קצת תמונות מהקרון החדש...

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
עקרונית אתה צודק

כבר קרה כמה פעמים
שנכנסתי לרכבת (בעיקר זה קורה ב-IC3) ומתוך התא או שניים של השירותים שהיו בה אף אחד לא היה במצב שמיש (נעול או כל מיני תקלות אחרות) אז מה? אז התלוננתי? צעקתי? מה זה צריך להיות שאין שירותים ברכבת? לא. כי אני פשוט חושב ששירותים ברכבת, במיוחד פרוורית, הם דבר לא נחוץ ולא חיוני במיוחד. זה הכל. בלי שום קשר אם אלו שירותי נכים או שירותי לא-נכים. אז אתה מוכן לענות על השאלה שלי מה האסון הגדול שנכה (או כל אדם אחר) יסע 30 דקות ברכבת בלי שירותים? נכון מאוד, האסון בכלל לא גדול, יש רק לדאוג לשירותי נכים זמינים בכל תחנה. שים לב שגם שאלתי פעמיים האם יש שיפור באופן העלייה לרכבת. כי זה באמת דבר חשוב וזה באמת עניין של איכות חיים של הנכה, ושל האפשרות שלו (אם וכאשר יהיה קרון כזה בכל רכבת) לא להיות מחוייב לרכבת מסויימת ש"הזמין" מראש אלא להגיע באופן ספונטני לתחנה. יש נושאים בוערים הרבה יותר בתחבורה הציבורית בכלל וברכבת בפרט שהם הרבה יותר חשובים משירותים לנכים בתוך הקרונות. כמו הראמפה שעליה דיברתי, כמו עוד משהו כמו 10 תחנות בארץ שכלל לא נגישות לנכים, ובעיקר אוטובוסים: אף חברה כיום לא מצויידת ברכבים בין עירוניים להסעת נכים, וגם השירותים עם מכונות עירוניות לא ממש עובדים כמו שצריך. אז לבוא ולהגיד ש"וואו יש שירותים לנכים ברכבת" ולהאשים אותי בזה שאני פשוט לא רואה בזה את הביג דיל ולעשות ממני בן-אדם חשוך ואפל שלא מכיר בזכויות הנכים, זה סתם קנטרני מצדך. ואתה זורק סיסמאות מאוד נכונות וכולם (בצדק) מצטרפים אליך כמו זה ש"לנכה מגיע לעלות על הרכבת גם על חשבון הנוחות של שאר האנשים". רק שאני לא אמרתי שלא... ואתה עושה ממני כאילו כן.
עקרונית אתה צודק
הרכבות הדו-קומתיות נועדו לשרת בקווים פרבריים, וכמו שאין שירותים באוטובוס פרברי או ברכבת תחתית, השירותים שם די מיותרים. אבל: 1. הרכבות האלה עושות היום את כל הקווים (חוץ מירושלים). בכלל, מצוקת הציוד ברכבת ישראל עדיין לא מאפשרת ציוד יעודי כזה (אני מקווה שגם זה יגיע מתישהו). 2. אם כבר יש שירותים בקרונות ה"רגילים" וגם קרונות עם מקום לנכים, מן הראוי שאלה האחרונים יהיו מצוידים גם בשירותים לנכים.
 

euronitzan

New member
../images/Emo45.gif

לא מוכן לספוק מאף אחד זלזול
בציבור הנכים הם אנשים נפלאים ומוכשרים שזכותם להיות שווים ככולם ומגיע גם לנכים לנסוע ברכבת בכבוד גם על חוסר כמה מקומות ישיבה בקרון
 

Gunslinger

New member
קראתי את השרשור. אני נכה בכיסא..

