למה נשים לא יכולות..
בס"ד שלום לך! אקדים הקדמה חשובה לצורך שאלתך, ברשותך: יסוד ושורש היהדות הוא קיום מצוות התורה. יישום המצוות הנקרא "הלכה" הוא המרכיב החיוני שמאפיין את עם ישראל לדורותיו. שרשרת קבלת התורה הוא החוסן האימוני לאמיתות התורה והוא גם הנותן את הכוח לחכמי כל דור לפסוק הלכות, באשר אין הלכות ששורשן לא נעוץ בתורה מסיני.. כך לגבי המשנה, הגמרא, ספרו של הרמב"ם השו"ע ועד פוסקי דורינו. קביעות ההלכה שידוע לא רק כמערכת חוקים המחייבים כל יהודי כמו ההלכות שבשו"ע, אלא הפך להיות מושג של חוק יציב ללא כל אפשרות לשינוי. עד כדי שכשרצו חז"ל לציין יציבות הלכה לאורך כל הדורות אמרו בהזדמנות: בראשית פרק לג, פסוק ד וַיָּרָץ עֵשָׂו לִקְרָאתוֹ וַיְחַבְּקֵהוּ, וַיִּפֹּל עַל-צַוָּארָו וַיִּשָּׁקֵהוּ; וַיִּבְכּוּ. ורש"י פירש על פי חז"ל: וישקהו - נקוד עליו ויש חולקין בדבר הזה בברייתא דספרי יש שדרשו נקודה זו לומר שלא נשקו בכל לבו (ב"ר) אמר רבי שמעון בן יוחאי: הלכה היא בידוע שעשו שונא ליעקב אלא שנכמרו רחמיו באותה שעה ונשקו בכל לבו (ב"ר)" הנה כי-כן, רואים שציון הלכה בא כאן לא על מנת לפסוק הלכה מסויימת אלא להדגש כי קביעה זו של שנאת עשו לא תשתנה לעולם, ואינני סבור שיש לתת דוגמאות מההיסטוריה של עמ"י לכך.. כעת לשאלתך ההלכה שאוסרת נשים ללמוד נובעת מחכמי הגמ' והובאה הלכה למעשה בספר "משנה תורה" לרמב"ם וכן בשו"ע. לא אכנס לתת ציונים מי רב גדול או רב קטן אבל ברור ששינוי הלכה זו, כמו יתר ההלכות, אין בכוח אף רב לשנות!! המצטט או המפרסם "פסק-הלכה" כביכול ויהא זה בשם גדול או גאון או אדמו"ר שבימינו הותר לימוד תורה לנשים כורת את הענף שהוא יושב עליו!! והתואר רב או גדול או אדמו"ר מאבד את סגולתו מיידית!! שורש היתר זה ברור לכולם (ואף המביאים אותו כ"ראיה הלכתית") הוא התאמה לשינוי במעמדה של האשה היהודית. כלומר, כיום הנשים חכמות יותר, משכילות יותר, בעלות מישרה וקריירה ויש לשדרג את ההלכה(ח"ו) למצבן היום.. שדרוג זה מעבר לרפורמה מסוכנת לאשה הפרטית, הוא מסוכן לאין-ערוך בהיבט של עמ"י כאומה!! יסודות השידרוג אינו נעוץ כלל ברצון אמיתי ומקורי של האישה היהודיה, אלא כבכל תחום של התאמה למודרניזציה, באופנת פריז ולונדון וארה"ב... המדיות המשפיעות על דעת הקהל חדרו במודע ושלא במודע גם לטרקלין היהודי.. הרצון לאפשר לאשה יהודיה ללמוד גמרא הוא בפירוש רצון פמיניסטי טהור!! (קשה קצת לבטא "טהור" על מושג זה.. אבל הכוונה ברורה..) טוב תעשינה הנשים המשכילות אם תשמע לעצת החכם באדם שסיכם את אופיה, תפקידה, מעמדה וסגולתה של האישה היהודיה בפסוקי "אשת חיל". יש מספיק תחומי למידה שנשים מותרות והצגת שאשה המשוללת מללמוד הגמרא בהתבכיינות ומסכנות ממש איננה במקומה!! אסיים בציטוט שני פסוקים מכלל הפרק: "רבות בנות עשו חיל ואת (האשת חיל..)עלית על כולנה" "תנו לה מפרי ידיה ויהללו בשערים מעשיה" בברכה
