ההשפעה היא מה שמשנה...וסיד וישס השפיע מאד על הפאנק
 
אני לא בטוחה למה אתה מתכוון

וישס בקושי ידע לנגן, מה שהיה חשוב לו זה פוזות. לא כך ניק מייסון או רינגו סטאר (ולמה דווקא הם? וישס לא היה מתופף). אין כל קשר לוירטואוזיות (וכזכור לך, אני לא מחשיבה יכולת טכנית במיוחד). וישס לא ממש כתב שירים ובנוסף, על פי כל התאורים, הוא היה דביל מושלם ובחור לא נחמד. להשוות אותו לקורט קוביין זה די מעליב. לטעמי.
 
בתאחלס ניק ורינגו גם לא היו

מי יודע מה על תופים התיפוף שלהם היה נורא בסיסי ותשימו לב שברוב השירים אלו אותם מקצבים ומעברים. אבל מה שעשה אותם לטובים זה הרגש והאווירה שהוסיפה למוסיקה ככה לפחות אצל ניק, אצל רינגו היה הגרוב שהוסיף אבל דוגרי הם לא היו ברמה גבוהה.
 
שניהם מתופפים בסדר גמור

אני לא יודעת למה אתה מתכוון "ברמה גבוהה". הם לא נגני ג'ז, זה נכון, אבל בתור מתופפי רוק מייסון הוא בסדר. רינגו הספיק בשביל הביטלס, כנראה.
 
כשאני מתכוון ברמה גבוהה אני מתכון

לזה שהם הרשו לעצמם "להתפרע על המערכת" כלומר לכתוב מקצבים מסובכים יותר מעבר למה שהם מנגנים כל הזמן, מעברים מוסיקליים שונים ומגוונים יותר אבל הם ידעו להשפיע על השירים וזה היה חלק נכבד באווירה של השירים שלהם!
 

Adidason326655

New member
אני לא חושב שקוביין מוכשר מאוד מאוד

אני לא רואה את היופי בשירים של נירוונה. למרות שאולי אז זה נחשב למשהו מצויין.
 
כבר מזמן התכוונתי לכתוב משהו ארוך

עליהם, אבל לא יצא. דיברנו לפני כמה ימים על זה שנכתוב כאן המלצות על אמנים שלא קשורים לפלויד דווקא, ע"מ שכולנו נלמד זה מזה. אני חושבת שכדאי לקדם את זה. נניח, בשרשור לשבת? או בימי חמישי? מה אתם אומרים?
 
טוב, אני אתחיל ביום שישי

ואני מזמינה גם אחרים להצטרף, ולכתוב סקירות על להקות אהובות עליהם, עבור השרשור ההוא. סקירות טובות במיוחד יועלו למאמרים. מכיוון שההודעה הזו בטח תעלם מעיניהם של רבים, אני אחזור עליה בהמשך השבוע.
 

itaikuskus

New member
וואו

אני ממש סקרן לראות מה יש לך לכתוב על נירוונה, מה גם שאני חושב שסקירה על להקות של כל אחד מחברי הפורום (מי שמעוניין בכל אופן) היא פרויקט מצוין ויוזמה מבורכת.
 
כן, יכול להיות שנצטרך לפרוש את זה

כי כתיבת סקירה זה לא דבר פשוט (גם עבורי, ובוודאי לצעירים יותר). מה דעתכם, שנחלק את זה לסקירה אחת או שתיים לשבוע?
 

itaikuskus

New member
עוד אופציה

יש המון להקות שחלק מהקריירה שלהן לוטה בערפל/פשוט לא מעניין למה שלא נהפוך את זה לסקירות על אלבומים, עם כל מה שכרוך בזה, מה עבר על הלהקה בתקופה זו, מי היו חבריה, קצת אקספוזיציה וכו' וכו'.
 
אפשר גם כך

הכוונה שלי לא היתה לסקירה הסטורית של להקות דווקא, היינו "מה הם עשו בחודש אפריל 1973", אלא סקירה רעיונית: מה הפואנטה של ההרכב, מה התימות או הרעיונות שהם קידמו, ואיך הם עשו את זה. אולי זה קצת יותר מאתגר, אבל מאידך זה יצריך הרבה פחות "מחקר". סקירות על אלבומים כבר נעשה כאן, וגם בפורומים אחרים. אבל, שכ"א יעשו מה שנוח להם.
 
למעלה