../images/Emo141.gif תחרות הכתיבה הגדולה ../images/Emo141.gif
שלום לכולם!
אנו שמחים להכריז בזאת על פתיחת תחרות כתיבה נושאת פרסים יקרי ערך בפורום שלנו! התחרות מתקיימת בחסות חברת "הדים- מכונים אודיולוגיים בע"מ" הפרס הראשון – מכשיר טלפון לכבדי שמיעה דגם CL100 בשווי 540 ש"ח - תרומת חברת הדים בע"מ הפרס השני - שעון מעורר רוטט דגם Shake awake בשווי 340 ₪ - תרומת חברת הדים בע"מ הפרס השלישי - חולצה של תפוז אנשים.(3 חולצות) אתם מוזמנים לכתוב בזאת חיבור, סיפור, מאמר או מחקר (להלן ולשם הקיצור -"יצירה") בשפה העברית בלבד, באחד או יותר מהנושאים הבאים: 1 . חיי החירש/כבד שמיעה ביומיום בהשוואה לחיי השומע , עם הדגשה על ההבדלים בחיי היומיום של החירש/כבד שמיעה לעומת השומע בתחום התרבותי, החברתי והכלכלי. מטרת הכתיבה היא לתאר לשומע , שאינו מכיר ומבין את עולמנו, כיצד חי ומתמודד החירש/ כבד השמיעה עם נכותו. אפשר ורצוי גם לשלב דוגמאות אמיתיות על דברים שקרו לכם בגלל שאתם לקויי שמיעה, שתסכלו והרגיזו אתכם. 2. החירש/ לקוי שמיעה בעבר, בהווה ובעתיד: כיצד נראו בעבר חיי החירש/כבד שמיעה, כיצד הם היום וכיצד, לדעתכם, ייראו בעתיד, מבחינה תרבותית/חברתית, ומבחינה טכנולוגית. יש לכלול דוגמאות והמחשות, שידברו אל השומע הרגיל, כדי שיידע עד כמה התקדם החירש/כבד שמיעה כיום לעומת העבר, ומה לדעתכם תהיה ההתקדמות בעתיד, ולמה. 3. סוגי לקויות השמיעה- חירש, כבד שמיעה, חירש/כבד שמיעה שמסמן לעומת חירש/כבד שמיעה שלא מסמן. הבדלי התרבות, החברה, השפה. מיהם הארגונים שפועלים בקרב כל קבוצה, מטרותיהם ופעילותם. יש לציין את דעתכם על פעילות הארגונים, ולהציע הצעות לשיפור פעילות הארגונים בינם לבין החירשים/כבדי שמיעה, ובינם לבין עצמם. יש להביא דוגמאות והמחשות, שיסבירו את מה שכתבתם. 4. חיי החירש/כבד שמיעה ביומיום, הדברים שמגבילים את החירש/כבד שמיעה, והצעות כיצד ניתן להסיר את המגבלות האלה עד כמה שניתן כדי לעזור לחירש/ לקוי שמיעה להשתלב בחברה השומעת. האם יש מקום להתערבות ארגוני החירשים/כבדי שמיעה, ואם כן, כיצד, לדעתכם. יש להסביר ולנמק את מה שכתבתם. 5. החירשות לעומת שאר הנכויות. האם החירשות היא נכות, ואם כן, מהם הדברים המשותפים והשונים בין החירשות לשאר הנכויות. מהי הגישה של הרשויות כלפי החירש/כבד שמיעה, האם הגישה הזו מוצדקת לדעתכם. מהי השקפת החירש/לקוי השמיעה בעיני עצמו. יש לנמק ולהסביר את דעתכם, בצירוף הבאת דוגמאות והוכחות להמחשת דעתכם. 6. יחסי העבודה בין החירש/כבד שמיעה לבין מנהלים ועובדים אחרים בעבודה ובארגון עסקי. מהם ההבדלים והדברים המשותפים בין העובד החירש/כבד שמיעה לבין העובד השומע, כיצד מתמודד החירש/כבד שמיעה עם מגבלת השמיעה שלו בעבודה, ומהם היתרונות/חסרונות שבהעסקת עובד חרש/כבד שמיעה. יש להסביר ולתת דוגמאות. עליכם לכתוב את היצירה לבד , בכוחות עצמכם בלי להעתיק מאמרים של מחברים אחרים. הכתיבה צריכה להגיע מהלב שלכם, אל הלב של כולנו- חירשים ושומעים גם יחד. אחת מהמטרות של התחרות היא לפתוח לעולם השומע דלת אל העולם שלנו, כדי שיכירו אותנו ויידעו מי אנחנו ויבינו, שאנחנו לא שונים בהרבה מהשומעים- רק קצת יותר מוגבלים בתקשורת. במידה ויתברר במועד התחרות או לאחריו, שהעתקתם חיבור, מאמר או יצירה של אדם אחר, תיפסל היצירה ולא תשתתף בתחרות, והגולש לא יוכל להשתתף בתחרות ולא יהיה זכאי לכל פרס. אם הגולש כבר קיבל את הפרס בגין היצירה המועתקת, הוא יידרש