שרשור שאלות והודעות בזק

שאלה בקשר לעץ אשוח../images/Emo20.gif

מה הסיבה שמשתמשים דווקא בעץ האשוח לתליית המתנות בחג המולד? תודה ויום נעים לכולם
 

Biblerule

New member
מספר שאלות על עניינים מסורתיים יותר

1)מדוע התפתחה לאחר מותו של פטרוס מסורת מינוי האפיפיור (ואיך בכלל הוא הצליח לעזור בענייני ומחלוקות המאמינים? והאם הוא היה נוהג לצאת משטחי רומא לעיתים קרובות או בכלל?) 2)מדוע ומתי החלה מסורת הכרזת "הקדושים" ומתי ומדוע החלו להתפלל אליהם או "להעריץ" אותם (תליית תמונות כינוי ילדים על שמותיהם "עלייה לרגל" ומינוי כפטרונים של מקומות?) 3)מה יחס של הכנסיות במזה"ת כלפי מדינת ישראל והמאמינים ממוצא יהודי? (בעיקר בשטחי הפלשתינאים ובלבנון ודמשק) מקווה שאלו לא יותר מידי שאלות ומקווה שתוכלו לענות לי עליהן ותודה מראש :).
 

C a r o l a

New member
שאלה

במתי פרק 3 פסוק 9 כתוב לא לקרוא לאנשים בארץ "אבי" כי רק אלוהים הוא האב. אז למה הקתולים קוראים לכומר "אבי"?
 

רוני13

New member
אני רוצה לשאול כמה שאלות...

אני לא בא בכוונה לפגוע רק התעניינות-כי זה קטע שלא מסתדר לי עם הנצרות. 1)הנצרות מאמינה במה שכתוב בתנ"ך שלנו אז איך זה מסתדר עם הפסוק "כי לא ייטוש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב"? 2) מה המצוות שהנצרות לקחה מאיתנו והמשיכה לקיים ואיך הגיעו למסקנה מה לקחת ומה לא? כמו למשל,אכילת חלב אחרי בשר-מותרת אצלכם ואצלנו,לא!
 

lion 7

New member
תשובות

1) לפי ההסטוריונים מתוך לימוד מאורעות המאה הראשונה , כי תפקיד המבשרים הניידים או המשרתים השליחים, מנביאים ומורים הנזכרים בב``ח (1קורינתוס 12 : 27,28) התחיל לההעלם לאט בהדרגה . וכי השלטון עבר לידי השלטונות המקומיים מבישופים (אסאקפה בערבית) וזקני הכנסייה ובמיוחד בכנסיות הערים הגדולות (ספר הדידאקי של השליחים, מזכיר את הבישופים והנביאים והמורים בלי שום הבדל ביניהם) . וכפי שהכנסיה אימצה חוק והסדר בית הכנסת היהודי, כפי שעשתה בדברים אחרים שונים , סביר להניח כי יהיה מסדר בכל כנסיה מבישופים וזקנים , בוחרים מהם ראש , ולסיבות לא ידועים היו קוראים למנהיג זה (בישוף). באגרת ששלח קלמנטין הרומאי (שהיה בישוף רומא ומחבר האגרת מכנסיית רומא אל כנסית קורניתוס) בשנת 95 לספ` לקורנתוס שבה נכחה בעיית המשך השליחים ,למרוב שבה הוא מדגיש שאין הבדל בין הבישופים ולזקנים. אולם בונה דיאלוג על הגיון זה : כך שאלוהים שלח המשיח והמשיח בחר בשליחים, והשליחים בוחרים ממשיכיהם מזקנים ובישופים, ואלה ממשיכי דרכם יכולים למנות גם ממשיכים להם (במקום להבחר מהעם) וימשיכו במעמד זה כל חייהם כי המינוי זה הוא מתנה מרוח הקדש . ואי אפשר לקחת מהם חסד זה מהאדם הנבחר. ובזאת איכותיות סרטט קלמנטין את הדרך שהמשיכה בה הכנסיה אחרי זה , והוא בלהבדיל בין אנשי הדת משאר חברי הכנסיה, ובצעד שני בחר אגנטיוס מאנטוכיה באגרתו המיועדת לכנסיות אסיה , ובה אומר שהכנסיה המקומית חייב להיות בה בישוף אחד להשגחה , ובונה את תורתו על ביסיסים תיאולובים : `` תלכו בדרך הבישופ כמו שישוע הלך בעקבות האב, ותלכו בדרך מסדר הזקנים כמו השליחים , תכבדו את השמשים כפי אומרת מצוות אלוהים , ולא יעשה אחד מכם שום דבר בכנסיה בלי רשות הבישוף``. לפי אגרות אלה מבחינים בשלוש סוגים משירותים : שירות הבישוף והזקן והשמש בסדר יורד , ובכך נהיית הבסיס עליה מתבססת הכנסייה הקתולית בהסדר כוהניה . בקשר לאפיפיור פטרוס נבחר כאפיפיור הראשון על בסיס אימרת ישוע שהוא הצוק ועליו יבנה את כנסייתו , (פטרוס פירושה צוק ). אם יש לאחרים גם הסברים בודאי יסבירו יותר טוב על התחלת האפיפיורים אחרי פטרוס שיש לי שמותיהם. ולפי מה שנכתב ברומא.. פטרוס אחרי עליית ישוע היה אקטיבי בהנהגת חברי הכנסיה הראשונה, נוצרי רומא הציעו לו לברוח , למרות זאת לסיפורם ראה את האדון נכנס לרומא נושא את הצלב(המשך)
 

