תחרות הכתיבה הגדולה

0ne Man

New member
../images/Emo141.gif תחרות הכתיבה הגדולה ../images/Emo141.gif

שלום לכולם!
אנו שמחים להכריז בזאת על פתיחת תחרות כתיבה נושאת פרסים יקרי ערך בפורום שלנו! התחרות מתקיימת בחסות חברת "הדים- מכונים אודיולוגיים בע"מ" הפרס הראשון – מכשיר טלפון לכבדי שמיעה דגם CL100 בשווי 540 ש"ח - תרומת חברת הדים בע"מ הפרס השני - שעון מעורר רוטט דגם Shake awake בשווי 340 ₪ - תרומת חברת הדים בע"מ הפרס השלישי - חולצה של תפוז אנשים.(3 חולצות) אתם מוזמנים לכתוב בזאת חיבור, סיפור, מאמר או מחקר (להלן ולשם הקיצור -"יצירה") בשפה העברית בלבד, באחד או יותר מהנושאים הבאים: 1 . חיי החירש/כבד שמיעה ביומיום בהשוואה לחיי השומע , עם הדגשה על ההבדלים בחיי היומיום של החירש/כבד שמיעה לעומת השומע בתחום התרבותי, החברתי והכלכלי. מטרת הכתיבה היא לתאר לשומע , שאינו מכיר ומבין את עולמנו, כיצד חי ומתמודד החירש/ כבד השמיעה עם נכותו. אפשר ורצוי גם לשלב דוגמאות אמיתיות על דברים שקרו לכם בגלל שאתם לקויי שמיעה, שתסכלו והרגיזו אתכם. 2. החירש/ לקוי שמיעה בעבר, בהווה ובעתיד: כיצד נראו בעבר חיי החירש/כבד שמיעה, כיצד הם היום וכיצד, לדעתכם, ייראו בעתיד, מבחינה תרבותית/חברתית, ומבחינה טכנולוגית. יש לכלול דוגמאות והמחשות, שידברו אל השומע הרגיל, כדי שיידע עד כמה התקדם החירש/כבד שמיעה כיום לעומת העבר, ומה לדעתכם תהיה ההתקדמות בעתיד, ולמה. 3. סוגי לקויות השמיעה- חירש, כבד שמיעה, חירש/כבד שמיעה שמסמן לעומת חירש/כבד שמיעה שלא מסמן. הבדלי התרבות, החברה, השפה. מיהם הארגונים שפועלים בקרב כל קבוצה, מטרותיהם ופעילותם. יש לציין את דעתכם על פעילות הארגונים, ולהציע הצעות לשיפור פעילות הארגונים בינם לבין החירשים/כבדי שמיעה, ובינם לבין עצמם. יש להביא דוגמאות והמחשות, שיסבירו את מה שכתבתם. 4. חיי החירש/כבד שמיעה ביומיום, הדברים שמגבילים את החירש/כבד שמיעה, והצעות כיצד ניתן להסיר את המגבלות האלה עד כמה שניתן כדי לעזור לחירש/ לקוי שמיעה להשתלב בחברה השומעת. האם יש מקום להתערבות ארגוני החירשים/כבדי שמיעה, ואם כן, כיצד, לדעתכם. יש להסביר ולנמק את מה שכתבתם. 5. החירשות לעומת שאר הנכויות. האם החירשות היא נכות, ואם כן, מהם הדברים המשותפים והשונים בין החירשות לשאר הנכויות. מהי הגישה של הרשויות כלפי החירש/כבד שמיעה, האם הגישה הזו מוצדקת לדעתכם. מהי השקפת החירש/לקוי השמיעה בעיני עצמו. יש לנמק ולהסביר את דעתכם, בצירוף הבאת דוגמאות והוכחות להמחשת דעתכם. 6. יחסי העבודה בין החירש/כבד שמיעה לבין מנהלים ועובדים אחרים בעבודה ובארגון עסקי. מהם ההבדלים והדברים המשותפים בין העובד החירש/כבד שמיעה לבין העובד השומע, כיצד מתמודד החירש/כבד שמיעה עם מגבלת השמיעה שלו בעבודה, ומהם היתרונות/חסרונות שבהעסקת עובד חרש/כבד שמיעה. יש להסביר ולתת דוגמאות. עליכם לכתוב את היצירה לבד , בכוחות עצמכם בלי להעתיק מאמרים של מחברים אחרים. הכתיבה צריכה להגיע מהלב שלכם, אל הלב של כולנו- חירשים ושומעים גם יחד. אחת מהמטרות של התחרות היא לפתוח לעולם השומע דלת אל העולם שלנו, כדי שיכירו אותנו ויידעו מי אנחנו ויבינו, שאנחנו לא שונים בהרבה מהשומעים- רק קצת יותר מוגבלים בתקשורת. במידה ויתברר במועד התחרות או לאחריו, שהעתקתם חיבור, מאמר או יצירה של אדם אחר, תיפסל היצירה ולא תשתתף בתחרות, והגולש לא יוכל להשתתף בתחרות ולא יהיה זכאי לכל פרס. אם הגולש כבר קיבל את הפרס בגין