הודעות/חדשות/כתבות

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
גם בפתח תקווה ירוויחו מהעניין הזה
וכך באזורים אחרים. במידה והערך צבור והחופשי-חודשי יכלול נוסף ל"דן"-"קווים"-"מטרופולין" את "אגד", אז זה אמור להיות טוב גם עבור הרמת גנים והסביבה. גם אם נשים את השרון בצד, אז יש אזורים, שצפויים להרוויח מכך, כולל בתוך גוש דן. אספר לך משהו: יש תושב פתח תקווה, שעובד באזור הסינמה סיטי. הוא לא יכול לנסוע בכרטיס חופשי-חודשי בודד, למרות שאלה אזורים יחסית קרובים. הוא היה נאלץ להיות עם מספר כרטיסים. עוד בונוס יש. ועוד דבר: המטרה היא גם לעודד שימוש בתחבורה ציבורית, שפחות ישתמשו בכרטיסים חד-פעמיים. שיהיו פחות נוסעים מזדמנים, אלא שייסעו לעתים קרובות (ערך צבור או כרטיסיות) ואף באופן קבוע עם חופשי-חודשי.
+ חולון/בת ים וראשון לציון
נסיעה ב-6.4 ש"ח לרמת אביב. אני רואה את זה כשיפור. בתקווה, שכאשר קו הרכבת לראשון לציון-מערב יפעל, יהיה כרטוס משותף של קו הרכבת עם חברות האוטובוסים השונות.
 
+ חולון/בת ים וראשון לציון
נסיעה ב-6.4 ש"ח לרמת אביב. אני רואה את זה כשיפור. בתקווה, שכאשר קו הרכבת לראשון לציון-מערב יפעל, יהיה כרטוס משותף של קו הרכבת עם חברות האוטובוסים השונות.
כרטוס משותף לא יספיק, הרכבת תצטרך להוריד
תעריפים על מנת להיות אטרקטיבית מספיק בתוך גוש דן.
 

טשאפק

New member
הודעות/חדשות/כתבות
מפות של השכרת אופניים
אתר חביב מציג מפות של שירותי השכרת אופניים במספר רב של ערים בעולם, ובכל רגע מראה כמה אופניים יש בכל תחנה, ובפרט, מה שחשוב ללקוח, איזה תחנות מלאות ואיזה ריקות. בלחיצה על תחנה הוא מראה את כמות האופניים שיש בה כרגע, וגם מציג את כמות האופניים בתחנה ב-24 השעות האחרונות. לאחרונה נוספה לאתר גם מפת תל אביב. הסתכלתי בגרף ההשאלות בכמה תחנות בברצלונה, ובאופן לא מפתיע בתחנות שממוקמות במעלה ההר כמות האופניים יורדת בהדרגה רוב הזמן ועולה בחדות פעם או פעמיים ביממה, ובאלה שלמטה - להיפך. ההסבר הוא שאנשים מעדיפים לרכוב במורד ולחזור בדרך אחרת. השינויים החדים מתרחשים כאשר רכב של מפעילי השירות מביא - או מפנה - כמה זוגות בבת אחת. המפה היא דוגמה אחת מרבות לאפליקציות ואתרים שעושים שימוש במידע המסופק על-ידי מפעילי שירות האופניים. מי שמריץ את האתר עושה זאת שלא מטעמי רווח, ומפעילי שירות ההשכרה יוצאים נשכרים מכך שהמידע זמין יותר לציבור (האתר הרשמי של תל-אופן אינו מצטיין בבהירותו). יכול להיות גם בצורות מסורתיות יותר של תח"צ, כמו אוטובוסים, יצוצו אתרים ואפליקציות כאלה, אם המפעילים יאותו לספק מידע בפורמט מוסכם בזמן אמת.
 