בס"ד שלום לך! אקדים הקדמה חשובה לצורך שאלתך, ברשותך: יסוד ושורש היהדות הוא קיום מצוות התורה. יישום המצוות הנקרא "הלכה" הוא המרכיב החיוני שמאפיין את עם ישראל לדורותיו. שרשרת קבלת התורה הוא החוסן האימוני לאמיתות התורה והוא גם הנותן את הכוח לחכמי כל דור לפסוק הלכות, באשר אין הלכות ששורשן לא נעוץ בתורה מסיני.. כך לגבי המשנה, הגמרא, ספרו של הרמב"ם השו"ע ועד פוסקי דורינו. קביעות ההלכה שידוע לא רק כמערכת חוקים המחייבים כל יהודי כמו ההלכות שבשו"ע, אלא הפך להיות מושג של חוק יציב ללא כל אפשרות לשינוי. עד כדי שכשרצו חז"ל לציין יציבות הלכה לאורך כל הדורות אמרו בהזדמנות: בראשית פרק לג, פסוק ד וַיָּרָץ עֵשָׂו לִקְרָאתוֹ וַיְחַבְּקֵהוּ, וַיִּפֹּל עַל-צַוָּארָו וַיִּשָּׁקֵהוּ; וַיִּבְכּוּ. ורש"י פירש על פי חז"ל: וישקהו - נקוד עליו ויש חולקין בדבר הזה בברייתא דספרי יש שדרשו נקודה זו לומר שלא נשקו בכל לבו (ב"ר) אמר רבי שמעון בן יוחאי: הלכה היא בידוע שעשו שונא ליעקב אלא שנכמרו רחמיו באותה שעה ונשקו בכל לבו (ב"ר)" הנה כי-כן, רואים שציון הלכה בא כאן לא על מנת לפסוק הלכה מסויימת אלא להדגש כי קביעה זו של שנאת עשו לא תשתנה לעולם, ואינני סבור שיש לתת דוגמאות מההיסטוריה של עמ"י לכך.. כעת לשאלתך ההלכה שאוסרת נשים ללמוד נובעת מחכמי הגמ' והובאה הלכה למעשה בספר "משנה תורה" לרמב"ם וכן בשו"ע. לא אכנס לתת ציונים מי רב גדול או רב קטן אבל ברור ששינוי הלכה זו, כמו יתר ההלכות, אין בכוח אף רב לשנות!! המצטט או המפרסם "פסק-הלכה" כביכול ויהא זה בשם גדול או גאון או אדמו"ר שבימינו הותר לימוד תורה לנשים כורת את הענף שהוא יושב עליו!! והתואר רב או גדול או אדמו"ר מאבד את סגולתו מיידית!! שורש היתר זה ברור לכולם (ואף המביאים אותו כ"ראיה הלכתית") הוא התאמה לשינוי במעמדה של האשה היהודית. כלומר, כיום הנשים חכמות יותר, משכילות יותר, בעלות מישרה וקריירה ויש לשדרג את ההלכה(ח"ו) למצבן היום.. שדרוג זה מעבר לרפורמה מסוכנת לאשה הפרטית, הוא מסוכן לאין-ערוך בהיבט של עמ"י כאומה!! יסודות השידרוג אינו נעוץ כלל ברצון אמיתי ומקורי של האישה היהודיה, אלא כבכל תחום של התאמה למודרניזציה, באופנת פריז ולונדון וארה"ב... המדיות המשפיעות על דעת הקהל חדרו במודע ושלא במודע גם לטרקלין היהודי.. הרצון לאפשר לאשה יהודיה ללמוד גמרא הוא בפירוש רצון פמיניסטי טהור!! (קשה קצת לבטא "טהור" על מושג זה.. אבל הכוונה ברורה..) טוב תעשינה הנשים המשכילות אם תשמע לעצת החכם באדם שסיכם את אופיה, תפקידה, מעמדה וסגולתה של האישה היהודיה בפסוקי "אשת חיל". יש מספיק תחומי למידה שנשים מותרות והצגת שאשה המשוללת מללמוד הגמרא בהתבכיינות ומסכנות ממש איננה במקומה!! אסיים בציטוט שני פסוקים מכלל הפרק: "רבות בנות עשו חיל ואת (האשת חיל..)עלית על כולנה" "תנו לה מפרי ידיה ויהללו בשערים מעשיה" בברכה