נחמד...
אני לא יודע כמה זה טוב לציבור הנכים זה בוודאי טוב (ואין לזלזל בכך) אבל לשאר ציבור הנוסעים זה אומר כנראה פחות מקומות ישיבה וכיסאות הרבה פחות נוחים מכל מה שהיה ברכבת עד היום. (כך זה נראה) נקווה שזה יהיה פתח לאופניים ברכבת כי זה נראה מתאים ושאלה שלא ענו לי יש שיפור באופן עליית הנכים לקרון עצמו? ראמפה מתקפלת או משהו? חן אמר פעם משהו די מזמן על קרונות שאמורים להגיע עם כזה דבר
קראתי את השרשור. אני נכה בכיסא..
תודה שהבאתם את המידע אני נכה בכיסא גלגלים ונוסע "כבד" ברכבת ישראל קודם כל אגיד שאני מסכים לגמרי עם URILEI קרונות האלה לא מחדשים שום דבר. בעיה עיקרית זה אפשרות לכ\הכנס לרכבת ולצאת בתחנת היעד הבעיות הן: 1) הודעה מראש 2) אין אפשרות לנסוע ברכבות מאוחרות (פשוט לא מאשרים את הנסיעות בערב ולפעמים אחרי הצהריים) 3) שוכחים להוריד את הבנאדם מהרכבת (קרה לי לא פעם שפספסתי תחנה) דרך יחידה לפתור את הבעיות הללו זה אפשרות כניסה לקרון באופן עצמאי אבל בשביל זה לא מספיק רק קרונות מיוחדים. הרציפים בארץ יש בשני גבהים וכל עוד זה המצב שום קרון לא יעזור קראתי לא פעם על הDD החדשים בעבר וגם את איך שרכבת ישראל התפארה בזה שרכשו קרונות נגישים. משמעות של מילה "ניגשות" זה אפשרות לעבור/להכנס באופן עצמאי וברכבת המכשול העיקרי זה כניסה ויציאה מקרון. רכבת ישראל עושה משהו כדי להראות שהם עושים משהו ולא כדי לפתור את הבעיות באמת. בשביל שיוכלו להגיד "מה הנכים רוצים? תראו אנחנו מתאמצים". יש לי חבילה של מקרים שתיעדתי שקרו לי ברכבת, שכללו פספוסי תחנות, אי אישור של הנסיעה כי "למנהל לא בא להתאמץ" או "אחרי 2 בצהריים לא מאשרים נסיעות להרצליה". או ביטוי כזה ממנהל של ת"א השלום "אתה לא בא יותר בשעה כזאת", ביטול של נסיעה (שתואמה איתם) שעה מראש והרשימה עוד ארוכה גם הזלזול שלהם. לא שומעים מהם אפילו "סליחה" כשמפספסים תחנה למכתבי תלונה אחרונים ששלחתי בינואר קיבלתי תשובה רק אתמול וגם זה בזכות פניה לגורמים מצתווחים וגלי צה"ל. נמאס כבר מה"חפיפניקיות" של רכבת ישראל שכביכול עושה מאמץ.
 

