משהו יפה לצפייה, הפעילו רמקולים

hayapollak

New member
שונייייייי-תודה../images/Emo140.gif

מ ק ס י םםםםםםםםם. אהבתי מאדדדדדד.
 

The Warrior

New member
מערער

יפה לצפיה נכון
מוסיקה נהדרת (לפתוח ת'רמקולים!)
...אי דיוקים אבל. גם לעובדי האלילים היו כל מני טכסים מושכי לב, סימבולים ודברים יפים, אחרת בני האדם לא היו מגיעים
חחחחחחחחחח סוף סוף הספר שמנחה את הפורום, אפשר לפתוח בדיון. 1. המושג spirit כמעט ולא הופיע בטקסט. מהות האדם, הנשמה/רוח = spirit . צריך להקשיב לנשמה, היא היא האדם עצמו. אנחנו האמיתיים. נפש (soul) זה משהו חיצוני יותר. אמנם יש שם רגשות ותחושות והבנות, אך אין היא הנקודה הפנימית. אל תגידו שניל לא יודע אנגלית... 2. החטא. ניל דונלד וולש כנראה לא מאמין בתנ"ך. התנ"ך זה לא דת. בשלב מסויים האדם חטא באכלו מעץ הדעת טוב ורע. לא מעץ תפוחים, אלא מ עץ הדעת טוב ורע - - - פעולה מסויימת שכתוצאה ממנה המודעות השלמה שהכל אחד והרמוני נעלמה . האדם נכנס למודעות של טוב ורע, של ניגודים, של חוסר איחוד, של הפרדה! כיון שכך הוא נאלץ לצאת מגן העדן בו היה. עם מודעות שכזו (טוב ורע) אי אפשר לחיות שם, אלא רק כאן. בחיים הרגילים על פני כדור הארץ. זה החטא . זו הסיבה לכל המלחמות, לחוסר האהבה, לכל מה שאנו מכנים רע. האדם עדיין חי בחטא. 3. השילוש הקדוש והיחוד עם אלהים. נכון שבמקור האדם הוא "צלם אלהים" ובודאי אחד עם אלהים. זה היה במודעות ההיא ונכון לעתיד לבוא, או למי שיש בו כח פנימי היום להגיע לכך. להיות אחד עם אלהים זה אכן להשפיע מסוף העולם ועד סופו, אך לא בדרך שניל מראה. עדיין הגאוה ועוד אי אלו אויבים נראים ובלתי נראים עומדים בדרך, וגם אם לפני ולפנים, בנשמה אנו יודעים שאנו אחד עם אלהים. שהוא האמת, אנו בו והוא בנו, עדיין יש את המחסום העיקרי, גוף האדם . לא הנשמה היא בחטא. הנשמה היא טהורה, אלא הגוף בו אנו חיים וחושבים והנפש איתה אינה אנו מרגישיו וחשים בדברים עמוקים יותר. 2 אלו עדיין צריכים תיקון. "צלם אלהים" זה לא רק הנשמה, החלק שעוזב את הגוף, אלא האדם כולו: נשמה, נפש, גוף. גוף אלהי הוא ללא מחלות, נפש אלהית טהורה אין לנו אפילו מושג מה זה. איננו מסוגלים עדיין לקלוט, כי הגוף לא הגיע לתדר שהוא מסוגל לקלוט אותו. ברגע שכמה מאיתנו יגיעו לכך, להשלים את המסע, העולם יראה לגמרי אחרת. אך הרבה תורות צריכות לההרס ולהבנות מחדש, מושגים מוכרים להעלם...
 

ש ו נ י

New member
לוחם יקר../images/Emo23.gif

צ'מע יש כמה וכמה וכמה וכמה עניינים בטרילוגיית "שיחות" שהוא באמת רחוק מאמת התורה כפי שאני מאמינה בה גם הדוגמאות שאתה הבאת (וגם לי היתה בעיה עם ה"שילוש הקדוש", כשפה זה כאילו בא בקטע של מחשבה/דיבור/מעשה וכל השילושים בעולם - כדוגמא לאיזה מן דפוס ביקום, אבל סה"כ מדובר באנשים שהנצרות היא השורש שלהם וממנה הם יונקים את התרבות והרבה מהאמונות שלהם, גם אם הם לא מסכימים עם הכל) וגם (ואני מוסיפה לדבריך) העניין שהספרים מדברים על "מהות" ו"מציאות" כדבר אחד. נכון אמרת שמאחר ואנחנו במה שמכונה בספרים - העולם היחסי - כלומר העולם הזה, שהוא העולם המכסה בהרבה על מציאותו של ה' ית' והנהגתו את היקום; אי אפשר להתיחס לאלוקות ולנשמות - שהן בשלמות, כפי שאנו מתיחסים לעצמנו בעולם הזה. פה, למרות שעצם הנשמה נשארת תמיד באיחוד מושלם עם האלוקים, ואין בה שום פגם ושום פירוד, פה נראה כאילו יש, פה נדמה שיש - כי זה חלק מהעבודה שלנו. הספרים מדברים על העולם הזה כאילו ממש היה עולם האמת. זה לא בדיוק כך. שוב, יש הרבה עניינים שאני לא מקבלת ולא מאמינה בהם - אבל עם כל האי-דיוקים והחסר, יש גם הרבה דברים מעניינים. למרות שמאוד צרם לי, נהניתי מה - FLASH ותודה על הערותיך/הארותיך
 