להחזיר חזרה את הפרס שקיבל לידי "תפוז". היצירה צריכה להיות כתובה בצורה יפה,מושכת, מובנת וקלה לקריאה עד כמה שאפשר, והכל צריך לבוא קודם כל מהלב שלכם ורק אחר כך מהראש. מותר לכתוב בשגיאות כתיב, אך חייבים לכתוב בצורה קולחת ושוטפת, כדי שצוות השופטים יבין למה התכוונתם בכתיבתכם. בתחרות רשאים להשתתף כל גולש חירש או כבד שמיעה ללא הגבלת גיל! גם ילדים, בני נוער, ומבוגרים מוזמנים להשתתף בתחרות! מנהלי פורום החירשים וכבדי שמיעה של תפוז, וצוות השופטים אינם רשאים להשתתף בתחרות. את היצירה שכתבתם יש להביא ולפרסם כאן בפורום, ולציין בנושא שזה הצעה לתחרות הכתיבה, והיצירה תשתתף בתחרות הכתיבה. מנהלי הפורום יאשרו בפורום מתחת ליצירה שהיצירה נרשמה להשתתפות בתחרות. היצירות ייקראו על ידי כל הגולשים, שיכולים לקרוא ולדון על היצירות שהתפרסמו בפורום. למשתתף בתחרות תהיה אפשרות לערוך תיקונים ביצירה המשתתפת בתחרות על ידי הודעה למנהלי הפורום, ובלבד שהגיש ופרסם את היצירה המתוקנת עד למועד סגירת התחרות. היצירות שישתתפו בתחרות יפורסמו גם במאמרים של הפורום. המועד האחרון להגשת היצירות שכתבתם הוא 31.12.03. לאחר תאריך זה לא יתקבלו יצירות נוספות לתחרות, ולא תינתן אפשרות לתקן יצירה שהוגשה לתחרות. רק היצירות שהתקבלו עד לתאריך הנ"ל יהיו אלה שהשופטים יקראו ורק עליהן תינתן ניקוד על ידי השופטים! צוות השופטים של התחרות הוא: 1. גברת ענת כוכבא – מנהלת מכוני הדים 2 . אפרת ש. מנהלת הפורומים של תפוז 3 one man- מנהל פורום חירשים וכבדי שמיעה ב"תפוז" 4 צלף – מנהל פורום חירשים וכבדי שמיעה ב"תפוז". לפורום החירשים של תפוז יש זכות לצרף, לפי שיקול דעת מנהלי הפורום, שופטים נוספים לצוות השופטים של התחרות או לשנות את הרכב השופטים. מנהלי הפורום יפרסמו בפורום הודעה על כל שינוי בהרכב השופטים, במידה ויחול שינוי. לצוות השופטים יש הזכות לפסול לפי שיקול דעתם הבלעדית, משתתפים, שהשתתפותם נוגדת את כללי התחרות, האתיקה או ההגינות, ועל החלטת צוות השופטים לא יהיה ניתן לערער! צוות השופטים יקרא את היצירות שהתפרסמו בפורום לתחרות וייתן ניקוד לכל יצירה, מ-1 עד 10, והיצירה שתזכה בסכום הנקודות הגבוה ביותר תזכה במקום ובפרס הראשון. צוות השופטים ייתן משקל מיוחד ליצירות שבאות מהלב ומדברות אל הלב. היצירה שתקבל את מספר הנקודות הגבוה ביותר אחרי המקום הראשון תזכה במקום ובפרס השני, ו-3 היצירות שיזכו במספר הנקודות הגבוה ביותר אחרי המקום השני יזכו במקום ובפרס השלישי. החלטת צוות השופטים על היצירות הזוכות הנה סופית, ואין עליה זכות ערעור! הגולשים שמשתתפים בתחרות מביעים בזאת את הסכמתם לתנאי הנ"ל, ומתחייבים שלא להגיש ערעורים על החלטת צוות השופטים. לא ניתן לזכות עבור יצירה אחת ביותר מפרס אחד. גולש אחד לא יוכל להגיש יותר מיצירה אחת בתחרות. בשום מקרה גולש אחד לא יקבל יותר מפרס אחד בתחרות. אין להגיש בתחרות יצירות, שהשתתפו כבר בעבר בתחרויות אחרות או שפורסמו במקומות אחרים, אפילו אם הגולש המשתתף בתחרות כתב אותם בעצמו. צוות השופטים ייתן את החלטתו לגבי היצירות הזוכות עד ליום 18.1.2004, והזוכים בתחרות יוזמנו למשרדי תפוז לקבל את הפרסים. לתפוז יש הזכות לפרסם את תמונת הזוכים (לבקשת הזוכים-ניתן לפרסם גם ללא ציון השם האמיתי אלא רק בכינוי של הגולש בפורום) ואת היצירות הזוכות בכל דרך ואמצעי פרסום שתפוז ימצא לנכון. אז אתם מוזמנים לכתוב יצירות לתחרות, ושיהיה בהצלחה לכל המשתתפים!
שלום לכולם!