urilei

New member
אם אתה מסכים עם מה שאמרתי

קראתי את השרשור. אני נכה בכיסא..
תודה שהבאתם את המידע אני נכה בכיסא גלגלים ונוסע "כבד" ברכבת ישראל קודם כל אגיד שאני מסכים לגמרי עם URILEI קרונות האלה לא מחדשים שום דבר. בעיה עיקרית זה אפשרות לכ\הכנס לרכבת ולצאת בתחנת היעד הבעיות הן: 1) הודעה מראש 2) אין אפשרות לנסוע ברכבות מאוחרות (פשוט לא מאשרים את הנסיעות בערב ולפעמים אחרי הצהריים) 3) שוכחים להוריד את הבנאדם מהרכבת (קרה לי לא פעם שפספסתי תחנה) דרך יחידה לפתור את הבעיות הללו זה אפשרות כניסה לקרון באופן עצמאי אבל בשביל זה לא מספיק רק קרונות מיוחדים. הרציפים בארץ יש בשני גבהים וכל עוד זה המצב שום קרון לא יעזור קראתי לא פעם על הDD החדשים בעבר וגם את איך שרכבת ישראל התפארה בזה שרכשו קרונות נגישים. משמעות של מילה "ניגשות" זה אפשרות לעבור/להכנס באופן עצמאי וברכבת המכשול העיקרי זה כניסה ויציאה מקרון. רכבת ישראל עושה משהו כדי להראות שהם עושים משהו ולא כדי לפתור את הבעיות באמת. בשביל שיוכלו להגיד "מה הנכים רוצים? תראו אנחנו מתאמצים". יש לי חבילה של מקרים שתיעדתי שקרו לי ברכבת, שכללו פספוסי תחנות, אי אישור של הנסיעה כי "למנהל לא בא להתאמץ" או "אחרי 2 בצהריים לא מאשרים נסיעות להרצליה". או ביטוי כזה ממנהל של ת"א השלום "אתה לא בא יותר בשעה כזאת", ביטול של נסיעה (שתואמה איתם) שעה מראש והרשימה עוד ארוכה גם הזלזול שלהם. לא שומעים מהם אפילו "סליחה" כשמפספסים תחנה למכתבי תלונה אחרונים ששלחתי בינואר קיבלתי תשובה רק אתמול וגם זה בזכות פניה לגורמים מצתווחים וגלי צה"ל. נמאס כבר מה"חפיפניקיות" של רכבת ישראל שכביכול עושה מאמץ.
אם אתה מסכים עם מה שאמרתי
אז הרי הוכחתי את טענתי מצויין... אין שום חידוש של ממש לציבור הנכים בקרונות החדשים. לגבי הקרונות אני מחכה לשמוע מחן אם הוא יודע משהו לגבי העניין, האם ומתי יהיו רמפות משולבות בקרון והאם יהיה ניתן להרכיב כאלה גם על קרונות קיימים כי הוא אמר על זה משהו בעבר בעיית גובה הרציפים היא סביר מאוד להניח פתירה אם וכאשר יהיו קרונות מתאימים. ניתן לשנות את גובה הרציפים ללא השקעה רצינית (בסך הכל יציקת בטון) או אפילו זול יותר - ליצור ראמפת בטון על הרציף שתגיע לגובה הנכון ברוחב של כמה מטרים ולוודא שקרון הנכים יעצור בצמוד לראמפה - גם כן פתרון לא מסובך. לגבי חוסר הנכונות של עובדי הרכבת לשתף פעולה אין לי הרבה מה להגיד חוץ מזה שזה מגעיל (במיוחד "אהבתי" את "אין נסיעות להרצליה אחרי 2", ממש נשמע כמו תקנה ברורה והגיונית...). אין לי עצה טובה יותר מלבד לפנות אישית לשר התחבורה (גבר גבר) ולמנכ"ל הרכבת בכל בעייה כזו ולדווח, בתקווה לאכיפה מוגברת יותר של זכויות הנכים ברכבת.
 

Gunslinger

New member
עם הרצליה טיפה הגזמתי

אם אתה מסכים עם מה שאמרתי
אז הרי הוכחתי את טענתי מצויין... אין שום חידוש של ממש לציבור הנכים בקרונות החדשים. לגבי הקרונות אני מחכה לשמוע מחן אם הוא יודע משהו לגבי העניין, האם ומתי יהיו רמפות משולבות בקרון והאם יהיה ניתן להרכיב כאלה גם על קרונות קיימים כי הוא אמר על זה משהו בעבר בעיית גובה הרציפים היא סביר מאוד להניח פתירה אם וכאשר יהיו קרונות מתאימים. ניתן לשנות את גובה הרציפים ללא השקעה רצינית (בסך הכל יציקת בטון) או אפילו זול יותר - ליצור ראמפת בטון על הרציף שתגיע לגובה הנכון ברוחב של כמה מטרים ולוודא שקרון הנכים יעצור בצמוד לראמפה - גם כן פתרון לא מסובך. לגבי חוסר הנכונות של עובדי הרכבת לשתף פעולה אין לי הרבה מה להגיד חוץ מזה שזה מגעיל (במיוחד "אהבתי" את "אין נסיעות להרצליה אחרי 2", ממש נשמע כמו תקנה ברורה והגיונית...). אין לי עצה טובה יותר מלבד לפנות אישית לשר התחבורה (גבר גבר) ולמנכ"ל הרכבת בכל בעייה כזו ולדווח, בתקווה לאכיפה מוגברת יותר של זכויות הנכים ברכבת.
עם הרצליה טיפה הגזמתי
במקרה ספציפי הזה אמרו "מנהל לא נמצא ולכן לא יכולים לאשר לך נסיעה משעה 2". כשמתקשרים לקבוע נסיעה מדברים עם אחראיות משמרת שם ושלושתן דווקא אחלה. וכאן הבעיה. כשמנהל תחנה מסרב לאשר נסיעה, אני יכול לדבר רק איתן והן מצד אחד לא יכולות לקרבוע שום דבר ומדצ שני זה גורם יחיד שאיתו ניתן לדבר. אבל המקרה השני שציטטתי היה מילה במילה ובנימה מאוד עצבנית מצד מנהל התחנה (יש לי גם תיעוד מוקלט)
 

urilei

New member
את מי זה מעניין בכלל?