היצירה המועתקת, הוא יידרש להחזיר חזרה את הפרס שקיבל לידי "תפוז". היצירה צריכה להיות כתובה בצורה יפה,מושכת, מובנת וקלה לקריאה עד כמה שאפשר, והכל צריך לבוא קודם כל מהלב שלכם ורק אחר כך מהראש. מותר לכתוב בשגיאות כתיב, אך חייבים לכתוב בצורה קולחת ושוטפת, כדי שצוות השופטים יבין למה התכוונתם בכתיבתכם. בתחרות רשאים להשתתף כל גולש חירש או כבד שמיעה ללא הגבלת גיל! גם ילדים, בני נוער, ומבוגרים מוזמנים להשתתף בתחרות! מנהלי פורום החירשים וכבדי שמיעה של תפוז, וצוות השופטים אינם רשאים להשתתף בתחרות. את היצירה שכתבתם יש להביא ולפרסם כאן בפורום, ולציין בנושא שזה הצעה לתחרות הכתיבה, והיצירה תשתתף בתחרות הכתיבה. מנהלי הפורום יאשרו בפורום מתחת ליצירה שהיצירה נרשמה להשתתפות בתחרות. היצירות ייקראו על ידי כל הגולשים, שיכולים לקרוא ולדון על היצירות שהתפרסמו בפורום. למשתתף בתחרות תהיה אפשרות לערוך תיקונים ביצירה המשתתפת בתחרות על ידי הודעה למנהלי הפורום, ובלבד שהגיש ופרסם את היצירה המתוקנת עד למועד סגירת התחרות. היצירות שישתתפו בתחרות יפורסמו גם במאמרים של הפורום. המועד האחרון להגשת היצירות שכתבתם הוא 31.12.03. לאחר תאריך זה לא יתקבלו יצירות נוספות לתחרות, ולא תינתן אפשרות לתקן יצירה שהוגשה לתחרות. רק היצירות שהתקבלו עד לתאריך הנ"ל יהיו אלה שהשופטים יקראו ורק עליהן תינתן ניקוד על ידי השופטים! צוות השופטים של התחרות הוא: 1. גברת ענת כוכבא – מנהלת מכוני הדים 2 . אפרת ש. מנהלת הפורומים של תפוז 3 one man- מנהל פורום חירשים וכבדי שמיעה ב"תפוז" 4 צלף – מנהל פורום חירשים וכבדי שמיעה ב"תפוז". לפורום החירשים של תפוז יש זכות לצרף, לפי שיקול דעת מנהלי הפורום, שופטים נוספים לצוות השופטים של התחרות או לשנות את הרכב השופטים. מנהלי הפורום יפרסמו בפורום הודעה על כל שינוי בהרכב השופטים, במידה ויחול שינוי. לצוות השופטים יש הזכות לפסול לפי שיקול דעתם הבלעדית, משתתפים, שהשתתפותם נוגדת את כללי התחרות, האתיקה או ההגינות, ועל החלטת צוות השופטים לא יהיה ניתן לערער! צוות השופטים יקרא את היצירות שהתפרסמו בפורום לתחרות וייתן ניקוד לכל יצירה, מ-1 עד 10, והיצירה שתזכה בסכום הנקודות הגבוה ביותר תזכה במקום ובפרס הראשון. צוות השופטים ייתן משקל מיוחד ליצירות שבאות מהלב ומדברות אל הלב. היצירה שתקבל את מספר הנקודות הגבוה ביותר אחרי המקום הראשון תזכה במקום ובפרס השני, ו-3 היצירות שיזכו במספר הנקודות הגבוה ביותר אחרי המקום השני יזכו במקום ובפרס השלישי. החלטת צוות השופטים על היצירות הזוכות הנה סופית, ואין עליה זכות ערעור! הגולשים שמשתתפים בתחרות מביעים בזאת את הסכמתם לתנאי הנ"ל, ומתחייבים שלא להגיש ערעורים על החלטת צוות השופטים. לא ניתן לזכות עבור יצירה אחת ביותר מפרס אחד. גולש אחד לא יוכל להגיש יותר מיצירה אחת בתחרות. בשום מקרה גולש אחד לא יקבל יותר מפרס אחד בתחרות. אין להגיש בתחרות יצירות, שהשתתפו כבר בעבר בתחרויות אחרות או שפורסמו במקומות אחרים, אפילו אם הגולש המשתתף בתחרות כתב אותם בעצמו. צוות השופטים ייתן את החלטתו לגבי היצירות הזוכות עד ליום 18.1.2004, והזוכים בתחרות יוזמנו למשרדי תפוז לקבל את הפרסים. לתפוז יש הזכות לפרסם את תמונת הזוכים (לבקשת הזוכים-ניתן לפרסם גם ללא ציון השם האמיתי אלא רק בכינוי של הגולש בפורום) ואת היצירות הזוכות בכל דרך ואמצעי פרסום שתפוז ימצא לנכון. אז אתם מוזמנים לכתוב יצירות לתחרות, ושיהיה בהצלחה לכל המשתתפים!
 