טשאפק

New member
מפות של השכרת אופניים
אתר חביב מציג מפות של שירותי השכרת אופניים במספר רב של ערים בעולם, ובכל רגע מראה כמה אופניים יש בכל תחנה, ובפרט, מה שחשוב ללקוח, איזה תחנות מלאות ואיזה ריקות. בלחיצה על תחנה הוא מראה את כמות האופניים שיש בה כרגע, וגם מציג את כמות האופניים בתחנה ב-24 השעות האחרונות. לאחרונה נוספה לאתר גם מפת תל אביב. הסתכלתי בגרף ההשאלות בכמה תחנות בברצלונה, ובאופן לא מפתיע בתחנות שממוקמות במעלה ההר כמות האופניים יורדת בהדרגה רוב הזמן ועולה בחדות פעם או פעמיים ביממה, ובאלה שלמטה - להיפך. ההסבר הוא שאנשים מעדיפים לרכוב במורד ולחזור בדרך אחרת. השינויים החדים מתרחשים כאשר רכב של מפעילי השירות מביא - או מפנה - כמה זוגות בבת אחת. המפה היא דוגמה אחת מרבות לאפליקציות ואתרים שעושים שימוש במידע המסופק על-ידי מפעילי שירות האופניים. מי שמריץ את האתר עושה זאת שלא מטעמי רווח, ומפעילי שירות ההשכרה יוצאים נשכרים מכך שהמידע זמין יותר לציבור (האתר הרשמי של תל-אופן אינו מצטיין בבהירותו). יכול להיות גם בצורות מסורתיות יותר של תח"צ, כמו אוטובוסים, יצוצו אתרים ואפליקציות כאלה, אם המפעילים יאותו לספק מידע בפורמט מוסכם בזמן אמת.
כמובן, יש עוד גורמים פרט לטופוגרפיה
שמשפיעים על דפוסי הפעילות של התחנה - כגון אופיו של האזור; יש להניח שבאיזור מגורים מובהק יקטן מספר האופניים בבוקר ויגדל בערב, או שתחנה הסמוכה לאוניברסיטה תתרוקן בהדרגה בשעות אחה"צ והערב.
 

Ccyclist

Well-known member
כמובן, יש עוד גורמים פרט לטופוגרפיה
שמשפיעים על דפוסי הפעילות של התחנה - כגון אופיו של האזור; יש להניח שבאיזור מגורים מובהק יקטן מספר האופניים בבוקר ויגדל בערב, או שתחנה הסמוכה לאוניברסיטה תתרוקן בהדרגה בשעות אחה"צ והערב.
תראה אם מוצא האופניים מהתחנות הבינעירוניות
בלונדון למשל השכרת האופניים היא במרכז העיר בלבד, כך שמי שגר באזורים 2,3 ויכול לרכב העירה באופניים הפרטיות ב15-45 דקות (תלוי באזור) לא יכול להחזיר את האופניים העירוניות למתקן באזור מגוריו ולהגיע לעיר בתחתית ולרכב לא משתלם כי ממילא צריך להוציא כרטיס יומי לתחתית כולל אזור 1. התוצאה היא שמי שמגיע לעיר מבחוץ - בתחנות הטרמינל הגדולות הוא זה שמשתלם לו לשכור אופניים לשימוש במרכז במקום לשלם על התחתית (אי אפשר להסיע אופניים ברכבת בשעות העומס והחניית זוג פרטי בתחנות הטרמינל היא פופולרית אבל תמיד יש סיכון שיגנבו). מהסיבה הזו אנימציה (אם יש באתר) כנראה תראה שמוצא האופניים בלונדון הוא מתחנות הטרמינל הגדולות. הלקח לגבי ת"א הוא שצריך לשים תחנות לפחות בכל הערים הפנימיות (חולון, בת-ים, גבעתיים, רמת גן וכו') או שתושבי הרדיוס הפנימי לא יוכלו להשתמש באופני ההשכרה.
 

