ראיתי קודם

aniviel

New member
תוספת ../images/Emo32.gif קשורה...

והיום מוקדם יותר ראיתי את הסרט "דרקון אדום" - המבוא ל"שתיקת הכבשים" (מספר את קורותיו של חניבעל לקטר לפני המסופר ב"שתיקת הכבשים") כמובן שציפיתי שגם כאן, הווארד שור יעשה את הפסקול, אבל לא. בצורה מוזרה ביותר, נראה כי ה"מתחרה" הגדול ביותר של הווארד באותו המקצוע - דני אלפמן, תפס את מקומו בסרט זה והוא עשה את פסקול הסרט. דני אלפמן דרך אגב עושה גם הוא עבודה מדהימה. הוא עבד על פסקולים של כמעט כל הסרטים של טים ברטון ("המספריים של אדוארד", "הפלישה ממאדים", "סיפורי דגים", "סליפי הולו") ועוד הרבה שוברי קופות כמו "גברים בשחור", "ספיידרמן" ובלה בלה בלה...
 

ChipiM

New member
נאמממ.. הייתי חולה על "גברים בשחור"

פעם... הפסקול שלו נחמד, אבל אין על זה של שרה"ט...
 

adva g

New member
הפסקולים של דני אלפמן טובים ../images/Emo45.gif

אני אהבתי את הפסקולים של הסרטים של "המספריים של אדודארד", "גברים בשחור", "הפלישה ממאדים", ו"ספיידרמן"...טוב שנאתי את הסרט אבל הפסקול באמת היה נחמד.
 
אכמממ שכחתם אגדה אחרת.....

ג'ון וויליאמס שהוא ה מ ל ח י ן ! ! ! ! בתעשייה והנה קצת רקע שכתבתי למענכם על המלחין הענק הזה: הוא פועל עוד משנות השבעים ועל שמו בשנים האלה רשומים להיים וקלאסיקות כגון: מלתעות(1975) וכך לראשונה התגלה אשר עשה והיבא משהו חדש לקולנוע בצליליו שנתיים לאחר מכן עשה מוזיקה לסרט שפחות הצליח שניקרא יום ראשון השחור.. ג'ון וויליאמס בחיים לא אהב להתחייב לחברה אחת ועבד במשך הקריירה העשירה שלו עם כמעט כל חברות ההפקה הגדולות בהוליווד. הסרט יום ראשון השחור אומנם לא הפך ללהיט גדון ולא היה הצלחה גדולה בקופות אבל היה נקודת מפנה חשובה בקריירה של וויליאמס כי באותה השנה(77)קיבל ג'ון וויליאמס את תפקיד חייו!!! לעשות את המוזיקה לאחת הקלאסיקות הגדולות של הוליווד הלאה היא:מלחמת הכוכבים. הסרט בחלוף השנים זכה להצלחה מסחררת וג'ון היה לשם חם בכל רחבי הוליווד פתאום כל האולפנים רצו לעבוד עם איש הקסם הזה ולהחתים אותו על חוזי ענק. אבל החוזה היחיד שהסכים לחתום היה על סדרת מלחמת הכוכבים שזה עוד שתי סרטים ועל חוזה לעוד6 סרטים עם פוקס. החוזה למזלו של וויליאמס לא הגביל אותו מלהמשיך להלחין לחברות הפקה אחרות וכך ג'ון עשה. בהמשך השנה הקסומה והכל כך חשובה בקריירה שלו הלא היא שנת 77 הלחין לקולומביה פיקסר'ס מוזיקה בעבור עוד להיט שהוא "מפגשים מהסוג השלישי" ובכך זכה לעבוד שוב עם הבמאי שעבד עימו יותר מכל בימאי אחר לאורך הקריירה (סטיבן ספילברג). הסרט זכה להצלחה רבה בארצות הברית וברחבי העולם וג'ון היה על גג העולם הוא הפך לאחד האנשים הכי חמים בתעשייה.. שמו הפך לשם סלברטיאי לכל דבר והפך לשם נרדף ללהיטים כולם ידעו שאיפה שג'ון וויליאמס עושה מוזיקה שם יש להיט נוסף לקיץ:) וג'ון כמו ג'ון המשיך להצדיק זאת עם עוד להיטים מטורפים בשנות השבעים כגון: מלתעות 2(78) וסופרמן (78) אבל אתם יודעים מה אומרים "כל מה שעולה חייב לרדת". גו'ן לקח על עצמו שתי פרוייקטים חדשים בשנת 1979 ועבד כמעט שנה שלמה על המוזיקה לסרט שהוא חידוש לדרקולה הסרט יצא בקול תרועה גדולה ואיכזב מאוד. באותה שנה גם עבד ג'ון על פרוייקט נוסף שנקרא 1941(79) שגם כן נחל מפלה בקופות הרומן הקצר שהיה לג'ון עם חברת יוניברסל לא הניב פירות. וג'ון החליט שעם הוא רוצה להמשיך להצדיק את השם שיצא לו הוא צריך להמשיך האלה ולהלחין שוב ללהיטים ושדרמה ומתח יכול לחכות קצת כי הכסף הגדול נמצא אצל הגדולים ביותר. ג'ון חזר לעבוד ב1980 שוב עם אולפני פוקס על הלהיט הגדול ביותר של אותה שנה הלא הוא שוב מלחמת הכוכבים" האימפריה מכה שנית. הסרט כצפוי הפך ללהיט ענק וג'ון עשה שם את לטעם רבים את אחד הפסקולים הגדולים בהיסטוריה הפסקול מכר באותה שנה מעל 3 מיליון עותקים ברחבי העולם והפך לאחד הפסקולים הנמכרים ביותר של שנות ה80. בעקבות ההצחלה הגדולה שב לעבוד שוב עם סטיבן ספילברג. על סרט נוסף אינידיאנה ג'ונס(עוד וי גדול בקריירה של ג'ון). הסרט שוב כצפוי הפך ללהיט ענק ושבר קופות בכל רחבי בעולם. ג'ון עם עוד שנתיים מוצלחות שוב שם את עצמו בראש פסגת המלחינים בהוליווד . בעקבות ההצלחה הגדולה בא גם הכסף והחוזים הגדולים: יויברסל החליטה להחתים את ג'ון כדי שילחין להם מוזיקה לעוד שתי סרטים עם אופציה לעוד שתיים. בראשון הם החליטו לתת לג'ון חופש אומנותי מוחלט ,זאת הפעם הראשונה אי פעם בהוליווד (ניראה לי) שקודם עשו מוזיקה ורק אז הוסיפו תסריט. הסרט נקרא "דפיקות לב"(1981) הסרט זכה להפצה מצומצמת בבתי הקולנוע ומשם לרדת אחרי 5וחצי שבועות בלבד מכל המסכים וכמובן ניחשתם כישלון נוסף לשיתוף פעולה בין וויליאמס ליוניברסל... בסרט השני יוניברסל החליטה ללכת בשיטה של כל האולפנים ולהיבא בימאי גדול של להיטים שיעבוד לצידו של ג'ון.עכשיו בהמלצת ג'ון הביאו האולפנים את הבימאי העולה סטיבן ספילברג השילוב בין השלושה הוליד את אחד משוברי הקופות הגדולים אי פעם "אי טי-חבר מכוכב אחר(1982). הסרט הפך ללהיט אך למרות הצלחתו חברת ההפקה החליטה לוותר על שירותיו של וויליאמס . אבל וויליאמס כמו וויליאמס המשיך האלה ולראשונה עבד עם MGM שוב ניתן לוויליאמס חופש אומנותי מוחלט ולצערו הרב הסרט "כן,ג'ורגי'ו(1982) כשל בקופות ג'ון החל בירידה מסויימת הקריירה שלו פתאום צצו מלחינים גדולים אחרים שהחלו לאייש משרות גדולות בהוליווד והמוזיקת הפופ החלה משתלתת על התעשייה פתאום החברות הגדולות מעדיפות קצב בנאלי ופשוט ומלחינים פשוטים בלי שום מיוחדות . הירידיה של ג'ון התבטאה בעוד מובנים הוא עבד על עוד סרט קטן שנקרא "מונסינגנור"(1982) ששוב היה לעוד סרט דרמה פשוט מהסוג שג'ון כל כך אוהב לעשות אבל מהסגו שאמריקה כל כך לא אוהבים לראות..וחבל. כצפוי הסרט יצא בהפצה מצומצמת אני חושב משהו כמו 900 בתי קולנוע . ועשה סכום ממש קטן בקופות איפה שהו באזור ה-12 מיליון. ג'ון לקח הפסקה של שנה מפעילות וחזר כמו גדול ושוב לחלק האחרון בטרילוגיית מלחמת הכוכבים והפעם "שובו של הג'די" ששוב כמו קודמיו הפך ללהיט היסטרי והחזיר את ג'ון שוב למרכז הבמה.. וחברת פרמונט ששקלה להחליף אותו בסרט ההמשך של אינדיאנה ג'ונס החליטה להמשיך להיעזר בכישוריו הרבים והוחלט פה אחד שג'ון יעשה גם את ההמשך וכך היה והסרט הפך ללהיט מטורף. מה שהביא לחברת יוניברסל להתחים את ג'ון שוב לסרט נוסף. "הנהר"(1984) הסרט זכה לביקורות טובות על המוזיקה שלו והפסקול שלו נבחר ל25 הפסקולים הגדולים של הוליווד. הסרט לא הצליח אך ג'ון זכה להערכה גדולה. ג'ון החליט באותה שנה לפרוש,אבל הפרישה לאה החזיקה מעמד והאהבה הגדולה של ג'ון לעשות מוזיקה לסרטים גברה עליו ג'ון עשה את הקאמבק לצערו הכושל עם הסרט "מחנה חלל"(1986) שנחל כישלון צורב למרות הפקתו הניכבדת. ג'ון לא זכה לקאמבק שאותו כל כך רצה הסרט הפך לכישלון חרוץ ועל המוזיקה שלו נרשם לראשונה בקריירה שלו שהיא מאוד בנאלית . וורנר ברוס האמינו בכישרונו הרב של ג'ון ונתנו לו את האפשרות לעשות את הקאמבק הגדול שלו בחברתם ג'ון חתם על חושה לשלוש סרטים בחברת וורנר. וכל אחד ואחד מהם פשוט חוויה של צלילים שמביאים אותנו לעולמות אחרים ג'ון מתחיל להחזיר עטרה ליושנה עם פסקולים גאוניים כמו של: המכשפות האיטסווק(1987) שהפף ללהיט גם כסרט בקטנה. "אימפרית השמש"(1987) שוב עםפ סטיבן ספילברג רק שהפעם הסרט לא הפף לקלאט אדיר כמו שאר הפרוייקטים של הצמד אך הפסקול זכה לחשיפה וההכרה גדולה .
 
