ללמוד לבד

barak001

New member
../images/Emo158.gif ללמוד לבד

אני מנסה הרבה. המטרה שלי היא להגיע להארה ולכן אני שולל את המדיטציה הטרנסדנטלית (למרות שהיא מרגיעה מאד) ופונה לכיוון הויפאסנה. אני לא יכול להתנסות בקבוצה גם בגלל העומס ביום יום וגם בגלל שאני לא אוהב את חברת האנשים. זה אמנם לא פוליטיקלי קורקט להגיד אך כשהייתי בחברת אנשים שעשו ויפאסנה הרגשתי דכאון ופחד כי לא ראיתי מספיק רציונליות מסביבי והאווירה המיסטית ששררה הלחיצה אותי מאד. בכלל, אני לא מחבב את רוב האנשים וזה מקשה עליי ליישם את עקרונות החמלה וכו' יש לי יכולת למידה טובה באופן כללי, אבל בנושא הזה אני מאד מתקשה להצליח במשימה. כל הזמן מתעוררות שאלות - מה זאת ההארה הזו? איך המודעות הגבוהה למחשבות מקדמת אליה ומה ההגיון פה ואיך משתלטים על האגו? למה ההשתלטות על האגו זה לא תהליך בלתי תלוי? אני כל הזמן תוהה, אנשים שהגיעו לנירוונה עדיין סובלים מקשיי היומיום - כאבים, קושי לקום בבוקר, לחצים. הכאב הוא אובייקטיבי, גם מבלי להעצים את התחושה. האדם יודע שהוא יכול לעשות פעולות כדי לשכך אותו - האם הוא צריך להמנע מכך? איך אפשר לחיות איתו ולהרגיש טוב? איך אפשר לעזור לאדם אחר כשאתה בעצמך סובל? איך אפשר להנמיך את השאיפות בחברה מערבית ומדוע לעשות זאת? אני מאמין בכל ליבי שזה אפשרי ועדיין נכשל אינסוף פעמים. ושוב, אין לי עניין בקבוצה, אולי באדם שיענה על שאלות. מה עושים? ד.א - האם מישהו מכיר אדם בארץ שבאמת הגיע להארה במובן המלא או כמעט מלא של המילה?
 

wee man

New member
לא נראה לי שתגיע

להארה אם המטרה שלך תיהיה להגיע להארה. אבל, מצד שני, אולי אני טועה. כשתגיע להארה זה יקרה, לא כי ניסית להגיע להארה. מכירים- אני אישית לא
 

danigl

New member
אתה שולל את המדיטציה הטרנסנדנטלית?

barak001 היקר אין דרך פשוטה, קלה, טבעית, מחד ויעילה מאידך, להארה מאשר המדיטציה הטרנסנדנטלית (TM). כשראיתי כל מיני אנשים שעשו כל מיני מדיטציות (לא TM), כמו שהגדרת את זה, זה מדכא לראות אותם. הבט פעם במי שמתרגל TM. הארה - פרושה לחיות את המוחלט. 24 שעות ביממה. הפסיכולוגיה אומרת שאנחנו מנצלים רק אחוז קטנטן מהיכולת (מהפוטנציאל) שלנו. היום די מקובל שאדם בממוצע משתמש ב - 2%-5% מקסימום 10%. זה מסביר את כל הבעיות בחיים. הארה זה לחיות 200% של החיים: 100% ביחסי, בחומרי, בפיסי של החיים. ביחד עם, לא על חשבון, 100% במוחלט. אדם בהארה (נירוונה כמו שכתבת אתה) איננו טועה. כל מעשה שהוא עושה, כל מילה שהוא אומר ואפילו כל מחשבה שלו, הם נכונים, עושים את המקסימום לו עצמו, אבל ביחד עם זה גם לחברה כולה, הקרובה וגם הרחוקה. לכן, אדם כזה אינו יכול לסבול. בגלל השימוש המוגבל ביוכלת שלנו עומדת בפיננו הברירה, להנמיך את השאיפות או להישחק. כש-TM מפתחת בנו את מלוא הפוטנציאל, אין צורך בהתפשרות הזו. אדם יכול להגשים את כל הרצונות שלו, מצד אחד, ואיננו 'נשרף' בתהליך מצד שני. הערכה שלי, יש בודאי בארץ עשרות בהארה מלאה, כתוצאה מ-TM. אבל..... כל מי שיאמר לך שהוא בהארה (אולי חוץ מדרול. סתתתתתתתם), ברור שהוא רחוק עדיין מרחק רב ממנה. אם בכל זאת תחליט על הצעד הנכון, לפחות לשמוע הרצאת מבוא על TM, פנה אלי, או מעל דפי הפורום, או לתיבת הדואר שלי כאן. חג שמח דניאל
 

