מדובר בתכנון מסוף משולב
הסטנדרט שהיה נהוג בשנות ה-70 כשתכננו את המנהרות לבגין אינו נחשב best practice כיום. רצוי להנגיש את המעברים בין האמצעים כמה שניתן, בטח כשמדובר בתחבורת מעברים. לא כולם הם אצנים אולימפיים - לי אישית אין בעיה עם הליכה, אבל לרבים זה לא נוח. לגבי הערותיך: "עצירת קווים שמסיימים במסוף 2000 בעל פרשת דרכים זה דבר שיקשה עליהם מאד לעבור מהתחנה אל הפניה שמאלה, במיוחד כשמדובר על מפרקית שתחסום 3-4 נתיבים ואולי את כל הכביש כשהיא עושה זאת." - בשל זה אני מציע לסלול עוד שני מסלולים (אחד לכל כיוון). למשל לקו 18 לא תהיה בעיה לפנות ימינה (פניה חופשית) למסלול החדש. להוריד נוסעים, ולהמשיך לרמזור היציאה מהמסלול החדש. גלאי דרישה בכביש יהפוך את הרמזור ירוק והקו יוכל לפנות הישר אל תוך מסוף 2000. במסופים כאלה נהוג לתכנן רמזורים שנותנים העדפה לאוטובוסים שיוצאים מהמסוף. "למה שלא יהיו ביחד? מדרך בגין אוספים קווים של אגד שנוסעים על המסגר וקווים שנוסעים על בגין, מה הבעיה עם זה? גם 68 אוסף משם וממשיך על בגין... לא הבנתי מה הבעיה בעניין." אין בעיה, אבל ממילא אי אפשר שכל הקווים יעצרו באותה תחנה, אז אם מפרידים, עדיף לעשות זאת לפי היעדים. כך שמבחינת יעדים לכיוון דרום, קו 50 מקומו הטבעי עם 68, ואילו קו 51 מקומו הטבעי עם קווים לכיוון המסגר. צריך כמובן לחשב את העומס הצפוי בכל תחנה - לא ירדתי לרמת פירוט כזו. "עומס קווים ברחוב על פרשת דרכים יסתום אותו לחלוטין. גם ככה כשמגיעים שני קווים ומפרקית מכיוון ארלוזורוב וחוסמים את הפניה ימינה מנמיר לעל פרשת דרכים זה תוקע את הרמזור הזה... וגם ככה נתקעים שם מחזורים של שני רמזורים בשעות קשות, אז להוסיף עוד קווים לשם? ולהאריך קווים לאיזורים מרוחקים רק בשביל שיעברו בעל פרשת דרכים?" שוב, העדפה ברמזורים תתקן את המצב. הפניה ימינה תהיה ללא רמזור (לרציף החדש). המדרכה הקיימת תשמש רק לקווים המגיעים מארלוזורוב ונמיר (מצפון). כמו כן, הרציף החדש לכיוון דרום-מערב יהיה עם רמזור בלעדי לאוטובוסים (יכול לפעול במקביל למופע הירוק בעל פרשת דרכים-ארלוזורוב), כך שהעיכוב (אם בכלל) יצטמצם רבות.