תשובות
1) לפי ההסטוריונים מתוך לימוד מאורעות המאה הראשונה , כי תפקיד המבשרים הניידים או המשרתים השליחים, מנביאים ומורים הנזכרים בב``ח (1קורינתוס 12 : 27,28) התחיל לההעלם לאט בהדרגה . וכי השלטון עבר לידי השלטונות המקומיים מבישופים (אסאקפה בערבית) וזקני הכנסייה ובמיוחד בכנסיות הערים הגדולות (ספר הדידאקי של השליחים, מזכיר את הבישופים והנביאים והמורים בלי שום הבדל ביניהם) . וכפי שהכנסיה אימצה חוק והסדר בית הכנסת היהודי, כפי שעשתה בדברים אחרים שונים , סביר להניח כי יהיה מסדר בכל כנסיה מבישופים וזקנים , בוחרים מהם ראש , ולסיבות לא ידועים היו קוראים למנהיג זה (בישוף). באגרת ששלח קלמנטין הרומאי (שהיה בישוף רומא ומחבר האגרת מכנסיית רומא אל כנסית קורניתוס) בשנת 95 לספ` לקורנתוס שבה נכחה בעיית המשך השליחים ,למרוב שבה הוא מדגיש שאין הבדל בין הבישופים ולזקנים. אולם בונה דיאלוג על הגיון זה : כך שאלוהים שלח המשיח והמשיח בחר בשליחים, והשליחים בוחרים ממשיכיהם מזקנים ובישופים, ואלה ממשיכי דרכם יכולים למנות גם ממשיכים להם (במקום להבחר מהעם) וימשיכו במעמד זה כל חייהם כי המינוי זה הוא מתנה מרוח הקדש . ואי אפשר לקחת מהם חסד זה מהאדם הנבחר. ובזאת איכותיות סרטט קלמנטין את הדרך שהמשיכה בה הכנסיה אחרי זה , והוא בלהבדיל בין אנשי הדת משאר חברי הכנסיה, ובצעד שני בחר אגנטיוס מאנטוכיה באגרתו המיועדת לכנסיות אסיה , ובה אומר שהכנסיה המקומית חייב להיות בה בישוף אחד להשגחה , ובונה את תורתו על ביסיסים תיאולובים : `` תלכו בדרך הבישופ כמו שישוע הלך בעקבות האב, ותלכו בדרך מסדר הזקנים כמו השליחים , תכבדו את השמשים כפי אומרת מצוות אלוהים , ולא יעשה אחד מכם שום דבר בכנסיה בלי רשות הבישוף``. לפי אגרות אלה מבחינים בשלוש סוגים משירותים : שירות הבישוף והזקן והשמש בסדר יורד , ובכך נהיית הבסיס עליה מתבססת הכנסייה הקתולית בהסדר כוהניה . בקשר לאפיפיור פטרוס נבחר כאפיפיור הראשון על בסיס אימרת ישוע שהוא הצוק ועליו יבנה את כנסייתו , (פטרוס פירושה צוק ). אם יש לאחרים גם הסברים בודאי יסבירו יותר טוב על התחלת האפיפיורים אחרי פטרוס שיש לי שמותיהם. ולפי מה שנכתב ברומא.. פטרוס אחרי עליית ישוע היה אקטיבי בהנהגת חברי הכנסיה הראשונה, נוצרי רומא הציעו לו לברוח , למרות זאת לסיפורם ראה את האדון נכנס לרומא נושא את הצלב(המשך)