hary_i

New member
מסכים במאה אחוז

אני מאד מבין את ההתנסויות שלך והחשש שלך ממדיטציות כפי שתיארת אותם. אף אחד מהדברים שתיארת לא נמצאים במדיטציה הטרנסנדנטלית שכפי שאמר דני היא באמת הדרך הפשוטה ביותר להגיע להארה. היא אולי לא היחידה אבל היא הפשוטה ביותר והמתאימה ביותר לאנשים החיים במערב. לגבי אורך החיים של אדם החי בהארה, כאשר תסתכל עליו לא בהכרח תבחין בזה הוא נראה כמו כל אדם. אבל הוא לא סובל, לקום בבוקר זה שימחה ליום חדש, זה אינו סבל. כל דבר שהוא עושה הוא דבר שמקדם אותו ואת החברה. וכמו שדני אמר, הוא חי 200% של החיים וזאת מכיוון שיש לו מגע עם המוחלט כל הזמן. איך תדע אם אדם בהארה? אין לך ממש דרך לדעת, יש אמנם מצב פיזיולוגי מוגדר של הארה אבל אתה הרי לא תלך לבדוק כל אחד... דבר אחד אתה יכול לדעת, מי לא בהארה, כל מי שיאמר לך שהוא בהארה, הוא לא שם!!! ועוד דבר, מי שהגיע להארה, זה מצב שממנו אין חזרה, אז אם יספר לך מישהו שהוא היה בהארה, ועכשיו הוא לא, אז הוא לא היה בהארה מעולם.
 

Yin

New member
דניאל, האם אתה מואר?

אם כן, מה ההבדל שאה מרגיש ביום יום לעומת התקופה שלפני? ומה זה בכלל הארה, מעבר ל"לחיות את המוחלט" או יותר בפרוט, מבחינתך האישית? תודה, עדי
 