yairp4

Active member
תראה אם מוצא האופניים מהתחנות הבינעירוניות
בלונדון למשל השכרת האופניים היא במרכז העיר בלבד, כך שמי שגר באזורים 2,3 ויכול לרכב העירה באופניים הפרטיות ב15-45 דקות (תלוי באזור) לא יכול להחזיר את האופניים העירוניות למתקן באזור מגוריו ולהגיע לעיר בתחתית ולרכב לא משתלם כי ממילא צריך להוציא כרטיס יומי לתחתית כולל אזור 1. התוצאה היא שמי שמגיע לעיר מבחוץ - בתחנות הטרמינל הגדולות הוא זה שמשתלם לו לשכור אופניים לשימוש במרכז במקום לשלם על התחתית (אי אפשר להסיע אופניים ברכבת בשעות העומס והחניית זוג פרטי בתחנות הטרמינל היא פופולרית אבל תמיד יש סיכון שיגנבו). מהסיבה הזו אנימציה (אם יש באתר) כנראה תראה שמוצא האופניים בלונדון הוא מתחנות הטרמינל הגדולות. הלקח לגבי ת"א הוא שצריך לשים תחנות לפחות בכל הערים הפנימיות (חולון, בת-ים, גבעתיים, רמת גן וכו') או שתושבי הרדיוס הפנימי לא יוכלו להשתמש באופני ההשכרה.
לפחות לפי האתר של תל-אופן
"בעתיד, אמור המערך להתרחב גם לערים השכנות, הגובלות בתל אביב-יפו". האם זה יקרה ומתי? שאלות טובות. קודם צריך לראות אם המיזם יצליח בתל אביב, ולאחר מכן אני מניח שזה דורש שיתוף פעולה בין העיריות השונות שכידוע לוקה בחסר (אנדרסטייטמנט...). למה בלונדון אין תחנות השכרה באיזורים אחרים? האם גם שם זאת תוצאה של שיקולים מוניציפליים או בגלל שיקולי עלות מול תועלת וכו'?
 

טשאפק

New member
לפחות לפי האתר של תל-אופן
"בעתיד, אמור המערך להתרחב גם לערים השכנות, הגובלות בתל אביב-יפו". האם זה יקרה ומתי? שאלות טובות. קודם צריך לראות אם המיזם יצליח בתל אביב, ולאחר מכן אני מניח שזה דורש שיתוף פעולה בין העיריות השונות שכידוע לוקה בחסר (אנדרסטייטמנט...). למה בלונדון אין תחנות השכרה באיזורים אחרים? האם גם שם זאת תוצאה של שיקולים מוניציפליים או בגלל שיקולי עלות מול תועלת וכו'?
ברוב הערים שראיתי, השירות לא כולל
את הפרברים. (אם כי כידוע הגדרות של רשות מקומית אינן זהות בכל מקום). לגבי תל-אופן, אפילו בת"א הפריסה חלקית כרגע. רק בקיץ פורסים את התחנות בצפון העיר. במזרח ובדרום (שכונת התקווה, יד אליהו) אפילו בקיץ לא יזכו לתחנות, אלא אולי רק בשלב השלישי של הפרויקט - די מרגיז לדעתי. בתגובה לסי-סייקליסט, יש באתר גם מפה של לונדון. אני לא מכיר את העיר, אבל מה שבולט לעין זה שהתחנות שסמוכות לנהר מצפון, במרכז העיר, מלאות יחסית כרגע (צהריים) והתחנות המרוחקות יותר מהמרכז די ריקות בדר"כ. תחנת ווטרלו היא הגדולה ביותר, ובה 126 עמדות עגינה. היא הייתה כמעט מלאה עד לפני שלוש שעות, ועכשיו היא ריקה לגמרי - אולי באמת אנשים באים ברכבת מחוץ לעיר ולוקחים את האופניים, וזה לא נעשה כל-כך בכיוון ההפוך. (האתר מציג 24 שעות אחורה, ואפשר לראות שאתמול, שהיה יום ראשון, התחנה הייתה די מלאה מהצהריים ועד היום בבוקר). הסתכלתי על עוד תחנה, תחנת מוזיאון לונדון (ברביקן) וראיתי שהיא התחילה להתמלא במהירות לפני כשלוש שעות - כנראה במקביל לשעות הפתיחה של המוזיאון.
 