גריני

New member
התנ"ך זה לא דת?????

ומהו - אם לא דת? כל האיסורים.... כל האיומים... כל העונשים - ולכל זה אתה טוען "לא דת"...
 

The Warrior

New member
גריני אני מת עלייך ../images/Emo24.gif

השאלה היא באיזה מימד רוצים להבין אותו. מה רוצים לעשות אתו. הנה הנוצרים מאמינים גם בתנ"ך מלבד בברית החדשה, והם מדליקים אור בשבת וכו'. לא אכנס לעומק, ולא שאני בא להגן על הנוצרים, אך באמת שלה איך מסתכלים על הכתוב. גם אם מסתכלים על התנ"ך במימדים של תורת הנסתר (לא שאני ספץ בזה, רק מהקצת שהצצתי
), הוא נראה אחרת לגמרי. שם כל דבר פשוט מדבר פתאום על עולמות אחרים וכו' שם "לא תרצח!" ו"לא תגנוב!" מקבל עומק נוסף הרבה מעבר להבנה הפשוטה. סידור האותיות, שמוש במילה זו או אחרת, הכל פתאום כל כך משמעותי...עולם אחר. וניל ודאי עוזר לאנשים בכך שהוא מוציא אותם משיפוט עצמי, בראיית "רע" בהרבה דברים. נכון שהוא פותח פתחים, רציתי רק לדבר על חוסר הדיוק שבדבריו החל מכך שהוא מערבב נפש ורוח, זורק מילים כמו אגו, סופר-אגו, אנטי-חומר בקלחת אחת, כאילו הם דברים של מה בכך. זה לא ככה. כל מושג ומושג יש לו ערך וחיים, וחייבים לדעת מה קורה. אם הוא כבר מדבר על שיחות עם אלהים , הוא חייב לרדת לשורש הענינים. בצורה כזו הוא מפזר עננה בדיוק כפי שהדתות עושות שהוא יוצא כנגדן. אז התנ"ך הוא לא דת, אך אפשר להפוך אותו לכזה, כפי שאת "שיחות עם אלהים" אפשר להפוך לדת
 

שִׁיר

New member
שבוע טוב!!

יש לי שאלה, אל תתפסו אותה כטרוניה, אך זו שאלה שדי הרהרתי אם לשאול או לא. זו לא שאלה ממקור דתי, אלא זו שאלה ממקור הגיוני. ראיתי את הקישור, והאפקטים היו יפים מאד, אין ספק, יש בזה גם אפקט של שטיפת מח באופן שהוא מנסה להחדיר את זה לראש.. אבל זה כבר אישיו אחר. לפי הקישור שמתי לב שהספר מתקשר לנצרות. השאלה היא ככה, למה לחפש מקורות אחרים שקשורים לנצרות, כשיש לכם את התורה העתיקה ביותר שאין עליה פולמוס, ושאפילו הנצרות לא מערערת בה, ובייחוד בקבלה שלנו שכל בריה מתעניינת בה? אני שואלת את זה מתוך סקרנות כנה. אשמח לקבל תשובה.
 

