שבת שלום לכולם!

גילמור, אחותו של סיד, מרואיינים בתוכנית

וכן ניק מייסון, ריק רייט, פיטר ג'נר. התוכנית סוקרת את ילדותו, הקמת הלהקה, שנותיה הראשונות, לפני שהחלו להקליט. כולם מדברים על הכשרון הנדיר שהיה לסיד. ג'נר: "הוא היה הלנון ומקרטני של הלהקה".
 
הקלטת "פייפר"

רייט מאשים את ה"חברה הרעה" שסיד הסתובב אתה, במצבו של סיד. הם "סיממו" אותו, לדבריו. גילמור חושב כנ"ל. בנוסף, לדעתו סיד גם לא ידע איך לאכול את ההצלחה המטאורית של הלהקה.
 
הפלוידים מספרים על ההתדרדרות ההדרגתית שלו

שהחלה בסביבות ה-14 hour technicolour dream ו-see emily play. זה מעניין, כי מקורות אחרים בשנים האחרונות טענו שהוא היה בסדר עד אחרי סיום העבודה על "פייפר". כעת הפלוידים אומרים שזה התחיל כמה חודשים יותר מוקדם, ושהם פנו למשפחה עוד באביב 67.
 
נראה שהפלוידים זנחו את הגרסה הרשמית שלהם

וכעת הם מודים שהם החליטו - כל ארבעתם - להוציא את סיד מהתמונה.
 
הם גם מספרים שכשהוא הופיע באולפני אבי רואד

ב-75, הם ניסו לשוחח אתו בקפטריה, לאחר שגילו מי הוא. נדמה לי שזו הפעם הראשונה שהם מספרים זאת.
 
והם גם נותנים לו קרדיט לכל מה שעשו אח"כ

במיוחד DSOTM ו"החומה". התוכנית מדברת על האפקט של הכיסוי התקשורתי של פטירתו. מסקנת העורכים היא שסיד האדם חשוב לא פחות, ואולי יותר, מהאלבומים שיצר. הוא סימל תקופה, רוח מסויימת.
 

itaikuskus

New member
מאוד מעניין,

היש דרך לקלוט "שידור חוזר" של התכנית, איפשהו? הנושא של ההפרדות של סיד מהלהקה הוא נושא מאוד לוטה בערפל שבטח העסיק רבים במשך שנים, וגם אותי מאוד מסקרן מה באמת הלך שם. מה שבכלל מעניין אותי זה הצעדים בהם הם נקטו, בסמליות שיש בכל צעד, בעיקר בעוצמה שיש לטראק כמו jugband blues, בסיומו של התקליט שהיה אמור להיות יריית הפתיחה לתקופת פוסט-בארט. ההצבה של השיר המצמרר הזה כרצועה האחרונה בתקליט באה להצהיר אמירה אמביוולנטית- מצד אחד סיד אומר "אני עדיין כאן", הקול שלו שכבר נשכח בין הטראקים, בין הביצועים הווקאלים של רייט, ווטרס וגילמור, פתאום מפציע שוב, ובניגוד להפקה,הסאונד והאוירה הכללית בפייפר, שמכסים את קולו בערימות של ריברב, דיליי ושאר ירקות, הפעם שומעים את סיד חד וברור, יורה חצים קטנים לתוך הלב, במין אינטונציה שנשמעת כמו הטייטל של התקליט סולו הראשון שלו, כאילו זו עוד הלצה "זה ממש מתחשב מצידכם להבהיר שאני כבר לא כאן....." אז מצד שני סיד כבר לא חלק מהלהקה, והשיר בטח שלא הוקלט מתוך ידיעה שזה יהיה בסטטוס של שיר פרידה מהלהקה, ככה שהפינק פלויד לא יכלו לבקש לעצמם שיר הולם יותר, וסיד בארט לא יכל למצוא מילות פרידה טובות יותר, מהשיר הזה, שלדעתי הוא המצמרר בשיריו, ולו רק בגלל ההצבה והסמליות שבו, שזה מהלך דיי מבריק, גם אם בטח לא במודע, של הפלויד האחרים. זה אמנם לא קשור לתכנית, אבל אחרי שקראתי את מה שציף כתבה זה כמה מחשבות שעלו אצלי על סיד בכלל, ועל השיר הזה, ספציפית.
 
ניתן לשמוע את התוכנית באתר של רדיו 2

בעמוד הראשי, מצד ימין, יש לינק להאזנה לתוכנית: http://www.bbc.co.uk/radio2/ אני מסכימה עם הניתוח שלך. בדיעבד, מעניין שהם החליטו בכ"ז לכלול באלבום שיר של סיד, למרות שכאשר האלבום יצא, הוא כבר לא היה חבר בלהקה. שירים אחרים שהוקלטו עמו, נגנזו כזכור, והפלוידים גם טענו שהוא לא ניגן בשירים אחרים באלבום (מה שהתברר כלא-נכון). כנראה ש-Jugband הוא שיר כל כך חזק, שהם לא יכלו לוותר על הכללתו.
 
למעלה