Ccyclist

Well-known member
ברוב הערים שראיתי, השירות לא כולל
את הפרברים. (אם כי כידוע הגדרות של רשות מקומית אינן זהות בכל מקום). לגבי תל-אופן, אפילו בת"א הפריסה חלקית כרגע. רק בקיץ פורסים את התחנות בצפון העיר. במזרח ובדרום (שכונת התקווה, יד אליהו) אפילו בקיץ לא יזכו לתחנות, אלא אולי רק בשלב השלישי של הפרויקט - די מרגיז לדעתי. בתגובה לסי-סייקליסט, יש באתר גם מפה של לונדון. אני לא מכיר את העיר, אבל מה שבולט לעין זה שהתחנות שסמוכות לנהר מצפון, במרכז העיר, מלאות יחסית כרגע (צהריים) והתחנות המרוחקות יותר מהמרכז די ריקות בדר"כ. תחנת ווטרלו היא הגדולה ביותר, ובה 126 עמדות עגינה. היא הייתה כמעט מלאה עד לפני שלוש שעות, ועכשיו היא ריקה לגמרי - אולי באמת אנשים באים ברכבת מחוץ לעיר ולוקחים את האופניים, וזה לא נעשה כל-כך בכיוון ההפוך. (האתר מציג 24 שעות אחורה, ואפשר לראות שאתמול, שהיה יום ראשון, התחנה הייתה די מלאה מהצהריים ועד היום בבוקר). הסתכלתי על עוד תחנה, תחנת מוזיאון לונדון (ברביקן) וראיתי שהיא התחילה להתמלא במהירות לפני כשלוש שעות - כנראה במקביל לשעות הפתיחה של המוזיאון.
30 דקות רכיבה זה טווח סביר.
אז ככה - מהאנימציה ביום ב' (יום א' הוא יום מנוחה ובו התנועה היתה בעיקר לאזורי הקניות שבווסט-אנד ולאתרים התיירותיים של הארמון) אפשר לראות בבירור איך מטבעת חיצונית הרוכבים מגיעים לתחנות עגינה בסיטי (מה שדרומית לכיתוב קלרקנוול) ובווסט-אנד, כך שמדובר במי שמגיעים לתחנות העגינה של המעגל החיצוני וממשיכים פנימה. הסיבה העיקרית לפריסה הנוכחית היא שמדובר בשלב הראשון של הפרוייקט, שבו עיריית לונדון רבתי עובדת עם ברקלייס שמממנת את הפרוייקט. השלב השני הוא פריסה למזרח העיר (האזור האולימפי). אין לי מושג אם יש תוכניות להגדיל את הפרוייקט החצוה לאזור 2 שרובו בטווח רכיבה סביר ממרכז העיר, ויש בה הרבה מרכזי עסקים ומסחר משניים כך שאם הפרוייקט יתפרס לאזור 6 (שעה וחצי / שעתיים רכיבה מהמרכז) יש מי שיוכלו לגור 15-30 דקות רכיבה מיעד שימושי. ברביקן היא לא רק המוזיאון, יש בה מרכז תרבות שדומה לסינימטק, מתנ"ס, ובימי השבוע היא בלב האזור הפיננסי של הסיטי.
 

Ccyclist

Well-known member
30 דקות רכיבה זה טווח סביר.
אז ככה - מהאנימציה ביום ב' (יום א' הוא יום מנוחה ובו התנועה היתה בעיקר לאזורי הקניות שבווסט-אנד ולאתרים התיירותיים של הארמון) אפשר לראות בבירור איך מטבעת חיצונית הרוכבים מגיעים לתחנות עגינה בסיטי (מה שדרומית לכיתוב קלרקנוול) ובווסט-אנד, כך שמדובר במי שמגיעים לתחנות העגינה של המעגל החיצוני וממשיכים פנימה. הסיבה העיקרית לפריסה הנוכחית היא שמדובר בשלב הראשון של הפרוייקט, שבו עיריית לונדון רבתי עובדת עם ברקלייס שמממנת את הפרוייקט. השלב השני הוא פריסה למזרח העיר (האזור האולימפי). אין לי מושג אם יש תוכניות להגדיל את הפרוייקט החצוה לאזור 2 שרובו בטווח רכיבה סביר ממרכז העיר, ויש בה הרבה מרכזי עסקים ומסחר משניים כך שאם הפרוייקט יתפרס לאזור 6 (שעה וחצי / שעתיים רכיבה מהמרכז) יש מי שיוכלו לגור 15-30 דקות רכיבה מיעד שימושי. ברביקן היא לא רק המוזיאון, יש בה מרכז תרבות שדומה לסינימטק, מתנ"ס, ובימי השבוע היא בלב האזור הפיננסי של הסיטי.
בה = בלונדון. הכוונה למרכזים המשניים בפרברים.
 