ש ו נ י

New member
התשובה המאוד פרטית, מאוד אישית שלי

שבוע טוב ומבורך 1. הספר מתקשר לנצרות בעיקר משום שמי שכתב אותו גדל והתחנך כנוצרי, ומתיחס לחינוך שלו בכן/לא של חייו, והוא גם חי בארה"ב - שרוב האמריקאיים נחשבים נוצרים ומקבלים חינוך נוצרי, וחלקם חינוך נוצרי אדוק במיוחד. 2. אני קוראת את "שיחות" ומושפעת מזה מבחירתי בנקודות שאני בוחרת מהסיבה הפשוטה שביודעי שבתורה הק' יש את הכל - בכל זאת, אני פתוחה לחומרים ורעיונות שונים - ויש ספרים בהם אמת התורה ויסודות החיים מובאים בצורה שהיא קלה לי לעיכול יותר (לי אישית) ואני יכולה לעבד/ליישם את זה בחיי ביתר קלות. נכון שיש את העניין של מה שאני קוראת לו - "כל השטויות האחרים שמסביב"; ובכל זאת - בשלב זה של חיי אני משתמשת בזה וזה תורם לי. ברגע שזה יפסיק לתרום לי, כמו כל דבר אחר, זה יעוף ואמשיך הלאה לדברים שלפי שיקול דעתי באותו זמן - הם נכונים יותר בשבילי באשר לסוגיית שטיפת המוח - כל אדם או גוף עם רעיון כלשהו שהוא רוצה להעביר/למכור/לשכנע בו - משתמש במה שהוא יכול/יודע במקרה הזה זה גרפיקה מילים ותקשורת מתקדמת. מה זה משנה? אחד עושה את זה בעזרת TV שני עושה את זה בעזרת כנסים המוניים אחר עושה את זה ברדיו... כולם עושים את זה לכל אחד יש את הרעיון שלו שהוא רוצה לשכנע בו את בוחרת אם לראות את זה שוב או לא בניגוד לפרסומות לדוגמא, שמכניסים לך כל הזמן בין שידורים וכזה וזו ממש שטיפת מוח - כי למרות שאת בוחרת להדליק או לכבות את הטלויזיה והשלט בידיך - בכל זאת, "מכניסים" לך המון חומר בין לבין. פה - את יכולה לפתוח או לסגור את הפלאש, לראות אותו שוב או לא לפי בחירתך
 

שִׁיר

New member
היי ש ו נ י ../images/Emo140.gif

בוקר טוב ושבוע טוב! 1- אני עדיין מנסה להבין איך תשובה מס' 1 קשורה לשאלה שלי. כלומר, זה היה ברור לי שהוא קיבל חינוך נוצרי, ושהספר מבוסס על עקרונות הנצרות (הזכרתי את זה בהודעה שלי).. 2- ענית יפה מאוד, אכן זה מעשיר את הידע, ואם זה עושה לך טוב אז על אחת כמה וכמה. אבל אם זה מסית אותך נגד העקרונות שלך? נגד מה שחונכת? ולפי מה שאמרת, את כנראה אחת שמאמינה. 3- בקשר לשטיפת מח, זה לאו דווקא משהו שאת רואה אותו וחוזר חלילה, שטיפת מח יכולה להעשות ע"י היפנוזה וכדו'. העובדה שהפרסומת הזו לא חוזרת ונשנית זה לא אומר שזה לא שטיפת מח. אגב, שמת לב כמה שהפרסומת ארוכה? שמת לב שרק בסוף הפרסומת הוא מזכיר את "האב, הבן ורוח הקודש"? מעניין למה.
 

ש ו נ י

New member
בוקר צח, בוקר זך!

1. אם כן - לא נתיחס אם זה ברור 2. זה לא מסית אותי נגד העקרונות שלי ומה שחונכתי, כי אם אני מאמינה בזה אז אני מאמינה בזה. אם יש לי שאלות וספקות - אחלא, זה יעזור לי לברר את זה. 3. בעניין שטיפת המוח - ובכן, מוחי נשטף חופשי כל יום כל היום (גם שלך אגב, של כולנו). נכון שאנחנו יכולים לצמצם או לבחור מה אנחנו רוצים שייכנס לראש שלנו, אבל מסרים יש בכל מקום באשר לאב בן וכל הבלה בלה... הבנאדם מאמין בזה. מה את רוצה? מי שמאמין במשהו ודאי ינסה לעביר את זה הלאה ולגרום לאחרים להאמין בזה זה אך טבעי שכך יהיה השאלה מה את עושה עם זה החומרים האלה ודאי אינם קדושים וטהורים - במושגים שלי של קדושה וטהרה, אבל יש המון דברים לא קדושים ולא טהורים שאני מתעסקת בהם במשך היום שלי ובכל זאת - אם זה תורם לי, כלומר - אם בסופו של דבר אני משתמשת בזה לטוב, אז אחלא. אם אני רואה שזה גורע ממני, עלי למצוא דרכים טובות יותר להשיג את האינפו' שלי. תודה
 
אהבתי את הפלאש ששמת...

יש שם הרבה דברים שמזכירים לי את תורתו של רב נחמן מברסלב אהבתי את הקטע שאנחנו כל הזמן שוברים את עצמנו בהסתכלות על הדברים השליליים שלנו, רב נחמן אומר שאדם צריך להסתכל על הדברים הטובים שהוא עושה ולא על השליליים וממילא הטוב יתגבר.
 

