שבת שלום לכולם

oribarak

New member
אופה המלצה, ובלי פרוג!

סתם, נראה לכם? rick wakeman-The Six Wives of Henry VIII דיסק מעולה של קלידן מעולה, אם לא הכי טוב אי פעם, אז ברור שבין הטובים ביותר ביחד עם מוצארט ושאר הירקות. אלבום שכולו מוג מלכותי, האמונד מרגש, עוגב מצמרר, מלוטרון סוחף ופסנתר, שאוסף את כולם ביחד לרגש משל עצמו, בלי מילים, רק מנגינות שמתארות אישיות, כל אחת מהנשים של המלך הנרי ה..8?לא יודע לקרוא ספרות רומיות לא יודע אם יש להשיג בדיסק, בטוח אפשר אני לא ראיתי, אני קניתי את הויניל שלשום...מעולה!!!!!
 

avki

New member
והשבוע על - Nevermind!

כמה הערות: קודם כל, זה לא סותר את ההמלצה שלי, ומעכשיו כל שבוע לצד ההמלצה שלי אני גם אכתוב סיכום קצר על אלבום, להקה או מוסג דומה במוזיקה מודרנית הערה שניה, את הסיכום הזה פרסמתי במקור בקונות פינק פלויד של הפורום, אבל מכיוון שאני מניח שחלק נכבד מהקוראים לא ראו את זה, אני אפרסם כאן בשנית. הערה אחרונה: זה לא ממש סיכום על נוורמיינד, יותר הגיגים שלי שמבוססים על דברים שקראתי ושמעתי, ולכן אפשר לסמוך על מה שאני אומר, אבל בערבון מוגבל, כי אחרי הכל חלק מזה זה דעות שלי. בכל אופן, הייתי שמח אם אנשים יקראו ויחוו דעה, גם בגלל שאני רוצה ביקורת בונה, וגם בשביל לשפר ולראות אם שווה להמשיך לשבוע הבא, ואיך. תהנו!
 

avki

New member
Nirvana - Nevermind.

