מה יותר טוב

נ"ב

שתי הערות בקצרה: 1) אני לא מכיר תנועת נוער שמחנכת את חניכיה לקפיטליזם. אני מכיר רק תנועות שמחנכות לסוציאליזם. 2) אני לא מבין את הטענה שחניכי הצופים לא יכולים לממש את הערכים שלהם. הם יכולים לממש את הערכים שלהם, כמו שכל אחד יכול לממש את הערכים שלו. גם אם הוא לא חבר בתנועת נוער כזאת או אחרת.
 

baglemaster

New member
בקשר ל-1

אם אתה לא מחנך לסוציאליזם (שלצורך העניין הוא שינוי המצב הקיים) אז אתה מחנך להשארת הקפיטליזם =]
 
לאו דווקא

אתה לא חייב לחנך את האנשים להאמין בתפיסת עולם כלכלית כזו או אחרת. אתה מקנה להם את הצורך לנהל את הכלכלה בשיטה הטובה ביותר, שתיטיב ביותר עם העם, תוך דאגה לחלש, ופעולה לצמצום הפערים החברתיים. אתה מקיים דיונים, שבהם דנים בשיטות הכלכליות הטובות ביותר ובדרכים לצמצם את הפערים. אין חובה להציג להם עולם של שחור ולבן עם אמת אחת.
 

שקד גבע

New member
זואת שיטה כלכלית.

שהיא תולדה של צורת חשיבה, הלך רוח חברתי, מערכת יחסים וכו.. הפירוש הוא כלכלי בלבד
 
הערה-

בבקשה, תנסה שלא להכליל את דעות והשכלת חניכי הנוער העובד לפי מה שכמה אנשים כותבים פה בפורום, כי ההכללות האלה לא נכונות. בקשר לערכים של הצופים והגשמתם, זה פשוט שיחסית לערכים הגדולים וההגשמות הגדולות שהנוער העובד ותנועות נוער עם חולצה כחולה, הערכים של הצופים מאוד לא משמעותיים בחייהם של החניכים.
 

נועיתוס

New member
מי קובע מה זה "ערכים גדולים והגשמות גדולות"?

אני חושבת שלכולנו יש ביקורת קשה בקשר לפעילות החינוכית שתנועת "הצופים" מעבירה לחניכיה. ושאנחנו רואים את דרכינו כדרך נכונה וכך מחנכים את חניכינו, אבל בואו לא נהיה יהירים עם משפטיי "הערכים של הצופים מאוד לא משמעותיים בחייהם של החניכים."
 
צודקת בקשר למי קובע.

אני פשוט יודעת את הקטע עם הצופים באמת מחניכים, שכן, הערכים של " עזרה לזולת" הרבה פחות משמעותיים בחייהם. (כמובן שתנועת הצופים וההדרכה והגדוד וכאלה כן משמעותיים, לרגע לא זלזלתי).
 
למעלה