שִׁיר

New member
../images/Emo79.gif

"הבנאדם מאמין בזה. מה את רוצה? מי שמאמין במשהו ודאי ינסה לעביר את זה הלאה ולגרום לאחרים להאמין בזה זה אך טבעי שכך יהיה " ^ מה עניין שמיטה אצל הר סיני? אני טענתי שאנו לא אמורים לקרוא משהו שהוא נגד העקרונות שלנו, לא טענתי שהסופר זה שלא יצא בסדר. ערב טוב
 

ש ו נ י

New member
"אנחנו לא אמורים לקרוא משהו שהוא

נגד העקרונות שלנו..." הממממ את יודעת משהו על דתות אחרות? את יודעת דברים על תרבויות אחרות? זה יכול להיות נגד האמונות והעקרונות שלך, ועם זאת - את (אולי לא את ואולי כן, אני לא יודעת) קוראת, לומדת, שואלת... (אני לפחות) וכך מחליטה לעצמי מה לקחת ומה לא, מה בשבילי ומה לא אני יכולה לעצום את העיניים ולהישאר בד' אמותיי כל הזמן ולא לדעת כלום מהעולם הזה ומהחיים האלה אני יכולה גם לראות דברים אחרים, ללמוד דברים אחרים ולהיות מושפעת או לא, ממה שאני בוחרת אנחנו כל הזמן רואים ושומעים דברים שהם "נגד התורה" בין אם אנו עושים את זה במודע או לא, מבחירה או לא ויש המווווון דברים בספרים האלה שעולים יפה מאוד בקנה אחד עם מה שאני מאמינה בו (וגם לא) אני חיה בעולם מלא ופתוח. אני לא יכולה לסתום את כל הפתחים. מה שכן אני יכולה לראות אינפורמציה ולהתמודד איתה. אם זה גדול עלי, אני לא אכנס לשם. אני משתדלת לקבל הטוב מכל דבר והיתר לשים בצד ומה להגיד לך? שוב, אני לא חיה חיים כאלה חרדיים כדי להגיד לך שאני לא מושפעת מכלום או לא קוראת ספרים ולא רואה שומדבר חוץ מקדושה. זה מה שלי יש להגיד
 

שִׁיר

New member
ערב טוב ../images/Emo140.gif

יפה אמרת. החשש שלי היה שזה מן ספר מסיונרי. יצא לי לדבר לא מזמן(כמה דקות) עם איזה בחור שקרא את הספר והוא המליץ לי על זה בחום, כך שכנראה זה שווה עיון. תודה על התגובות
 

The Warrior

New member
שבוע טוב גם לך!