עם הרצליה טיפה הגזמתי
במקרה ספציפי הזה אמרו "מנהל לא נמצא ולכן לא יכולים לאשר לך נסיעה משעה 2". כשמתקשרים לקבוע נסיעה מדברים עם אחראיות משמרת שם ושלושתן דווקא אחלה. וכאן הבעיה. כשמנהל תחנה מסרב לאשר נסיעה, אני יכול לדבר רק איתן והן מצד אחד לא יכולות לקרבוע שום דבר ומדצ שני זה גורם יחיד שאיתו ניתן לדבר. אבל המקרה השני שציטטתי היה מילה במילה ובנימה מאוד עצבנית מצד מנהל התחנה (יש לי גם תיעוד מוקלט)
את מי זה מעניין בכלל?
צריך מנהל בשביל לפתוח ראמפה עם 4 גלגלי שיניים? אני בטוח שגם בלי תואר במנהל עסקים אפשר להתמודד עם המתקן הזה... יש תחנות כמו גן החיות התנ"כי, כפר חב"ד ובאר יעקב למשל שאני ממש בספק אם יש להן בכל מנהל (השתיים האחרונות לא מתאימות כלל לנכים או רק אחד הרציפים בהן). אבל מה הקשר? אפשר לתדרך את מוכר הכרטיסים או אפילו את המאבטח לגבי תפעול של המתקן הזה וזהו. למה לכל הרוחות צריך מנהל בתחנה בשביל לפתוח את המתקן הזה?
 

levikon

New member
למה לא מתאימות? בשניהן יש רציפים

את מי זה מעניין בכלל?
צריך מנהל בשביל לפתוח ראמפה עם 4 גלגלי שיניים? אני בטוח שגם בלי תואר במנהל עסקים אפשר להתמודד עם המתקן הזה... יש תחנות כמו גן החיות התנ"כי, כפר חב"ד ובאר יעקב למשל שאני ממש בספק אם יש להן בכל מנהל (השתיים האחרונות לא מתאימות כלל לנכים או רק אחד הרציפים בהן). אבל מה הקשר? אפשר לתדרך את מוכר הכרטיסים או אפילו את המאבטח לגבי תפעול של המתקן הזה וזהו. למה לכל הרוחות צריך מנהל בתחנה בשביל לפתוח את המתקן הזה?
למה לא מתאימות? בשניהן יש רציפים
בגובה הקרונות. אני לא יודע אם נשארו בארץ תחנות בהן הרציפים באמת נמוכים.
 

urilei

New member
לא מתאימות

למה לא מתאימות? בשניהן יש רציפים
בגובה הקרונות. אני לא יודע אם נשארו בארץ תחנות בהן הרציפים באמת נמוכים.
לא מתאימות
כי נדמה לי שאין אפשרות מעבר ללא מדרגות בין הרציפים (ולא בגלל גובה הרציפים עצמם) אולי התקינו מעלית שם אבל לא נראה לי. או שהתקינו איזה משהו שלא ממש עובד. לגבי גובה הרציפים נדמה לי שחן אמר פעם שיש בארץ יותר מגובה אחד אבל נראה לי שזה באמת לא יהווה מכשול רציני לראמפות. מקסימום עוד יציקת בטון קטנה, לא יותר מזה.
 

levikon

New member
אהה.. הנגישות בתחנה עצמה.

