אני רואה שאתה חדש כאן
נושא העומס ביום ראשון כבר נטחן עד דק בפורום. הוספת קרונות כבר מתרחשת בפועל, וגם העבודה על מסילות. בשביל זה הרכבת קיבלה מעל 20 מיליארד שקל. שים לב: 1. בחודשים האחרונים הגיעו/מגיעים לארץ 54 קרונות דו-קומתיים חדשים (ביניהם קרונות הנכים שמוזכרים כאן). זה יקל על העומס במידה מסוימת. בתקופה הקרובה אמורים להיכנס לשירות עוד כמה קטרים, כך שניתן להגדיל את כמות הרכבות הזמינה. 2. בשנתיים-שלוש הקרובות אמורים להגיע לארץ 86 קרונות חד-קומתיים, מה שיקל עוד יותר. אבל זה לטווח הארוך. 3. אבל קרונות זה לא הכול. יש בעיה קשה הרבה יותר, והיא קיבולת המסילות. מסילה בודדת, כפי שיש היום במקומות רבים (נהריה-קרית מוצקין, לוד-באר שבע, רמלה-ירושלים, ת"א-כפ"ס) מגבילה מאוד את התדירות, ובמידה מסוימת את המהירות, והופכת את לוח הזמנים לרגיש מאוד לעיכובים. מהסיבה הזאת אי אפשר להוסיף רכבות לבאר שבע ביום א' בבוקר. גם על זה עובדים, אבל זה ייקח זמן (הכפלת המסילה לבאר שבע תסתיים רק ב-2009). בינתיים גם הכפלת המסילה לכפר סבא מתקדמת לא רע, ואני מקווה שגם בקטע הצפוני יתחילו לזוז בקרוב. יש לך סטטיסטיקה בנושא התאונות והתקלות?