lion 7

New member
מזון ? אוכל?

אין דבר המוגדר וניתן לאכול איסור בברית החדשה , מכמה סיבות האחת שהגוף לא מהוה בניה רוחנית . אלא הרוח .. ישוע דבר על הדברים שמטמאים את האדם , והם המחשבות הרעות , ולא האוכל שמרטתו לחזק את הגוף , הנוצרי נמצא במלחמה רוחנית בין הדברים שמשתוקק להם גופו כמו פרות הבשר לבין פרות רוח הקדש.. נאמר באגרות שכתב אדם פרושי בעבר (פואלוס) , כי כל דבר אוכלים עם התודה ומברכים בשם האל ישוע .. לכן חזון פטרוס היה הכרחי מאד לאלה שלא הבינו , תם עידן מצוות הבשר , ובא עידן חדש שהוא עידן מצוות הרוח ,,
 

salt of earth

New member
תשובות ../images/Emo9.gif

בתשובה שלי אתייחס לאבהות שמימית, אבהות ביולוגית, ואבהות רוחנית שזה התפקיד שלקחו על עצמם השליחים באיגרות שלהם והכנסייה הקתולית והאורתודוקסית ממשיכות זאת. חשוב גם להזכיר את הכנסייה האורתודוקסית שהיא כנסייה בעלת חשיבות רבה במזרח אצלנו וגם היא נמצאת בדעה עם הכנסייה הקתולית בפירוש של הפסוק. המושג "אב" בספר הקדוש הוזכר לא רק ביחס לקשר הביולוגי או לקשר עם אלוהים אלא גם לאנשים שאין להם קשר ביולוגי וגם משומש כסימן לכבוד לאנשים שיש לנו איתם קשר מיוחד. למשל יוסף מספר לאחיו על הקשר המיוחד שנרקם בינו לבין מלך מצרים So it was not you who sent me here, but God; and he has made me a father to Pharaoh, and lord of all his house and ruler over all the land of Egypt" (Gen. 45:8). ג'וב (Job 29:16) מציין שהיה לו תפקיד אבהי עם הנזקקים. בברית החדשה רואים הרבה אזכורים לתואר "אב" שהם לאו דווקא מתייחסים לאב הביולוגי כמו (מעשי השליחים 7:2) כאשר סטיפנוס אומר "אבינו אברהם" או באיגרת לרומאיים 9:10 כאשר פאולוס מדבר על "אבינו יצחק". הפרשנות שלך לדברי ישוע היא מילולית: ישוע דיבר על השוויוניות והוא דיבר נגד הפרושים שהם מפרידים את עצמם מהעם וזורקים על העם הרבה משואות לשאת והם לא עושים שום דבר (תחילת הפרק 23) ומתנשאים על העם ולא מתייחסים אליו בכבוד וכו'. מקריאה של הטקסט כולו קוראים שישוע אומר שאסור לקרוא למישהו מורה. מקריאה מילולית נשמע כאילו ישוע אוסר על השימוש במילה מורה אך רואים שהוא עצמו מינה את השליחים ללכת ללמד באומות העולם ולהטביל