לא הבנתי את ההוכחה שלך...
אתה מציג שלל מקורות כתובים, ומוכיח מתוכם איך היתה האמירה. מנין לך שכבר אז לא היתה מוסכמה שכותבים את השם המפורש והוגים "אדוני" (או כל צורה אחרת)? גם הואריאציות בחרסים רק מוכיחות על צורות כתיבה שונות, ולא על צורות דיבור. הרי יש מוסכמה בצרפתית שכותבים PARIS ומבטאים PARI. אלמלא ידעת זאת, לא היית מעלה זאת על דעתך גם מתוך 1000 מסמכים. אם אכן נאמר בתלמוד במפורש שאיסור ההגייה הוא תהליך שקרה בימי בית שני, אז זה משהו אחר. אבל רק מחרסים כתובים לא ניתן להסיק זאת. דרך אגב, גם במצבת מישע מופיע השם המפורש במשמעות של אלוהי ישראל. אז יש לנו אישור חוץ-מקראי מהמאה ה-9 לפנה"ס לשמו של האל העברי. (עיין בתחילת שורה 18 בלינק המביא תעתיק של מצבת מישע)
אתה מציג שלל מקורות כתובים, ומוכיח מתוכם איך היתה האמירה. מנין לך שכבר אז לא היתה מוסכמה שכותבים את השם המפורש והוגים "אדוני" (או כל צורה אחרת)? גם הואריאציות בחרסים רק מוכיחות על צורות כתיבה שונות, ולא על צורות דיבור. הרי יש מוסכמה בצרפתית שכותבים PARIS ומבטאים PARI. אלמלא ידעת זאת, לא היית מעלה זאת על דעתך גם מתוך 1000 מסמכים. אם אכן נאמר בתלמוד במפורש שאיסור ההגייה הוא תהליך שקרה בימי בית שני, אז זה משהו אחר. אבל רק מחרסים כתובים לא ניתן להסיק זאת. דרך אגב, גם במצבת מישע מופיע השם המפורש במשמעות של אלוהי ישראל. אז יש לנו אישור חוץ-מקראי מהמאה ה-9 לפנה"ס לשמו של האל העברי. (עיין בתחילת שורה 18 בלינק המביא תעתיק של מצבת מישע)