danigl

New member
התייחסתי לשאלה הזו כבר הרבה פעמים

עדי שלום בזמן תירגול המדיטציה הטרנסנדנטלית (TM), מתנסה המתרגל במצבים יותר ויותר מעודנים, יותר יותר שקטים של חשיבה. עד.... שהוא מגיע למצב השקט ביותר, העדין ביותר. משם אי אפשר אפשר ללכת למשהו שקט יותר - כי פשוט אין. אבל משם אפשר לעבור מֵעבר למצב הזה (באנגלית to transcend, מכאן השם הנוראי 'מדיטציה טרנסנדנטלית') ולחוות את המוחלט. הרוח (מיינד) מתקשרת לשקט פנימי, לעירנות פנימית, למצב הפשוט ביותר של המודעות האנושית, מצב של לכידות (קוהרנטיות) מאוד גבוהה, בפעילות המוחית. מהרישי קורא למצב זה "תודעה טרנסנדנטלית". תודעה טרנסנדנטלית מייצגת את הפוטנציאל היצירתי המלא של הרוח. זו הרמה הבסיסית ביותר של הרוח. אבל היא הרבה יותר מכך: תודעה טרנסנדנטלית הינה גם הרמה הבסיסית ביותר של הטבע עצמו, השדה המאוחד של חוקי הטבע, שממנו הכל נברא. התנסות זו נקראת בתרבויות שונות, במסורות שונות, גם בשמות שונים: אטמה, נירוונה, Self, אלוהים, הטרנסנדנטלי, ושמות אחרים רבים רבים אחרים. כשאדם מתנסה במצב זה ויוצא אחר כך לפעילות היומיומית שלו, שוב מתנסה ושוב חוזר ליחסי, התודעה שלו מתחילה להתרגל למצב הזה. כשהמצב הזה, השקט הזה, השלווה הזו, העומק הזה, מלווה אותו 24 שעות ביממה (גם כשהוא ער, בפעילות הכי דינאמית, גם כשהוא ישן וגם כשהוא חולם - זו הארה. זה המצב שמהרישי קורא לו 'תודעה קוסמית'. כל מי שיגדיר הארה בצורה אחרת, טועה ומטעה. את זה TM עושה, בשקט, מהר יחסית, בהצלחה, באופן מעמיק. כל מה שאדם צריך הוא התירגול הסדיר שלו של TM, והפעילות שבאה אחריה. ההתפתחות דואגת לעצמה. כל מתרגל של TM, אחרי איזה זמן של תירגול, מתחיל להתנסות במצב הזה מעבר למדיטציה עצמה: ל-10 דקות, לשעה, לשלוש שעות, ל-15 שעות. הוא עדיין לא בהארה מלאה, אבל, גם כשההארה לא מבוססת בצורה שלמה, זה מאוד מאוד מיוחד. לגבי, באופן אישי. היום (לעומת לפני TM) אני מאושר (אושר שלא תלוי בדבר - זה לא שאישתי היתה נחמדה אלי וטוב לי, או שזכיתי בלוטו ואני מאושר), בריא, חכם יותר, מרגיש שאני משתמש בהרבה יותר מהמשאבים הפנימיים שיש לכל אחד מאיתנו, (ומשאבים אלו הם אינסופיים). החיים שלי, למרות גילי המתקדם יחסית, הם מלאים, מהנים, ואני יודע שאני בכיוון הנכון. אז בהצלחה דניאל
 

