כל מה שאינו תושב"ע

בגלל " שינאת חינם " נחרב בית מיקדש

בגלל " שינאת אחים ! , שינאת חינם ! " נחרבו בתי המיקדש
כי " במקום שאין בו יראת שמיים ויהרגוני ! " - ככה אמר אברהם אבינו ! .
 

שוחר1

New member
נכון, וצריכים לעבוד על זה, זה לא

חוכמה לא לשנוא את הדומה לך. אלא לא לשנוא את האח ששונה לגמרי ממך. גם אם הוא חילוני, הוא עדיין אחיך
 
אבל לך תסביר את זה ל-פוליטיקאים ../images/Emo70.gif

המנהיגים של התנ"ך וגם התלמוד
תמיד היו " דוגמא אישית ! " בשביל העם היהודי
, אבל היום המנהיגים של המדינה זה לא דוגמא
, אלא הם פשוט בושה וחרפה וכלימה !!!! כולם בלי יוצא מן הכלל !!!
הם דואגים רק לעצמם !
והמיפלגות שלהם שוות לזבל !
 

שוחר1

New member
כל ציבור ראוי למנהיגים שלו

כשאנו נהיה טובים יותר, כך יהיו גם המנהיגים שלנו. אנחנו מסכימים לקבל אותם, בוחרים בהם שוב ושוב, אז זה מגיע לנו. בין הצועקים ולא נענים, נמנה גם זה שלא עוזב.
 
../images/Emo45.gif

פסוק מפורש בישעיהו - "כי-גבהו שמיים, מארץ--כן גבהו דרכיי מדרכיכם, ומחשבותיי ממחשבותיכם". כך גם כל ספר איוב עוסק בשאלה האם כל רע שבא לעולם הוא תמיד עונש על חטא, ומתשובת ה' לאיוב עולה אותו הסבר - לא לנו היכולת להבין חשבונות שמיים. לא כל אסון הוא עונש, ולא כל עונש אפשר להבין על מה בא לעולם. חשוב, תמיד, לחזור בתשובה ולתקן כל נקודה שאינה מתוקנת - אבל בלי קשר לאסונות שבאים לעולם. (לא מיראת העונש, אלא מאהבת האמת והטוב).
 

davealko

New member
ליעקב מאיר ולאלה שהגיבו ל "פיגוע"

מדוע מה שאתה טוען לא יתכן מבחינה רוחנית דתית ומבחינה שכלית הגיונית הנה כמה קושיות בשבילך וכמה תובנות מעשיות קושיות א. אין היום ולא בעבר מישהו שיכול לעשות חשבונות של ה' יתברך " תיפח רוחם של מחשבי קיצים " " צדיק ורע לו רשע וטוב לו " ב. לשיטתך, על כל טעות ועברה אמורה לבוא תגובה , וקל וחומר לשיטתך שהיה ה' אם כן שולח מחבלים לבתי בושת ותערוכות אופנה ג. איך זה יתיישב עם פיגוע באוטובוס שחזר מהכותל לפני שנתיים בערך כשרוב הנפגעים יהודים דתיים וכי תאמר,לקח ה' את אלו שאוהב על מנת לכפר על עוונות ישראל? הרי בנסיונך להציג את הפיגוע כמוסר או נסיון להחזיר בתשובה אתה רק מרחיק אנשים פשוטים {קל וחומר ידענים} ד. בנסיונך להציג את הפיגוע "בקניונים דווקא" בגלל מה שקורה שם איך הטענה הזו מסתדרת עם אוטובוס שכל תפקידו להסיע נוסעים כאו תנסה לענות שאולי בגלל שבאוטובוס יושבים מעורב ? בעיני חילוני אתה תראה כפאתטי ה.היסוד של האמונה בכלל והיהודית בפרט הוא "ההסתר" ביום שנדע מהם חשבונות של ה' {וגם רק אולי} זה יהיה בעולם שכולו טוב {עולם הבא}ובטח שלא כאן . אם לא יהיה הסתר אז גם לא יהיה נסיון ואם לא יהיה נסיון אז גם כל החישובים יגמרו יכלתי להמשיך עם עוד טענות אבל בוא נסכם שאם תענה עליהם "רק" אני אוריד כובע שאין לי תובנות א. אל תחזיר בתשובה חילונים בדרך של חישובים {ראית שזה בעיה} ב. תתרכז במה שאתה טוב כפי שראיתי בכמה מדרשים מעניינים שלך שמחתי להכיר את הפורום שלכם מאוד מעניין ומעשיר את עולמנו הרוחני כמובן סליחה שהודעתי הראשונה כאן באה מכיוון של ביקורת, פשוט הרגיז אותי כאחד שחי עם חילונים ודתיים ושצריך כך הזמן לנסות להסביר מאיזה מקום טוב מגיעות האימרות האלה, וכאדם שכל חייו נלחם עם יצרו הרע ומנסה לקבל עליו עוד מצוות אני גם אמשיך לבקר כאן בלי קשר להודעה זו אשמח גם לקבל את חוות דעתכם למשחק חדש שפיתחתי ושהקמתי לו מיני אתר לשם מציאת משקיע ,משום שאני חושב לעשות אותו גם בגרסה חרדית עם מצוות ועברות מצורף לינק לאתר תודה - בוקר טוב {לא לשכוח לבצע 100 ברכות היום}
 
