הנה זה בא-
אשת השבוע- הסבר

עוסק מורשה - דוגמאות להוצאות מוכרות

היי רות ברוכה הבאה למעגל רעננה. וברכות למשווקת השבוע. הייתי רוצה בבקשה שתפרטי דוגמאות להוצאות מוכרות שלא חושבים עליהן ובנוסף אם תוכלי גם להתמקד בהוצאות מוכרות שמשלמים עבור ביטוחים. תודה רבה והמון הצלחה ורדית פיזם סוכנת ביטוח 0526137115
 

רותירוח

New member
הוצאות מוכרות לעסק

מהי הוצאה מוכרת? כל הוצאה כספית של העסק אשר מטרתה יצירת הכנסה. יש להבחין בין הוצאה מוכרת למס הכנסה ובין הוצאה שמותרת לקיזוז מע"מ. לא כל הוצאה אשר מוכרת לצרכי מס הכנסה בהכרח מוכרת לצורך קיזוז מע"מ. הוצאות מוכרות למס הכנסה: אנו משלמים מס הכנסה על פי הרווח הנקי של העסק שלנו. מהו רווח נקי? הכנסות פחות הוצאות מוכרות. ואיך נקטין את חבות המס שלנו? ככל שיש לנו יותר הוצאות מוכרות כך הרווח יקטן ובהתאמה גם חבות המס שלנו. לכל עסק יש הוצאות אשר ייחודיות לו ולכן יש לשים לב שיתכן שההוצאה מוכרת בסוג מסוים של עסק ,ואילו בעסק אחר היא אינה מוכרת. להלן רשימה כללית של הוצאות אשר מוכרות לצרכי מס הכנסה: קניות סחורה/מוצרים הוצאות שכר עבודה דמי שכירות ביטוחים שירותים מקצועיים – רואה חשבון, עו"ד, ייעוץ מקצועי אחזקת מחשב פרסום הוצאות משרד – חשמל, ארנונה, מים משרדיות פחת תקשורת – דואר, אינטרנט עמלות בנקים, כרטיסי אשראי במידה והעסק מתנהל מהבית מס הכנסה לא מכיר בכל ההוצאה אלא רק בחלק היחסי שמשמש את העסק משמע, אם אדם גר בדירת 5 חדרים ועובד בחדר אחד, מס הכנסה יכיר בחמישית מהוצאות הבית המשמשות את החדר. ולכן, הוצאות גז לצורך העניין לא יוכרו בכלל. (אלא אם כן את שפית או קונדיטורית...) ישנו סוג נוסף של הוצאות אשר מס הכנסה לא מכיר בכל ההוצאה למרות שההוצאה אכן בוצעה בפועל: אחזקת טלפון נייד אחזקת טלפון נייח בעבודה מהבית אחזקת רכב נסיעה לחול כיבוד ביגוד מתנות אשל הוצאות נוספות הן הוצאות לרכישת רכוש קבוע. לדוגמא: מחשב, רהיטים, רכב וכו' מס הכנסה לא מוכן להכיר בהוצאות אלו בשנה שבה בוצעה הרכישה אלא פורס את ההוצאה למספר שנים בהתאם לסוג הנכס. הטענה היא שזאת הוצאה שאנו "נהנים" ממנה במשך מספר שנים לכן היא לא נרשמת במלואה בשנה שבה הוצאה ,אלא במשך מספר שנים ,דרך הפחת של הנכס. לדוגמא פחת על מחשב הוא 33% ולכן ההוצאה תפרס לשלוש שנים. הוצאות מוכרות לצרכי קיזוז מע"מ: כל שקל שעובר ידיים במדינה יש מישהו שמשלם עליו מע"מ ומישהו שמזדכה על המע"מ. ועל כן הוצאה תהיה מוכרת לצרכי מע"מ רק אם הצד השני של העסקה שילם את המע"מ על ההכנסה הזו. ולכן עסקאות עם עוסקים פטורים אשר פטורים מלשלם מע"מ על הכנסותיהם לא יהיו מותרות לצרכי קיזוז מע"מ. הוצאות נוספות אשר לא ניתן לקזז מהם מע"מ הם לדוגמא: ביטוחים, עמלות בנקים, ארנונה. בנוגע להוצאות רגילות, אשר שני הצדדים חייבים במע"מ, על פי רוב ניתן לקזז את מלוא המע"מ המופיע בסכום החשבונית, אבל ישנם הוצאות מסוימות שלא ניתן לקזז את מלוא המע"מ. לדוגמא: הוצאות עבור טלפון סלולרי ואחזקת רכב: יש לבדוק אם עיקר השימוש היה לעסק או לצורך אחר. במידה ועיקר השימוש היה עסקי אפשר לנכות 66% מסכום המע"מ של החשבונית. במידה ועיקר השימוש היה לצורך אחר אפשר לנכות רק 25% מסכום המע"מ של החשבונית.
 