drall

New member
תמשיך לנסות

כמו שאמר יינון החביב , גם לי לא נראה שתצליח , אתה מגיע עם כל כך הרבה קונספציות מוטעות וכל הסיכויים הם שזה ימשיך בדיוק איך שזה מתנהל היום. אני לא יודע עם עשית בשכל כשפסלת את המ"ט, תיכף אני אגיד לך למה אבל קודם כל הייתי על הויפאסנה. כתוב באמת בספרות שדרך הויפאסנה יותר אנשים הגיעו להארה מאשר בכל שיטה אחרת . קראתי אותם הספרים. המציאות המוצגת אינה נכונה. הויפאסנה מאוד אולטימטיבית במזרח , שם היא לובשת ופושטת צורות מהודו ועד יפאן ובכל זאת מבחינת האספקט הטכני הקר , לסופים היתה אותה כמות של מוארים כמו לבודהיסטים והם קיימים בערך שליש מהזמן. עדיין , אין לי שום דבר נגד הויפאסנה אבל הסטטיסטיקה שאתה נשען עליה אינה נכונה וכשאתה מדבר על ההארה לא טוב להישען על סטטיסטיקה. זה לא דבר שעובד סטטיסטית. עכשיו גם צריך לדבר על היחסים. נניח שבאמת הויפאסנה כל כך מוצלחת. יש עשרות אלפים של אנשים שנמצאים במנזרים ומתרגלים. במהלך ההיסטוריה היו מיליונים כאלו בלי הגזמה. מתוכם מוארים נהיו אולי מאה או מאתיים. אתה מוכן להמר כשהיחסים הם אחד לעשרת אלפים נגדך? תהמר. אבל לעניות דעתי העלובה זה הימור מחורבן. אני מכיר אנשים ששלושים שנה נודדים ממנזר למנזר באותו החיפוש אחרי ההארה ולא מדובר כאן בטיבטים מלידה. הם לא הגיעו לכלום ולא יגיעו זה לא עובד ככה. עכשיו לפני שאני מתחיל עליך , יש לי הצעה בשבילך. המ"ט טוענת שניתן לגלות אם אדם הוא מואר באמצעים מדעיים. אתה יכול ללכת לאיזו מעבדה שלהם ולבקש שיבדקו אותך , אולי אתה כבר מואר בלי שידעת. אם קיבלת את ההצעה , תפסיק לקרוא כאן. יפה , לא קיבלת. אנחנו מתחילים לדבר על ההארה , ואם נרצה או לא נרצה אנחנו נכנסים למיסטיקה. הארה היא משהו מיסטי מטיבו , אם אתה בוחר לא להאמין לפירסומי המהרישי. ההארה מתקיימת , חיה ומתרחשת (כן! מתרחשת ) בתוך תווך מיסטי עמוק. המיסטיקה היא הבסיס לקיום הרוחני , אין הוא מתקיים בלעדיה. קיימת במיסטיקה רציונאליות אבל זו רציונאליות אחרת. כמו שאמר ינון (וזו דוגמא טובה) מי שמנסה להשיג הארה , לא משיג. זו דוגמא אחת לכלל אצבע, אחד מכמה כללי אצבע שפותחו ע"י גדולי המוארים , הנביאים , המכשפים ואנשי האל. עדיין אלו כללי אצבע והם לא מבטיחים דבר. הם תוצאה של ניסיון של אלפי שנים , הם מדהימים ומבריקים ומה שלא תרצה , אבל להארה הם לא יביאו בהכרח. מה שכן , הם יוכלו להוציא אותך די בקלות מכל ההסתבכויות האלו שאתה מציג בתפיסת שלך. אם תרצה בהזדמנות , אני יכול להתחיל ללמד אותך על הכללים האלו. מה עוד? אמרת שאתה לא אוהב אווירה מיסטית , והנה אין לך ברירה. אמרת שאתה לא אוהב אנשים , זו כבר בעיה הרבה יותר קטנה. אתה לא חייב לאהוב אתה לא חייב לאהוב כלום. אל תיקח את דברי בודהא כמתווה חובה לדרך. הוא מושפע יותר מדי מהסביבה בה הוא גדל ובכל אופן החמלה והאהבה שהוא מזכיר הם פועל יוצא של ההארה ולא חלק מהדרך אליה. גזור ושמור. שאלת מהי "הארה הזאת?" נו , עוד חלק מהרצייונליזם המיסטי. עד שלא תגיע לא תדע. לגבי יתר השאלות שלך.... בוא תחליט שאתה מתחיל לעשות משהו אמיתי עם עצמך ונראה איך נתקדם. אין כאן שום דבר מסובך או חריג. הכל מתבהר בזמנו הנכון דרול
 

hary_i

New member
שוב דרול מסבך את החיים

הארה היא דבר פשוט ובר השגה. דבר אחד נכון אמר דרול אלפי אנשים היו במנזרים ומתוכם הגיעו להארה רק מאות כך שהסיכויים להארה בדרך זו הם קלושים. הבעיה של דרול שהוא מסתבך בהגדרת המושג הארה ונכנס לתחום המיסטיקה... הבעיה שבמיסטיקה, שום דבר לא מוגדר ולכן גם הארה לא ואז... אולי היא בכלל לא קיימת? אבל לא, היא אכן קיימת, הארה הוא מצב של אושר תמידי, חיים בתאום מושלם עם חוקי הטבע. במצב של הארה אתה מרגיש שהכל הולך לקראתך, שאתה לא ממש צריך להתאמץ והכל נעשה בשבילך. בסנסקריט יש ביטוי שאומר: "יאטינם ברהמן בהווטי סראטי" שמשמעותו, היא בתרגום חופשי: מי שמגיע להארה, אלוהים הופך להיות הרכב שלו. אז למי ששאל קודם מהיא ההארה, זו היא ההארה. היא דבר הרבה יותר פשוט מכפי שדרול חושב...
 