כיסוף

New member
יא ווארדי איזה תחרות

פשששששששששששששש.. סחתיקה סתטיששששששש נושאים אחד אחד.
 

milford

New member
אפשר להגדיר את גודל העבודה?

אם אפשר להגיד אם יש הגבלה של מספר המילים , העמודים או משהו כזה כדי שנקבל מושג באיזה סדר גודל של כתיבה מדובר?
 

0ne Man

New member
גודל עבודה

האמת, שאני התלבטתי בזמן ניסוח התקנון אם להגדיר גודל מינימום וגודל מקסימום של העבודה, ובסוף החלטתי לא להכניס את המגבלה. אני מאמין שעבודה טובה, שמעבירה את הנושא הנבחר והנדון בצורה טובה ומובנת, לא יכולה להיות קצרה מדי. אי אפשר להסביר ולפתח אחד מהנושאים של התחרות בכמה מילים או משפטים. מצד שני, עבודה רחבה מדי, יכולה להיות מעייפת והרעיון המרכזי בה יחזור שוב ושוב על עצמו, בבחינת "כל המוסיף - גורע". לכן, אני מניח לכותבים המשתתפים בתחרות לקבוע בעצמם את גודל העבודות. אם העבודה תהיה קצרה מדי או ארוכה מדי, היא פשוט לא תקבל ציון טוב על ידי צוות השופטים, בגלל שעבודה קצרה מדי לא תעביר את המסר שביקש הכותב להעביר, ועבודה ארוכה מדי - תהיה פשוט מייגעת. אם תשאלי אותי, הייתי אומר שגודל עבודה סביר צריך להיות בין 3-5 עמודים, אבל זה בשום פנים לא כלל קדוש, ולא אחד מתנאי התחרות. מקווה שהצלחתי להבהיר את כוונתי.אל תהססי לשאול אם לא הייתי ברור. בהצלחה!
 

moran f

New member
דבר אחד לא ברור לי

אתם מתכוונים להשוות חיבורים וסיפורים למחקרים ומאמרים? מחקרים נכנסים אצלכם לקטגוריה של "יצירה"? מוזר.
 

0ne Man

New member
למה?

