מקפיצה את שרשור התחבורה הציבורית

הילית111

New member
עדיין אין תחבורה ציבורית לרחוב זרחין ברעננה

היי רציתי לשתף בבעיה שיש לי ולאנשים רבים שעובדים באזור ... אשמח לקבל חוות דעת. כתבתי לראש העיר בנושא (לפני כמה חודשים טובים ) וגם לאגד (כנל ) מצטטת ממכתבי: אני עובדת באזור התעשייה של רעננה ומתגוררת ברעננה שנים רבות. אני נוסעת בתחבורה ציבורית למקום עבודתי ברחוב זרחין א.ת רעננה. הקווים המגיעים לאזור התעשייה מרעננה הם קווים 2 ו-4 בתדירות סבירה (תלונתי אינה בנושא זה ), ואני מתאימה את עצמי לשעות הנסיעה של האוטובוסים. תלונתי היא על כך שאף לא אחד מהקווים המגיעים לאזור התעשייה אינו נכנס לרחוב זרחין, הרחוב בו אני ועוד אנשים רבים עובדים.. כיום, התחנה הכי קרובה לרחוב היא זו שצמודה לסניף "מגה" ומשם עד זרחין יש הליכה רצינית של כ-15 דקות. הנני סבורה כי אין זה הוגן שחלק שלם מאזור התעשייה אינו מכוסה על ידי אף קו מהתחבורה הציבורית שמגיע לא.ת ובאף שעה של היום. בעבר מקום עבודתי היה באזור התעשייה של הרצליה פיתוח ולאזור הספציפי בו עבדתי האוטובוס נכנס רק פעמיים ביום בגלל שלא היה צורך ביותר מכך. בדומה לכך, הגיוני שקו 2/4 ייכנסו ולו פעמיים ביום לחלק זה של אזור התעשייה לטובת האנשים הרבים שעובדים ברחוב זה. אני סבורה כי המינימום הנידרש הוא לקבוע תחנה (אחת או יותר) ברחוב זרחין אליה יגיע אחד האוטובוסים (2 או 4 ) ורק פעמיים או שלוש במשך היום נניח בבוקר בשעה שרוב האנשים מגיעים לעבודה ואחה"צ כשחוזרים מעבודה (אין לי יומרה שיכנסו כל היום לשם –ברור לי שאין צורך בכך). הנני מודעת לכך שיש אנשים רבים העובדים באזור זה הם בעלי רכב פרטי אולם לדעתי יש להתחשב גם באנשים הרבים שאינם יכולים להחזיק רכב פרטי, משלמים מיסי עירייה כמו כל אזרח וזכאים לשרות הולם מהתחבורה הציבורית בעיר ומאגד. אני אוסיף כי מספר נהגים ששוחחתי עימם בנושא הצדיקו באופן מלא את פנייתי ואמרו לי לכתוב לאגד ולעיריית רעננה להם כתבתי כבר לפני למעלה מחצי שנה אולם דבר לא השתנה. אני מוסיפה (זו כבר נקודה אישית שלי ) שילדתי לפני 5 חודשים ובתקופת הריוני היה לי קושי עצום ללכת את ההליכה הזו מדי יום מה שאילץ אותי להפסיק לעבוד בכלל בחודשי ההריון המתקדמים. (האפשרות ההיחידה היתה לשלם למוניות מה שלא אפשרי מבחינתי).וכיום כשאני מתכננת לחזור לעבודה הבעיה חוזרת על עצמה
 

ג81

New member
תחבורה לאזור התעשיה

האם רק מרעננה יש אוטובוס ישיר לאזור התעשיה של רעננה או שיש גם ממקומות אחרים? אני יודע שיש אוטובוס מערים אחרות לצומת רעננה צפון, אבל אחרי זה יש איזה 15 דקות הליכה. אני מתחיל לעבוד בחברה שנמצאת באזור התעשיה של רעננה ומתלבט איפה לשכור דירה. כמו-כן, האם יש ברעננה אזורים יותר זולים או שכל רעננה יקרה?
 
