36,000 ישראלים מגדלים ילדים בלי חתונה

../images/Emo163.gif 36,000 ישראלים מגדלים ילדים בלי חתונה

עוד כמה שנים כניראה שלא ניראה אף חילוני עושה חתונה כמו כל יהודי !!!!
 
איני מבין מה הטעם באשכולות האלה!

סתם לזרוק נתונים, בלי הסבר, בלי דיון בנושא, בלי כלום. אתה רוצה לעשות דיון ולהביא כמצע לדיון נתונים סטטיסטיים בנושא - מצוין! אך זו לא הדרך...
 
אני ממש לא משקר ../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

זה הופיע בעיתון " לאשה " . ואני באמת רוצה שידעו לאן היהדות מיתרדרת היום .
 

tamarhp

New member
דבר ראשון

הוא לא אמר שאתה משקר (על ראש הגנב?) אלא הוא אמר שאתה זורק משפט ללא סימוכים, עובדות ונתונים. דבר שני - עיתון לאישה? חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח באמת מקור מהימן....
לא רק שעיתונים משבשים דברים, עוד עיתון לאישה.... (רק לפני חודש היה ריבוע קטן באחד העיתונים שסיפר על מקרה מסויים שקרה לאבא שלי (התקשרו אליו לראיין אותו). זה היה ממש ממש משעשע לראות איך בעיתון שינו פרטים כך שיתאים למה שהם רצו....)
 

arriy80

New member
זו העבירה הכי חמורה?

<עוד כמה שנים לא נראה חילוני שעושה חתונה כמו כל יהודי...> זו השערה. ומי קבע שזו הבעיה הכי חמורה? אם דרך היהדות היא הדרך הנכונה, צריך לבדוק איזה חשיבות היא מייחסת לבעיות בעם שלנו. למשל, שמירת שבת היא עבירה הרבה יותר חמורה מחיים ללא נישואים! אמנם בחיים ללא נישואים יש הרס המוסד המשפחתי, שהיהדות מבססת אותו דוקא על נישואין, אך יש בעיות חמורות מכך.
 
מי אמר ששבת חמורה יותר?

אולי חיים ללא נשואים הם איסור ייהרג ואל יעבור? אני לא קובע פה שום דבר, ולא רואה יותר מדי טעם בדיון איזו עבירה חמורה יותר, אבל אני לא בטוח שדבריך מדוייקים...
 

arriy80

New member
קשה לדעת, אך בד"כ העונש מהווה אינדיקציה

העונש על חילול שבת במזיד הוא מיתה או כרת. העונש על חיי אישות ללא נישואין, לכל היותר -עד כמה שידוע לי - הוא לאו (תלוי בצורת הקשר), שהעונש עליו לא מגיע למיתה. כמובן שלא מדובר על חיי אישות עם אחת מהעריות, שזה כבר שייך באמת ל"יהרג ולא יעבור". גם אני אינני קובע שום דבר, אני מביא את ידיעותי בנידון. אם מצאת שידיעותי אינן מדוייקות, אשמח אם תתקן אותי.
 

arriy80

New member
תיקון קל בניסוח

<העונש על חיי אישות ללא נישואין, לכל היותר -עד כמה שידוע לי - הוא לאו > ה"לאו" הוא איסור, ובמקרה זה, העונש עליו לא יגיע למיתה. הניסוח היה צריך להיות: <האיסור על חיי אישות ללא נישואין, לכל היותר -עד כמה שידוע לי - הוא לאו >
 
תאמין לי שאני הרבה יותר מפחד להיתבולל ../images/Emo70.gif../images/Emo31.gif

כל כך הרבה ישראלים הולכים להיתחתן עם " גויים " שזה ממש מפחיד
 

arriy80

New member
נכון זה יותר מפחיד

אבל ממה זה נובע? כשיהודי לא הולך בדרך התורה, שהדרך הזו שומרת עליו מלהתבולל - אז זה מה שקורה. אתה יכול לשים לב לאחוזי ההתבוללות בארה"ב בקהילות השונות. כמו רפורמים, קונסרבטיבים, חילונים ודתיים. אצל הקבוצות השייכות לדת הרפורמית והקונסרבטיבית ההתבוללות גדולה, בעוד שאצל הקבוצות שהולכות בדרך היהדות המקורית, ההתבוללות מעטה מאד. אך ההבדל הוא נוסף: בעוד שאצל הדתות האלו ההתבוללות היא כלל לא בעיה, והראביים שלהם מחתנים בעצמם זוגות מעורבים ללא כל נקיפות מצפון, ובכך נוטלים את המצפון גם מבני הזוג, הרי שביהדות - אף רב לא יחתן זוג מעורב! אז יש משהו ששומר מהתבוללות.
 
הרפורמים ו-הקונסרבטיבים זה סילוף של היהדות

הרפורמים וגם הקונסרבטיבים אלה הם " כתות " שמנסות לזייף את " היהדות האמיתית ו-המקורית " . אצלהם " יום שבת " יכול להיות גם ביום שלישי ..................................
 

ליבליך

New member
השאלה היא מה זה להתבולל

ברור שמי שלא נוהג לפי הדת, והדת אינה חשובה לו, לא ממש משנה לו אם חוקי הדת מחשיבים אותו כיהודי או כמתבולל (פרט לעניינים תועלתניים, כמו מקרים שבהם המדינה או הסביבה מתנהגת לפי חוקי הדת). מה שבאמת משנה לצורך העניין זה הסטטוס שהמדינה או הסביבה מייחסים לאדם - ובעיקר הסטטוס שהוא מייחס לעצמו - ולא הסטטוס שהדת מייחסת לו. הרעיון של להתבולל הוא לעבור מהשתייכות לקבוצה אחת (העם היהודי) להשתייכות לקבוצה אחרת. זה קורה רק אם ה"מתבולל" לא מעוניין יותר להשתייך לקבוצה, או שהקבוצה לא רואה אותו יותר כחלק ממנה (וזה עניין חברתי, ולאו דווקא דתי). מי שהתחתן בנישואי תערובת, והקהילה בה הוא חי עדיין מחשיבה אותו כחלק ממנה, והוא מעוניין להמשיך להשתייך אליה, לא התבולל - כי הוא לא "עבר קבוצה". הוא נשאר שייך חברתית בדיוק לאותו מקום שאליו הוא היה שייך קודם.
 

arriy80

New member
זו לא רק בעיה של שיוך קבוצתי

"התבוללות" - למעשה כמו שכתבת זה הטמעות של קבוצה בקבוצה אחרת. בנושא ההתבוללות של יהודים בין גויים, הנקודה הזו כואבת. מפני שלאורך כל הדורות עם ישראל שמר על יחודו - לפי הצווי האלוקי - וכל נישואין של בן/בת לעם היהודי עם בן זוג מעם אחר, לוותה בכאב גדול ע"י המשפחה. כשגבר יהודי נושא אשה לא יהודיה, ילדיו לא יהודיים - ע"פ היהדות - ובכך עושה הוא עוול להמשך שיכול היה לצאת ממנו. בענין ההתבוללות ע"י הרפורמים והקונסרבטיבים, הענין הוא שונה, כמו שכתבתי בהודעה הקודמת. יהודי חילוני שירצה לשאת אשה לא יהודיה, ירגיש איזושהי נקיפת מצפון על כך שהוא בוגד בעמו ששמר על ייחודו. אך מנהיג רפורמי או קונסרבטיבי שמתיימר להיות אשיות מוסמכת ע"פ היהדות, מחתן זוגות מעורבים ללא כל נקיפות מצפון, מרמה אותם שלפי היהדות אין בזה כל בעיה, ובכך נותן לגיטימציה והרגשה טובה גם לבני הזוג! בני הזוג לא ירגישו שום בעיה בכך שנישאו לבן נכר. אין שום משמעות לחיי הקהילה ביחס לשייכות לעם היהודי. כלומר, זה שהוא עדיין יהיה מקובל בקהילתו, לא ישנה את הסטטוס שלו בעם ישראל. אותו הדבר אפשר לומר לגבי מקום עבודתו: הוא עדיין שייך למקום העבודה הנוכחי, כך שההתבוללות לא שינתה לו בחייו מאומה. זה מהווה מודד? ההתבוללות היא תופעה חמורה, והחמור מכל, אלו אותם אנשים שמתיימרים לייצג את היהדות, ומרמים את בני הזוג שאין כל בעיה בנישואין מעורבים.
 
על זה כל המילחמה של האורתודוקסים ../images/Emo70.gif

הפחד של היהודים האורתודוקסים זה הפחד מפני " הרפורמים " שהם יעודדו " היתבוללות " .
 

ליבליך

New member
אם לא השיוך לקבוצת "היהודים" הוא הבעיה

אז מה הבעיה? אם קבוצת יהודים מחליטה שמבחינתה נישואי תערובת זה לא דבר שמוציא אדם אוטומטית מחוץ לקבוצה, והיא מקבלת את אותו יהודי שהתחתן עם לא יהודיה כחלק מהקבוצה שהם כלולים בה, אז הוא חלק ממנה. לא הדת קובעת מיהו יהודי - היהודים קובעים מיהו יהודי. היהודים הם קבוצה של בני אדם. השאלה של הכללה או אי הכללה של אדם בקבוצה הזו, ואם מעשה מסויים מוציא אותו מהקבוצה הזו או לא, היא שאלה של שיוך קבוצתי ולא של שום דבר אחר. מי שמקבל את חוקי הדת, ממילא לא יתחתן אם מי שאינה יהודיה כי זה אסור בדת. מי שהתחתן עם לא יהודיה, כנראה שחוקי הדת לא ממש מכתיבים את סגנון חייו, ולא הם שיקבעו אם הוא משתייך או לא משתייך לעם היהודי. רק העם היהודי יקבע את זה - האנשים שיחשיבו אותו או לא יחשיבו אותו כיהודי, כל אחד לפי עמדתו האישית. עכשיו, סביר שהאנשים הרלוונטיים בעם היהודי - אלה שאותו אדם יבוא איתם במגע - הם גם ברובם לא דתיים, כך שלא הדת מכתיבה להם את מי לקבל כאחד משלהם ואת מי לא. בסופו של דבר, מה קובעת הדת זה דבר שמשנה רק למי שמאמין בה. למי שמתחתן בנישואי תערובת זה ממש לא רלוונטי.
 

arriy80

New member
אתה מתכוון למועדון חברתי ולא להגדרת "יהודי"

החברה יכולה לקבל את מי שהיא רוצה. זה מועדון חברתי, והחברה יכולה להחליט את מי לקבל. זה לא ישנה כלום לעצם ההגדרה "יהודי". אם חברת אנשים צמחוניים יסכימו לקבל לחברתם אדם שאוכל בשר, זו זכותם. אך הוא לא יכלל בהגדרה של "צמחוני". היות ואת היהדות לא המציאו היהודים, אלא היא הדרך שבורא העולם נתן להם, אין הם יכולים לקבוע חוקים נגד הדרך הזו ולקרוא להם "יהדות". לא היהודים קבעו את הגדרת "יהודי" אלא היהדות. כך שגם אם החברה היהודית תקבל מישהו שאינו יהודי - היהדות לא תקבל אותו והוא לא יקרא "יהודי". אגדיר את מה שכתבת: חברה שנוהגת על פי חוקי דרך היהדות, לא תקבל נישואי תערובת. קבוצה כזו תגדיר אדם כ"יהודי" כמו שדרך היהדות מגדירה אותו, ולא כמו שכל אחד רוצה להמציא לעצמו. חברה שלא מתענינת בחוקי היהדות, אין לה כל מניעה - מלבד חוקי היהדות שלא מענינים אותה - לקבל כל אחד לחברה. זה לא משנה כלל את ההגדרה "יהודי" לפי חוקי היהדות, מפני שזו כבר הסכמה חברתית.
 
הרצל לא רצה להקים מדינה יהודית ../images/Emo70.gif../images/Emo128.gif../images/Emo31.gif

הרצל רצה להקים " מדינה חילונית " שהיא תהיה מדינה " נוצרית - מערבית " , הילדים של הרצל אפילו " היתנצרו " והיו מיתפללים בכנסייה
, " מדינה יהודית " פירושו זה :
" מדינת הלכה "
 

ליבליך

New member
יהדות שאינה דתית היא סוג של "מועדון חברתי"

שמבוסס בעיקר על תחושה של זהות קולקטיבית משותפת - ותחושה מסוג כזה יכולה להתבסס על כל מיני דברים, לאו דווקא על הגדרות דתיות. אצל חילונים, היא לא מבוססת על דת, או לפחות לא בהכרח על דת. קשה להגדיר לפעמים על מה כן. מה שאני מנסה לומר הוא שההרגשה הזו של זהות קולקטיבית משותפת לא בהכרח נעלמת (בקרב יהודים חילונים) כלפי מי שמתחתן עם לא-יהודיה.
 

arriy80

New member
הגדררה "יהודי" לא תלויה בדתיות

יהודי לא יאבד את ההגדרה הזו, גם אם לא יהיה "דתי", גם אם לא ישמור את חוקי היהדות. "ישראל - אע"פ שחטא - ישראל הוא". זהות קולקטיבית משותפת יכולה להתבסס על הרבה הגדרות. אם היו יחד ביחידה קרבית, או שלמדו יחד באוניברסיטה, או שעבדו יחד במפעל חשוב. אין לזה כל השפעה על ההגדרה "יהודי" שאותו קבעה היהדות. מסכים איתך שבקרב יהודים שרחוקים מערכי היהדות, לא תהיה בעיה לקבל אדם שבן זוגו לא-יהודי. זה חלק מהדרך שהם בחרו לעצמם: להתרחק מערכי היהדות המקורית, שרואה בנישואי תערובת דבר חמור ביותר. הדיון היה על ההגדרה "יהודי", וזאת אמרתי, שהגדרה זו הוגדרה ע"י היהדות (לא היהודים), ואינה ניתנת לשינוי ע"י כל אחד.
 
למעלה