לא שקראתי את הספר, אבל נראה לי שאני יכול להגיב, כי שמעתי מספיק מסביב ומניל עצמו דרך האינטרנט. כל הענין הוא הפשטות, ואמרתי את זה כבר בתגובה אחרת. בספר הדברים מוצגים בצורה פשוטה ולכן קיימים גם חוסר דיוקים. מי שאכן רוצה להבין את הדברים לעומק יותר חייב לחקור מעבר ל"שיחות עם אלהים". חייב באמת להרחיב את היריעה. את צודקת. הכל ממש מופיע בתורת הנסתר שלנו, מה שמכנים "הקבלה" על שם שקבלוה מדורי דורות, ככאשר המקור הראשון הוא אלהים עצמו שגילה את הסודות למשה בהיותו בודד עם אלהים על הר סיני אותם 40 יום שהוא היה שם. משה לא העביר את הכל אל העם. את הסודות הוא מסר רק ליהושוע ולזקנים, והם העבירו אותם למי שהיה ראוי. כיום ישנה התעוררות ורבים מהעם רוצים לדעת יותר אל העומק, אלא שאי אפשר להגיע אל העומק מבלי לחיות אותו. הבנת אותם דברים פשוטים אך נסתרים דורשים שינוי דרך החיים, ומי מוכן? כיון שכך גם הקבלה עצמה הפכה למשהו זול שכביכול ניתן לקנותו בהליכה קצרה ל"קורס לקבלה" כל שהו. מי שהיה שם לא ישנה את דרך חייו (אני יודע שזו הצהרה כללית), אלא קולט אי אלו ניצוצות/מושגים כשותה טיפת מים בארץ מדבר. כיון שזה לא מחייב זה עממי. בהתאם לכך גם העומק. אין כאן קיצורי דרך . מי שרוצה לדעת את אלהים (המושג "דעת" זה משהו פנימי) חייב לחיות על פי זה. חייב לחיות את אלהים חיים . מי מוכן? הכל רשום, הכל מופיע, הכל נמצא, אבל ישנו חוק כתוב ולא כתוב שבכדי להבין את עומק הדברים חייב הלומד או המתנסה להבין דבר מתוך דבר. ישנם דברים שאין להם הגדרה. מגדירים את הכניסה והאדם עצמו חייב לחוות את התוכן. לשם כך נדרשת מוכנות. מוכנו ונכונות להכנס לשם. ולענין השילוש הקדוש. הנצרות מתבססת על היהדות. הנוצרים הראשונים היו יהודים והשבת שלהם היתה שבת ולא יום ראשון. החגים שלהם היו פסח ולא פסחא, שבועות ולא pentecost. אחריהם קמו אחרים ושינו. השילוש קיים ביהדות גם אך בצורה אחרת. אלהים הוא "אחד", אך קיים מושג >ולפני אחד מה אתה סופר?< כלומר אותו אחד בצורה מסויימת מורכב מאחדים שהופכים לאחד שהוא האלהים הידוע לנו. ישנו איחוד של אחדים. לכן אנחנו פה, בכדי שבסוף נחוה את האחד במלוא הויתו. המגן דוד מורכב משני משולשים. כל אחד מהמשולשים הוא שילוש. השילוש הראשון הוא מצד איך שהאדם מביט על זה והשילוש השני הוא מצד איך שאלהים כביכול מביט על זה. זה הרעיון של האדם שמספרו הוא 6. האדם שמכיל את האלהות והאנושיות כאחד. לא אכנס לפרטי השילוש, אך הוא קיים. ניל בהיותו שטחי לא נכנס יותר אל העומק, אך ככה זה חייב להיות בשביל ההמונים. אני רואה את ספריו ככניסה למשהו, כהארה שיש להביט על אלהים בצורה אחרת. מבחינת זו הוא עשה את שלו, אך מי שרוצה לחדור אל האמת, כמו בכל דבר חייב לנפות
together we stand - devided we fall
 

שִׁיר

New member
היי The Warrior ../images/Emo140.gif

יפה אמרת. אבל אתה לא חושב שזה מסוכן לרעות בשדות זרים? אתה עלול להסחף עם הזרם. אנחנו לא תמיד יודעים לנפות כמו שצריך.
 

The Warrior

New member
הריסות רוחניות ../images/Emo39.gif

כיון שהינך חותמת בתהילים, מצטט גם משם (מזמור כ"ז) "אם תחנה עלי מחנה לא יירא לבי, אם תקום עלי מלחמה בזאת אני בוטח: אחת שאלתי מאת י-ה-ו-ה אותה אבקש, שבתי בבית י-ה-ו-ה כל ימי חיי, לחזות בנֹעם י-ה-ו-ה ולבקר בהיכלו." ...אני חושב שבאופן שטחי חושבים שכל המלחמות שדוד המלך מדבר עליהן הן פיזיות, כנגד צבאות זרים. אמנם לא היו חסרות לא מלחמות כאלו, אך במזמורים באופן פנימי הוא מדבר על אויבים שאת מזכירה כדוגמה כשהולכים ב"שדות זרים". הוא מחבר כאן במזמור את שני המצבים יחדיו. תחילה הוא מדבר על האוייב שקם עליו, ממנו הוא לא מפחד, ואז הוא מביע את משאלתו להיות באותו מקום, אותו הוא מכנה "בית י-ה-ו-ה". אותו מקום זה מצב של תודעה ולא מקום פיזי. מי שאינו מוכן לנסות, מי שאינו מוכן לפרוץ, גם לא יגלה דברים חדשים...אביא כאן גם ציטוט מהראי"ה קוק, ש- bflygirl הביאה במקום אחר. הרב קוק באורות הקודש (חלק ב' עמ' שיד) כותב: "מי שאין נפשו משוטטת במרחבים, מי שאינו דורש אור האמת והטוב בכל לבבו, איננו סובל הריסות רוחניות, אך גם אין לו בניינים עצמאיים. הוא חוסה בצלם של הבניינים הטבעיים, כמו השפנים שהסלעים הם מחסה להם. אבל האדם מי שנשמת אדם בקרבו, נשמתו לא תוכל לחסות כי אם בבניינים שהוא בונה בעמלו הרוחני שאיננו פוסק תמיד מעבודתו הזריזה" אז גם מבחינת היהדות קיים הענין של "הריסות רוחניות", ובמלחמה כמו במלחמה "מי האיש הירא ורך הלבב ילך וישוב לביתו" (דברים כ' פס' ח') הצלחה בכל
 
למעלה