העיריה מחפשת רעיונות לשיפור התחבורה הציבורית

בפורום כבר הציעו רעיונות שונים לאורך הזמן....הנה ההודעה לעיתונות, כלשונה: י"ד אב, תשס"ז 29 יולי, 2007 --------------------- הודעה לעיתונות -------------------- רעננה מתגייסת לשיפור שירות התחבורה הציבורית בעיר --------------------------------------------------------- תושבי העיר ואורחיה מוזמנים להציע הצעות לייעול שירותי התחבורה ולהעבירם לעירייה. עיריית רעננה החלה בפעילות לטובת שיפור שירותי התחבורה הציבורית בעיר. זאת, במסגרת תהליך הפרטת חלק מקווי התחבורה הציבורית במרחב השרון שמבצע משרד התחבורה. כחלק מהתהליך, התבקשה עיריית רעננה להציע שינויים ושיפורים בשירות התחבורה הציבורית בעיר, בטרם פרסום המכרז על ידי משרד התחבורה. לצורך כך, מוזמנים תושבי העיר והמבקרים בה, להציע הצעות ולהעלות רעיונות לשיפור התחבורה הציבורית בעיר במגוון רחב של נושאים: שינויים בתוואי קווי התחבורה, תוספת קווים, סוג כלי הרכב, תעריפים, זמני פעילות והשירות הניתן בתחבורה הציבורית. ראש העיר, נחום חופרי: "עיריית רעננה מקדמת מספר פרויקטים שנועדו להקל על עומסי התנועה בעיר. אנו נרתמים ליוזמה מבורכת זו, כחלק מהרצון לשפר את איכות חיי הנהגים ולתת מענה לצרכיהם". את הרעיונות ניתן לשלוח עד ה-25 באוגוסט.
 
שרשרתי הנה דיונים מהזמן האחרון

יש כאן כבר התייחסויות לעניין התחבורה הבלתי מספרת מבחינת כיסוי שטח איזור התעשייה ותדירות התחבורה לשם. יש רעיונות נוספים?
 

qrst1 האחת

New member
אולי סוף סוף, תהיה תחבורה מלב הפארק לעיר...?

שכונת לב הפארק, השוכנת במערב העיר סובלת קשות מאי תחבורה למרכז העיר ובכלל... כל מי שיוצא מהשכונה חייב לעשות זאת ברכבו הפרטי או במוניות שירות... מיד לאחר העבודה, ההורים הופכים לנהגי המוניות של ילדיהם... רבותי נברך - "ובא ללב הפארק גואל"... ?!
 

a r t h e m i s

New member
חבל שאין שבילים לאופניים

פתרון כ"כ נוח , זול, יעיל וידידותי לסביבה. הסיבה היחידה שאני לא מתניידת ברחובות רעננה עם אופניים היא בטיחות. פחד אלוהים לסוע על הכביש כיום (ולא רק ברעננה, כמובן). אם היו עושים שבילי אופניים (כמו באירופה), במדינה כמו שלנו, שיש בה הממממון ימים שטופי שמש, אני בטוחה שמאות אנשים היו עוברים להתנייד על 2 גלגלים..
 

סבתא9

New member
בשעה טובה -התייחסות לתחבורה ציבורית

שמחתי לשמוע, על היוזמה הברוכה לשיפור התחבורה הציבורית. 1. יש לדאוג לתחבורה רוחבית, שתקשר בין אחוזה לויצמן, ברחובות הפנימיים. 2. יש מחסור בתחבורה ציבורית בכל אזור 2008, מגדלי רותם שני. 3. יש להעדיף מיניבוסים ,בתדירות גבוהה יותר בהצלחה רבה
 

ronitie

New member
תחבורה באזור מגדלי רותם שני

אני מסכימה! יש באזור רותם שני אוכלוסייה של הרבה ילדים והרבה מבוגרים שאין להם בעצם תחבורה ציבורית קרובה. בדצמבר האחרון פניתי לאגד ובתשובה קיבלתי את המכתב המצורף. אני מאמינה שאפשר למצוא דרכים לתחבורה ציבורית להיכנס לאזור שלנו. כולי תקווה שהפורום יוכל לעזור להזיז משהו. תודה מראש לכל העוסקים בנושא.
 