wee man

New member
לא חבל על המושג?! :)

הארה ניתנת להגדרה על ידי 3 שורות?! נראה לי שהארה זה קצת יותר מזה. מהמושגים האלה קשה מאוד להגדירם, אם לא בלתי אפשרי. מהדברים האלה ש"צריך לחוות כדי לדעת". אגב, אמרת שהארה זה דבר פשוט ובר השגה, אז לאן נעלמו כל המוארים? אם זה כל כך בר השגה, וכל כך פשוט, למה רק מאות מתוך מליונים אכן מגיעים להארה? ינון
 

hary_i

New member
הארה היא הרבה יותר מזה

מה שנתתי היה רק חלק מהמאפיינים של הארה המאפיינים הם רבים מאד. הארה היא דבר פשוט ובר השגה ואכן יש הרבה מוארים בעולם (חלקם אפילו לא יודעים שהם מוארים). למה רק מאות מתוך מיליונים מגיעים להארה... זה כוחו של סילוף הידע, כולם בטוחים שעל מנת להגיע להארה צריך לעשות כך או אחרת ואז הם לא רק שלא מתקרבים להארה, הם מתרחקים ממנה. בדיוק כמו בריאות, אדם שיחיה באורך חיים בריא, יהיה בריא אז למה מעט מאד אנשים אכן חיים באורך חיים בריא ונשארים בריאים לכל החיים?
 
קוראת אותך ומתבלבלת

(אבל שזה לא ידאיג אותך.. התבלבלות זו אומנות אצלי...) אתה מציג את עצמך כאדם לא חברתי, ומצד שני מדבר על הארה בסביבה חברתית: "איך אפשר לעזור לאדם אחר כשאתה בעצמך סובל?: "איך אפשר להנמיך את השאיפות בחברה מערבית ומדוע לעשות זאת?".. אז אולי השאלה הנכונה היא למה אתה קורא הארה?
 
../images/Emo13.gif

סתם ככה... כדרך למחשבה אין שאלה אחת נכונה, אין דבר כזה השאלה הנכונה...
 

barak001

New member
הסבר

אני תופס את ההארה המושלמת כדבר שכולל מרכיב חברתי חזק. אם אדם עוין לסובבים, זה נובע מעיקר מההפרדה בין האני לבין אחר ולדעתי השלטת האגו היא הדבר היותר חשוב. לי אישית מאד קשה ליישם את זה כי זאת הקרמה שלי... יש גם הארה במובן ראייה נכונה ואמיתית יותר של העולם, אבל אני מעוניין בכל המרכיבים של ההארה ובפרט חמלה.
 

בארס

New member
אחי היקר.