רותירוח

New member
הוצאות ביטוחים שמוכרות לעסק

ישנם מספר הוצאות עבור ביטוחים שמוכרות לצרכי מס הכנסה. קודם כל חשוב לציין שאף אחת מאותן הוצאות לא מותרת לקיזוז מע"מ. הוצאות ביטוחים אשר מוכרות במלואן לצרכי העסק: ביטוח אחריות מקצועית ביטוח משרד - במידה והעסק לא מתנהל מהבית הוצאות שמוכרות בחלקן: ביטוחי רכב - חובה, מקיף, צד ג' - מוכר חלק יחסי מהן לפי תאום הוצאות הרכב על פי חוקי מס הכנסה. ביטוחי מנהלים, קופות גמל, קרנות השתלמות - מוכרות לפי חלק יחסי לפי הוראות מס הכנסה המתעדכנות משנה לשנה. ביטוח מבנה לעסק המתנהל מהבית - חלק יחסי לפי מספר החדרים המשמשים את העסק מסך הבית.
 

רותירוח

New member
החזרי מס לשכירים

הסבר קצת על החזרי מס לשכירים: שכירים לא חייבים להגיש דו"חות למס הכנסה. על כן גם שכיר הזכאי לקבל החזר ממס הכנסה, לא יקבל את ההחזר הכספי באופן אוטומטי אלא רק אם יפנה למס הכנסה. החזרי המס לשכירים ניתן לדרוש עד שש שנים אחורה. מדוע מגיעים לך החזרי מס? מס הכנסה משלמים לפי חישוב שנתי, אולם כשכיר המעסיק מנכה מכם מס באופן חודשי ולכן יתכנו לעיתים חישובים שגויים (שלא באשמת המעסיק) היכולים לנבוע מסיבות רבות, ביניהן:* - מעבר בין עבודות, נסיעות לחו"ל, לימודים, חופשת לידה - הפסדים בבורסה - מגורים באזורים המזכים בהטבות ממס - פדיון מוקדם של קופות גמל, קרן השתלמות או ביטוח חיים - תשלום באופן עצמאי לביטוח חיים או קרן פנסיה - מורים בשנת שבתון - תרומות למוסדות ציבור - ביטוח משכנתא - סיום תואר אקדמאי או לימודי הוראה משנת 2005 ואילך *הרשימה הינה חלקית וכוללת את המקרים הנפוצים ביותר בגינן מגיע החזר המס. בכדי לבדוק את זכאותכם להחזר מס יש להמציא את המסמכים הבאים עבור כל שנה שנבדקת בנפרד: - טופס 106 לשנת המס הרלבנטית מכל מקומות העבודה של שני בני הזוג. - אישור לצרכי מס לשנת המס הרלבנטית מהפרשות לקופות גמל, ביטוחי מנהלים, קרנות השתלמות או כל הפרשה אחרת שנעשתה באופן עצמאי ולא דרך המשכורת עבור שני בני הזוג. - אישור לצרכי מס לשנת המס הרלבנטית על ביטוח חיים למשכנתא. - אישור לצרכי מס מביטוח לאומי על תקבולים שהתקבלו במהלך השנה הרלבנטית כדוגמת דמי לידה, דמי אבטלה, תגמולי מילואים שלא התקבלו דרך המשכורת. - תרומות שניתנו על ידי שני בני הזוג במהלך השנה הרלבנטית. - טופס 867 על כל חלקיו מכל חשבונות הבנק הקיימים - טופס זה הינו אישור על ניכוי מס במקור שהבנק ביצע מפקדונות, פעולות בניירות ערך וקבלת דיבידנד שעברו דרך הבנק - כל שעליכם לעשות הוא לבקש מהבנק להנפיק לכם 6 שנים אחורה את המסמכים והם ישמחו להנפיק לכם. - במידה ואחד מבני הזוג הוא בעל מקצוע חופשי אשר נדרשת עבורו תשלום של רשיון עוסק כדוגמת רו"ח, עו"ד יש להמציא את האישור עבור תשלום האגרה. מדוע כדאי להיעזר ברואה חשבון להגשת דו"חות להחזרי מס? עריכת דו"ח למס הכנסה הינו נושא מורכב ולכן עריכת דו"ח ע"י איש מקצוע מבטיחה שהדו"ח מוגש בצורה מקצועית ותחסוך עוגמת נפש עקב טעויות ו/או אי ידעת חוקי המס. רואה חשבון הבקיא בתחום המיסוי יאפשר ללקוח לנצל את מקסימום הטבות המס ובכך לגרום להגדלת החזר המס באופן ניכר. כמו כן, רואה החשבון יכין עבורך את הבקשה להחזר המס וייצג אותך מול הרשויות עד לקבלת הכסף.
 
החזרים לשכירים ../images/Emo39.gif

| הי רות היה תענוג לקרוא את תשובתייך המפורטות ,והמקצועיות בנושאים השונים. רציתי לשאול כמה שנים אחורה אפשר להגיש תביעה להחזר מס ? ומה צריך להביא לרו"ח כדי לבצע את זה בהצלחה שירה רוזנבוים שירה רוזנבוים תזונאית טבעית שמלווה אותך לאורך כל הדרך shira.rozen @gmail.com
 

רותירוח

New member
החזרי מס לשכירים

הסבר קצת על החזרי מס לשכירים: שכירים לא חייבים להגיש דו"חות למס הכנסה. על כן גם שכיר הזכאי לקבל החזר ממס הכנסה, לא יקבל את ההחזר הכספי באופן אוטומטי אלא רק אם יפנה למס הכנסה. החזרי המס לשכירים ניתן לדרוש עד שש שנים אחורה. מדוע מגיעים לך החזרי מס? מס הכנסה משלמים לפי חישוב שנתי, אולם כשכיר המעסיק מנכה מכם מס באופן חודשי ולכן יתכנו לעיתים חישובים שגויים (שלא באשמת המעסיק) היכולים לנבוע מסיבות רבות, ביניהן:* - מעבר בין עבודות, נסיעות לחו"ל, לימודים, חופשת לידה - הפסדים בבורסה - מגורים באזורים המזכים בהטבות ממס - פדיון מוקדם של קופות גמל, קרן השתלמות או ביטוח חיים - תשלום באופן עצמאי לביטוח חיים או קרן פנסיה - מורים בשנת שבתון - תרומות למוסדות ציבור - ביטוח משכנתא - סיום תואר אקדמאי או לימודי הוראה משנת 2005 ואילך *הרשימה הינה חלקית וכוללת את המקרים הנפוצים ביותר בגינן מגיע החזר המס. בכדי לבדוק את זכאותכם להחזר מס יש להמציא את המסמכים הבאים עבור כל שנה שנבדקת בנפרד: - טופס 106 לשנת המס הרלבנטית מכל מקומות העבודה של שני בני הזוג. - אישור לצרכי מס לשנת המס הרלבנטית מהפרשות לקופות גמל, ביטוחי מנהלים, קרנות השתלמות או כל הפרשה אחרת שנעשתה באופן עצמאי ולא דרך המשכורת עבור שני בני הזוג. - אישור לצרכי מס לשנת המס הרלבנטית על ביטוח חיים למשכנתא. - אישור לצרכי מס מביטוח לאומי על תקבולים שהתקבלו במהלך השנה הרלבנטית כדוגמת דמי לידה, דמי אבטלה, תגמולי מילואים שלא התקבלו דרך המשכורת. - תרומות שניתנו על ידי שני בני הזוג במהלך השנה הרלבנטית. - טופס 867 על כל חלקיו מכל חשבונות הבנק הקיימים - טופס זה הינו אישור על ניכוי מס במקור שהבנק ביצע מפקדונות, פעולות בניירות ערך וקבלת דיבידנד שעברו דרך הבנק - כל שעליכם לעשות הוא לבקש מהבנק להנפיק לכם 6 שנים אחורה את המסמכים והם ישמחו להנפיק לכם. - במידה ואחד מבני הזוג הוא בעל מקצוע חופשי אשר נדרשת עבורו תשלום של רשיון עוסק כדוגמת רו"ח, עו"ד יש להמציא את האישור עבור תשלום האגרה. מדוע כדאי להיעזר ברואה חשבון להגשת דו"חות להחזרי מס? עריכת דו"ח למס הכנסה הינו נושא מורכב ולכן עריכת דו"ח ע"י איש מקצוע מבטיחה שהדו"ח מוגש בצורה מקצועית ותחסוך עוגמת נפש עקב טעויות ו/או אי ידעת חוקי המס. רואה חשבון הבקיא בתחום המיסוי יאפשר ללקוח לנצל את מקסימום הטבות המס ובכך לגרום להגדלת החזר המס באופן ניכר. כמו כן, רואה החשבון יכין עבורך את הבקשה להחזר המס וייצג אותך מול הרשויות עד לקבלת הכסף.
 

רותירוח

New member
הצהרת הון מהי?

מי נדרש להגיש הצהרת הון? נדרש להגישה מי שחייב בהגשת דו"ח שנתי, משמע עצמאים, בעלי חברות ושכירים שההכנסה שלהם עולה על סכום מסוים. לאחר הגשת הצהרת הון ראשונה, תדרשו להגיש אחת לכל 3-5 שנים הצהרה נוספת. בנוסף, תדרשו להגיש הצהרת הון במידה ולרשות המיסים יש חשד שהעלמתם הכנסות. מה הצהרת הון כוללת? ההצהרה היא דוח של אדם, זוג או משפחה אשר כוללת דיווח מפורט על כל הרכוש של הנישום. הרכוש כולל את כל הנכסים שברשותו כדוגמת דירה, קרקע, תוכניות חיסכון, ניירות ערך, מזומנים, כלי רכב, תכולת דירה, תכשיטים, יצירות אומנות, זכויות שיש לנישום בנכסים אחרים וכו'. מנגד גם נרשמות בהצהרה כל ההתחייבויות של המגיש אשר כוללות הלוואות, משיכת יתר בבנק, משכנתא וכו'. ההפרש בין הנכסים והרכוש בבעלותכן להתחייבויות שלכן הוא ההון עליו אתן מצהירות. כל נכס או התחייבות שאתן מדווחות עליו בהצהרה, צריך להגיש בליווי מסמכים מאמתים. לדוגמא: מצורפים אישורים על יתרת עו"ש, יתרת משכנתא, קופות גמל, נסח טאבו על דירה, רשיון רכב וכו'. לאימות נכסים יוצאי דופן, כמו מתנה גדולה - יש לצרף מסמך שמאמת את קבלת המתנה. בדיוק מסיבה זו כדאי לשמור כל מסמך הנוגע לרכישת נכס או לקבלת הכנסה חריגה מהרגיל. מדוע צריך להגיש הצהרת הון? הצהרת הון היא אחד הכלים העיקריים של מס הכנסה לבדוק האם דיווחתם על הכנסותיכן במלואם והאם שילמתן את כל המיסים שהוטלו עליכן. מס הכנסה מבצע השוואה בין הצהרות ההון שהוגשו לאורך כמה שנים. הם בעיקר בודקים האם הונו של הנישום גדל בצורה סבירה, שתואמת את הדיווחים שהגיש בדו"חות השנתיים למס הכנסה, או שיש פער שהוא אינו סביר. מס הכנסה משתמש כאשר הוא מבצע את הבדיקה ב"טבלאות מחיה" שמשקפות ממוצע של הוצאות מחיה שתואמות למגיש ההצהרה לפי מספר ילדים. אם מס הכנסה מחליט כי ההון של הנישום גדל בצורה בלתי סבירה, וההסברים של הנישום לא הניחו את דעתו, מס הכנסה עלול להגיש לנישום דרישה לתשלום מס נוסף שמשקף לדעתו את הגידול בהון. לעתים קרובות לנישום נראה כי מס הכנסה פעל בצורה שאינה סבירה כאשר קבע את תוספת המס ולכן ענייני שומות באים לדיון בבית המשפט לעיתים קרובות. כאשר מגיעה שומה לדיון בבית משפט בדרך כלל מוטלת על הנישום החובה להוכיח כי הוא דיווח כראוי על הכנסותיו וכי הפער בין שתי הצהרות ההון סביר. באמצעות הצהרת הון יכול מס הכנסה לבדוק אילו עוד מקורות הכנסה יש לנישום. מתי מגישים הצהרת הון ראשונה? ברגע שאדם עובר למעמד של נישום שחייב להגיש דוח שנתי על ההכנסות שלו (למשל: עצמאי, בעל חברה), מס הכנסה מבקש ממנו להגיש הצהרת הון ראשונה. לאחר מכן הוא יידרש אחת לכל כמה שנים להגיש הצהרת הון נוספת. הצהרה הראשונה היא החשובה מכל ההצהרות הבאות, וזאת בגלל שהיא מהווה את הבסיס לכל הבדיקות שיבואו בשנים הבאות. מסיבה זו מקפידים רואי חשבון לסייע לנישומים לדקדק יותר ברישומי הצהרה הזו ולכלול כל פריט אפשרי אשר יכול להכנס להצהרת ההון. רבים משתדלים להפחית מערך הנכסים שלהם בהצהרה. פעולה זו היא טעות אם חושבים על הדוח של השנים הבאות, וזאת מאחר ובהצהרה הבאה יהיה עליכם להסביר גידול בהון נרחב יותר ממה שאמור להיות. לכן חשוב לדייק בהצהרת ההון הראשונה.
 

רותירוח

New member
נושאים שמעניינים אותכן

אם ישנו נושא בתחום הפיננסים אשר אתן מעוניינות לקבל לגביו הסבר אנא כתבו לי פה ואשתדל לתת את התשובה המקיפה ביותר
 

רותירוח

New member
דמי לידה לעצמאית

דמי לידה לעצמאית האם מותר לעצמאית לעבוד בתקופת חופשת הלידה ? האם משמעות הדבר הוא ויתור מיידי על דמי הלידה להם היא זכאית מביטוח לאומי? לביטוח לאומי הסמכות להפעיל את שיקול הדעת בכל מקרה ומקרה. החוק אומר כי ביטוח לאומי ישלם דמי לידה למבוטחת עבור הזמן בו היא לא עבדה. וזאת כמובן אם התקיימו התנאים הרגילים: ששילמה דמי ביטוח לאומי מההכנסה שלה כעובדת עצמאית עבור 10 חודשים מתוך 14 החודשים שקדמו ליום שבו הפסיקה לעבוד או ששה שבועות לאחר הלידה לפי המאוחר, או בעד 15 חודשים מתוך 22 החודשים שקדמו לאותו יום. החוק גם אומר כי המוסד לביטוח לאומי יכול לשלול את הזכות לדמי לידה אם בתוך הזמן שעבורו שולמו לה דמי לידה המבוטחת עבדה. מה הם דמי לידה? דמי הלידה הם תשלום אשר מחליף את השכר אך אשר מוגבל להכנסה המקסימלית לתשלום דמי ביטוח לעובדת שכירה ולעובדת עצמאית, כפי שהיה בחודש שקדם ליום הפסקת עבודתה של היולדת. מקסימום גמלת דמי לידה ליום- 1,345.60 ש"ח (החל ב-01.01.2010). על-פי החוק מחושבים דמי הלידה ליום על-פי מלוא השכר או ההכנסה של המבוטחת כעצמאית בשלושת החודשים שקדמו ל-1 בחודש שבו הפסיקה את העבודת,לחלק ב-90, אך לא יותר ממקסימום דמי הלידה ליום. מי שהיא גם עובדת שכירה וגם עובדת עצמאית - דמי הלידה ישולמו לה על-פי שתי ההכנסות שלה כאמור לעיל, אך לא יותר ממקסימום דמי הלידה ליום, ובלבד שצברה בנפרד תקופת זכאות מעבודתה כעצמאית. דמי הלידה לעצמאית ישולמו בשלב ראשון לפי המקדמות שהיא משלמת לביטוח לאומי וכאשר מתקבלת שומה סופית לאותה השנה בה יצאה לחופשת לידה יחושבו שוב דמי הלידה בהתאם לשומה וישולמו/ידרשו חזרה ההפרשים. דמי הלידה משולמים באמצע חופשת הלידה, בתשלום אחד, לחשבון הבנק של המבוטחת. איך מגישים תביעה לדמי לידה? כדי לקבל דמי לידה יש למלא טופס תביעה לדמי לידה ולהגיש אותו לסניף המוסד לביטוח לאומי שבמקום המגורים, בצירוף אישור לידה מבית החולים. את טופס התביעה אפשר למסור למוסד לביטוח לאומי מיד עם הפסקת העבודה אך לא לפני 9 שבועות שלפני יום הלידה המשוער (מי שמוסרת את הטופס לפני הלידה צריכה להביא מהרופא המטפל בה אישור המציין את תאריך הלידה המשוער) ולא יאוחר מ-12 חודשים מיום הזכאות הראשון לדמי הלידה. חופשת לידה לאב: אב יכול להחליף את בת זוגו בחלק מחופשת הלידה לצורך טיפול בילד, ולקבל תשלום בעד החופשה. סך כל תקופת חופשת הלידה שמגיעה לשניהם לא תעלה על תקופת החופשה שהיתה מגיעה לאם, אם לא היתה מתחלפת עם בן הזוג. האב יהיה זכאי להחליף את בת זוגו אם גם הוא וגם בת זוגו עבדו וצברו תקופת ביטוח שמזכה בדמי לידה לתקופה של 14 שבועות, ורק אם בת זוגו מסכימה שהוא יחליף אותה. האב יחליף את האם לאחר שהיתה בחופשת לידה 6 שבועות רצופים לפחות לאחר הלידה, וחופשתו תהיה לתקופה של 21 ימים לפחות. דמי הלידה יועברו לזכות חשבון הבנק של האישה או לחשבון משותף שלה ושל בן הזוג. שיהיו לכולנו לידות קלות!
 
למעלה