"אם עברת את גיל הנעורים בלי ששמעת אפילו שיר אחד מNevermind של Nirvana, כנראה שהחמצת את התקופה היפה ביותר בחיים שלך". המסר של האלבום הוא לדעתי, בסופו של דבר - "Oh, well... Whatever. Nevermind". לדעתי האלבום בא להעביר את תחושת גיל הנעורים (במובן היחסית פאסימי שלה). הרבה רעש, הרבה בלבול. אמנם קורט קוביין כבר לא היה נער כשהוא כתב את האלבום הזה, אבל אפשר להריח את שאריות רוח הנעורים בכל משפט באלבום הזה. כל האלבום באווירה של זרקנות, באווירה של חיפוש, באווירה של זעם. לדעתי הטקסט חזק במיוחד באלבום הזה, הרבה יותר משאר האלבומים של נירוונה. אין מסר אחד באלבום הזה. האלבום נע בין התואר 'דובר הנוער המרדן' לבין 'וידויים של מוח במשבר'. שיר פחות אהוב? On A Plain. שיר ענק. מעביר לך תחושה ממש טובה. גם המילים משתלבות היטב עם המוזיקה. רוח האווירה של האלבום היא של זרקנות, זעם, מרד, בלבול, מרירות, אחווה, פחד, סרקזם. אבל בעיקר, הרבה הרבה מרד נעורים. לדעתי רוח האווירה באלבום מתבטאת הכי טוב בקליפים של Smells Like Teen Spirit ו Come As You Are. קצת קשה להסביר מה הולך בכל קליפ בלי לאבד את האווירה שבו, ולכן פשוט תראו את שני הקליפים המשובחים האלה ותבינו. האלבום הוא אלבום חשוב להיסטורית הרוק, ואולי אפילו חותם את השנים הקלאסיות של הרוק. האלבום הוא האוונגרד ומעצב הגראנג' העיקרי. למען האמת, האלבום הזה הוא מה שאני מגדיר 'אחרון גיבורי הרוק'. האלבום הזה סתם את תקופת הרוקנ'רול מבחינתי. את תקופת המרדנות. את תקופת האנטי והחדשנות שהרוקנ'רול הביא משנות ה60 ועד שנות ה90. לדעתי האלבום הזה עיצב את הדור האחרון של אנשים שאפשר להגדיר בתור מרדנים. אחרי זה (כמעט) הכל זבל. האלבום הזה הוא קולו האחרון של דורות של בני נוער מרדנים, החל מאלביס, וקלה בקורט קוביין. עד היום אפשר לראות קבוצות של בני נוער שאחד מהם הולך עם מכנסי ג'ינס רחבות וקרועות, חולצה גזורה, וחולצת כפתורים-משבצות עליה, עם שיער ארוך. או אפשר לראות את חברו הולך עם סתם ג'ינס, וסתם חולצה ארוכה, עם שיער ארוך. ועוד אחד. ועוד אחד. מבחינה מוזיקלית, האלבום גיבש סופית את הז'אנר שקיים עד היום שנקרא 'גראנג'. כל רגע באלבום הזה הוא גראנג'. הדיסטורשן השמן (שלא כמו במטאל, ששם הדיסטורשן מאד צעקני) והבועט, הקול הצרוד והגברי, הבאס שמחטיב את הקצב ואת הריפ, המפוחיות, ההד בגיטרה, הסולואים הכבדים והאיטיים, הטופים הרועמים. כל אלה משפיעים על כל להקת רוק מאז ועד היום. כמו כן קמו חקיינים רבים ללהקה (Pearl Jam, Creed, Papa Roach) חלקם מצליחים יותר, חלקם פחות. ציון סופי: 10 מתוך 10. אחד האהובים עלי. כמה תוספות: האלבום גם עזר לעצב את הסאונד של הפּאנק - ז'אנר הרוק שהתפתח אחרי הגראנג'.האלבום בעצם הכריע את המערכה הסופית בין הפוזה הבלתי סופית והמאד מלאכותית שהמטאל של שנות השמונים עיצב לבין הרגשות הפשוטים והכנים שהגראנג' הראה, ובכך בעצם הראה שהאמיתיות והצעקה הפשוטה של הנוער היא שתקבע את פני הנוער החדש. האלבום הדיח את האלבום של מייקל ג'קסון ממצעד האלבומים. המיוחד בכך, שבאותה תקופה, רוב הצריכה של מוזיקה נעה בין מוזיקת פופ זולה (כגון להקות כמו אבא ובלונדי), מוזיקת רוק גלאם (אירוסמית', בון ג'ובי) ומוזיקה שגבלה באלקטרוני ובאווירה (דפאצ' מוד). לאחר השקט היצירתי של מטאליקה והשקט היצירתי של גאנז אנד רוזז, ירדו קצת המטאל והרוק הכבד למחתרת ונהיו קצת יותר 'קשוחים' וכבדים. אז מצד אחד החזיק נוורמיינד את הרוק הכבד לקידמה.מצד שני, נירוונה הראו את הצד האמיתי של הנוער, בלי פוזות, בלי שחור, בלי שטן, ובלי לשחק אותה קשוחים. כשהזמינו אותם לראיון למגזין רוק כבד. הם באו עם שמאלות. ערכו של האלבום גם עלה מאד כמובן אחרי שהתאבד הסולן שכתב את רוב החומר הלא הוא קורט קוביין. לדעתי זה שהוא התאבד הביא נופח סופי למסקנות שאפשר להגיע איתם לגבי הקונטקסט של האלבום. בגלל זה רבים מחשיבים את האלבום כאובר-רייטד. קל להאשים את האלבום בכך, בעיקר כי הוא לא מיינסטרימי ולא קולע לטעמם של רבים, ולא פשוט למצוא את הגאונות בתוך "הרעש בעל ארבעת האקורדים הזה". האלבום הוא אחד הסימנים הידועים של שנות ה-90, וזכה לפרסים ותארים רבים. על העטיפה מצוייר תינוק שטובע בשביל להשיג כסף. המסר יחסית בנאלי ולא מקורי, אבל לשים תמונה כזאת על העטיפה של הדיסק בעצם הפך את ההתרסה שהאלבום מביא לחיצונית. זאת אומרת, ההורים שלך שומעים רק רעש מהאלבום, אבל כשהם יראו את העטיפה... המתופף של הלהקה, שהיה גורם משפיע גם בעיצוב הסאונד של הלהקה, וגם בעבודה על החומר עצמו, הקים כמה שנים אחרי פירוק הלהקה (לאחר התאבדותו של קורט) את הלהקה המצליחה (בצדק, לא רק בגלל השם של המתופף) Foo Fighters. הלהקה אמנם הלכה על רוק כבד קצת יותר בנאלי, ואפילו מעט פּאנקי, אבל נחשבת מוצלחת.
 