הדבר הכי מעודד ומבטיח שקראתי בהודעה שלך הוא.... האמונה. אתה מייטיב לתאר את הבעייתיות הקיומית על מרבית אספקטיה, ובמצב ביש זה, אין לו לאדם שום מניע הגיוני להמשיך בחייו ובחיפושו...מלבד כוחה האיתן של האמונה, בלעדיה הוא כצל חולף. והאמונה תישא פריה...מהסיבה הפשוטה , שיש גם יש, פשר סיבה ותכלית לכאוס הרותח של חיינו. יש פשר ויש גם אורה גדולה. הסתירות וחוסר היכולת להבין ולנתב, הרי הן העדות הראשית והבלתי מעורערת ,על העדרותה של נוכחות מסוימת בתוכנו, שבלעדיה, אין אנו מסוגלים להכיר את עצמנו (חי חי חי:), את חיינו ואת יעודנו. יהיו כאלו שיאמרו לך ודאי, שאתה מושלם כך כמו שאתה, ואלו רק המחשבות שלך שמבלבלות אותך....לאותם "חכמים", ודאי שלא חסר כלום. גם כלום לא יכול לעזור להם.(וזה ברמיזה לשאלת היכולת לעזור לאחרים). ישנן מסורות עתיקות, שמתארות את האדם כיצור לא מושלם, אשר במהלך חייו יכול לרכוש את הנוכחויות החסרות להשלמתו כישות עצמאית ומודעת, ועד אשר יתפתח לכדי אחדות פנימית, דרך מספר שלבים מוגדרים הייטב וידועים, לא יפתרו תעלומות חייו וקיומו, וכל אושרו יהיה נסיבתי ומוגבל. כך גם כל תועלתו לעצמו ולסביבה. בשלב הראשון של חייו, נראה לו לאדם שחייו ברורים לו...ויש לו רצונות ודרכים לממשם. ברי המזל האומללים, שזוכים להציץ מבעד לעולם אשלייתי זה, כל שתראנה עינייהן יהיה את השקר והכאב. עם כל האבסורד שבכך...זוהי תחילתה של הכרת האמת באופן ישיר...ואסור לו לאדם בשום אופן להרתע מכך או להעניש עצמו על כך. דרך הכרת האמת....הישירה והעצמית תחילה...מתבצע תהליך השלמת החוסר...באופן נסתר מן העין ומופלא. לא מן הנמנע לחפש עזרה רבה ככל שניתן (אך אמינה) בצעידה עדינה והפכפכה זו. שתי עצות לי לך... 1. אל תאמין או תאהב לעולם...אף רעיון שאינך מכיר על עצמך באופן ישיר. בדרך יספרו לך סיפורי נפלאות ומעשיות שינסו "לגנוב" את דעתך. הערך רק את מה שאתה יכול להכיר...ושאף להכיר באופן ישיר ועצמאי כל רעיון או תופעה טרם תפתח דעה או חיבה אליה. האמת מתחילה באמת...ואפילו האמת הקטנה ביותר, זו שאתה יכול להכיר באופן ישיר, גם אם תהה זו תחושת היד שלך עצמך בלבד בזמן מסויים, תהייה אבן היסוד שלך , לכל אמת אחרת שהיא. הייה נאמן לה באופן הטהור וחסר הפניות ביותר שתוכל. וסלח לעצמך על כל הכשלונות....על כל אלפיהן....זו עוד אחת מאותן אמיתות ראשוניות יקרות ערך שאדם יכול להכיר על עצמו, להבדיל מדימויים עצמיים מעוותים שיש לכל מען דבעי על עצמו. 2.נשען על אמונתך, ששורשה לא מוכר לך, המשך בחיפושיך. השאלות הכנות, חסרות התשובה, ימשכו אליך ויקרבו אותך אל האפשרות. הרבה יותר מהר, והרבה יותר קרוב...ממה שתוכל לשער בכלל :) בסופו של דבר...מדובר בשאיפה אל המצב הטבעי ביותר עבורנו. עניין של מה בכך בלתי מושג. :)
 

barak001

New member
...

הבעייה היא שאני יותר מדי זמן (כבר כמה שנים טובות) מאמין שהחיים הם סמסרה. לפני כן, לא חשבתי שהעולם ורוד, אבל לא הייתי מודע לסבל שקיים בכל שאיפה לא מסופקת או כן מסופקת. החלק של ביטול הסבל נראה בעיני קשה לעין ערוך... אני מאמין ברעיונות הבודהיסטיים אמונה אמיתית וחזקה. בעיני הם מגלמים דוקא את שיא ההגיון. אני לא מאמין לרעיונות שלא מתחברים אצלי לאינטואיציה.
 

danigl

New member
יש לי הרגשה שאתה לא מבין סמסרה!

barak001 היקר גם את זה מסביר מהרישי נפלא: בכל תהליך יש שלושה מרכיבים: 1. החוֹוה (רישי) 2. תהליך החוויה (דוואטה) 3. זה שחוֹוים אותו (צ'אנדאס). סמסרה הוא האיחוד - הוא המצב בו רישי, דואטה וצ'אנדאס הם אחד: המתבונן, תהליך ההתבוננות וזה בו מתבוננים הם אחד. הסבל קיים כשכל אחד מהם, במקרה הטוב, נמצא בזכות עצמו, בלי להיות מאוחד עם השניים האחרים. במקרה הפחות טוב, זה שאפילו אנחנו לא יודעים את קיומה של סמסרה. באמצעות אינטואיציה לבד, סמסרה היא בלתי אפשרית . באמצעות אינטואיציה אפשר לחלום על סמסרה, אפשר לקוות ולייחל לה, אפשר אפילו לעשות מין 'מצב רוח': "אוי.... זו סמסרה.... איזה יופי..." להתנסות כזו מהרישי קורא "Mood Making", העמדת פנים. הפורום כאן מלא ב-mood makers. אבל חשוב להבין: לעשות כאילו, להעמיד פנים - לעולם לא יביא להארה. אמונה אמיתית וחזקה, היא דבר נפלא. אבל אמונה אמיתית וחזקה בלי התנסות לא תביא להארה. נכון, אשרי המאמין - אבל המאמין צריך גם להבין!!! להבין שבלי ההתנסות, אמונה לא תספיק. רק התנסות בטרנסנדנטלי, באטמה, בעצמי, בנירוונה, במוחלט, בההוויה הטהורה, בשדה המאוחד של כל חוקי הטבע - קרא לזה איך שתקרא - היא סמסרה. כל היתר זה לא יותר מאשר mood making. TM נותנת לנו את ההתנסות הזו. TM מייצבת את ההנסות הזו למצב שבו אנחנו חיים אותה 24 שעות ביממה. ולכן, TM היא הדרך הפשוטה, הטבעית והמהירה ביותר להארה. אז, מכל ליבי אני מאחל לך הארה. דניאל
 

mahashunya

New member
סמסארה איננה אותו "איחוד"

אותו הזכרת בדבריך. נהפוך הוא. סמסארה היא ההיפוך של נירוונה ומדברת על מצב של "נפרדות" בין האובייקט לסובייקט האינדיבידואלי מצב היוצר קרמה המקבעת את קיומו של האדם במעגל הלידה והמוות ומשום כך גם את סבלו. ממילון סנסקריט- אנגלית - " worldly illusion, secular life, the world, mundane existance, transmigration סמסארה קשורה לאותה הונאה עצמית אותה הזכרת אך לא ל"איחוד" שבראש תשובתך או באחריתה. נכון הוא שגם הנירואנה והסאמסרה מקורם באותה מהות אחת...לפני שנסכים על כך צריך שנהיה ההבנה של זה. חוץ מזה אין מצב שיכול ליצור TM. אם ניתן ליצור מצב של TM אזי ניתן גם לכלותו. מצב של TM הינו מעבר למעגל של סיבה ותוצאה. זו המשמעות של המילה -"טראנסצדנטי". המצב הזה הוא בראשיתי. אם אתה חושב שעל ידי מאמץ מסויים שהוא בבחינת "פעולה המובילה לתוצאה" אתה תגיע לTM הרי שאתה מביס את עצמך. אם אתה חושב שמישהו או משהו יכול לתת לך הארה גם כאן אתה במלכודת. לכל היותר אתה יכול להתקרב אל "הסף" על ידי מאמציך ועזרתם של מורים וחברים נדיבים. מ"סף" זה ואילך יש "התרחשות"... שבת שלום ומבורך
 

danigl

New member
מודה! הפעם פישלתי

mahashunya היקר אתה צודק ב100%. משום מה היה נדמה לי שדברת על 'סאמיאמה', ולזה התייחסתי. כשאני טועה (לעיתים מאוד רחוקות) אני מודה בכך. פישלתי. אז קיראו מחדש את דברי, ובכל מקום בו כתוב סמסארה, החליפו את המלה ל'סאמיאמה'. שבת שלום דניאל
 
למעלה