הפיגוע באוטובוס של הדתיים ../images/Emo70.gif

לא הייתה צניעות באוטובוס בכלל ! . הייתה ישיבה מעורבת של גברים ושל נשים ביחד ! . עכשיו החרדים ביקשו לעשות הפרדה מוחלטת בין גברים לבין נשים . הצד האחורי מיועד לישיבת נשים ! , הצד הקדמי מיועד לישיבת גברים ! . וחברת אגד אומרת ש-עכשיו אפסו הסיכויים ש-מחבל יעלה לשמה .
 
ל davealko

בס"ד שלום רב קריאת תגובתך, למרות הביקורת, נסכה בי תחושה נעימה. נראה לי שזאת משום שניכר מדבריך הרצון להיות דבק באמת, ולא להגרר אחר דיעות שוא ומדוחים. בראשית דברי הנני נכון להביא התנצלות על ניסוח דברי בראשית השרשור. שם כתבתי בנוסח כאילו אני יודע למה הגיע הפיגוע. באמת כוונתי הייתה רק להביא אפשרות שאולי יש רמז בפיגוע שעלינו להתרחק מסגנון התרבות המערבית, אבל לא התכוונתי לומר דברי בצורה ודאית. על קושיותך אענה בקצרה: א. נכון, למעט צדיקים גמורים, אין מי שיכול לעשות בצורה ודאית חשבונות של ה' יתברך. עם זאת ביהדות ידוע שהקב"ה מביא עונשים מידה כנגד מידה, ועל פי צורת העונש, על האדם להשתדל ולהבין מדוע הגיע אליו העונש. ודאי שכן הדבר הוא באסון שחוץ מעצם היותו אסון פרטי לאלו שנפגעו בו באופן פיזי, הוא גם נחשב גם לאסון כללי לאומה. (כמדומני שלמקורות שהבאת אין קשר לקושיתך) ב. אכן כן, על כל דרך קלוקלת אמורה להגיע תגובה אם אדם לא משנה לפני כן את דרכו (התגובה באה מרוב אהבת השם, כאב המוכיח את בנו מרוב אהבתו אליו). לאדם שרגיל לראות בכל צער שמגיע לו איתות משמים שעליו להשתפר, הרבה פעמים מספיק לו לקבל איזה צער קטן, והוא כבר יבין מה עליו לעשות. לא התכוונתי חלילה לומר שהקב"ה העניש את האנשים שהיו בקניון, בגלל שהם הלכו לקניון. בזה ודאי איני מתיימר לדעת חשבונות שמים (וגם אין זה עניני). כוונתי הייתה רק לומר שאולי בגלל שהדברים התגלגלו כך, זהו רמז משמים עבור כולנו שעלינו להיות יותר קשורים לרוחניות מאשר לגשמיות. על כן אין כאן מקום לקושיות בדבר שליחת מחבלים חס וחלילה לבתי בושת וכדו'. ג. רבנים גדולים באמת אמרו שהפיגוע שהיה בקו 2 בא לרמז שצריך להתחזק בצניעות (יתכן שהם אמרו שזה רמז עבור הציבור החרדי, איני זוכר בדיוק איך הם התבטאו). אם אני לא טועה גם אמרו שזה בא לרמז שיש להתחזק באחדות בין כל הזרמים בציבור החרדי, שכן ההרוגים הרבים הי"ד שהיו באוטובוס היו מכל הזרמים שבציבור החרדי. שוב, אין כאן נסיון לומר על כל אדם פרטי למה הוא נפגע בפיגוע, אלא רק לומר שהיה כאן בנוסף על הפן הפרטי גם רמז עבור הכלל. ד. לפי מה שכתבתי עד כה אין מקום לקושיה זו. ה. היסוד של האמונה הוא לראות את השגחת השם יתברך בתוך ההסתר, לדעת שההסתר הוא פרי הדמיון, והאמת היא "שאין עוד מלבדו". כמו כן על האדם להרגיש איך הקב"ה קורא לנו (קריאה של חיבה) להתקרב אליו באמצעות כל מיני מצבים שהוא שולח לנו. למרות זאת, מכיון שהאדם בחושים הגשמיים שלו רואה וחש את ההסתר, לכן נסיון האמונה קיים, וזאת עד זמן הגאולה בקרוב בימינו. כעת בנוגע לתובנות: א. צודק בהחלט. התכוונתי בדברי לאנשים שהם כבר מאמינים. חברי הפורום כמדומני הינם ברובם אנשים מאמינים. ב. תודה על המחמאה. אשתדל בעזרת השם. ברכה והצלחה בכל מעשיך באהבה יעקב
 

mgb

New member
מכתב מרב מפורסם אחרי האסון !

בס"ד שלום! הייתי מבקש להוסיף בנידון מכתב שהתפרסם לאחר האסון בקו 2. שימו לב בתחתית להסכמה\הערה של מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א. ה' יגדור פרצות עמו! בברכה
 

שוחר1

New member
אומרים, מודה ועוזב ירוחם. אך ידידי

יעקב, אומנם הבעת צער על דבריך הנחרצים בשרשור. אך בעצם לא הבעת שום צער על עמדתך, ומדבריך ניכר כי אתה עדיין מאמין בהם. כאדם מאמין, ליבי איתך. ואני מקווה שהקדוש ברוך הוא יסלח לכולנו, על שאנו מעמידים את עצמנו במקומו, ומפרשים את משפטיו, בהתאם לנטיות ליבנו. זהו חטא הגאווה והיוהרה, במלוא עוזו..
 

mgb

New member
תגובה לשוחר1

בס"ד קראתי את דבריך ואת דברי יעקב. חלילה לאמר כך על יהודי שחי את ההשקפה והאמונה הנכונה!! אינני סבור שצריך להביא פסוקים מפורשים כמה מחוייב היהודי לעקוב אחר מידת הדין ולתקן את דרכיו בהתאם. ציטטתי כבר את הרמב"ם בהלכות תעניות.. וגם אם לא יודעים כדבריך על מה עשה ה' ככה. הנהגת "מידה כנגד מידה" לא בטלה!! ברור שה' לא מעניש על קיום מצוות! ברור שה' מעניש על עבירות! ברור שה' ארך אפיים והוא מעניש לאחר שלא נותרה ברירה! וברור שכשה' מעניש זה בשיא החסד והרחמים, גם אם לא מוצא חן בעיננו וגם אם לא מבינים זאת! חז"ל גילו לנו שאם 4 מיתות בי"ד בטלו, יש לה' דרכים נוספות להעניש.. הרמב"ם לא חשוב בעיניך, אני מקווה על "גאווה" וכו'.. הגמ' בסוטה(ט' ע"ב) מלמדת אותנו סוגיא זו במלוא היקפה: שמשון הלך אחר עיניו לפיכך נקרו פלשתים את עיניו שנאמר (שופטים יז) ויאחזוהו פלשתים וינקרו את עיניו אבשלום נתגאה בשערו לפיכך... ולפי שבא על עשר פלגשי אביו לפיכך... ולפי שגנב ג' גנבות לב אביו.. שנאמר.. לפיכך.. וכן לענין הטובה מרים המתינה למשה ..