המטוסים בכנרת

חברת אימפריאל אירוויס (הסבתא של "בריטיש") הפעילה מטוסים למזרח הרחוק והיו נחיתות ביניים בכנרת. משם נסעו בסירה לצמח ומשם במטוס אחר למצרים, או שסירת הטיס המשיכה מזרחה. המטוס הדו כנפי הוא מסוג שורט "קנט" והמטוס שחד כנפי הוא מסוג "אימפריאל בואט". בתמונה:קנט
 
ועכשיו ה"אמפייר בואט"

ובהזדמנות זאת אמליץ על ספר מאד מפורט של דני שלם "כנפי מלחמה כנפי שלום" שיצא בשנת 1999 בהוצאת "הד ארצי". יש שם כמעט כל פרט על התעופה בארץ.
 

kenezok

New member
אתה ממשיך להטעות

תשמע. מר הספל - מעכשיו אני שם עליך עין. בהתחלה חשבתי שאתה ידען ומומחה. אבל מהר מאד התגלית כשחצן, מעתיקן ופלצן. אולי אתה מבין במכוניוןת ואוטובוסים-אבל תשאיר את עולם תהעופה בצד. מטוסי הים שהועפלו ע"י "אימפריאל איירוויס" היו מסוגים שונים. אלה שנחתו בכנרת היו מסוג short s-17 "kent" דו כנפיים 4 מנועים ו short s-30 empire חד כנפי 4 מנועים לא היה שום מטוס שנקרא "אימפריאל בואט" - כאן שוב אתה מתגלה כבור באנגלית.
 
הפעם אתה צודק אבל הטעות לא שלי

אלא של המקור בספר "כנפי מלחמה כנפי שלום" עמוד 55 ואולי במקום להגיב ולתת לי ציונים, תתרום משהו משלך? ולגבי היתר, נו..הפוסל במומו פוסל ותדע לך שמעכשיו אני שם עליך עין ומחכה, ממש מחכה, לתגובות שלך כי אני פשוט נהנה מהן... אז תביא עוד...
 
אוי..אתה לא צודק..

כתבת "אמפייר" S30. נו נו נו..נורא..איך יכולת להטעות ולטעות ולא לדייק..אתה, המומחה הגדול לתעופה. אז בוא נעשה סדר. המטוס שנחת בכנרת היה אכן שורט S23 שכונה אמפייר בואט או אימפריאל פליינג בואט (ונמאס לי הפלצנות שלך לגבי התעתיק העברי). ה S30 היה מטוס שפותח ממנו. (שים לב לציטטה מהשירשור השני, אתה הרי יודע לקרוא אנגלית אבל אולי לא להבין...: The results were the S.23, officially the 'C-Class', but known to Shorts as the Imperial Flying Boat" אז עכשיו שים את הידע שלך במקום שראוי לו..טוב?
 

kenezok

New member
אין לי כוונה לריב,אלא לתקן

אני כבר זקן מדי בשביל לריב. ובוודאי על שטויות טריוליות בפורום. אבל חשוב לי,עבור הדור הצעיר- להעמיד דברים על דיוקם. אחד ההבדלים ביני ובינך.פרטי לגיל וארץ המוצא, הוא בכך שאני כותב על דברים שאני מכיר ויודע ועוסק בהם כבר 59 שנים, מתוכן 12 שנים כטיס פעיל (עד שבעיית בריאות קרקעה אותי)והשאר בתפקידים שונים בחברת תעופה לאומית גדולה. אתה מעלה פה דברים מתוך קריאה ועיון בספרים או באינטרנט, ואני מעלה דברים מתוך ידיעה אישית. כשנשענים על מקורות- צריך לדעת על מה נשענים. לא כל ציטוטו מתוך ספר או מארת אינטרנט עלום הוא "תורה מסיני", וכבר אתה עצמך נוכחת בזה. דבר נוסף- אין לך מספיק כלים "להתמודד" איתי לגבי השפה האמריקאית, ובמיוחד מונחים טכניים של תעופה. כשאתה כותב עח מטוס שהוא מסוג "אימפריאל בואט" - אני יוצא חוצץ נגד זה-כי זה לא קיים. האחים שורט קראו לכל המטוסים חוצי עולם בשם "אמפייר" אבל היו להם גם מספרי דגם S17 S30 S23 וכו. וגם שמות "משפחה" כגון דגם קנט או דגם אמפייר ובודאי "שמות פרטיים" - הניבעל, האנו. קלקוטה. קונופוס וכו. אימפריאל פליינג בואט קצת שונה מאימפריאל בואט.... אז שוב אני חוזר- תעצור קצת את הגאוה הצברית , ודע לקבל עובודות נכוחות ונכונות.
 
כשאתה סוף סוף עונה לעניין

כלומר לגופו של עניין ולא לגופו של אדם, אז אפשר גם לנסות להבין את מה שאתה אומר. כי לאמר עלי "פלצן" וכו', למרות שאני דווקא נהנה מזה, זה שטויות טרויליות. הבט, אתה לא מכיר אותי ומאידך מציג את עצמך. אז להיות טייס וכו' זה באמת חשוב אבל הדיסציפלינה שעליה אנחנו מדברים היא הסטוריה ולא טייס. ולכן, הידע שלך בהטסת מטוסים, עם כל הכבוד (באמת...) לא מכשיר את עצמך לדעת ולנתח הסטוריה. אז הסטוריה לא לומדים מ"ידע אישי". גם לך אין ידע אישי כי נולדת אחרי המאורעות שעליהם אנחנו מדברים. אז אנחנו לומדים הסטוריה מ"ספר עלום שם" או ממסמכים וגם מאתרים באינטרנט אותם כתבו אנשים שמסתמכים על זה. אבל בשום פנים לא יידע אישי. ולגבי האנגלית שלי, לא רוצה להביך אותך בלאמר לך מה האנגלית שלי והיכן בארץ ובעולם אני משתמש בה. בכלל, אני לא אוהב לדבר על עצמי. הזלזול שלך בכל מה שאתה חושב שהוא לא נכון, פשוט מייגע. אתה המון שנים טייס ואני המון שנים הסטוריון (תואר מתקדם) ולכן יש לי כלים ללמוד ולנתח הסטוריה כמו שלך יש כלים להטיס מטוס. אז "דע לקבל עובדות נכוחות" וכו' ותאמר בדיוק על איזה מקורות אתה מסתמך, כמו שאני עשיתי. ואל תתנשא בבקשה על "הישראלי" או "הצבר". אני גאה להיות ישראלי או צבר ואולי אסיים באנלוגיה של ד'יזרעאלי "כשההורים שלך ישבו בסיר הבשר, ההורים שלי בנו את הארץ הזאת" (ולכן נולדתי כאן).
 
וכדי לסיים את הויכוח המיותר הזה

אני עושה משהו שהוא דווקא אמריקאי: מושיט לך את מקטרת השלום (יש בה גם כמה דברים טובים...)
 

kenezok

New member
אני לוקח את המקטרת

ובאמת נפסיק לריב רק נסגור בשורה אחת- הרב-סבאים שלי עלו לארץ בשנת 1881,הסבא שלי לא רצה להתגייס לצבא התורכי בשנת 1914 והוא בן 15, אז הוא "ירד" לארה"ב. יש לי כאן בארץ משפחה מאד ענפה שלא הפסיקה "לבנות את הארץ" ומצד שני פיתחנו גם ענף גדןל בארה"ב. אחד מבני הדוד שלי הוא Dov Zokheim עוזר שר החוץ האמריקאי. ואם המצב בפורום ילך וישתפר -אני אשמח לספר כאן סיפורי טיס ממלחמת ויאטנם והלאה...
 

srami

New member
עכשו הסתבכת איתי../images/Emo7.gif

אז הבן דוד שלך סגר את הפרוייקט התעופתי המרתק ביותר שהיה בארץ והיה לי הכבוד לעבוד עליו ואפילו לעמוד על מסלול ההמראה בטיסת הבכורה
 

אמיר72

New member
המקור שלך

דני שלום הוא צייר תעופתי מחונן ואיש בעל זכויות רבות בהפצת פרסומים תעופתיים בארץ (גם מגזין "באויר" וגם ספריו). עם זאת, יותר מדי פעמים הוא כותב מבלי לברר עובדות או לבדוק אותן 7 פעמים. ראשית התעופה בארץ זה לא תחום התמחותי, אבל בהיסטוריית ח"א הישראלי אני מבין, ומצאתי טעויות (והרבה יותר מאחת ...) בשלושה מספריו: "50 שנות עליונות אוירית", "כרעם ביום בהיר", והביוגרפיה של רן פקר "נץ בשחקים" (שדני שלום שותף בכתיבתה). אני ממליץ לך (וגם לאחרים), לפני שמצטטים מספריו, לנסות ולהצליב מקורות.
 
תודה

אבל דווקא לגבי המטוסים שנחתו בכנרת הצלבתי מקורות ויש לי מקורות משנות השלושים... אתה מכיר ספרים מקיפים אחרים? מה זה "יותר מדי"? ביחס למה? ביחס לעובדות הנכונות? בכל מקרה, שוב, תודה.
 

אמיר72

New member
יותר מדי

בספר של פקר מצאתי 4 או 5 טעויות (את חלקן פרסם יהודה בורוביק ב"ביעף" בלי קרדיט, אבל אני מאחוריהן ...), בספר על מבצע "מוקד" ("כרעם ביום בהיר") מצאתי 6 טעויות וסתירות מלבד מאות שגיאות הגהה. ביחס למה ? לעובדות הנכונות. בשני המקרים מדובר על השמטת שמות נופלים, בלבול במספרי מטוסים, שגיאה בשם טייסת (ולכן הפנייה לא נכונה), סתירות בטקסט, ועוד. לצערי קשה למצוא ספרות מקיפה מלבד פרסומי ענף היסטוריה של ח"א. "ביעף" מקפיד מאוד על דיוק, אבל החלק המוקדש לח"א והיסטורית תעופה הולך ופוחת עם השנים. שוב, אין בכל מכדי להקטין את התרומה של דני שלום לספרות, אלא רק להתריע שיש לבדוק את המתואר מול ספרות אחרת, ולהשוות את המידע - בטאונים, מגזינים אחרים, ביוגרפיות, פרסומים מחו"ל, ועוד.
 

נועם ס

New member
../images/Emo108.gifה383 פשוט מגעיל. מזכיר לי את

הסטרטוקרוזר(?) שסחב חלקי טיל סאטורן גועל!
 
למעלה