עוד טיפה המשך.

לאחר שעשה בקטנה ג'ון את הקאמבק שלו חזרה להוליווד החברות הגדולות חזרו ג'ון ניתבקש לחזור ולעשות את החלק האחרוןש ל אינידיאנה ג'ונס ונהנה לאתגר והצלחה הסרט הגיע למעל ל200 מיליון דולר בארצות הברית וגו'ן שוב שהוא מסוגל ובגדול להלחין ובגדול הפסקול מכר מיליון וחצי עותקים. באותה שנה הלחין גם את הפסקול משובח לסרט "נולד ברביעי ביולי"(1989) את המוסיקה לסרט הראשון שלו בשנות התישעים החליט ג'ון לעשות דווקא לסרט דרמה ג'ון הלחין שתי מנגינות לסרט "סטנלי ואיריס(1990). שנות התישעים אומרים היו התשעים יש האומרים היו השנים המוצלחות ביותר עבור ג'ון, יש האומרים אפילו יותר משנות השבעים יש אומרים שעם שנות ה70 הביאו את ג'ון לההכרה בין לאומית אז שנות התשעים הם האלה שהפכו אותו לאגדה חייה היום בשנות ה-אלפיים ולמה חושבים כולם ככה? בגלל הפסקולים והלחנים לכל כך הרבה להיטים בשנות התישעים כגון: שכחו אותי בבית(1990) "הוק"(1991) "גיי אף קיי"(1991) "שכחו אותי בבית 2"(1992) ושוב עוד שתי להיטים עם הגדול מכולם סטיבן ספילברג: והפעם לשתי הפרוייקטים אולי הגדולים בקריירה שלו אחרי אינדיאנה ג'ונס ומלחמת הכוכבים. והם: רשימת שינדלר:שזיכה גם את וויליאמס באוסקר הנעימות של וויליאמס שם הפכו לאחת מיצירות המופת של הקולנוע. ופארק היורה (1993)שזכה להצלחה רבה (אחת משוברי הקופות הגדולים בהיסטוריה) וגם פסקול שמכר כמו לחמניות טריות. ג'ון לקח פסק זמן של שנה: וחזר ב95 עם: "סברינה" "ניקסון"(1995)(מועמדות לאוסקר) בהמשך שנות התישעים נרשמו לזכותו של וויליאמס גם הלחנים של הסרטים הבאים: "סליפרס"(1996) רוסווד(1997) פארק היורה :העולם האבוד(1997) "שבע שנים בטיבט"(1997) אמיסטד(1997)(שוב מועמדות לאוסקר) "שבע שנים בטיבט"(1997)(פסקול מוצלח מאוד ומומלץ) "להציל את טוראי ריאן"(מועמדות לאוסקר)(1998) "אמא חורגת"(1998) ב99' נקרא ג'ון שוב לדגל לעשות את החלק הראשון בטרילוגייה החדשה של מלחמת הכוכבים:אימת הפאנטום. ועשה זאת ג'ון בהצלחה הפסקול מכר בכמויות והפף לפסקול הנמכר ביותר באותה שנה. את שנות האלפיים המשיך וויליאמס באותו קו:מוזיקה ללהיטים. הוא אחראי על המוזיקה ב-: "פטריוט"(2000) "אינטליגנציה מלאכותית"(2001) "הארי פוטר ואבן החכמים"(2001) "מלחמת הכוכבים:מתקפת המשובטים"(2002) "דו"ח מיוחד"(2002) "הארי פוטר וחדר הסודות"(2002) "תפוס אותי עם תוכל"(2002) ב2002 ג'ון החליט על לפרוש בשנית הפעם ושוב לתקופה של בדיוק שנתיים:) השנה ג'ון עבד על 2 פרוייקטים נוספים שהם: הארי פוטר:והאסיר מאזקאבן"(2004) והאחרון שוב עם הבימאי שהוא כל כך אוהב לעבוד איתו סטיבן ספילברג בסרט "הטרמינל"(2004). ג'ון נחשב לאחד מגדולי התעשייה בכל הזמנים ללא שום צל של ספק למרות כל הרבה ירידות פה ושם בקריירה שלו ג'ון תמיד שמר על אותו קו אומנותי לאורך כל הקריירה שלו ולא סתם נחשב בעייני רבים לגדול המלחינים בהוליווד בכל הזמנים. תודה מקווה שנהנתם והכרתם עוד מלחים גדול:) ואתם מוזמנים להגיב ולהוסיף חופשי
 

Y. Welis

New member
וויליאמס בלי ספק היה אחד הגדולים

אבל לדעתי הוא *היה* וכרגע רוכב על הצלחת העבר שלו (הוא אגב גם הלחין את אות הפתיחה של אולימפיאדת לוס אנג'לס ב-84'). הוא אחד ממלחיני כלי הנשיפה הגדולים שהיו, ומהקצביים. אפשר לשמוע את סימן ההיכר הזה כבר בסידרה 'מנהרת הזמן' הידועה (מ-1966), וכמובן בסרטים שבאו אח"כ. נראה לי שהוא חייב את עיקר הצלחתו ללוקאס ושפילברג שאיתם עבד, כי נראה שהטעם המשותף שלהם היה המפתח להצלחה. כשהוא עבד עם אחרים הוא נשמע פחות מדהים ופחות מעניין. כך למשל, המקהלה הנהדרת שהיתה בפסקול ה'ג'די' לא חזרה ככל ששמעתי, וזה חבל; אבל הווארד שור החזיר את המקהלות בגדול בפסקול שרה"ט, ושם דגש שלא נשמע עד כה על הצד הווקאלי. אני מעריך שהוא חייב משהו לויליאמס על כך. אגב עוד מלחין מצויין ופורה מאוד - ג'רי גולדסמית', שהלחין המון סרטים בשנות השבעים והשמונים. הוא זכור אולי במיוחד בזכות 'הנוסע השמיני' הראשון (בשני החליף אותו מלחין צעיר שגילה קאמרון - ג'יימס הורנר, שעשה עבודה מרשימה באותה שנה ב'שם הוורד', והמשיך איתו גם ל'טיטאניק'). קראתי פעם מאמר שטוען שהמוזיקאים האלה ממשיכים את המסורת הוואגנריאנית, ואם כן זה רק מתאים לצורך הדראמה שהם אמורים לייצר לסרטים.
 
למעלה