גם את זאת כבר ראיתי
לשאלה הראשונה שלך- תאוצה רגעתי מוגדרת כגבול של 2 מהירויות בפרק הזמן שלהם... ככה זה...אתה צריך לדעת מה המהירות הקודמת כדי שתדע מה הפרש המהירויות- אחרת לא תדע מה השינוי ולא תוכל לחלקו בזמן. לשאלה שלך: גם פה מדובר בשימוש במשוואות המפורטות קודם: נגדיר ציר מקום הפונה ימינה כאשר בt=0 המכונית נמצאת בנקודת השוטר הראשונה x0=0 . המהירות ברגע זה היא לא 0 ואנחנו לא יודעים אותה. משוואת המהירות היא: v=v0+at x=1/2at^2+v0t עכשיו נציב, במשוואה השנייה. קודם כל אומרים שכאשר t=16s המרחק הוא 160m. זאת משוואה ראשונה. אחרי זה אומרים שכאשר t=24s מההתחלה, המרחק מההתחלה הוא 320m: 160=128a+16v0 320=288a+24v0 מערכת משוואות קלה, תפתור אותה ותציב במשוואת המהירות. אחרי זה תציב במשוואת המהירות t=24 ותראה מה המהירות> אם היא גדולה מ90, הנהג עבר את המהירות המותרת. אם היא קטנה מ-90 הוא לא עבר אותה מכיוון שברגע t=24 המהירות היא הגדולה ביותר.