הרי התחרות היא גם על כתיבת מאמרים או מחקרים, ובפירוש לא רק לחיבורים וסיפורים
 

moran f

New member
וזה מה שמפתיע אותי

איך אתם מתכוונים להשוות מחקר לסיפור בדיוני? אלו שני דבריםשונים לחלוטין. חוץ מהשימוש במילים אני לא ממש רואה דמיון.
 

0ne Man

New member
כתבתי

שאפשר לכתוב בכל הסגנונות. אני לא רואה בעייה שצוות השופטים יבחר את היצירה הטובה ביותר מבין כל אוסף הסיגנונות, אם זה מאמר או מחקר רציני ואם זה חיבור בדיוני על נושא ליקוי השמיעה. ממש לא.
 

moran f

New member
איך אפשר להשוות?

ברור שאין בעיה עם כתיבה בכל הסגנונות. לי נראה שהבעיה היא שלכם. איך אפשר להשוות מחקר רציני לסיפור? אלו שני דברים שונים לחלוטין שדורשים התייחסות שונה לחלוטין. נניח שישלך מאמר מעולה וסיפור מעולה - מי מהם יותר טוב? (שלא לדבר על העובדה שמחקר רציני בד"כ דורש הרבה יותר עבודה).
 

noam_ma

New member
דבר ראשון, סחטיין על התחרות. מראה

שזה הפורום הרציני ביותר של לקויי השמיעה. דבר שני, מכון הדים מתגלה כמכון רציני ואיכותי. גם הדרך שלו לפרסם עצמו בהחלט נבונה. דבר שלישי והחשוב ביותר - אני מסכים עם מורן. אני סבור שאי אפשר לעשות השוואות בין מחקרים לספרות יפה. אין אף תחרות ספרות שעושה השוואות בין סוגים אלה של כתיבה. לדעתי, יצירת קטגוריות לכתיבה תהיה יותר הולמת.
 

0ne Man

New member
תגובה לנועם

קודם כל, מטרת התחרות היא לעורר את החירשים וכבדי השמיעה לכתוב על נושא ליקוי השמיעה. לכל אחד יש סגנון כתיבה והשקפת עולם משלו. חלק מהכותבים יעדיף לכתוב בסגנון של חיבור, חלק בסגנון של מאמר, וחלק אולי בסגנון של מחקר. ואני רציתי להגיע ל-כ-ו-ל-ם!!! ולא להגביל קבוצה מסויימת של לק"ש מבחינת סגנון הכתיבה. לחלק את התחרות לקטיגוריות זה לא היה אפשרי מבחינת תקציב הפרסים. חברת הדים היא היחידה שהואילה בנדיבותה לתת חסות לתחרות זאת. אני בטוח שצוות השופטים יוכל לשפוט בתחרות ולתת משקל גם לסגנון הכתיבה, ולבחור את היצירה הטובה ביותר גם מבין כל הסגנונות השונים. אני לאחר התחרות אעשה מאמץ, בשיתוף עם תפוז, לפרסם את היצירות הזוכות בעיתונות, וזאת בכדי להגביר את המודעות של השומעים אל ציבור לקויי השמיעה, ואני מקווה שאצליח במשימה זאת.
 

noam_ma

New member
ובכ"ז, אני לא חושב שיש אפשרות

להשוות בין מחקר לספרות יפה. אנחנו כבר מכירים מישהו שכותב מאמרים בסגנון מחקרי - בועז. הוא גם גולש פה מדי פעם (שרשור הלוגו, זוכרים?..). אני חושב שאם הוא יפרסם פה מאמר, הוא לוקח את התחרות בהליכה. הוא כותב איכותי ובכמה רמות מעל רוב הכותבים לקויי השמיעה. כמי שמכירים את סגנון הכתיבה שלו, אני חושב שאתם יכולים להבין לבד שאי אפשר להשוות בין זה לבין סיפור.
 

