פינת השאלות הקטנות והודעות בדד!

alon4175

New member
חג מולד

היי תסבירו לי איפה רשום בברית החדשה או בישנה על חג המולד וסילבסטר או שישוע נולד ב 26 בדצמבר?
 

neophile

New member
שאלה לי אליכם

האם אתם מאמינים בשילוש הקדוש? האם קיימת אמונה בישוע המשיח ללא השילוש הקדוש?
 

crzgirl

New member
שאלה ממש הזוייה

אני מקווה למצוא פה פיתרון.. אני מחפשת רשימה של כל החגים הנוצריים עם דגש על החופשים של החגים האלה. זה ממש חשוב בבקשה תעזרו לי.. תודה והמשך יום מהנה :)
 

Biblerule

New member
אין תאריך בברית החדשה

ועם היה אז הוא היה בתאריכים עבריים לא לועזיים.. בכנסייה המערבית (קתולית) ה 25 לדצמבר נקבע להיות החג של לידתו למרות שהוא כניראה נולד באביב או לקראת האביב.. מי שמאמין בישוע צריך לחגוג את ביאתו של ישוע מידי יום. אבל זה יום טוב בשביל כולם לפחות פעם בשנה לשקוד על כתבי הקודש אז שלפחות יהיה פעם בשנה. גם כך תאריך ביאתו לעולם הפיזי אינו חשוב במיוחד כי הוא היה בבראשית כפי שיוחנן מספר ("בראשית היה הדבר (ישוע) והדבר היה עם אלהים...") הסילבסטר עד כמה שידוע לי מכונה כך רק בארץ ואולי בכמה אזורים באירופה (?) אני לא ממש יודע את מהות החג אך זה בנוגע לאפיפיור כניראה ששמו סילבסטר.. כבר פירסמו כאן קישורים בנוגע לזה אני ממליץ לבדוק. בכל אופן יש כאלה שלוקחים את זה רק כשנה אזרחית חדשה (אני מניח שהרבה בפורום חושבים כך אבל לא בטוח) שבת שלום.
 

lion 7

New member
לפי מיטב ידיעתי הרוב כאן מאמין

בישוע לפי ההגדרות הכנסיות/קהילות מהם אנו משתיכים, כמובן רוב הנוצרים מאמינים בקאנון ניקיא ב325.. ולפי מיטב ידיעתי יש האחדותים (כנסיה יהודית משיחית בירושלים) שנקראים פנסטקולית שמאמינה באחדות.. (הערה : אין לנו כאן שום כונה לעשות פיצול או מיון כנסיתית בנוגע לרקעים שלנו .תודה לך)
 

salt of earth

New member
ברוך/ה הבא/ה ../images/Emo20.gif

ממש לא שאלה הזויה
אז כך: חגים נוצריים: 1- חג הבשורה (25.03)- החג שמציין את בשורת מרים ע"י המלאך גבריאל בהולדת ישוע- מקבלים יום חופש. 2- חג המולד: חג הולדת ישוע ואחריו חג ההטבלה- החג אורך 3 ימים (ערב חג, יום ראשון לחג ויום שני) והחופש בבי"ס הוא שבועיים. 3- חג ההתגלות- שבו התגלה ישוע לתלמידיו על הר תבור במהות האלוהית שלו- מקבלים יום חופש 4- חג הפסחא: החג שמציין את צליבתו ומותו ותחייתו מחדש של ישוע ביום השלישי- לפני החג יש צום של 40 יום ובמהלך השבוע יש גם ימים חשובים, החג המרכזי אורך 2 ימים אבל בב"ס מקבלים חופש של שבועיים. 5- חג העלייה השמיימה של ישוע אחרי שהוא קם לתחייה- מקבלים יום חופש 6- חג השבועות הנוצרי (אל ענסרא)- שמציין את ירידת רוח הקודש על השליחים בחדר שבו התקיימה הסעודה האחרונה (עיליית סהיון) מקבלים יום חופש. 7- חג העלייה השמיימה של מרים הקדושה- מקבלים יום חופש אבל מכיוון שזה ב 15.08 כלומר בחופש הגדול אז לא. אלו החגים העיקריים וכמובן שבכל יום יש יום מיוחד שבו חוגגים את מותו של קדוש מסויים או אירוע דתי מקומי כמו החג של הקדוש ג'ואג'ריוס שהוא פטרון ארץ הקודש. נ.ב- תראה את הלינקים המצורפים בשביל החומר הכתוב נ.ב2- אני משאירה לשאר חברי הפורום להוסיף/לתקן את התשובה.
 

lion 7

New member
שתהיה לי בריא

כאן זה לא המקום לפילוגים כמו שהיו מלפני ניקיא .. ואין לנו רצון להכנס לויכוחים כאלה גם עם אחינו מאמיני האחדות (עדיין הם אחים לאמונה) ..
 