../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif המלצה מצוינת!

שלא לדבר על הסיקור, מדויק, רואים שהשקעת הפעם..
מסכימה עם כל מילה.. ואם קודם לא היה לי להגיד זה כפליים עכשיו.. עבודה טובה
בהחלט 10 ואחד האהובים עליי
אבל מה עם לגוון קצת ולכתוב המלצה מושקעת כמעט כמו זאתי וכמו הקודמת לה על אלבום אחר?..
 

vegetable man

New member
שטויות ../images/Emo13.gif

זה היה בצחוק כמובן לא צריך לתרץ לדעתי. אני עושה טעויות תחבריות, מכפיל מילים ומאיית מדי פעם לא נכון, אין שליטה על זה ואגב, התפתחות מעניינת פה בנושא הבומים בלילות: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3161144,00.html
 
כנ"ל

אני לא מאמינה בחוצנים ובצלחות מעופפות. זה ככל הנראה היה "ניסוי כלים" כלשהו. לו לפחות היו מוצאים הסבר יותר מוצלח...
 
האמ..האם אני מריחה כאן אתגר..?

*שולפת וורד ושתי אלבומים של גאנס, כןכן לא אחד, שתיים! ומתחילה לכתוב..* ניראה אם יצליח לי בכלל, בכל אופן לשיפוטכם ולשיפוטך, ציף היקרה, בעוד רגעים מספר.. או טיפה יותר..
 

NIR Y

New member
../images/Emo45.gif היה מהנה לקרוא

ובקשר לפו פייטרס יש להם אחלה מוזיקה ואלבום אחד מצוין The Colour and the Shape ולפי דעתי לא פחות טוב מנוורמיינד, אפילו שבשנים האחרונות המוזיקה שלהם לא בשיא.
 

itaikuskus

New member
טוב ויפה

אבל "האלבום גם עזר לעצב את הסאונד של הפּאנק - ז'אנר הרוק שהתפתח אחרי הגראנג'" תאאאאגיד לי, אתה רציני?
 

avki

New member
חשבתי על זה. באמת טעות שלי.

התכוונתי שהפּאנק קיבל תפנית בעקבות הגראנג', והרוק הכבד של אז בכלל.
 

itaikuskus

New member
גם לא מדויק

שוב, אני חוזר ומדגיש שגראנג' אינו ז'אנר מוסיקלי אלא שם קיבוצי ללהקות שבאו מאותה סצנה באותה תקופה אך ניגנו סגנונות שונים. נירוונה, כמו המלווינס או מאדהאני יכלו להזדהות יותר עם סצנת הפאנק, כמו שאליס אין צ'יינס וסאונדגארדן היו מקושרות יותר לסצנת המטאל.
 
ובכל זאת לגראנג' היו מאפיינים

יחודיים משלו, שהבחינו בינו - היינו בין הלהקות שהזכרת - ולבין פאנק או מטאל. נירוונה לא היו להקת פאנק, כמו שסאונדגרדן לא היו מטאל. נהפוך הוא: הלהקות האלו - היינו, הגראנג' - היה במידה מסויימת אנטי-תזה למטאל האמריקאי של שנות השמונים. יחד עם גאנז אנד רוזס, שבאו קצת לפני הגראנג', הלהקות האלו חיסלו למעשה את המטאל (ההייר-מטאל, ליתר דיוק) ששלט בארה"ב לפניהם - עד הנו-מטאל בסוף שנות התשעים. אבל מעבר לכך, הסצינה של סיאטל שיקפה את פני הדור ההוא: דור ציני, שרצה אידאלים אבל לא מצא אותם, ונאחז ביאוש. זה ה-Gen X של דאגלס קופלנד. אמנם, התאור הזה הוא שטחי, אבל בגדול כך נתפשה הסצינה הזו - אולי הסצינה התרבותית החשובה האחרונה של תרבות הצעירים, בארה"ב.
 
למעלה