משפחה חורגת

isaacm

New member
מטרות האימון רבות ומגוונות

ואני עדיין רק לומד. אבל על פניו נראה לי שהשגת מטרות אינה מתפקידיו של המאמן, ואולי אני טועה. נראה לי גם שאת העבודה כולה עושה המאומן, אולי בעזרתו של המאמן, אבל לא בהדרכתו. ואולי גם כאן אני טועה. אולי ישנה גישה שמה שחשוב הוא רצונו של המאומן, ואם הוא רוצה להשיג מטרה מסויימת הרי שעל המאמן לדאוג לכך שהמטרה תושג. גישה זו לא נראית לי כגישת אימון אל כגישת ייעוץ או הדרכה. נדמה לי שגם אתה אומר אותם דברים בצורה שונה. זו בסיבה שתהיתי אם האימון שהוצג בתכנית היה הצלחה. איציק
 
זה תמיד בסדר...

לתהות ולהעלות ספקות אחרת איך נלמד? כן זה מה שהתכוונתי.. לפי דעתי אין זה מתפקידו של המאמן להשיג מטרות עבור המתאמן אלא להאיר אפשרויות ויכולות להמתאמן שכח שיש לו... במסגרת האימון יכול להיות השגת מטרות אם זה רצונו של המתאמן אך גם אז על המאמן לשים עצמו במקום של מאתגר ומעודד ומראה עוד דרכים לחשוב על המטרה ולא לקבוע או לייעץ למתאמן מה כדאי לעשות על מנת להשיג המטרה. ישנה דרך של אימון שעוברת דרך חוויה ולא דרך הדיבור והשכל... אלון גל בתוכנית משתמש בה הרבה... בדרך זו המאמן "מטיל" משימה על המתאמן, לרוב בלי שהוא יבין למה ומה הוא אמור ללמוד מזה ... המציאות היא מורה הדרך שלך... תוך כדי עשייה מקבל המתאמן תוצאות ודרכן הוא יכול לקבל תובנות... תובנות אלא מאוד חזקות כיוון שהן עוברות דרך החוויה וקשה מאוד לשכוח אותן, בדיוק כפי שקשה לנו לשכוח איך לרכב על אופניים או את הנשיקה הראשונה.. גם אז המאמן לא מעמת את המתאמן על ביצוע המשימה, כיוון שלא המתאמן נתן לעצמו אותה, אלא על המסקנות שלו מהם. כמו כן יתרון נוסף של השיטה היא שאחר העשייה המתאמן כבר לא יכול להגיד "אני לא יכול..." , "אני לא יודע איך..." הוא כבר עשה אחרת ממה שהוא רגיל. בעצם חוויה של עשייה אחרת שוללת מאיתנו את התירוצים ומשאירה אותנו אחראים בלעדיים על כל מה שקורה לנו בחיים. האימון היה הצלחה כיוון שהמתאמנים יודעים כעת ליצור איכות חיים אחרת לעצמם, אפילו אם בחרו אחרת בסוף האימון... דרך אגב שמעתי ראיון עם אלון גל ברדיו חיפה והוא מספר שהזוג הראשון מצליח בצורה מדהימה אפילו 7-8 חודשים אחרי האימון ... כלומר לפי כל פרמטר שתבחר האימון הצליח... הם עושים את זה לבד... בתור מאמן המטרה שלי היא שהמתאמן יבין שהוא לא צריך אותי, הוא יכול הכל לבד... אור ואהבה
 

isaacm

New member
למדתי

העניין של הטלת משימות על המאומן חדש לי. אני מבין את התהליך שנוצר אינטואיטיבית, וכהורה התשמשתי בו לעיתים. ככלי באימון, אולי תהיה מוכן להרחיב קצת על העניין? האם יש בכך סיכונים כלשהם? האם יש דברים שראוי לבחון לפני שמשתמשים בכלי? האם זה תלוי במאמן? במאומן? תודה על התייחסותך - כפי שאמרתי, החכמתי איציק
 
אימון חוויתי

תודה לך. זו המטרה שלי להיות בפורום להעשיר ולהתעשר... ליצור חוייה מעצימה שלמאומן דורש ממך כמאמן יצירתיות והבחנה בגישות לדוגמה בסדרה אומר המאמן לזוג מייד בהתחלה להפסיק לעשן.... התגובה המיידית היא "אני לא מבין איך זה יעזור לנו!!" הרעיון הוא לא בהכרח לגרום להם להפסיק לעשן אלא לתלת להם להבין שהשינוי חייב להתחיל בהם והוא תמיד מורכב משינויים קטנים יחסית. במשך הזמן הם רואים שגם חסכון קטן יחסית יכול לתת להם כיוון חדש של מחשבה וגם לקחת אחריות על השינוי. לא עוד "תעזרו לי לפתור את הבעיה..." אלא " השינוי נמצא אצלי ואני אחראי עליו" במקום לדרוש מאנשים או ממצב להשתנות בעוד אני נשאר אותו דבר אני יורד מהצדקנות ומשנה את הגישה וההתנהגות שלי... אני לא רואה שום סיכון בשיטה הזו שכן כל מתאמן שיעבור את אותה המשימה יתייחס אליה אחרת והחוויה שלו תיהיה שונה וכך כל אחד יוכל ללמוד משהו בהתאם למקום בו הוא נמצא כרגע. שים לב גם אם חוזרים על חוויה עדיין אפשר למוד ממנה . ולכן אין צורך "להתאים את החוויה" למתאמן אלא לסמוך עליו שהוא יפיק ממנה מה שהוא צריך עכשיו. לפני שמשתמשים בכלי כדאי ליצור הבהרת צייות עם המתאמן על מנת שיבין שהוא לא חייב לקלוט מדוע הוטלה המשימה אלא לבטוח ולהסתכל על מה יש לו ללמוד ממנה. שימוש בכלי מחייב אותך כמאמן ליצור כל הזמן משהו חדש ולהתנסות בו גם, כיוון שכל חוויה יכולה ללמד גם אותך ולכן כדאי שגם אתה תיהיה מוכן לקפוץ למים של העשייה בלי לדעת מה עומד לקרות. אני תמיד מדגיש את העובדה שזה מקביל למה שאנו עוברים כל יום. בכל רגע עומדת מולנו אפשרות להיצמד למוכר או ללכת על משהו חדש , אם מה שיש לנו לא מספק, גם המתאמן וגם המאמן חייבים להיות מכווננים על צמיחה ולא על פתרונות "בית ספר" כך אפשר לגלות דרכים חדשות ומפתיעות חוויה מצמיחה אור ואהבה
 
למעלה