לא מתאימות
כי נדמה לי שאין אפשרות מעבר ללא מדרגות בין הרציפים (ולא בגלל גובה הרציפים עצמם) אולי התקינו מעלית שם אבל לא נראה לי. או שהתקינו איזה משהו שלא ממש עובד. לגבי גובה הרציפים נדמה לי שחן אמר פעם שיש בארץ יותר מגובה אחד אבל נראה לי שזה באמת לא יהווה מכשול רציני לראמפות. מקסימום עוד יציקת בטון קטנה, לא יותר מזה.
אהה.. הנגישות בתחנה עצמה.
לא מהרציף לרכבת. הבנתי אותך. צודק.
 

gsx750f

New member
האם לא הייתה איזה הפגנה של ארגון

עם הרצליה טיפה הגזמתי
במקרה ספציפי הזה אמרו "מנהל לא נמצא ולכן לא יכולים לאשר לך נסיעה משעה 2". כשמתקשרים לקבוע נסיעה מדברים עם אחראיות משמרת שם ושלושתן דווקא אחלה. וכאן הבעיה. כשמנהל תחנה מסרב לאשר נסיעה, אני יכול לדבר רק איתן והן מצד אחד לא יכולות לקרבוע שום דבר ומדצ שני זה גורם יחיד שאיתו ניתן לדבר. אבל המקרה השני שציטטתי היה מילה במילה ובנימה מאוד עצבנית מצד מנהל התחנה (יש לי גם תיעוד מוקלט)
האם לא הייתה איזה הפגנה של ארגון
הנכים באחד תחנות הרכבת בתל-אביב על נושאים אלא לא מזמן?
 

Gunslinger

New member
היתה

האם לא הייתה איזה הפגנה של ארגון
הנכים באחד תחנות הרכבת בתל-אביב על נושאים אלא לא מזמן?
היתה
ושם דובר הרכבת הבטיח לא לחייב את ההודעה מראש (לצערי לא הייתי שם כי לא ידעתי על ההפגנה) ובאותו שבוע הוא הבטיח לי בגלי צה"ל את אותו הדבר כולל לעדכן את מנהלי התחנות וכשדיברתי עם כמה מנהלים...כמה זה לא מפתיע...הם לא קיבלו שום עדכון בנושא
 

levikon

New member
אין באמת בעיה רצינית של גובה הרציפים.

אם אתה מסכים עם מה שאמרתי
אז הרי הוכחתי את טענתי מצויין... אין שום חידוש של ממש לציבור הנכים בקרונות החדשים. לגבי הקרונות אני מחכה לשמוע מחן אם הוא יודע משהו לגבי העניין, האם ומתי יהיו רמפות משולבות בקרון והאם יהיה ניתן להרכיב כאלה גם על קרונות קיימים כי הוא אמר על זה משהו בעבר בעיית גובה הרציפים היא סביר מאוד להניח פתירה אם וכאשר יהיו קרונות מתאימים. ניתן לשנות את גובה הרציפים ללא השקעה רצינית (בסך הכל יציקת בטון) או אפילו זול יותר - ליצור ראמפת בטון על הרציף שתגיע לגובה הנכון ברוחב של כמה מטרים ולוודא שקרון הנכים יעצור בצמוד לראמפה - גם כן פתרון לא מסובך. לגבי חוסר הנכונות של עובדי הרכבת לשתף פעולה אין לי הרבה מה להגיד חוץ מזה שזה מגעיל (במיוחד "אהבתי" את "אין נסיעות להרצליה אחרי 2", ממש נשמע כמו תקנה ברורה והגיונית...). אין לי עצה טובה יותר מלבד לפנות אישית לשר התחבורה (גבר גבר) ולמנכ"ל הרכבת בכל בעייה כזו ולדווח, בתקווה לאכיפה מוגברת יותר של זכויות הנכים ברכבת.
אין באמת בעיה רצינית של גובה הרציפים.
לא ממש משנה אם הרציף גבוה בכמה סנטימטרים יותר או פחות. שיעשו רמפה בידיוק כמו באוטובוסים וזהו. אני בטוח שזה לא כל כך קשה. נסעתי לפני שבוע במטרודן ביחד עם בחור על כסא גלגלים. האוטובוס היה מלא וכשהגענו לתחנה שהוא רצה לרדת בה (התחנה ליד קופת חולים לאומית. מי שבאר שבעי יודע שאי אפשר לזוז שם ושאין אפשרות לאוטובוס לעצור ליד התחנה בכלל!), פתחתי את הרמפה (פשוט ביותר) והורדתי אותו לכביש. סגרתי את הרמפה והאוטובוס המשיך לסוע. 15 שניות זה לקח. כל כך קשה לעשות משהו זהה ברכבת???
 