LEATHER REBEL

New member
הסיבה העיקרית שאני לא אלך לכנסיה

זה כי אני שומע שם שוב ושוב ש"רק אם אני עושה הכל כמוהם אז אני מאמין אמיתי". צר לי מאד, אבל אני דווקא חושב שרק אם אני עושה דברים כפי ש-אני מאמין- שהם צריכים להיעשות, אז זהו מוכיח שאני מאמין אמיתי. שם למעלה בשמים יודעים שמה שמשנה לי זה מה ש -הם- חושבים עלי, ולא מה שאנשים חושבים.
 

lion 7

New member
/tapuzforum/images/emo39.gif

תראה בבקשה את הקטעם המדבר בהסבר על כנסיה , בקישורים. . . . .
 

LEATHER REBEL

New member
אין לי צורך בכך

אני כבר עשיתי את ההחלטה שלי, ותאמין לי שזה לא קרה בן-לילה... אני מ-ש-ו-כ-נ-ע שאני עושה את המעשה הנכון.
 

salt of earth

New member
איפה אתה?

התחרות התחילה כבר, אתה יכול להשתתף- במיוחד בשבילך תירגמתי את השאלות לעברית .
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifסיפור המולד..

הַבְּשׂוֹרָה עַל־פִּי מַתַּי פֶּרֶק ב+א הַבְּשׂוֹרָה עַל־פִּי לוּקַס פֶּרֶק ב ומהתנ"ך: ישעיהו פרק ט': כִּי־יֶלֶד יֻלַּד־לָנוּ, בֵּן נִתַּן־לָנוּ, וַתְּהִי הַמִּשְׂרָה עַל־שִׁכְמוֹ; וַיִּקְרָא שְׁמוֹ פֶּלֶא יוֹעֵץ אֵל גִּבּוֹר, אֲבִיעַד שַׂר־שָׁלוֹם׃ 6 לָמֹרַבָּה (לְמַרְבֵּה) הַמִּשְׂרָה וּלְשָׁלוֹם אֵין־קֵץ, עַל־כִּסֵּא דָוִד וְעַל־מַמְלַכְתּוֹ, לְהָכִין אֹתָהּ וּלְסַעֲדָהּ, בְּמִשְׁפָּט וּבִצְדָקָה; מֵעַתָּה וְעַד־עוֹלָם, קִנְאַת יְהוָה צְבָאוֹת תַּעֲשֶׂה־זֹּאת׃ לענין בואו של המשיח ישוע, הישועה שלנו איננה במלחמה באויבים פיזיים,(רומאים למשל) ולא במלחמה פיזית: "לא אושיעם בקשת ובחרב ובמלחמה בסוסים ובפרשים" פסוק 7. הושע א' Hos 1:7 ואת־בית יהודה ארחם והושׁעתים ביהוה אלהיהם ולא אושׁיעם בקשׁת ובחרב ובמלחמה בסוסים ובפרשׁים׃ לענין התאריך, הוא רק הערכה של זמן, והכי חשוב זה המסר מאחורי הלידה של המושיע האדון ישוע המשיח, ולא כלכך התאריך המדוייק
ולגבי הסלבסטר זה אינו חג דתי בכלל, אלא ענין של תיעוד שנה חדשה. ועל זה היה לינקים מפורטים ששמה מלח הארץ בפורום. سنه حلوه مع يسوع لكم احبائي שנה טובה עם ישוע
 