0ne Man

New member
אל תהיה בטוח

כל שופט ישפוט את העבודות שיוגשו בתחרות, ויתן משקל במיוחד לעבודות שמדברות אל הלב. השיפוט ייעשה באופן אישי על ידי כל שופט ושופט, מנקודת המבט האישית שלו. מאמרים ומחקרים מטיבעם הם "יבשים", ולדעתי האישית רמה גבוהה של כתיבה לא בהכרח מהווה יתרון, אם כי זה כמובן גם לא מזיק בכלל. כבר קרו בעבר מקרים בתחרויות, שילדים יצירתיים גברו בתחרות כתיבה על מבוגרים בעלי יכולת כתיבה רהוטה. למען הסר ספק- מה שכתבתי כאן הוא דיעה אישית שלי, ואני לא מייצג כאן את צוות השופטים. ייתכן בהחלט שהם יחשבו אחרת ממני. אני מזמין כל אחד ואחד להשתתף בתחרות,לא משנה מהי רמת הכתיבה שלו, ואני מבטיח שיפוט הוגן. העיקר שהעבודה תהיה כתובה בתורה טובה, קולחת ומעניינת.
 

moran f

New member
אתה שם לב לכך שאתה לא ממש עונה

לשאלה, נכון? מה יהיו הקריטריונים להשוואה בין סיפור בדיוני ומאמר?
 

0ne Man

New member
דווקא עניתי

היצירה שתמצא חן בעיני רוב השופטים ותקבל את רוב הנקודות - תיזכה בתחרות. היצירה צריכה לענות על הנושאים שבתחרות בצורה ברורה, יפה וקולחת, עם הסברים ודוגמאות אם נדרשים, כאשר תינתן עדיפות ליצירות שמדברות אל הלב, ויצאו מהלב. אני יודע שזה נשמע אולי מעורפל, אבל זה מה שאני יכול להגיד. אני יודע שכאשר אקרא את היצירות, יהיו כאלה שידברו אלי, ויהיו כאלה שלא. והציון שאתן יהיה בהתאם. כך ינהגו גם ייתר השופטים. בסיום התחרות אבכם את מספר הנקודות שכל יצירה קיבלה, והיצירה שקיבלה את רוב הנקודות- תזכה במקום ראשון. אל תשכחי, שלא מדובר בתחרות "מיקצוענית" אלא בתחרות "חובבנית", שפתוחה לכל- ילדים, נוער ומבוגרים, ומכאן גם הקריטריונים הגמישים של התחרות. היצירות יהיו גם פתוחות לקריאה ולדיון בין כל הגולשים בפורום, בניגוד לנהוג בתחרויות פורמליות רבות, כי מטרת התחרות היא בעיקר לגרות את הגולשים לכתוב, לערוך סיעור מוחות, ואולי -רק אולי - לאחד בין הלק"ש, חירשים וכבדי שמיעה גם יחד. אני מאמין שיצירה, שכתובה מהלב, תגיע גם אל הלב של כל אחד מהשופטים, בין אם הוא שומע או לקוי שמיעה, ואם תתפרסם בעיתונות, כפי שאני מקווה- תיגע גם בלב של כל הקוראים, ותשפר את הדימוי של הלק"ש בעיני השומעים, ואולי תעזור לשבור מחסומים ישנים של דיעות קדומות. יכול להיות שזו מטרה שאפתנית מדי, אבל גם דרך של אלף מילין מתחילה בצעד קטן.
 

moran f

New member
זאת בדיוק הבעיה

"מה שהכי נאהב ינצח" זה יותר מדי מעורפל. ואני לא חושבת שזה שהתחרות פתוחה לכולם צריך לגרום להנחות. במיוחד לא למצב שבו תצטרכו להשוות שני דברים שפשוט אי אפשר חהשוות ביניהם. "יצירה שכתובה מהלב תגיע אל הלב" זו סיסמה מאוד יפה, אבל בתור קריטריון לשיפוט בתחרות... זה פשוט מעורפל. אם אתה רוצה לשפר את התדמית אולי כדאי להתחיל מתחרות רצינית. כמובן שזו רק דעתי.
 

0ne Man

New member
תודה על הבעת הדיעה

בתחרויות הבאות, נישקול את הצעתך.
 

clairvoyance

New member
כל הכבוד על היוזמה !