בשם האב והבן ורוח הקודש. פאולוס עצמו אומר בטימותי' 1 2:7 וטמותי' 2 1:11שהוא בא כדי להיות מורה. ועוד דוגמאות רואים באיגרת הראשונה לקורנטים 12:28 ההקשר לדברי ישוע: ישוע כאמור ביקר את הפרושים, כאשר הוא משתמש בדוגמא מוחצת כדי להבהיר נקודה. בברית החדשה רואים שישוע השתמש רבות בדוגמאות מוחצות למשל כאשר דיבר אם עין אחת גורמת לך לעשות חטא אז זרוק אותה כי עדיף שתאבד איבר מאיבריך מאשר שכל הגוף שלך ייזרק לגיהינום- ברור שכאן ישוע התכוון להבהיר נקודה ברורה לגבי החטא ולא התכוון לכך באופן מילולי. כפי שהדוגמא של השליחים מבהירה, יש אנשים שיש להם תפקיד של אבהות רוחנית וישוע כלל לא אוסר זאת, אלא הוא אסר לקרוא לאנשים שהם לא זכאים לתואר הזה (כמו הפרושים שהטקסט מדבר בגנותם). אך אסור לבלבל בין צורת האבהות הרוחנית שלהם לאבהות השמיימית של אלוהים לכל אדם (וברור שכולנו מבינים זאת) כאמור הברית החדשה מלאה בדוגמאות של אב רוחני-לבן רוחני. דוגמאות: פאולוס מדבר על תימותי' שהוא הבן הרוחני שלו (קורינטיים 1 4:17) ועוד אזכורים באיגרת של פאולוס לתימאווס הראשונה והשנייה. פאולוס גם פונה לטיטוס כבן שלו באמונה משותפת (טיטוס 1:4). כמובן שהכוונה כאן שפאולוס מתייחס לאבהות הרוחנית שיש לו איתם. דוגמא אחרת של פאולוס היא באיגרת הראשונה לקורנטיים 4:14-15 כאשר הוא אומר: [14 ולא כתבתי הדברים האלה לביש אתכם כי אם-מזהיר אני אתכם כבני האהובים: 15 כי גם-אם-היו לכם רבבות אמנים במשיח אין לכם אבות רבים כי אנכי ילדתי אתכם בישוע המשיח על-ידי הבשורה: 16 על-כן אני מבקש מכם ללכת בעקבותי:] דוגמא נוספת רואים אצל פיטרוס (1 פיטרוס 5:13) כנ"ל השליחים לפעמים מתייחסים לכלל הכנסיות שהן אחראיים עליהם כאל הילדים שלהם. וגם באיגרות של יוחנן רואים התייחסות לבני הקהילה כילדים רוחניים וכתפקידו כאב רוחני. לסיכום, הכנסייה הקתולית והכנסייה האורתודוקסית ממשיכות את המסורת של השליחים אשר דיברו על האבהות הרוחנית ולכן קוראים לאב הרוחני של הקהילה בתואר "אב", וכך הם ממשיכים את הדרך של השליחים, שהפקיד ישוע בידם את התפקיד ללכת וללמד אומות העולם בכל רחבי העולם ואת התפקיד שלהם כאבות רוחניים לבני הקהילה, ורוח הקודש הוא זה שמדריך אותם בדרך זו.
 

Biblerule

New member
ובכן

אני לא אביא ציטוטים בדיוק אך בכל אופן: 1)ה' לא נוטש את עמו בכלל! בכלל היהודים הם עם מאד חשוב אך (כפי שאני רואה זאת) זה עם בעולם הזה וישוע יצא מקרבם וישוע בא קודם ליהודים וסיפר להם על מלכות האב ולימד אותם בדיבור ישיר ועקיף (משלים) ישוע בא להציל קודם את היהודים אחרי זה הוא הולך אל הגויים (הרי ה' יצר את כל בני האדם) ורוב היהודים דחו את ישוע. ה' לא אמר שהוא נוטש את היהודים חלילה אבל גם נאמר שמי שיבוא מעצמו אל ישוע לאמונה גם הוא מגיע לו להוושע (כלומר גם בימינו יהודים ששמעו על בשורת ישוע יכולים להאמין וגם כאלה שרוצים להאמין בו ולשמוע את דבריו.) אולי אני קצת כתבתי את זה בצורה מסורבלת אך בקצרה היהודים לא ננטשו אך היהודים נטשו ולא קיבלו את ישוע (כפי שנובא) אך מאמיני ישוע הם עם רוחני חדש לאלהים וגם בריאה חדשה בעצם נולדים מחדש ובינהם יש יהודים וגוים ובמשיח אין הבדל בינהם וכפי שפטרוס כותב באגרתו: אֲבָל אַתֶּם עַם נִבְחָר, מַמְלֶכֶת כֹּהֲנִים וְגוֹי קָדוֹש,(שמות יט' ו') עַם סְגֻלָּה, לְמַעַן תְּסַפְּרוּ תְּהִלּוֹתָיו (ישעיהו מג' כא') שֶׁל הַקּוֹרֵא אֶתְכֶם מֵחֹשֶׁךְ אֶל אוֹרוֹ הַנִּפְלָא; 10 אַתֶּם אֲשֶׁר לְפָנִים לֹא עַם הֱיִיתֶם, אַךְ כָּעֵת עַם אֱלֹהִים אַתֶּם; אֲשֶׁר לְפָנִים לֹא רֻחֲמוּ, אַךְ כָּעֵת מְרֻחָמִים. המצוות שהנצרות "לקחה" ובכן יש כל מיני זרמים וכל מיני זרמים מתנהגים אחרת בנוגע לאכילת חלב ואז בשר וההפך ובכן: בתנ"ך לא נאסר לאכול בשר וחלב ביחד. אך עד כמה שידוע לי הכנסייה האתיופית (שהיא אורתודוכסית) יש לה כמה מנהגים וסממנים שמזכירים יהדות ובינהם לפי מה שהבנתי גם ענייני כשרות ויכול להיות שגם בהפרדה בין בשר וחלב הם נוהגים אך איני בטוח בנוגע לזה ספציפית. בנוסף לכך ישוע לימד שמה שמטמא את האדם זה לא מה שהוא מכניס לתוכו (מה שהוא אוכל) אלא מה שהוא מוציא (לשון הרע ולשון רמייה לדוגמה.) מה למשל נשמר: ובכן עשרת הדיברות שהינם חלק אינטגרלי נחשבים לשמורים (אם כי ברוב הזרמים יום שבת הוחלף ביום ראשון אך "עברים קתולים" למשל (חלק מהם בכל אופן) עושים "קבלת שבת" בצורה דומה ליהדות אך בליל שבת-ראשון. תרי"ג המצוות אינן ניתנות כולן לשמרה בימינו ואין חובה לשמור אותם כי כדי להוושע עלינו להאמין בישוע. מי שלא מאמין בישוע ישפט על פי התורה (ועם הוא עבר על אחד החוקים אז אין לו מה לעשות מלבד להוושע). אך למשל מצוות ומעשים רצויים לשמור כפי שאמר השליח יעקב אמונה ללא מעשים מיותרת. אך התנאי להוושעות הוא אמונה וקבלת ישוע ללב. (אגב ברחבי העולם יש זרמים של יהודים המאמינים בישוע כמשיח- יהודים משיחיים ויש קבוצות רבות בינהם ויש כאלה שממש שומרים על רוב המצוות והמנהגים אך בעיקרון רוב המשיחיים בימינו (הנוצרים) הם לא יהודים במקור ולכן גם לא מחויבים במצוות התנ"ך.
 

lion 7

New member
אתיחס להבדלים

בין תפיסת היהדות והנצרות .. היהדות אימצה את התנ``ך והחשיבה בעלות על התנ``ך ויש לה פרושים רבים מחז``ל עד הרמב``ם. גם שם יש הבדלים בתפיסת התנ``ך ומצוות שנוספו שיתאימו את בעיות היומיום שצצה לעם היהודי.. מהות התנ``ך תופסת ראות אחרת בנצרות על ידי המשיח שכבר בא .. הנצרות לא פוסלת את התורה ולא את התנ``ך , אולם יש לנו ציר מרכזי וגרעין אחד ויחיד שסביבו מסתובבת גם התורה והברית החדשה , ביאת המושיע ומהותו ככפרה שלמה והרבה דברים חיוניים מסתם איזה מצוות בשר של לא תגע ואיסור שאדם מה לא יבין את זה אם לא לבש את רוח הקדש , רוח השכינה שהדריכה את העם והיא מגן ותפקידה ברוח הברית החדשה , לבנות את האדם הרוחני ולא את האדם תחת התורה , שמימלא אף אחד יכול למלות את כל תרי``ג המצוות .. התורה שימשה מגן עד ביאת המשיח ישוע ,שהשלים אותה בהבנה חדשה , תאהב את רעך כמוך , אולם ישוע אומר תאהבו את אויביכם, הענין הוא פשוט ויותר חשוב מאיזה לערבב את החלב עם הגדי שמקורו מנהג פגני שמטרתו שהאל רצה להבדיל בין העם הנבחר לבין הגויים סביבו. ביאת ישוע נתנה הזדמנות לעם הנבחר שיעדו לא נגמר שממנו יבוא המשיח והעם הזה בכלל היה בכור האמונה באלוהי ישראל שלגויים כבר לא גויים אלא עמים שווה בשווה עם העם שהכיר באל זה, ואלוהים מבחין את האדם אם הוא יהודי ולא יהודי אחרי המשיח מתוך הלב , וזאת הבשורה הטובה לעולם , להאמין במעשה שהיה על הצלב וכן יושע האדם ולא להדבק למצוות בשריות שממלא הגוף יכחד , ורוח בני אדם שהיא מפח מרוח הבורא שברא אותנו בצלמו ועל דמותו היא החשובה , לכן הדגש על בניית רוח האל שמדריכה אותנו על איך לחיות על מנת להיות מושלמים וקדושים שזה בערך מטרת התורה קידוש העם מול האל , למען לא ימותו מסתם חטא , כתוב בברית החדשה שדבר עליה אלוהים בעבר בתנ``ך , שאני מתכוון לכרות ברית חדשה בירמיהו ל``ג .. ומול האל כולם שוים ונבחנים על פי עומק האדם ולא השתיכותו האתנית בכלל, כי לאלוהי ישראל שאנו מאמינים אין משוא פנים וכל דבר גלוי מולו , וקרבה השעה שהעם הנבחר (יהודים ולא יהודים שמאמינים בישוע משיחם,) נולדו לא מרצון בשר ודם אלא מהרוח רוח אלוהים כך נבדלת התפיסה בין היהדות והנצרות לרוב ..‏ מצוות בשר מול מצוות הרוח שתחיה לעד עם המשיח . בחזון יוחנן כתוב שראיתי ארץ חדשה ושמים חדשים כי הקודמות כבר לא יהיו.. עתיד חדש לאנושות .
 

che guevara85

New member
תשובה

"ואל-תחשבו בלבבכם לאמר אברהם הוא אבינו כי אני אמר לכם כי מן-האבנים האלה יכול האלהים להקים בנים לאברהם" (מתי 9:3) מי שאמר את הפסוק הזה הוא יוחנן המטביל והוא אמר אותו לפרושים ולצדוקים, יוחנן המטביל מתכוון כאן שלא לחשוב שיש רק אב אחד שהוא אברהם כי אלוהים יכול להפוך מתוך האבנים ילדים וממשיכים לאברהם והכוונה כאן ליסוע שהוא נצר לשושלת אברהם. הפסוק לא אומר שאסור לקרוא למישהו אחר "אבי" חוץ מאלוהים.
 

salt of earth

New member
הבאת ציטוט ממקום אחר

הציטוט ממתי פרק 3:9 : וְאַל־תַּחְשְׁבוּ בִלְבַבְכֶם לֵאמֹר אַבְרָהָם הוּא אָבִינוּ כִּי אֲנִי אֹמֵר לָכֶם כִּי מִן־הָאֲבָנִים הָאֵלֶּה יָכוֹל הָאֱלֹהִים לְהָקִים בָּנִים לְאַבְרָהָם בעוד שהאמירה שהבאת היא ממתי פרק 23:9 שבו ישוע מדבר בגנות ההתנהגות של הפרושים ונותן דוגמא מוקצנת להתנהגות למופת כפי שעשה כאשר דיבר נגד הזנות ואמר שצריך להוציא את העין של זה שחושק כי עדיף שתאבד איבר אחד מאשר שכל הגוף שלך יישלך לגיהנום. וְאַתֶּם אַל־יִקָּרֵא לָכֶם רַבִּי כִּי אֶחָד הוּא מוֹרֵיכֶם הַמָּשִׁיחַ וְאַתֶּם אַחִים כֻּלְּכֶם׃ 9 וְאַל־תִּקְרְאוּ אָב לְאִישׁ מִכֶּם בָּאָרֶץ כִּי אֶחָד הוּא אֲבִיכֶם אֲשֶׁר בַּשָׁמָיִם׃ 10 גַּם אַל־יִקָּרֵא לָכֶם מוֹרֶה כִּי מוֹרֶה אֶחָד לָכֶם הַמָּשִׁיחַ׃ 11 וְהַגָּדוֹל בָּכֶם יְהִי לָכֶם לִמְשָׁרֵת׃ 12 כָּל־הַמְרוֹמֵם אֶת־עַצְמוֹ יִשָׁפֵל וְהַמַּשְׁפִּיל אֶת־עַצְמוֹ יְרוֹמָם נ.ב- ראי את התשובה המאוד מפורטת שכתבתי לך
 

C a r o l a

New member
אופססססססססססססססססס

אני כ"כ מפגרת, כן, התכוונתי לציטוט הזה, 23:9
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifמצד אחד מקווה שקיבלת תשובה

מצד שני
אנו עוד נגיע לפרק זה בשבועות הקרובים עם המשך הלמידה על הבשורה על פי מתי,היום אנו בפרק השלישי
 

salt of earth

New member
נכון מאוד ../images/Emo45.gif ואוסיף עוד...

ישוע אמר בפירוש: [ ليسَ ما يَدْخُلُ الفَمَ يُنَجِّسُ الإِنسانَ، بل ما يَخْرُجُ مِنَ الفَمِ هو يُنجِّسُ الإِنْسان".] (متى 15:11) לא הנכנס אל-הפה יטמא את-האדם כי אם-היוצא מן-הפה הוא מטמא את-האדם (מתי 15:11) כמובן יש את הסיפור המפורסם של פאולוס במעשי השליחים כאשר ביקר בבית הצבע שמעון ביפו והקים לתחייה את טאביטה. 10-11 فَرَأَى السَّمَاءَ مَفْتُوحَةً وَإِنَاءً نَازِلاً عَلَيْهِ مِثْلَ مُلاَءَةٍ عَظِيمَةٍ مَرْبُوطَةٍ بِأَرْبَعَةِ أَطْرَافٍ وَمُدَّلاةٍ عَلَى الأَرْضِ. 10-12 وَكَانَ فِيهَا كُلُّ دَوَابِّ الأَرْضِ وَالْوُحُوشِ وَالزَّحَّافَاتِ وَطُيُورِ السَّمَاءِ. 10-13 وَصَارَ إِلَيْهِ صَوْتٌ: ((قُمْ يَا بُطْرُسُ اذْبَحْ وَكُلْ)). 10-14 فَقَالَ بُطْرُسُ: ((كَلاَّ يَا رَبُّ لأَنِّي لَمْ آكُلْ قَطُّ شَيْئاً دَنِساً أَوْ نَجِساً)).فَصَارَ إِلَيْهِ أَيْضاً صَوْتٌ ثَانِيَةً: ((مَا طَهَّرَهُ اللهُ لاَ تُدَنِّسْهُ أَنْتَ!)) 10-16 وَكَانَ هَذَا عَلَى ثَلاَثِ مَرَّاتٍ ثُمَّ ارْتَفَعَ الإِنَاءُ أَيْضاً إِلَى السَّمَاءِ. הוא רעב ויתאו לטעם-לחם ובהכינם לו נפלה עליו תרדמה: 11 וירא את השמים נפתחים והנה-כלי ירד אליו כדמות מטפחת-בד גדולה ויורד קשור בארבע כנפותיו על-הארץ: 12 ובתוכו מכל-בהמת הארץ וחיה ורמש ועוף השמים: 13 ויהי-קול אליו לאמר קום פטרוס טבח ואכל: 14 ויאמר פטרוס חלילה לי אדני כי מעולם לא אכלתי כל-פגול וטמא: 15 ויהי-עוד קול אליו פעם שנית לאמר את-אשר טהר האלהים אתה אל-תטמאנו: 16 וכן היה שלש פעמים והכלי שב והעלה השמימה: 17 ויהי בהתפעם רוח פטרוס על-המראה אשר ראה והנה האנשים השלוחים מאת קרניליוס שאלו לבית שמעון ויעמדו על-הפתח (מעשי השליחים 10:10-17)
 

salt of earth

New member
ועוד הערה קטנה

לגבי הימנעות מאוכל בזמני צום שנפוצים בעיקר בכנסייה המזרחית: הצום או קוטאעה (הימנעות) מאכילת בשר בזמני צום הוא ==כלי== ובוודאי שזה לא המטרה. וזה על מנת להשליך את הדברים החומריים מעלינו ולהתקרב יותר לרוחניות ולהתקרב יותר לאלוהים. שהרי ישוע הוא לחם החיים והוא מי החיים עבורנו.
 

lion 7

New member
המשך

אז שאל פטרוס לאן אדוני? אז אמר לו ישוע לרומא להצלב שנית. ונאמר שפטרוס ננזף וחזר שוב ונהיה מרטיר ונצלב הפוך. 2) בסוף המאה הרביעית ואם תרצה ארחיב. 3)דעתם של הנוצרים הערבים במזרח התיכון כמו יחסית לישראל היא דומה ליחס הנוצרים כאן למדינות ערב, שלום ורק שלום יפתור את הבעיה, אחרי הכל מצווים כולם להכנע לחוקי מדינתם כאנשים שגרירים למלכות שמים. בקשר ל``יהודים משיחים`` תבין שבמצרים מלפני 18 שנה חלק לא היה מודע לקיום ערבים בכלל כאן. גם בעידן ריבוי התקשורת אצלם אני גם בספק אם שמעו על יהודים משיחים. כל טוב
 

salt of earth

New member
היי, איש הפיל התגעגענו ../images/Emo9.gif

זה כתוב בפירוט יותר במדור http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/ForumFAQAnswer.asp?id=1674&QID=19019. אבל אני אסביר עוד קצת את העניין. למה דווקא עץ אשוח? המסורת התחילה או בגרמניה ששם יש אצלם הרבה עצי אשוח והיו בזמן החורף מציבים עץ ושמים עליו נרות כדי להאיר את החדר. אח"כ ניתן רמז דתי למנהג זה שזה מסמל את חיי האור שהביא עמו ישוע המשיח והתחדשות החיים (שימוש בעץ ירוק ומלא חיים) שקיבלנו אחרי האמונה בישוע. עוד רמז דתי שרואה בעץ האשוח כסימבול לכנסייה והקישוטים והנרות כסימבול לקהילת המאמינים הנוצריים שמאירים אותה. לגבי המתנות אז מדובר במסורת אחרת שקשורה לקדוש מהמאה הרביעית שנקרא "http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=1674&msgid=91246787&FlagSybase=1" וממנה הושראה הדמות של אב המולד סנטה בבגדים האדומים. הוא היה אדם שדאג רבות לעניים באזור שלו במירא והיה מתגנב בלילה ומשליך מהארון שקיות עם כסף ומתנות לילדים העניים, ומזה התפתחה המסורת הזאת. אחרי זה הדמות של סנטה האדום פותחה ע"י חברה מסחרית (קוקה קולה) והדימוי של סנטה "התקלקל קצת "(בעיני לפחות) והוא הפך למותג מסחרי כדי שהאנשים ייקנו מתנות במקום שיהיה דוגמת מופת עבורנו הנוצרים לעזור לעניים כפי שhttp://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=1674&msgid=91246787&FlagSybase=1 נהג לעזור לעניים בעירו. עוד על http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=1674&msgid=91246787&FlagSybase=1
 
למעלה