טשאפק

New member
30 דקות רכיבה זה טווח סביר.
אז ככה - מהאנימציה ביום ב' (יום א' הוא יום מנוחה ובו התנועה היתה בעיקר לאזורי הקניות שבווסט-אנד ולאתרים התיירותיים של הארמון) אפשר לראות בבירור איך מטבעת חיצונית הרוכבים מגיעים לתחנות עגינה בסיטי (מה שדרומית לכיתוב קלרקנוול) ובווסט-אנד, כך שמדובר במי שמגיעים לתחנות העגינה של המעגל החיצוני וממשיכים פנימה. הסיבה העיקרית לפריסה הנוכחית היא שמדובר בשלב הראשון של הפרוייקט, שבו עיריית לונדון רבתי עובדת עם ברקלייס שמממנת את הפרוייקט. השלב השני הוא פריסה למזרח העיר (האזור האולימפי). אין לי מושג אם יש תוכניות להגדיל את הפרוייקט החצוה לאזור 2 שרובו בטווח רכיבה סביר ממרכז העיר, ויש בה הרבה מרכזי עסקים ומסחר משניים כך שאם הפרוייקט יתפרס לאזור 6 (שעה וחצי / שעתיים רכיבה מהמרכז) יש מי שיוכלו לגור 15-30 דקות רכיבה מיעד שימושי. ברביקן היא לא רק המוזיאון, יש בה מרכז תרבות שדומה לסינימטק, מתנ"ס, ובימי השבוע היא בלב האזור הפיננסי של הסיטי.
ממבט ראשוני נראה שלא נעשה מאמץ רב
להעביר אופניים מתחנות מלאות לריקות. זה לא נורא אם מדי פעם המשתמש מגלה שהתחנה הקרובה אליו ריקה או מלאה, וצריך ללכת או לרכוב לתחנה הסמוכה כדי לקחת או להחזיר. אבל אם אזור שלם מתרוקן (או מתמלא) זה יכול לפגוע קשות בשירות.
 

