קורסים שהייתי רוצה שיועברו לכולם
אבל בגרסה מעניינת ו"פופולרית" הם: * לוגיקה - לא יודעת מה לומדים בלוגיקה של פילוסופים.. אבל דברים כמו כל מה שמביא לטבלאות אמת, קצת תורת הקבוצות בהקשר של לוגיקה, וכל זה בלי אותיות ומשוואות אלא בעברית * דיבייטינג / תורת הויכוח או משהו כזה - כי כואב לי לראות סטודנט שעומד על עקרונותיו וכשבא מישהו עם עקרונות אחרים הוא מנפנף אותו עם סיסמאות ריקות. * ומשהו שיגרום לאנשים להעריך ידע, כי מעצבן אותי גם לראות אנשים במדעי הרוח שמתרחקים מפיזיקה כי זה איכסה והם לא אוהבים ולא טובים ולא יודעים. צריך משהו באוניברסיטה שילמד אנשים שאין מה להתגאות בחוסר ידע באף תחום. וגם שילמד שאין דבר שהוא מסובך מדי אבסולוטית: אם אתה לא יודע על מה תורת המיתרים מדברת, זה לא ש"אתה לא טוב בזה". אתה יכול לבחור שלא ללמוד עוד על הנושא, אבל מי שחושב שיש לו חסם במוח שמונע ממנו להבין על מה תורת המיתרים מדברת - לא צריך לקבל תואר אקדמי. (לפתור תרגילים זה כבר סיפור אחר, זה קשה יותר. אבל אני רואה אנשים שיש להם חסם נגד יחסות פרטית - שזה תחום שסתם יצא לו שם של מסובך ובעצם אם יש לכם דמיון אפשר להבין אותו. לא לפתור תרגילים, בשביל זה צריך עוד רקע מתמטי.) (ואז כשאני לא יודעת משהו בסיסי בהסטוריה זה פתאום לא בסדר. כי את המקצועות האלו חייבים לדעת, ומדעים חייבים שלא לדעת) בפיזיקה הייתי רוצה לראות קורסים שמשחקים על ההבנה שלנו. אולי בלי מבחן, כי מה שאני מתארת פה קצת קשה מדי בשביל זה, אבל עם אתגר לסטודנטים: דיונים בקבוצות קטנות ושהסטודנטים יעלו על התשובות. הכוונה לכמה שיעורים אחרי כל קורס או בסוף הסמסטר ששואלים "מה אם" - מה אם הפיזיקה היתה שונה קצת, בצורה שלא ריאלית בכלל. כלומר לא דברים שניתקל בהם במחקר כי הם שגויים ואבסורדיים לחלוטין, אבל מה אם הם היו נכונים? למשל.. זה טוב ויפה שאנחנו לומדים על קוונטים (ללא-מדעיים, ממש ממש ממש בגדול, זה נושא בו כשמסתכלים לפרטי פרטיו של דבר, התמונה נהיית מטושטשת וביזארית. משהו יכול להיות בשני מקומות בבת אחת.. בחיים הרגילים זה כל כך קטן שזה לא מורגש) ואנחנו לומדים בקוונטים כל מיני משוואות עם קבוע בשם h-bar שהוא ממש קטן. בזכות זה שהוא קטן האפקטים של הקוונטים קטנים. אז מה אם h-bar היה גדול מאוד? קצת קשה לתאר עולם כזה, כי אז הכל היה נמצא בכל מקום בבת אחת, אבל אפשר ללכת משוואה-משוואה ולראות איך זה היה בא לידי ביטוי בחיים האמיתיים. זה לא יתן לנו כלום להמשך המחקר בפיזיקה, אבל זה יעשיר את הדמיון, יעזור לאינטואיציה של תרגום משוואות למציאות וזה גם יכניס עניין ואתגר - במיוחד עם פורמט כזה של דיון, שהסטודנטים מעלים רעיונות.