חשדות מעניינים

../images/Emo32.gif חשדות מעניינים

לא כ"כ קשור לפלויד במישרין, אבל מדובר בחשדות מעניינים, ורציתי לשמוע גם את דעתכם בעניין. מסתבר שה-iPod גרם לא רק לקפיצת מדרגה טכנולוגית ולשגעון גאדג'טים - הוא יוצר מהפכה תרבותית של ממש, מתחת לחוטמינו. זה, לפחות, מה שמדווחים בעתונות האנגלית. זה מתחיל בכך שבפעם הראשונה מזה שלושים שנה, כמדומני, נרשמת עלייה משמעותית במכירות עיתוני המוסיקה. (בשנות השבעים, עיתוני המוסיקה הבריטים שלטו לגמרי, והיתה להם השפעה עצומה על סצינת המוסיקה בכלל. העיתונים הגדולים - NME, melody maker - מכרו מאות אלפי עותקים כל שבוע. המלודי מייקר נסגר בתחילת העשור הנוכחי, כאשר מכירותיו ירדו לכ-32,000 עותקים בשבוע בלבד). כיום, היכולת להוריד שירים מהרשת (באופן חוקי או לא) והורדות מחירים דרסטיות של קטלוגים שלמים (על מנת להתחרות בהורדות) גרמו להווצרותו של היצע עצום של מוסיקה, במחירים שווים לכל נפש. אנשים מכל הגילאים צורכים עתה מוסיקה מכל הסגנונות ומכל הזמנים - תופעה שלא היתה קיימת קודם. המומחים מדווחים על "אנשים בני שישים שקונים תקליטים של ה-white stripes וילדים בני 14 שקונים אלבומים של הביטלס". לנוכח ההיצע הרב, הצרכנים מרגישים שהם זקוקים להדרכה - וכאן נכנסים עיתוני המוסיקה. באופן מסורתי, עתוני המוסיקה נשענו על כמה בסיסים: דיווח חדשותי מעולם המוסיקה; ראיונות וכתבות; ביקורות אלבומים; ביקורות הופעות; מודעות "דרושים". את פונקציית החדשות ממלאים כיום אתרים ברשת, וכתבות וראיונות ניתן למצוא גם בעתונות הממוסדת. פונקציית ביקורת האלבומים היא כיום המרכזית בעתונות המוסיקה. העורך של Mojo - עיתון שנתפס בעבר כפונה לקהל מבוגר ומבוסס כלכלית - אומר שחלק לא מבוטל מהקוראים של העיתון כיום הם צעירים, הפונים עורף ל"פופ הריקני" של מצעדי הפזמונים. רוק נהיה יותר ויותר דומיננטי במצעדי הפזמונים גם כן - יותר מכל זמן בעשר השנים האחרונות. (יצא לי לראות לפני כמה ימים את top of the pops ב-BBC Prime והם נתנו שם את מצעד האלבומים (לפי מכירות). כמדומני שכל 10 האלבומים היו אלבומי רוק, מה שדי הפליא אותי). במקביל לעלייה במכירת עיתוני הרוק, יש ירידה במכירות עיתוני הפופ (כגון Smash hits). לא כולם שמחים על כך. אחד המומחים אומר שזה משקף דווקא ירידה בהתעניינות של ילדים במוסיקה באופן כללי. מה דעתכם? האם האפשרות להוריד שירים מהרשת (באופן כללי) משפיעה על סוג המוסיקה לה אתם מאזינים או מוכנים להאזין? האם אתם מעדיפים לקנות אלבומים הנמכרים בחנויות במחיר מוזל, והאם זה משפיע על סוג האלבומים שתקנו? או שמא אתם - הצעירים שבכם - רואים תופעה הפוכה: ירידה בעניין במוסיקה בקרב בני הגילאים הצעירים?
 
לא הבנתי איך האייפוד קשור..

אבל בכיף הנגישות למוזיקה כמובן משנה דברים פעם היית יכול לשמוע את מה שהרדיו והטלוויזיה נותנים לך לשמוע ומזה יכולת להחליט מה לקנות בחנות הדיסקים אף אחד לא רוצה ללכת לחנות דיסקים לראות להקה שהוא לא מכיר ולומר לעצמו למה שלא ננסה כשהמוזיקה היא כבר אצלך בנוחיות בבית שלך ובחינם ברור שתהיה חסוף לעוד מוזיקה ואני לא מאמין שהרוק יעשה קאמבאק זה לא המקום של הרוק נכון שבשנות השישים והשביעים הייתה תקופה מדהימה לרוק וגם בשנות התשעים המוקדמות בארץ היה נחמד אבל מקומו של הרוק זה לא באור הזרקורים הרוק לא נמצא בשער של העיתונים הרוק לא מתחבק עם ראשי ממשלה הרוק הוא בועט הוא מורד ומטבע הדברים שהוא יהיה בצד גם אם הוא עושה קאמבאק לפי דברייך זה לא יהיה להרבה זמן מילא אם היו להקות רוק חדשות טובות היה לזה עוד סיכוי אבל הכל מתבסס על חומר ישן הכל יחזור להיות כקדמותו מה שבטוח צעירים לא מפסיקים לשמוע מוזיקה אין דבר כזה לא היה ולא יהיה אולי זה סתם תירוץ למה שקורה בפופ אבל בני האדם נמשכים למוזיקה כזו או אחרת הם צריכים את זה כמו שהם צריכים אוכל ומים אנשים סתם פוחדים משינוי כמו כשהמציאו את מכונת ההקלטה זמרים פחדו שלא יבואו להופעות או כשהמציאו רדיו אומנים פחדו שלא יקנו דיסקים בסוף הכל חוזר למצבו הרגיל מה שכן בנושא הורדות וצריבות לא חוקיות שמעתי את יזהר אשדות אומר משהו מאוד מעניין בנושא יכול להיות שיש דרך חלופית לעזור לאומן הצעיר לקבל את כספו בחזרה למרות ההורדות וזה בעזרת רינגטונים תעשיית הרינגטונים התפתחה יפה ושילשלה המון כסף ואפילו היה טקס רינגטון הזהב לרינגטון שמורידים הכי הרבה והאומן מרוויח על כך הרבה כסף הקלות הבלתי נסבלת שאתה יכול להוריד דרך הפלאפון שיר וכל פעם שיצלצלו אלייך תשמע אותו וזה זול גורם להרבה אנשים להוריד את השיר ולאומן לחזור לעמוד על הרגליים רינגטון...הדבר הבא
 

Shakty

New member
זה לא הI-POD כמו הורדות השירים

שון פאנינג (ממציא נפסטר) עשה מהפכה שידברו עליה שנים רבות. לצערי במדינתו אני לא רואה את זה קורה (למרות ריבוי ההורדות) פה במצעדים שולתים !!!111 סקעתוש המאמי או מוסיקה ערבית יהודית (בניון,סעדו) מה שמצחיק אותי שכולם משחקים פה בWANNABE - אפילו הראפרים הכי BADASS שלנו מפרסמים שוקו לילדים ומוציאים יומני נוער לבית הספר, במקום לרצוח אחד את השני כמו שכל ראפר מהוגן עושה.
 
שינוי, כן. טוב? לא...

לעניות דעתי כל נושא ההורדות, כשמסתכלים על האוכלוסייה הממוצעת שעוסקת בזה הכי הרבה, יצר זילות כלפי המוסיקה בכמה מובנים. יתכן כי עכשיו נער בן 12 באמת יוריד פתאום (אולי אפילו בטעות) איזה שיר של פינק פלויד/ביטלס אבל בכל מה שקשור ללהכיר את המוסיקה שהוא שומע - הוא לא יידע דבר. כבר נתקלתי מספר פעמים באנשים שהורידו שיר ולא ידעו לומר לי אפילו של מי הוא, מאיזה אלבום ובאיזה שנה יצא. אני מאמין שיש לזה חלק חשוב במוסיקה (שווה ערך ללקרוא ספר בלי לדעת מי כתב אותו). למעטים שהכלי הזה משמש להם למטרות בדיקה/סקרנות זה נהדר - מה יותר טוב מלהקשיב לשיר בביתך ולהחליט אם אתה הולך לקנות את האלבום? הבעיה היא שגם את זה כמעט אף אחד לא עושה. כבר אין כבוד לעובדה שמעבר לאומנות, מדובר גם בפרנסה וגם בהערכה(לטעמי) לאומן. יאמרו המסנגרים שהמחירים של מוסיקה היום הם אלו שהובילו לכמות ההורדות העולה, אבל אני קונה את זה רק בצורה חלקית. השכבה הסציו אקונומית שיכולה להרשות לעצמה לקנות מחשב, לתחבר לאינטרנט מהיר , לקנות דסקים לצריבה וכל שאר מיני טובין היא לא בדיוק האוכלוסייה שיהרוג אותה להוציא 40-70 שקל על דיסק. התדירות שבה מתאפשר לקנות מוסיקה במחירים האלה היא אולי נמוכה, אבל בהחלט לא מצדיקה מעבר מוחלט לשיטת ההורדות, שבסופו של דבר תפגע גם בנו הצרכנים וחובבי המוסיקה כאשר חברות התקליטים ינקטו (וכבר נקטו) בפעולות מנע שפוגעות במי שכן מעדיף לקנות את המוסיקה שהוא שומע.
 
לא מסכים...

אם מנה שווארמה עולה היום בסביבות ה-15-19 שקל...אז אלבום מוסיקה בהחלט יכול לעלות 70 שקל, ואני לא ארגיש רע שקניתי את דארק סייד ב-70, או את ההוצאה המחודשת שלו בוניל ב- 150 או את shine on ב-730 שקל.... אם זה יכול להיות זול יותר? כן...אבל זה לא אומר שזה צריך להיות. אגב, יש גם חנויות שאתה יכול למצוא את כל הדסקים שאתה אוהב בפחות מ-50 שקל (או לפחות את רובם).
 

LuLuLu iT

New member
../images/Emo69.gif אבל בימינו בכל בית יש מחשב.

באמת, נדירים הבתים שאין. אני חושבת שאנשים כבר לוקחים את המחשב כמובן מאליו - כמו מקרר, או מכונת כביסה. כי ילדים צריכים את זה לבית הספר, ומבוגרים לעבודה, להתכתבות באימיילים ושאר כאלויים. אני סבורה שיש משפחות בעלות מחשב שלא יכולות להרשות לעצמן להוציא 70 שקל על דיסק, או לחלופין מעדיפות לקנות דברים שהם פחות "מותרות" כמו בגדים או משהו כזה. אני מרגישה כאילו ניסחתי עקום. ><
 
מבין...אבל לא נראה לי שמשפחה

שלא יכולה להרשות לעצמה להוציא 70 שקל למוסיקה כי היא צריכה בגדים יכולה להוציא מאות ואלפי שקלים על מחשב...זה לא נחוץ כמו מקרר או מכונת כביסה.
 

LuLuLu iT

New member
../images/Emo69.gif אבל אנשים לוקחים את זה ככזה.

אני יכולה לומר לך, בעבר היה לי מחשב בבית, אבל לאמא שלי לא היה כסף אפילו לפחית קולה. יש משפחות כאלה.
 

thezanani

New member
לא.צריך.קולה.

באמת, נדירים הבתים שאין. אני חושב שאנשים כבר לוקחים את הקולה כמובן מאליו - כמו מקרר, או מכונת כביסה. כי ילדים צריכים את זה לבית הספר, ומבוגרים לעבודה, להתכתבות באימיילים ושאר כאלויים. אני סבור שיש משפחות בעלות קולה שלא יכולות להרשות לעצמן להוציא 70 שקל על דיסק, או לחלופין מעדיפות לקנות דברים שהם פחות "מותרות" כמו בגדים או משהו כזה. אני מרגיש כאילו ניסחתי עקום.
אתם לא מבינים.אתם הולכים שבי אחרי נוזל שחור ותוסס מסיבה לא מובנת. עם נכר!!!כבשים!!! שילכו קיבינימאט כל התביעות בפוטנציה. די לקולה!
 

LuLuLu iT

New member
../images/Emo69.gif אז פחית פאנטה.

הרסתי לך, ווה. [מה זה זה, יא עצלן, תכתוב אתה. מעכשיו יש זכויות יוצרים על ההודעות שלי, שמעת?
]
 
iPod מפעילה

את שירות הiTunes וממנו אפשר להוריד. אבל השאלה, עד כמה המאמרים על המוסיקה הם אמינים, איכותים וטובים? כמובן שאי אפשר לסמוך על כל המגזינים.
 

oribarak

New member
אני חייב לקאזה את החיים שלי אם כך

אם לא היה קאזה, לא היתי מתוודה לפינק פלויד, או כל להקה אחרת שאני אוהב לא היתי מגלה שלקנות דיסק יותר כיף מאשר להוריד לא היתי מגלה שקיים דבר כזה שנקרא פרוג אז כמה שזה לא חוקי, הרבה להקות וזמרים שאף אחד לא שמע עליהם, אם בתחילת דרכם או באמצע דרכם, חייבים לקאזה המון.. אבל זמרים שכבר מיצו את עצמם לפני 20 שנה ועדין ממשיכים ליצור מוזיקה, זו כבר בעיה..לדוגמא רובין וויליאמס או מדונה
 

melancholy man

New member
הממ...

"לא היתי מגלה שקיים דבר כזה שנקרא פרוג", אם היה אי פעם טיעון מנצח נגד תוכנות לשיתוף קבצים, הרי שזה זה
למרות שנדמה לי שאני קצת יותר מבוגר, עדיין את רוב המוסיקה שאני מכיר, לא הכרתי דרך הרדיו, או אפילו דרך עיתונים ומגזינים שיצאו בזמן אמת, אלא דרך דיבור עם אנשים (אנשים ממש או באינטרנט) ודרך מחקר על דברים שאהבתי, קאזה וכו' זה רק קיצור דרך, לא יותר.
 

oribarak

New member
ארר..אתם, כולכם אבנים מתגלגלות

נראה לי אני אפתח מסע צלב נגדכם...הכול לטובת הפרוג!!! אתם לא מבינים במוזיקה(בציניות כמובן :)) ועכשיו בנימה רצינית יותר, לא אמרתי שבזכות הקאזה..בעיקר בזכות פורומים ואנשים, אבל הפעם הראשונה היתה אחרי התוכנית של אורי ברייטמן ברדיו לקראת הספר...שמעתי את נימרודל, הורדתי, התאהבתי, קניתי מיראג', והשאר היסטוריה
 
לא נורא, זה עוד יעבור

אתה עוד צעיר. בינתיים, אני ממליצה לך ולכולם להאזין לכמה שיותר אמנים, ולא להשאר סגורים בסגנון אחד. בכל אופן, השרשור הזה אינו על הורדות. המאמר אותו ציטטתי (ולו הוספתי כמה הגיגים משלי) הוא על התחדשות העניין במוסיקה מכל הסגנונות ומכל הזמנים, ועל תפקידה של עתונות המוסיקה בכך. אם תוכלו להתייחס לנושא... זה יהיה נחמד.
 

oribarak

New member
עומס יתר, עומס יתר, יותר מדי רוק!

בום בום אני מתפרק אני שמעתי הרבה רולינג סטונס וזה לא מיוחד!!!!אני אתן לך את התיאור שלי זו מוזיקה של מילים רגילות, גיטרה סבירה עם סולו פה ושם, טיפ'לה באס, לפעמים אפילו פומפוזיות של חצוצרות ושטויות מן המניין, ותופים רגילים!! זה הרולינג סטונס..לעומת זאת אני אתן לך להקה מאותה תקופה עם סגנון שאפשר להגיד שהוא דומה, הדלתות...קלידים לא מהעולם הזה, מקצבי באס מגניבים ,תופים מקפיצים, גיטרות לא מהעולם הזה, ויכולת אילתור שהרבה היו חולמים עליה מה שאני מוצא בפרוג, זה את המיוחדות!שכל שיר לא דומה לאחר!תופים מיוחדים, באס מיוחד, גיטרות עם לא סולואים רגילים, וקלידים!הרבה קלידים! בסדר????בררררר תשמעי קאמל כבר!!!!
 

itaikuskus

New member
גם אני פעם לא הבנתי מה כל המהומה

סביב הרולינג סטונז.. עד ששמעתי את december's children ואז את aftermath ואז את exile on main street. המלים גדולות, הגיטרות בלוזיות, בלי הרבה פוזות והרבה ניענועי תחת, זה הכי לעניין שיש, בלי בולשיט, רוקנרול אול דה וואיי.. הם הפכו את הרוקנרול לסקסי. (סתם, הם לא הפכו, אבל הם ידעו לעשות אותו כזה).
 
הדלתות הם לא פרוג... ולא הם גם לא

מתקדם חח הם בסהך הכל רוק קלאסי רק שהם הרשו לעצמם להשתולל והמוסיקה שלהם יצאה טובה כתוצאה מזה
 
למעלה