קצת מכירה את האיזור

ואכן יש ממש בדבריכן הן בנושא נגישות התחבורה הציבורית והן בנושא הקשיים שמערימה דוקא ועדת התחבורה (שיש לי עניין משלי מולם - בנושא בקשתנו לסימון לבן של רחובות מרכז העיר, לחניית תושבים בלבד מ- 17.00). מקווה שאכן הכל ילקח בחשבון ע"י מי שימיינו את הצעות התושבים.
 

dmo2

New member
תחבורה צבורית ברותם שני

אני מסכים שתחבורה צבורית צריכה לשרת את האוכלוסיה בקירבה סבירה.יחד עם זאת צריך לבחון את הביקוש לתחבורה צבורית ע'י סקר טלפוני בקרב התושבים וכמו כן לדאוג שציר הנסיעה יהיה עביר ויהיה מקום חניה בתחנת האוטובוס.יתכן ויש להמתין עד לאכלוס כל הדירות(כיום 150 מתוך 440 מתוכננות.
 

ronitie

New member
תחבורה ציבורית ברותם שני

כבר עכשיו יש אנשים שיש להם צורך בתחבורה ציבורית. רותם שני זה לא רק ארבעת המגדלים אלא שלצידם יש עוד מבנים נמוכים יותר, בחלקם מאוכלסים, וגם פרויקט יערה, ברחוב יערה, בשלבי בנייה. זאת ממש שכונה ואני חושבת שלהציב תחנת אוטובוס במרחק סביר משכונה, או בתוך השכונה, לא דורש סקר טלפוני או כל משאל אחר.
 

עומר247

New member
כמה הצעות

לגבי התחבורה הציבורית והתחבורה בכלל בעיר 1. מישהו יודע למה ברח' אחוזה פינת שיכון אשר אין מעבר חציה בכביש? 2. להוסיף למספרי הרמזורים גם את שמות הרחובות מימין ומשמאל כמו שעשו בהרצליה וכמו שעשו גם באחוזה אבל רק ברמזור אחד.. 3. להעלות לאתר העירייה מפה שעליה מסומנים נתיבי הקווים הפנימיים והתחנות של האוטובוסים לפי מס' הקו. 4. להחליף את תחנות האוטובוסים הישנות באיזור התעשיה וברחבי העיר לחדשות, כמו אלה שהחליפו באחוזה. כמו כן להחליף גם את השילוט בתחנה לכזה שבאמת יסביר אילו קווים עוברים בכל תחנה, השילוט כיום ישן ולא ברור וממוקם גבוה מדי, אם בכלל. 5. ברומא יש שילוט אלקטרוני בתחנה, שמציין זמן הגעה משוער לכל אוטובוס בזמן אמת, כנראה עובד על GPS. יש סיכוי שזה יגיע גם לארץ? ואולי לרעננה? חנה, אני אשמח אם תעבירי את ההצעות לעירייה. הראשונה באמת דחופה..
 

dmo2

New member
תחבורה צבורית

התפרסמה מודעה המזמינה את הציבור לכתוב לדינה רשף באגף הנדסה הצעות לשיפורים בתחבורה הצבורית. כנראה שמוציאים את התחבורה בעיר למכרז של מפעיל חיצוני.חשוב מאד שאנשים יתיחסו ויכתבו על כל דרישותיהם מהתחבורה הצבורית כולל הסעת תלמידים הן מבחינת לוח זמני נסיעות , תוואי הקווים ,חנית האוטובוסים ו גודל כלי הרכב (ארוך,מידיבוס,מיניבוס). יש הזדמנות הפעם להעלות את הנושא לבחינה מקיפה,כדי שיכינו גם את תנאי המכרז בצורה מקצועית.
 
כבר יש שרשור ארוך בנושא

http://157.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=1789&msgid=103054657 אני מצרפת את תגובתך לשרשור. תודה. אעביר את כל ההצעות מהפורום בהקדם.
 

dmo2

New member
שיפור תחבורה צבורית

אני דברתי לגבי מודעה של העיריה שהתפרסמה בנושא וצריך לעודד את התושבים לשלוח ישירות לדינה רשף באגף הנדסה. חשוב ביותר להתיחס לנושא הבטיחות של התחבורה הציבורית וגודל האוטובוסים.
 
אכן, זו המודעה

שמופיעה כאן כהודעה לעיתונות. בכוונתי לרכז את עצותיכם/ן השבוע למייל אחד שיישלח לכתובת המופיעה במודעה.
 
לינק לטופס הבקשה באתר אגד

http://www.egged.co.il/PublicRequest.asp מילאתי את הטופס כמנהלת הפורום עם לינק להודעתך ובקשה לענות לנו בפורום. לא יודעת אם יגיבו. כדאי שגם את תמלאי טופס. בהצלחה, חנה
 
למעלה