השוואה בין הדת היהודית והדת הפרסית

איציק המקסים../images/Emo140.gif:

אני קוראת את ההודעות שלך כבר הרבה זמן, ואני בטוחה שזה אתה מהפורום שלך מגי אדם, (אומנם מלפני המון זמן). אתה אדם עם ידע מאוד מעניין, ואני נהנית לקרא את ההודעות שלך. תודה. קרן אור.
 

פרויז1

New member
שפירית, ברוכה הבאה../images/Emo140.gif

אכן, זהו איציק מהפורום של מגי אדם היקר. איציק איש צנוע שלא יאהב כל כך אם אומר שהוא מיסטיקן רב תחומי, בקי, תורם לחברה בצנעה ובשקט, משקם מוגבלים על ידי שילובם במשלח יד שבחר : גינון ציבורי ופרטי תכנון, הקמה ותחזוקה שוטפת. זה לא אומר שלאיציק אין תואר שני במחשבים. ואם לא די בכך, טוב! אני לא רוצה להמשיך
, כי איציק לא מרשה לי.
 

IBP1

New member
פרויז מספיק עם האאוטינג....

תקרא את תקנון תפוז לגביו.
 
תודה רבה פרויז../images/Emo23.gif

מצאת כבר מישהו שיסע לאירוע במקומך חחח... גם הכינוי שלך מאוד מוכר לי, מאחד הפורומים, אני לא מצליחה להיזכר מהיכן
.
 

פרויז1

New member
../images/Emo6.gifפולי התעניינה מהי המתנה שמצורפת להזמנה

עניתי לה : צ'ק. היא כנראה עדיין שוקלת. אני מקווה שתיפול בפח שטמנתי, תיקח את ההזמנה, הצ'ק ותיסע במקומי. בחיית שפירית! תגששי שם אצלה...
 

IBP1

New member
תודה קרן אור ../images/Emo24.gif

אומנם אני מכיר את מגי אדם. אך אני אינני כותב באתר שלה. אולי היה לה פורום במקום אחר.
 
למגי יש פורום בהייד פארק:

הכינוי שלך כזה כבר כמה שנים לא? אולי מכוון שלמגי יש פורום אחר כרגע, אז אתה לא זוכר? בכל אופן נעים להכיר
 

IBP1

New member
וואו כמה שנים אני כבר לא בהייד פארק.

בשבת אנחנו אולי נתחיל נושא נוסף בדיון בפולקלור השומרי ,שממנו פרצו לעולם כמה שהתרבויות בת ימינו.
 
אולי, אבל אני זוכרת בבירור את הכינוי שלך:

ולא בגלל הכינוי, אלה בגלל התובנות שלך, הייתי מחפשת את ההודעות שלך, רק שתדע. אני מאוד מתעניינת בתרבות השומרית החכמה והמרתקת, הספרים של זכריה סיטשין, נתנו לי הרבה אינפורמציה על התרבות הזאת, ולכן אני אשמח להצטרף. לילה טוב
 

IBP1

New member
אני מאוד אשמח שאת תעבירי לנו מעט מהידע שלך

על תרבות זו. ההתעניינות שלי בהם נבעה מכמה היבטים הקשורים אלי ולהבנה שלי בצורת התרבות של אז והשפעתה על היום למשל מניין הם הגיעו להבנות בשיוויוניזם. הרי הם היו חיים בתקופה העתיקה בה זכויות היו ניתנים לחזקים ואו לבעלים ( הפירוש העתיק למילה "בעל" אינו בעלה של האישה ,אלא הבעלים של גבעה או הר אשר היה זוכה להנחיל על הסביבה החיה באיזורו את חוקיו והוא היה נתפס כאל האזורי לאותה סביבה ואם עברת בסביבה שלו,היית מחוייב לכבד את חוקיו ,הוא בעצם היה מעין אל מקומי ....המריבות בין האלים אז היו בין אנשים שכאלה....בעל דגון למשל היה בעל הגבעה ששלטה על בית דגן בת ימינו). איך רוחות ,שדים ונשים זכו לזכויות כמו הגברים? הם היו אבי רעיון השיוויוניות בין המינים וזה מוזר שהדבר לא שרד מהם ,כמו דברים אחרים כמו האמונה בשדים ,ברוחות ,מיסטיקה ומאגיה.....
 

פרויז1

New member
הפולקלור הפרסי כנגזר מהפולקלור השומרי.

כך אפשר לשחות חופשי בשומרי וגם בפרסי. לקדם?
 

IBP1

New member
אפשר לדון בקטגוריות המשותפות לדוגמא.....

שטיחים פרסיים....מה לפי דעתך המקור הראשון לכך ?
 

פרויז1

New member
השומרים ארגו שטיחים פשוטים,

באו הפרסים והפכו את זה לאומנות.
 

פרויז1

New member
אתה יודע שאמא שלי היתה אורגת שטיחים

פרסיים, ושאחד או שניים מהם היהו פרוסים על רצפת ביתנו בפרס? מאין באת? משומר. לאן אתה הולך? לחיקו של אחמי.
 

IBP1

New member
בעניין אחמי.....

המממ.....יש סיכוי לאפשר למשהו בקוטרים הללו :9 מ"מ ,7.62 מ"מ , 5.56 מ"מ ...להקדים אותך אל חקהו....זה מאהבה מהמדינה כולה. מעדכנים אותי כעת כי גם עוד כמה "שכנים" מבקשים להקדים את המשהו ההוא.....
 

פרויז1

New member
בעניין אחמי :

או 9 מ"מ או 7.62 - הכל עם קליע מתפצל כשושנה - או כלום! ואם עוד אחד היה הולך לחמינאי - היה שופרה. שבת שלום !
 
למעלה