המצעד התפוזי הבא: שירי עצים

קנגרו10

New member
אני הבנתי שהתכוונו לשיר שמספר על חוויה או

קשר או הקבלה עם העץ ולא רק מוזכר שם העץ פעם אחת בשיר. יש הרבה שירים שמופיע בהם עץ כזה או אחר וזה חסר משמעות ולעומת זאת יש שירים שבהם מוזכר שם של עץ ויש לזה איזה עומק כמו בשיר של רחל -"שם על חוף הים יש דקל שפל צמרת" אבל זאת רק אני. אולי אני טועה. את זה נגלה כשיראו לנו את רשימת חמישים השירים.
 

miros28

New member
שירי עצים וצמחים

לעורכת שירי המצעד - חן חן על עבודתך החשובה הטובה והפורייה. השירים הישנים מכל התקופות ישארו עמנו לעד ואכן המצעדים עוזרים לזכור ולשמר את השירים האילו. קצת היו חסרים לי השירים - החליל ומה יהיה בסופינו היום במצעד של רשת ג' - חבל מאוד שהם לא הושמעו ציפיתי לשמוע וקצת התאכזבתי שלא היו. ולעניינו - אני מציע שלושה שירים - עץ הרימון שכתב יעקב אורלנד והלחין ידידה אדמון בביצוע של עפרה חזה- כפי שכבר ציינת, עץ האפרסק - שכתב אורי אסף, הלחין יוסף הדר בשילוב של חני דינור ומיטל טרבלסי בביצוע, השיר הזה פחות מוכר אבל מאוד מאוד יפה, וגם אם אפשר לחרוג קצת ולבקש שיר מיוחד על כלניות שהוא מאוד מאוד יפה - ולא כלניות של אלתרמן שהוא כבר ידוע לכל. אני מדבר על קסם כלנית לעד שכתבה עידית חכמוביץ הלחין נחום היימן וחני לבנה מבצעת. ואם אפשר רק שיר אחד אז אני מציע את עץ האפרסק שכתב אורי אסף והלחין יוסף הדר בביצוע המשותף של חני דינור ומיטל טרבלסי. נ.ב - בין שאר תחביביי אני גם כותב שירים (מילים) וככזה מאוד חשוב לי גם לציין את כותבי הטקסט ולצידם את המלחינים, כאשר שני הגורמים האילו ביחד עם המבצע מהווים את המכלול לשיר הזמר כאמור. בהרבה מן התוכנית ברדיו שיוצא לי לשמוע מציינים רק את המבצע וככל שזה טוב ויפה שוכחים לעיתים או אף לרוב את שני האנשים האחרים שעמדו מאחורי השיר המוזיקלי וזה פספוס לדעתי. בתודה, אמיר.
 

nitsansh

New member
"החליל" בהחלט היה במצעד

"מה יהיה בסופנו" לא אבל שיר אחר מאד יפה בביצוע של נורית גלרון פתח (או סגר, תלוי מאיזה כוון מסתכלים) את המצעד...
 
בשירים לא מעטים הכותב והמלחין הם אחד

בס"ד כמו ברובם ככולם של שירי נעמי שמר, שירי אביהו מדינה, שירי עוזי חיטמן, שירי יוני רועה ועוד, ושהם שרו (או גם שרים לגבי מדינה ורועה יבדל"א) את השירים האלו אז הכותב המלחין והמבצע הם אותו אחד ובמצעד זה חוסך כשני שליש מהזמן כיוון שבמקום לומר שלושה אנשים אומרים רק אחד!
 
במצטבר זה משמעותי בתוכנית המוגבלת מאוד בזמן!

בס"ד כל שעה ברוטו של תוכנית רדיו היא כ-40 דקות נטו כש-20 דקות הן חדשות ופרסומות אחרי החדשות ולפני החדשות של השעה הבאה ופרסומות באמצע השעה. כך שתוכנית של שעתיים היא בעצם תוכנית של שעה ו-20 דקות, ולומר ארבע מילים (שם פרטי ומשפחה של הכותב ושל המלחין) בכל שיר כשבכל השירים הכותב והמלחין שונים במקום שתיים (כשהכותב והמלחין הם זהים) זה 40 מילים כשמדובר ב-20 שירים, לעומת 20 מילים כשהכותב והמלחין הוא אותו אחד, ולא לשכוח שאומרים גם את שם הזמר שזה עוד 40 מילים ב-20 שירים, וכן מוסיפים גם מילים כמו "כתב/ה", "הלחין/נה" ו"שר/ה" או "המבצע/ת" שזה לפחות עוד 60 מילים ב-20 שירים, כלומר לפחות 120 מילים ב-20 שירים לעומת 40 מילים כשהכותב/ת, המלחין/נה והמבצע/ת הוא/היא אותו/אותה אחד/אחת. ובנוסף פעמים רבות מוסיפים כמה מילים על השירים ואף על היוצרים. כך שכל מילה מאוד מאוד משמעותית!
 

nitsansh

New member
"המילים הנוספות" הן מה שלוקח את הזמן...

תבדוק בעצמך כמה זמן לוקח להגיד בקצב סביר: "המילים של (או מאת) X, הלחן של Y, מבצע Z" (תיקח כמובן שמות במקום XYZ) 10 שניות גג?? זה מה שיחסוך זמן כדי להספיק עוד שירים? אולי זה יספיק לעוד שיר אחד...
 
אך תכפיל זאת ב-20 ותקבל 200 שניות שהם 3 דק'

ו-20 שני', ויש להוסיף עוד דברים נוספים שיאמרו לגבי כל שיר ואלי גם לגבי סיפורים מאחורי השירים, היוצרים של השירים והביצועים של השירים, כמובן בצורה קצרה ובסיסית אך כל זה, כולל אמירת הכותב והמלחין והמבצע (אף אם מדובר בחצי מהזמן שבכותרת), יכול להיות שווה זמן של כמה שירים בהצטברות של 20 שירים.
 

nitsansh

New member
עם כל הכבוד לשירים... גם הדיבורים ביניהם

חשובים ומעניינים... אני לא חושב שעוד שיר או שניים יעשו את ההבדל...
 

miros28

New member
שירים למצעד

אני מציע את עץ האפרסק שנכתב בידי אורי אסף והולחן בידי יוסף הדר ובביצועם המדהים של מיטל טרבלסי וחני דינור וכן את עץ הרימון שנכתב בידי יעקב אורלנד והולחן בידי ידידיה אדמון ובביצוע המרטיט של עפר חזה וגם אם אפשר חריגה קטנה לפרחים קסם כלנית לעד - פשוט שיר מקסים ביופי שנכתב על ידי עידית חכמוביץ והולחן בידי נחום היימן ומבוצע בצורה מרשימה ביותר בפי חני לבנה. כמו כן בקשר למצעד היום של שירי לאה גולדברג היה מקסים ורק חבל שלא היו בו את החליל ומה יהיה בסופינו. וכן חשוב לי להגיד שאני גם כותב שירים (מילים) ובתור שכזה מאוד חורה לי שחלק מהעורכים בתוכניות מסוימות, בחלק או ברוב השירים שיש לא מזכירים הן את כותבי המילים והן את המלחינים אלא רק את המבצעים. שני הראשונים הם מאוד חשובים כחלק מיצירתו של שיר הזמר ולדעתי לפחות זה פספוס גדול.
 
ערב אל מול גלעד / אריק אינשטיין

האילנות כל כך כבדים, כופף הפרי את הבדים, זו השעה המרגיעה, בה נרדמים הילדים. מילים : לאה גולדברג
 
תרקוד / שלמה ארצי

תרקוד, היא אמרה לי, תרקוד הברושים לא ידעו אם לצחוק או לבכות תרקוד כל עוד אתה יכול אני לא בנוי לשיעור מחול. ראשה הצעיר על ראשי לא תמצא כבר בעיר כאלה ברושים תאהב כל עוד אתה מתאים אגב, היא אמרה לי תאהב אותי עד היום די מוזר לא הבנתי דבר זה גילה המוקדם או גילי המאוחר עד היום בסביבות חמש ושלושים צל נופל מצמרות הברושים היא אומרת: עזוב, זו שקיעה שכזאת תרקוד, היא אמרה לי תרקוד הברושים בשמיים אנחנו עוד פה תרקוד מבלי להעצר אנחנו מפה לא נוכל לצאת עד היום די מוזר... מותר לאבד את הראש בגילה גם אני נגעתי בברוש מוטב לרקוד חצי דקה מוטב מאשר לאבד אותה עד היום די מוזר... עכשיו בין ברושים אחדים, זה אני שרוקד... די לבדי.
 
תרקוד / שלמה ארצי

תרקוד, היא אמרה לי, תרקוד הברושים לא ידעו אם לצחוק או לבכות תרקוד כל עוד אתה יכול אני לא בנוי לשיעור מחול. ראשה הצעיר על ראשי לא תמצא כבר בעיר כאלה ברושים תאהב כל עוד אתה מתאים אגב, היא אמרה לי תאהב אותי עד היום די מוזר לא הבנתי דבר זה גילה המוקדם או גילי המאוחר עד היום בסביבות חמש ושלושים צל נופל מצמרות הברושים היא אומרת: עזוב, זו שקיעה שכזאת תרקוד, היא אמרה לי תרקוד הברושים בשמיים אנחנו עוד פה תרקוד מבלי להעצר אנחנו מפה לא נוכל לצאת עד היום די מוזר... מותר לאבד את הראש בגילה גם אני נגעתי בברוש מוטב לרקוד חצי דקה מוטב מאשר לאבד אותה עד היום די מוזר... עכשיו בין ברושים אחדים, זה אני שרוקד... די לבדי.
 

dikla yoktan

New member
בין פרחי הגן - ירדנה ארזי

ישנן שתי גרסאות בביצועה לשיר הזה. הראשונה מתוך ההצגה "קונגרס הצחוק הציוני" (תחילת שנות ה-70), והשניה מתוך אלבומה "תחנה בדרך" ב-1990. אני מעדיפה את הגרסה המאוחרת יותר.
 

izik7777

New member
שירים למצעד

אגדת אופליה- יהודית רביץ תחת עץ האהבה- יוסי בנאי ונורית גלרון
 
למעלה