lion 7

New member
הבהרה למועד הזה

זה לא קל לנו לדעת מתי תאריך לידת המשיח או טבילתו או צליבתו בבהירות , אלא ישנם קבוצה של הסטוריונים ומדענים שמסכימים על פרק הסטוריה זאת בקירוב, התאריך הנוצרי נקבע לראשונה על ידי ראש מנזר ושמו ``דיונוסיוס אקסיגוס`` שנפטר לפני 550 לספירה , הנזיר זה בחר ביום מולד ישוע כסימן הסטורי מפריד בין האירועים הקודמים לבין הארועים שבאים אחריו , אום הוא קשר בין תחילת לוח השנה הנוצרית ושנת 754 ליום יסוד העיר רומא . הוא הזכיר כך שהמשיח נולד בשנה זאת , וכי שנת 754 ליסוד רומא מקביל לשנה הראשונה הנוצרית , אבל מה שהזכיר ההסטוריין יוסיפוס מגלה בבירור , כי הירודוס הגדול מת אחרי לידת המשיח בזמן קצר (מתי 2 :19-22) , הוא מת לפני שנת 754 ליסוד רומא , כך ובלי ספק מת בסביבות הראשון לאפריל לשנת 750 ליסוד רומא, המקביל שנת 4 לפני הספירה . ועל זה האירועים שקרו אחרי לידת המשיח ולפני מות הירודוס , חייבים להיות בתוך זמן מלפני לשנה הרביעית לפני הספירה , ואולי אירועים אלה קרו בפרק זמן של שני או שלושה חודשים, לפני התאריך זה , * ובלי ספק לידת המשיח קרה או בסופי שנת 5 לפני הספירה, או בתחילת שנת 4 לספירה , והאירוע החגיגי בלידת המשיח ב25 דצמבר , התחיל במאה הרביעית , אולי כך היתה לידת המשיח ב25 דצמבר לשנת 5 לפנ``הס . וזה שם אותו במועד מאוחר מאותו מועד של דיוניסיוס (ז``א 25 דצמבר בשנת 1 לספ``) בחמש שנים . מצד שני תחילת פועלו של המשיח ותורתו בבשורות אפשר לדלות (מספר לוקס 3 : 23) ששם מזכיר השליח שגיל המשיח בבישור היה כמעט 30 בערך, והמשיח היה בן 30 שנה , ב25 דצמבר לשנת 26 לספ` . ברם אירוע הטבילה לפי התקליד (ספרי ההסטוריה הנוצרית) היה ב 6 לינואר , ועל כל פנים נניח כי הטבילה היתה ב 6 ינואר לשנת 27 לספ`, אז לוקס מבהיר כי בגיל 30 שנה התחיל המשיח בפועלו אמיתית, ותואמת מאד להגיון . והתארוך זה מגלה גם דברי היהודים אחרי הטבילה בזמן קצר , כי בית המקדש נבנה בששה וארבעים שנה (יוחנן 2 : 2 ) כך התחיל לבנות אותו הירודוס בשנת 20 או 19 לפנה``ס . ואם מחשבים את הששה וארבעים שנה מתחילת הבניה אנו מגיעים לשנת 27 לספ` , וזה התחלת פועלו של המשיח ברבים . אם מחשבים גם החמש עשר שנים מתחילת שלטון טיבריוס קיסר הנזכרת ב(לוקס 3: 1 ) כאשר התחיל יוחנן המטביל שירותיו והזכרנו גם כי טיבריוס קיסר , (נ.ב > יש המשך , נא לא להגיב כאן , תודה).. ‏
 

lion 7

New member
המשך...

> טיבריוס קיסר התחיל בשלטון האמפריה עם אוגסטוס קיסר בשנת 11 או 12 לספ` , היינו מגיעים בחשבון לשנת 26 לספ` , שזה מתאים את האמת לפי התאריכים האחרים המוזכרים. * פרק הזמן הנתון שבא התחיל המשיח פועלו ברבים , והשנה שנצלב בה , אפשר לדעת זאת מימי חגי הפסח שמזכיר אותם יוחנן בבשורה , יוחנן מזכיר לפחות שלושה ימים מחגי הפסח (יוחנן 2 :13, 6 : 4, 13 : 1 ) , ולרוב מאד כי החג הנזכר ביוחנן 5 : 1 ) היה חג הפסח גם . ואם המצב הוא כזה , שירותו של המשיח ברבים , כללה בה ארבעה מימי חג הפסח , ביום האחרון בה הוא נצלב , ואם טבילת האדון בתחילת 27 לספ` , יהיה ביום הראשון לחג הפסח , שנכח בו בפועלו שהוא נופל בחודש אפריל מאותה שנה , והצליבה קרתה ב 30 לספ` , כאשר התחיל מועד חג הפסח בשביעי לאפריל באותה שנה . לכן ולפי זה , התאריכים החשובים בחיי האדון ישוע המשיח עלי אדמות הן כך : *לידתו ב25 דצמבר לשנת 5 לפנ`הס , *טבילתו ותחילת פועלו ברבים בחודש ינואר לשנת 27 לספ` . *נצלב ב 7 באפריל לשנת 30 לספ` ... יש גם ארועים שמקשרים אמיתות התקופה זו (חלשים) ולא אכנס אליהם כרגע כגון כתבי היד הסורים, ארועי הצליבה ורעשי האדמה שתועדו בידי הסטורין שומרוני, ואחר, וגם תגליות של אסטרונומים על כוכב המולד שתקרית זו תועדה גם על ידי הפגנים..
 
למעלה