gsx750f

New member
במקרה הטוב והזול אפשר להתקין רמפה

אין באמת בעיה רצינית של גובה הרציפים.
לא ממש משנה אם הרציף גבוה בכמה סנטימטרים יותר או פחות. שיעשו רמפה בידיוק כמו באוטובוסים וזהו. אני בטוח שזה לא כל כך קשה. נסעתי לפני שבוע במטרודן ביחד עם בחור על כסא גלגלים. האוטובוס היה מלא וכשהגענו לתחנה שהוא רצה לרדת בה (התחנה ליד קופת חולים לאומית. מי שבאר שבעי יודע שאי אפשר לזוז שם ושאין אפשרות לאוטובוס לעצור ליד התחנה בכלל!), פתחתי את הרמפה (פשוט ביותר) והורדתי אותו לכביש. סגרתי את הרמפה והאוטובוס המשיך לסוע. 15 שניות זה לקח. כל כך קשה לעשות משהו זהה ברכבת???
במקרה הטוב והזול אפשר להתקין רמפה
ובעלות של 30.000-40.000 שח אפשר להתקין גם מעלון בקרון שמותאם לנכים שזה מחיר זניח לעומת ההשקעה בכל הקרון עצמו וכאשר הדלת נפתחת גם המעלון יורד באופן אוטומטי או בשליטה של פקח הרכבת כאשר המעלון סגור הוא לא מפריע לעליית נוסעים מעלונים כאלה מותקנים בוואנים של ציבור הנכים כנראה שרכבת ישראל צריכה לבקש שרותי יעוץ לנושאים אלא ואז נצעד קדימה לקראת חופש התנועה לנכים ברכבת ישראל
 

gsx750f

New member
אורי אני כעסתי על זה שכתבת שהיית

אם אתה מסכים עם מה שאמרתי
אז הרי הוכחתי את טענתי מצויין... אין שום חידוש של ממש לציבור הנכים בקרונות החדשים. לגבי הקרונות אני מחכה לשמוע מחן אם הוא יודע משהו לגבי העניין, האם ומתי יהיו רמפות משולבות בקרון והאם יהיה ניתן להרכיב כאלה גם על קרונות קיימים כי הוא אמר על זה משהו בעבר בעיית גובה הרציפים היא סביר מאוד להניח פתירה אם וכאשר יהיו קרונות מתאימים. ניתן לשנות את גובה הרציפים ללא השקעה רצינית (בסך הכל יציקת בטון) או אפילו זול יותר - ליצור ראמפת בטון על הרציף שתגיע לגובה הנכון ברוחב של כמה מטרים ולוודא שקרון הנכים יעצור בצמוד לראמפה - גם כן פתרון לא מסובך. לגבי חוסר הנכונות של עובדי הרכבת לשתף פעולה אין לי הרבה מה להגיד חוץ מזה שזה מגעיל (במיוחד "אהבתי" את "אין נסיעות להרצליה אחרי 2", ממש נשמע כמו תקנה ברורה והגיונית...). אין לי עצה טובה יותר מלבד לפנות אישית לשר התחבורה (גבר גבר) ולמנכ"ל הרכבת בכל בעייה כזו ולדווח, בתקווה לאכיפה מוגברת יותר של זכויות הנכים ברכבת.
אורי אני כעסתי על זה שכתבת שהיית
מוותר על שרותי הנכים מכוון שהם גוזלים כ 20 מקומות ישיבה לנוסעי הרכבת, והמושבים יותר חשובים משרותי הנכים, ורק על זה בלבד אז אל תקפוץ . בכלל המצב עגום כנראה ברכבת ישראל ( אני לא משתמש בשרותם לשמחתי )כפי שנכתב כאן וזה מצער מאוד וחבל. אני חושב שמכתבים חריפים למשרד התחבורה על התנהגות ויחס עובדי רכבת ישראל מצד הנפגעים ישנו את המצב הנתון, כאן לא צריך להשקיע כספים אלא לגבות כספים מכנסות מרכבת ישראל והעובדים הסוררים.
 

urilei

New member
בוא נשלים את כל המשפט...

אורי אני כעסתי על זה שכתבת שהיית
מוותר על שרותי הנכים מכוון שהם גוזלים כ 20 מקומות ישיבה לנוסעי הרכבת, והמושבים יותר חשובים משרותי הנכים, ורק על זה בלבד אז אל תקפוץ . בכלל המצב עגום כנראה ברכבת ישראל ( אני לא משתמש בשרותם לשמחתי )כפי שנכתב כאן וזה מצער מאוד וחבל. אני חושב שמכתבים חריפים למשרד התחבורה על התנהגות ויחס עובדי רכבת ישראל מצד הנפגעים ישנו את המצב הנתון, כאן לא צריך להשקיע כספים אלא לגבות כספים מכנסות מרכבת ישראל והעובדים הסוררים.
בוא נשלים את כל המשפט...
גוזלים 20 כיסאות ולפי דברי Gunslinger וכפי שטענתי לא נותנים ערך מוסף של ממש לציבור הנכים אלא בעיקר קרון שמצטלם טוב יותר בתחום הזה... בוודאי שלא התכוונתי שלא צריך לוותר בשביל להטיב עם ציבור הנכים, אלא התכוונתי שלא באמת מטיבים פה מי-יודע-מה עם הציבור הזה. בקיצור אני עדיין אומר שאת שירותי הנכים היה קרוב לוודאי אפשר לשלב גם עם שינויים קטנים הרבה יותר בקרונות והמטרה העיקרית של הסידור החדש הוא כנראה באמת יותר מקום למזוודות, עגלות ילדים, שטח עמידה ואולי בעתיד אופניים, ופחות משהו שנועד לשרת את ציבור הנכים. לגבי טיפול רפואי קיבלתי את טענתכם אבל מצד שני לא ראיתי את Gunslinger מדבר על כך כך שכנראה מדובר בבעייה יותר שולית (שגם לה ראוי כמובן לתת פתרון)
 

mucool2

New member
המצב ברכבת ישראל בכלל לא עגום

אורי אני כעסתי על זה שכתבת שהיית
מוותר על שרותי הנכים מכוון שהם גוזלים כ 20 מקומות ישיבה לנוסעי הרכבת, והמושבים יותר חשובים משרותי הנכים, ורק על זה בלבד אז אל תקפוץ . בכלל המצב עגום כנראה ברכבת ישראל ( אני לא משתמש בשרותם לשמחתי )כפי שנכתב כאן וזה מצער מאוד וחבל. אני חושב שמכתבים חריפים למשרד התחבורה על התנהגות ויחס עובדי רכבת ישראל מצד הנפגעים ישנו את המצב הנתון, כאן לא צריך להשקיע כספים אלא לגבות כספים מכנסות מרכבת ישראל והעובדים הסוררים.
המצב ברכבת ישראל בכלל לא עגום
ותעיד על כך העלייה החדה במספר הנוסעים ב-10 השנים האחרונות (פי 6!).
 

swfm

New member
העליה במספר הנוסעים - גם בעייה.

המצב ברכבת ישראל בכלל לא עגום
ותעיד על כך העלייה החדה במספר הנוסעים ב-10 השנים האחרונות (פי 6!).
העליה במספר הנוסעים - גם בעייה.
זה, כמובן, משמח מאד. הבעיה היא שרכבת ישראל לא ערוכה מבחינת תשתית וכח-אדם לגידול המדהים הזה. יש צפיפות נוראית במיוחד בימי ראשון וחמישי (לפי הלו"ז של החיילים). במקום להוסיף קרונות - דוחסים את הנוסעים כסרדינים. בשנה האחרונה גדלה התדירות של תאונות ו"כמעט תאונות" ויש גם תקלות במערכת הניתוב שמשביתות את תנועת הרכבות בכל הארץ לשעות. ברור שלהוספת קרונות יש עלות, אך זה יותר זול מתשתית כבישים, תאונות פקקים וכו'. לכן צריך להשקיע יותר בקרונות, מסילות ובכח אדם, כך שנגיע לרמה אירופאית.
 