טשאפק

New member
ברוב הערים שראיתי, השירות לא כולל
את הפרברים. (אם כי כידוע הגדרות של רשות מקומית אינן זהות בכל מקום). לגבי תל-אופן, אפילו בת"א הפריסה חלקית כרגע. רק בקיץ פורסים את התחנות בצפון העיר. במזרח ובדרום (שכונת התקווה, יד אליהו) אפילו בקיץ לא יזכו לתחנות, אלא אולי רק בשלב השלישי של הפרויקט - די מרגיז לדעתי. בתגובה לסי-סייקליסט, יש באתר גם מפה של לונדון. אני לא מכיר את העיר, אבל מה שבולט לעין זה שהתחנות שסמוכות לנהר מצפון, במרכז העיר, מלאות יחסית כרגע (צהריים) והתחנות המרוחקות יותר מהמרכז די ריקות בדר"כ. תחנת ווטרלו היא הגדולה ביותר, ובה 126 עמדות עגינה. היא הייתה כמעט מלאה עד לפני שלוש שעות, ועכשיו היא ריקה לגמרי - אולי באמת אנשים באים ברכבת מחוץ לעיר ולוקחים את האופניים, וזה לא נעשה כל-כך בכיוון ההפוך. (האתר מציג 24 שעות אחורה, ואפשר לראות שאתמול, שהיה יום ראשון, התחנה הייתה די מלאה מהצהריים ועד היום בבוקר). הסתכלתי על עוד תחנה, תחנת מוזיאון לונדון (ברביקן) וראיתי שהיא התחילה להתמלא במהירות לפני כשלוש שעות - כנראה במקביל לשעות הפתיחה של המוזיאון.
תיקון - כן ייפתחו תחנות בדרום העיר ובמזרחה
תל אופן מתקשרת עם הלקוחות בעיקר דרך פייסבוק - שיטה בעייתית אבל מילא. בדף הפייסוק הם הציגו את רשימת התחנות שייפתחו בשלב ב', במהלך יולי אוגוסט, אבל מסיבה טכנית רק באקספלורר ראו את הרשימה המלאה, ובדפדפנים אחרים רק את ההתחלה, ולכן התלוננתי בהודעה הקודמת על קיפוח הדרום. עכשיו הם תיקנו, ואפשר לראות שייפתחו תחנות גם בשכונות מזרחיות ודרומיות. בסוף אוגוסט יגיעו לכיסוי סביר של תל אביב.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מפות של השכרת אופניים
אתר חביב מציג מפות של שירותי השכרת אופניים במספר רב של ערים בעולם, ובכל רגע מראה כמה אופניים יש בכל תחנה, ובפרט, מה שחשוב ללקוח, איזה תחנות מלאות ואיזה ריקות. בלחיצה על תחנה הוא מראה את כמות האופניים שיש בה כרגע, וגם מציג את כמות האופניים בתחנה ב-24 השעות האחרונות. לאחרונה נוספה לאתר גם מפת תל אביב. הסתכלתי בגרף ההשאלות בכמה תחנות בברצלונה, ובאופן לא מפתיע בתחנות שממוקמות במעלה ההר כמות האופניים יורדת בהדרגה רוב הזמן ועולה בחדות פעם או פעמיים ביממה, ובאלה שלמטה - להיפך. ההסבר הוא שאנשים מעדיפים לרכוב במורד ולחזור בדרך אחרת. השינויים החדים מתרחשים כאשר רכב של מפעילי השירות מביא - או מפנה - כמה זוגות בבת אחת. המפה היא דוגמה אחת מרבות לאפליקציות ואתרים שעושים שימוש במידע המסופק על-ידי מפעילי שירות האופניים. מי שמריץ את האתר עושה זאת שלא מטעמי רווח, ומפעילי שירות ההשכרה יוצאים נשכרים מכך שהמידע זמין יותר לציבור (האתר הרשמי של תל-אופן אינו מצטיין בבהירותו). יכול להיות גם בצורות מסורתיות יותר של תח"צ, כמו אוטובוסים, יצוצו אתרים ואפליקציות כאלה, אם המפעילים יאותו לספק מידע בפורמט מוסכם בזמן אמת.
מגניב!
 
"אוטובוס ושמו פשלה"
"יקיר הפורום" נחמיה שטרסלר על מחדל התח"צ בגוש דן
יא חביבי, איזה סלט הוא עשה....
"מונופול דן", "השירות של דן הורע בשנים האחרונות", "דן לא מפרסמת כל אינפורמציה על מהלך הקווים בתחנות" - או שהבחור שקרן עז מצח, או שהוא לא ראה תחנת אוטובוס מאז שהיה סטודנט. אמנם הנימה צודקת, אבל הפרטים והמסקנות שלו הזויות ואני מסכים עם ניצן - לא ראוי לתגובה.
 
יא חביבי, איזה סלט הוא עשה....
"מונופול דן", "השירות של דן הורע בשנים האחרונות", "דן לא מפרסמת כל אינפורמציה על מהלך הקווים בתחנות" - או שהבחור שקרן עז מצח, או שהוא לא ראה תחנת אוטובוס מאז שהיה סטודנט. אמנם הנימה צודקת, אבל הפרטים והמסקנות שלו הזויות ואני מסכים עם ניצן - לא ראוי לתגובה.
ועוד דבר - הטיפש מזלזל בתח"צ במדינות
הקומוניסטיות לשעבר. הרי הושקעו שם כספים אדירים במערכות תח"צ ובלא מעט מקומות התח"צ ה"קומוניסטית" טובה יותר מה"מערבית". עלוב...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה