שיוט ערים חויה לשייטים, ליוחי../images/Emo51.gif
כמי שהשתתף בהרנב שיוטים בתקופת הלויתניות והסנוניות וחזר להשתתף בהם בשנתים האחרונות השיוטים היו חויה מרעננת מעבר לצד התחרותי שלהם. כמות כלי שייט ביחד מול חוף משתנה תדירות מפגשים בערב בכמה מקומות יוצר אוירה שונה מאשר תחרות זו או אחרת, פחות המתח התחרותי יותר המפגש והחויה. על ההצלחה חתום בראש וראשונה ידידנו יוחי פלצור שבדרכו יש לו זמן וסבלנות לענות לכולם בקשר (גם אם התשובה לשאלה נאמרה כבר מספר פעמים, לעזור לספינה בבעיה עם ספינתו הקטנה ועוד פרטים קטנים וחשובים שיצרים ביחד את האוירה המיוחדת. אני חושב שאיני מיצג בדברי רק את עצמי אלה הרבה חברים. לכן תודה לך יוחי וכיף להשתתף בשיוטים אותם אתה מארגן. ערב פתיחת השיוט היה נחמד למרות התנאים של המקום שלא פגמו באוירה, החברה היו במצב רוח טוב ורחבת הריקודים או ב"קוקפיט"ים של כמה ספינות שררה אוירה שמחה וחברותית. השיוט התחיל בחיפה ביום שבת בשעה 0800 מול החוף השקט, עם רוח דרום מערבית נעימה. צי הספינות החל להתגלסס דרומה. לראשונה (למיטב ידיעתי) חיל הים התיר לשייטים לשוט מייל מהחוף באזור 30 (במקום 3). למרות הוראות השייט ותדריך ברור של יוחי- משום מה ולמרות שכל שבכל ספינה יש GPS אחד לפחות הרבה ספינות קיצרו ועברו קרוב לחוף. פעולה זו פוגמת בנו בשני תחומים: א. חיל הים עלול בעתיד לחזור למה שהיה בעבר ולמנו כניסה עד 3 מייל מהחוף (בשנה שעברה הורחקו מספר ספינות ע"י ספינה של ח"י) ב. שייט הוא ספרוט של הרבה אמון בהגינות של עצמינו (לא כדורגל) כמו שאיננו מפעילים מנועים יחד עם מפרשים (כי לא רואים אותנו) בשיוט כזה, עלינו לשמור על משחק הוגן באזור עתלית ניתן היה בעזרת התקרבות לחוף להרויח מייל הפלגה ב- C.M.G יתרון משמעותי לכל הדעות. כל דיגמי ה- IRC היגיעו לתל אביב משאר הספינות התחרותיות רק 4 סימו בזמן. למרות שהרוח הסתובבה למערבית ולאחר מכן לצפון מערבית לקראת החשכה (1800 בערך) כבר לא היה שום טעם לשייט וחוץ מזקן השייטים - נחום בן גל (המכונה חתולי)כולם הניעו בזמו זה או אחר (אני ב-1840) ועל מנו שטו למרינה תל אביב שגם שם כמו בקישון היה ערב חגיגי עם מוזיקה וכיבוד באוירה של ביחד. ביום שבת בבוקר בשעה 0900 נערך הזינוק מערבית למרינה תל אביב. ידידנו "מוגיטה" (משה גל) היה במזניק פתח קו זינוק קצר יחסית (כניראה שכח שזה ספינות מפרש ולא אופטימיסטים) היה קצת לחף בזינוק של IRC ועבר בשלום זינוק של היכטות האחרות. כמו ביום הקודם השיוט החל בדרום מערביות והסתים בצפון מערביות. שוב כמו באזור עתלית גם בין פלמחים לאשדוד היו מספר התקרבויות לחוף בניגוד להוראות. הפעם זה פחות השפיע על המרחק בשיוט, כי כולם הסוף סטו מערבה לעקוף את המכשולים צפון מערבה לנמל אשדוד. אשקלון קיבלה את השיטים ברצה בינלאומית כל ספינה שהגיע הובלה ע"י סירת מנו מנחה (נתב) וקיבלה גם עזרה בחוף. כיבוד וטכס הסיום היו לרגלי המנוף ברחבת המספנה עם קטרינג שמכבד את השייטים בכל טוב. בטכס לא היו עודף נאומים מיותרים ונעשה באוירה נעימה. בשם השייטים - תודה להילל על הרעיון המאמץ והביצוע. מקוה שגם בשנה הבאה יהיה שוב שיוט מוצלח ועם יותר שייטים.