mucool2

New member
אני רואה שאתה חדש כאן

העליה במספר הנוסעים - גם בעייה.
זה, כמובן, משמח מאד. הבעיה היא שרכבת ישראל לא ערוכה מבחינת תשתית וכח-אדם לגידול המדהים הזה. יש צפיפות נוראית במיוחד בימי ראשון וחמישי (לפי הלו"ז של החיילים). במקום להוסיף קרונות - דוחסים את הנוסעים כסרדינים. בשנה האחרונה גדלה התדירות של תאונות ו"כמעט תאונות" ויש גם תקלות במערכת הניתוב שמשביתות את תנועת הרכבות בכל הארץ לשעות. ברור שלהוספת קרונות יש עלות, אך זה יותר זול מתשתית כבישים, תאונות פקקים וכו'. לכן צריך להשקיע יותר בקרונות, מסילות ובכח אדם, כך שנגיע לרמה אירופאית.
אני רואה שאתה חדש כאן
נושא העומס ביום ראשון כבר נטחן עד דק בפורום. הוספת קרונות כבר מתרחשת בפועל, וגם העבודה על מסילות. בשביל זה הרכבת קיבלה מעל 20 מיליארד שקל. שים לב: 1. בחודשים האחרונים הגיעו/מגיעים לארץ 54 קרונות דו-קומתיים חדשים (ביניהם קרונות הנכים שמוזכרים כאן). זה יקל על העומס במידה מסוימת. בתקופה הקרובה אמורים להיכנס לשירות עוד כמה קטרים, כך שניתן להגדיל את כמות הרכבות הזמינה. 2. בשנתיים-שלוש הקרובות אמורים להגיע לארץ 86 קרונות חד-קומתיים, מה שיקל עוד יותר. אבל זה לטווח הארוך. 3. אבל קרונות זה לא הכול. יש בעיה קשה הרבה יותר, והיא קיבולת המסילות. מסילה בודדת, כפי שיש היום במקומות רבים (נהריה-קרית מוצקין, לוד-באר שבע, רמלה-ירושלים, ת"א-כפ"ס) מגבילה מאוד את התדירות, ובמידה מסוימת את המהירות, והופכת את לוח הזמנים לרגיש מאוד לעיכובים. מהסיבה הזאת אי אפשר להוסיף רכבות לבאר שבע ביום א' בבוקר. גם על זה עובדים, אבל זה ייקח זמן (הכפלת המסילה לבאר שבע תסתיים רק ב-2009). בינתיים גם הכפלת המסילה לכפר סבא מתקדמת לא רע, ואני מקווה שגם בקטע הצפוני יתחילו לזוז בקרוב. יש לך סטטיסטיקה בנושא התאונות והתקלות?
 
צריך גם לזכור שקרונות אינם מוצר מדף

אני רואה שאתה חדש כאן
נושא העומס ביום ראשון כבר נטחן עד דק בפורום. הוספת קרונות כבר מתרחשת בפועל, וגם העבודה על מסילות. בשביל זה הרכבת קיבלה מעל 20 מיליארד שקל. שים לב: 1. בחודשים האחרונים הגיעו/מגיעים לארץ 54 קרונות דו-קומתיים חדשים (ביניהם קרונות הנכים שמוזכרים כאן). זה יקל על העומס במידה מסוימת. בתקופה הקרובה אמורים להיכנס לשירות עוד כמה קטרים, כך שניתן להגדיל את כמות הרכבות הזמינה. 2. בשנתיים-שלוש הקרובות אמורים להגיע לארץ 86 קרונות חד-קומתיים, מה שיקל עוד יותר. אבל זה לטווח הארוך. 3. אבל קרונות זה לא הכול. יש בעיה קשה הרבה יותר, והיא קיבולת המסילות. מסילה בודדת, כפי שיש היום במקומות רבים (נהריה-קרית מוצקין, לוד-באר שבע, רמלה-ירושלים, ת"א-כפ"ס) מגבילה מאוד את התדירות, ובמידה מסוימת את המהירות, והופכת את לוח הזמנים לרגיש מאוד לעיכובים. מהסיבה הזאת אי אפשר להוסיף רכבות לבאר שבע ביום א' בבוקר. גם על זה עובדים, אבל זה ייקח זמן (הכפלת המסילה לבאר שבע תסתיים רק ב-2009). בינתיים גם הכפלת המסילה לכפר סבא מתקדמת לא רע, ואני מקווה שגם בקטע הצפוני יתחילו לזוז בקרוב. יש לך סטטיסטיקה בנושא התאונות והתקלות?
צריך גם לזכור שקרונות אינם מוצר מדף
לוקח כמה חודשים טובים לספק אותם, לאחר שההזמנה בוצעה. תריך להתאזר קצת בסבלנות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה