תפילה - לבקש על חייו של משיח בן יוסף

michaly2003

New member
../images/Emo201.gif תפילה - לבקש על חייו של משיח בן יוסף

היכן ניתן למצוא את התפילה המיוחדת "לבקש על חייו של משיח בן יוסף" לפי הגר"א ? קישור מצורף...
 
בספר "קול התור" עמוד תק"ל

בספר "קול התור", שנכתב ע"י ר' הלל שקלובר מתלמידי הגר"א, מבואר בהרחבה עניינו של משיח בן יוסף ותפקידו. מובא שם בשם הגר"א, שאין זה מוחלט שמשיח בן יוסף אכן יהרג, ניתן להצילו ולהשאירו בחיים וזה תלוי בעם ישראל. תפלת עוד יוסף חי: (על משיח בן יוסף) אבינו שבשמים, רחם נא על שארית יוסף עמך. אב הרחמן גואל ישראל וירושלים, מצמיח קרן ישועה, הושיעה נא והצליחה נא, ציר אמונים משיהא דאתחלתא משיח בן יוסף נושא תליינו וסובל מכאובינו במלחמתו נגד צורד ישראל אדמילוס הרשע, וכמו שנאמר והיה בית יעקב אש ובית יוסף להבה ובית עשו לקש, ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשו והיתה לה' המלוכה והי' ה' למלך על כל הארץ. עוד יוסף חי, יוסף עוד חי, חי יוסף עודרבן דוד חי וקיים. אבינו האב הרחמן הבוחר בירושלים ושוכן בציון, בטובך הגדול ישוב נא חרון אפך מעמך ומעירך ומנחלתך. ונזכה כלנו לראות מהרה בהתגלות החזון הקדוש שנרמז ממעון קדשך לרבנו אליהו בן שלמה נהורא דמב"י בדרגא דטוב. בפסוקים הקדושים: אל תירא עבדי יעקב וישרון בחרתי בו, - ויהי בשלם סוכו ומעונתו בציון, - חזה ציון קרית מועדנו עיניך תראינה ירושלים נוה שאנן. במעליתא דזיהרא עילאה. צור משגבנו מגן ישענו, הגן בעד עץ יוסף אשר ביד אפרים, הרם קרנו קרן משיחך בן יוסף כאמור: וקרני ראם קרניו בהם עמים ינגח. השגיבה כחו לעמוד איתן כאמור ותשב באיתן קשתו. במלחמתו הקשה נגד אויבי עמך צוררינו, כדברי הבטחתך על נפילת גוג ומגוג (יחזקאל ל"ט): על הרי ישראל תפול אתה וכל אגפיך ועמים אשר אתך. ויצאו יושבי ערי ישראל ובערו והשיקו בנשק ומגן וכו'. והיה ביום ההוא אתן לגוג מקום-שם קבר בישראל וכו'. וקברו שם את גוג ואת כל המונה וקראו גיא המון גוג. ונתתי את כבודי בגויים וראו כל הגוים את משפטי אשר עשיתי ואת ידי אשר שמתי בהם. וידעו בית ישראל כי אני ה' אלקיכם עתה אשיב את שבות יעקב ורחמתי כל בית ישראל וקנאתי לשם קדשי. שגבנו ועזרנו צור משגבנו להגיע במעשה ידינו על נחלת קדשנו לדרגת מספרו הגדול והמקודש (מטטרון שר הפנים) שרו של משיחא דאתחלתא "טצ"ץ ביסוד" אחוז בשני צבאות ימינא ושמאלא - וראו כל עמי הארץ את ישועת אלקינו מהרה. אבינו האב הרחמן, תהא השעה הזאת שעת רחמים ועת רצון מלפניך וכו' בזכות העוסקים בתקוני צפנת פענח וכונותיהם לביעור רוח הטומאה ולקדוש שמך הגדול והקדוש, בזכות העוסקים בישוב ארצינו הקדושה ובבנין ירושלים, בזכות בניך יושבי נחלתך הסובלים יסורי ארץ ישראל ומקבלים את היסורים באהבה למען קידוש שמך וקירוב גאולת עמך ונחלתך במהרה. בזכות כל זאת יחיה בן יוסף משיחא דאתחלתא ולא יפול כתפילתו של רעיא מהימנא מרע"ה ודוד המע"ה ותפילתם של עוד ראשונים כמלאכים, בעד חיי והצלחת משיחא דאתחלתא מבי"א. וכפי שגזרו צדיקי עולם, צדיקים גוזרים והקדוש ברוך הוא מקיים. עוד יוסף חי, יוסף חי עוד, חי יוסף עוד, בן דוד חי וקיים, צדיק באמונתו יחיה, והיו עץ יוסף ועץ יהודה לאחד ביד ה', וכל אשר הוא עושה ה' מצליח בידו. הבן יקיר לי אפרים אם ילד שעשועים כי מידי דברי בו זכור אזכרנו עוד על כן המו מעי לו רחם ארחמנו נאם ה'. ויהי נועם ה' עלינו ומעשי ידינו כוננה עלינו. בכל ח"י הסגולות והנאצלות של משיחא דאתחלתא במלא השלמות של כל סגולה וסגולה עם דרגת טצ"ץ ביסוד,. בסוד הכתוב הקטן יה"י לאלף והצעיר לגוי עצום אני ה' בעתה אחישנה. מן המיצר קראתי יה ענני במרחב יה.
 
לא, בישיבות לומדים תורה

‫שנאמר- 'תלמוד תורה כנגד כולם'. היינו תלמוד תורה יותר גבוה וחשוב, ומגן ומציל יותר מהתפילה, עד שנאמר בזוהר שמי שלומד תורה לפנות בוקר ומחבר בלימודו את הלילה עם היום, כבר פטור מתפילת שחרית (למרות שאנו לא נוהגים כך היום להלכה).
 
על סמך מה את אומרת את זה?

אני צריך מקור מוסמך מחז"ל שנפסק להלכה שאומר את זה, ומורה לנו לפעול כך.
 
מי אמר לך שהגר"א כתב את התפילה ללפני שהמשיח

יתגלה? ובאיזה ספר הילכתי נפסק שצריך לומר את התפילה הזו בכלל, ובפרט על משיח שעוד לא נולד או התגלה?
 

michaly2003

New member
ואני שוב שואלת על זמך מה הוא החליט שהיא תעבוד

אם היא לא כתובה בחז"ל ?
 
כל הדבר הזה הוא לכתחילה על קרעי התרנגולת

ראי, לגר"א יש חיבורים הלכתיים רבים, כולל על ספר שולחן ערוך (שהוא הבסיס לכל הפסיקה ההלכתית למעשה), ובשום אחד מספריו ההלכתיים או התורניים או הקבליים העניין הזה לא מופיע, והמקור היחידי לעניין הזה הוא ספר של אדם אלמוני שכתב את זה בשמו של הגר"א, כאשר גם אף ספר הלכתי מהדורות האחרונים (אחרי הגר"א) כגון משנה ברורה או פסקי החזון איש שמביאים את פסקי הגר"א ושעל פי הם אנו חיים היום מבחינה הלכתית, לא מביא את העניין הזה בכלל, ולהלכה בפרט. וגם היום לא חסרים דברים שנאמרים או נכתבים בשם אנשים גדולים וחשובים, שבסוף כאשר בודקים עם אותו הגדול מתברר שלא היו דברים מעולם. כך שעולם התורה והישיבות לא יכול להתלהב ולפעול כל פעם על פי משהו שמישהו כתב בשם רב חשוב, אלא אם הדברים נפסקו להלכה ע"י גדולי הדור, וכתובים בספרים ההלכתיים, כי אחרת התורה שלנו והיהדות היו הופכים להפקר ולא נאמנים למקור.
 

michaly2003

New member
אוקי, ובלי קשר לתפילה, זה שהגר"א אומר שאין...

שאין הכרח שמשיח בן יוסף ייהרג , ונותן הסבר לך (בהמשך ציטוט) - האם יכול להיות ? ובמקומו כל תנועה ואדם שעוסקים באופן מעשי בענייני הכלל וגאולת ישראל שמתבטלים או נהרגים, הם תחליף לגזרה קדומה זו, ויש לראות בהם ניצוצות של משיח בן יוסף שנהרג‏‏
 

יחזקאל70

New member
יש צדק בדברים, ומתבקש שאם הוא

חיבר תפילה לייצר לו עזרה, הוא חשב שיכולה/צריכה להינתן לו, ואם הוא הבין שיכולה להינתן, אז גם יכולה להיות נעדרת העזרה, ואז אולי קושי גדול יותר להצלחתו.
 
‫הכל יכול להיות, ולא נדע עד שיהיה.

‫וגם אין לנו עניין על פי התורה וההלכה להתעסק עם זה ולבלבל את עצמנו עם זה עד התגלות המשיח, אלא להתחזק בדברי התורה והמצוות שאנו בוודאי מחויבים בהם היום, כגון שבת, צניעות, טהרת המשפחה, הפרשת חלה, נר שבת, ברכות לפני ואחרי האכילה, וכו', כפי שאומר הרמב"ם בספר ההלכה 'משנה תורה' לגבי ענייני ימות המשיח: "שדברים סתומים הן אצל הנביאים. גם החכמים אין להם קבלה בדברים אלו, אלא לפי הכרע הפסוקים; ולפיכך יש להם מחלוקת בדברים אלו. ועל כל פנים, אין סידור הווית דברים אלו ולא דקדוקן, עיקר בדת. ולעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות, ולא יאריך בדברי מדרשות האמורים בעניינים אלו וכיוצא בהן; ולא ישימם עיקר--שאינן מביאין לא לידי אהבה (של ה'), ולא לידי יראה (של ה'). וכן לא יחשב הקיצין; אמרו חכמים, תפוח דעתן של מחשבי קיצין. אלא יחכה ויאמין בכלל הדבר, כמו שביארנו." (משנה תורה, הלכות מלכים ומלחמות) כך שלא צריך להתפזר יותר מדי, אלא לעשות פוקוס על העיקר בלבד, שזה יראת שמיים ע"י לימוד התורה ושמירת המצוות שמביאים לאהבת ה'.
 
"אם אין תורה אין דרך ארץ" !

גם את זה יבדוק המשיח, כדברי הכתוב בפרקי אבות: "רבי אלעזר בן עזריה אומר, אם אין תורה, אין דרך ארץ; אם אין דרך ארץ, אין תורה. אם אין חכמה, אין יראה; אם אין יראה, אין חכמה. אם אין דעת, אין בינה; אם אין בינה, אין דעת. אם אין קמח, אין תורה; אם אין תורה, אין קמח." (מסכת אבות פרק ג משנה יז) כך שצריך את שניהם ! חג שמח.
 
../images/Emo45.gif אמת ויציב

ומי שאומר אחרת הופך את התורה לקרדום לחפור בה, כדי לפתור עצמו ממה שצוונו בהר סיני.
 

יחזקאל70

New member
אני תוהה אולי בעצם קיימת זהות בין משיח בן

יוסף, לאליהו, שאמור להגיע שוב לפני "היום הגדול", ומדובר באותו בן אדם, אותו שליח, אותו משוח. הרי גם אליהו אמור לעשות פעולה ארצית/ארגונית בהשבת הכל..
 
אין קשר

אליהו הוא זה שיכריז על המשיח, בין אם זה יהיה משיח בן יוסף בין אם זה יהיה משיח בן דוד, כמו שכתוב בעשרות מקומות בחז"ל, לדוגמא: "מה נאוו על ההדים רגלי מבשר. בשעה שהקב"ה גואל את ישראל, שלושה ימים קודם שיבוא המשיח, בא אליהו הנביא ועומד על הרי ישראל ובוכה ומספיד עליהם ואומר: הרי ארץ ישראל עד מתי אתם עומדים בארץ ציה ושממה. וקולו נשמע בכל העולם, אחר כך יאמר בא שלום לעולם, בא שלום לעולם, שנאמר מה נאוו על ההרים רגלי מבשר משמיע שלום." (פסיקתא רבתי) וכתוב: "שלושה ימים קודם שיבוא המשיח", לא משיח בן דוד, אלא משיח, יהיה מי שיהיה.
 
למעלה