כמו שאמרתי בכותרת, כל הכבוד על היוזמה. אכן תחרויות הם דבר נחמד, אך עלו לי כמה מחשבות גם כן מקריאת ההנחיות של התחרות, שהייתי שמחה אם תשקלו בהמשך (בוודאי שאני לא מייצגת אף אחד מהגולשים אלא רק את הדיעה של עצמי): 1. הנושאים - לפי דעתי, היה מקום לפרט את הנושאים בתור הצעות לכתיבה, ולא כנושאים מובנים כפי שאתם כתבתם. כך, לאחד יהיה מעניין יותר לכתוב על הנושא - "חיי החירש/כבד שמיעה ביומיום בהשוואה לחיי השומע , עם הדגשה על ההבדלים בחיי היומיום של חירש/כבד שמיעה לעומת השומע בתחום התרבותי, החברתי והכלכלי" אבל דווקא על הנושא הכלכלי לא ירצה לדבר. לי אישית זה מזכיר את המבחנים ב"חיבור" מבית ספר התיכון או את המבחנים בקורס מבוא לסוציולוגיה מהאוניברסיטה, שבהם התבקשתי לכתוב על נושא ממספר נושאים, אך הבעייה שלי הייתה שלא התחברתי לכל הרבדים. נראה לי שדווקא כאן המטרה היא יותר ה"כייפיות".. 2. דווקא נהנתי (למרות שלא השתתפתי אקטיבית) מהרעיון של התחרות הקודם שבו הפרס לא היה אטרקטיבי מספיק, אך תוספת נחמדה, והמשתתפים בפורום לא הרגישו (לדעתי) תחרות של ממש. נראה לי שדווקא בהוספה של פריטים יותר אטרקטיבים, הרגשת יותר תחרותיות, ולכן תהיה אווירה פחות נעימה, שזה לא מטרת הפורום... דווקא את המקרה שקרה בסוף "התחרות" ובו המשתתפים החליטו לשמור על "הנוקשות" של החוקים ועל התחרותיות רק הוכיחו לי (אישית) כמה זה יוצר אווירה לא נעימה. אני אישית נהנתי מכל היצירות של כולם, לא משנה אם הם הוגשו בזמן או לא, ודווקא נפגעתי מהרשמיות והנוקשות של הפורום.. הרי לא כולם מבקרים כאן בתדירות רבה, חלקנו מבקרים פעם בשבוע, וגם אז לא עוברים על *כל* ההיסטוריה של השבוע, אלא רק באירועים האחרונים. ובהחלט יכול להיווצר מצב בו מישהו יגיע ויפספס את מועד ההגשה, אך הרעיון ימצא חן בעיניו, וירצה לכתוב את חוויתו - ומה יהיה אז? שוב יתקיפו אותו? או שמא יודיעו למועמד שכן רשם בזמן כי הוא לא "עמד בקריטריונים" ולא כתב על הנושא הכלכלי? 3. הערה קטנה בקשר למה שכבר העלו כאן - ההשוואה בין סגנון סיפור, מאמר או מחקר.. (אגב, למה לא שיר? למה לא חיבור? למה לא קומיקס?) נראה לי שבכל מקרה המאמרים או המחקרים (אם בכלל מישהו ייבחר בסגנון זה) לא יהיו כדוגמת ה"מאמר המדעי" או "המחקר המדעי", ולא יתקרבו לזה. בכל זאת, אל לנו לזלזל בז'אנר המדעי. כמו כן, מי שכן היה מעוניין לעשות מאמר רציני - יודע שמאמרים מקיפים ורציניים מצטטים גם מקורות אחרים, ממחקרים קודמים, והרי אחת ההוראות כאן בכתיבה היא לא לצטט דברי אדם אחר.. למשל - אם מישהו היה כותב על המאמר על הגדרת הכבד שמיעה או החירש - מן הראוי שיצטט את דברי אמציה וויזל והגדרות של אחרים - ויסכים איתם או יתווכח עימם.. (אם הבנתי את ההוראות באופן שגוי - אשמח אם תתקנו אותי). לסיכום, אני אישית חשבתי להשתתף, אך עדיין מפריעים לי כל הדברים שכתבתי למעלה (בעיקר נקודות 1 ו 2). אני מוכנה להשתכנע, ובשביל זה אני כותבת
(לא רק בשביל לשכנע
).
 
למעלה