לפיכך... יוסף זכה לקבור את אביו... מי לנו גדול מיוסף שלא נתעסק בו אלא משה משה זכה בעצמות יוסף ואין בישראל גדול ממנו שנאמר (שמות ג) ויקח משה את עצמות יוסף עמו וכן על זה הדרך! יהודי חייב ומצווה לחקור על כל רעה המגיעה הן עליו אישית והן על הציבור! אין זה אומר שאנו יודעים להניח אצבע במדוייק על מי ועל מי נפלה צרה, אבל לאמר ולהסתתר מאחורי האמירה השדופה: "אינך יכול לדעת מה ה' רוצה!" זוהי כפירה בהשגחה פרטית ובדברי חז"ל שה' מנהיג את העולם "מידה כנגד מידה"!! אסור ואי-אפשר לדעת חשבונות שמיים. אבל אסור פי כמה וכמה לשפוט מצב כאילו הוא מקרי והיות שאיננו יודעים מה התכוון ה', חוזרים לשיגרה ו"עסקים כרגיל"!! ועוד הערה קטנה ואולי אישית. אבל כיוון שפירסמת את דעתך, אני מרשה לעצמי להגיב עליה: מי שסבור שהבסיס ליהדות היא ההלכה, תמהני איך מוציא משפט תמוה ביותר, שאחרת הוא ואני מצטט מדבריך: "יפגע גם בסופו של דבר בחזון הציוני" מה ציונות קשורה לכאן? התורה ניתנה לקיום הציונות?? אם כוונתך לציון שבתפילה "ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים", ניחא.. אבל כמדומה לי שאין זו כוונך!! לסיכום: אכן כדבריך, איננו יודעים חשבונות שמים אבל חייבים אנו לפשפש במעשינו לאחר אסון קטן כגדול, ביחיד וברבים על מה עשה ה' ככה! אחרת אנחנו "מסתבכים" בעבירה חמורה יותר מ"גאווה" לשיטתך, כמובן! בברכה
 

שוחר1

New member
ל mgb - מה שכתבתי אינו סותר את

הסיכום שלך: שים לב. אני מצטט אותך "אכן כדבריך, איננו יודעים חשבונות שמים אבל חייבים אנו לפשפש במעשינו לאחר אסון קטן כגדול, ביחיד וברבים על מה עשה ה' ככה! אחרת אנחנו "מסתבכים" בעבירה חמורה יותר מ"גאווה" לשיטתך, כמובן! זהו בדיוק מה שאמרתי. אנחנו צריכים לפשפש במעשינו. ולא להאשים קבוצה זו או אחרת. לפשפש כן, לשפוט והלטיל אחריות על אחרים, בשום פנים לא. לגבי טענת הכפירה:אני מצטט אותך: " אין זה אומר שאנו יודעים להניח אצבע במדוייק על מי ועל מי נפלה צרה, אבל לאמר ולהסתתר מאחורי האמירה השדופה: "אינך יכול לדעת מה ה' רוצה!" זוהי כפירה בהשגחה פרטית ובדברי חז"ל שה' מנהיג את העולם "מידה כנגד מידה"!! שם לב מה אתה כותב. אתה מאשים אותי בכפירה, קובע מהי כפירה, בלי לקרוא ולהבין את הדברים כפע שהינם. בשום מקום לא כתבתי שאין מידה כנגד מידה, לא אמרתי שיעקב, או אתה או אני,לא צריכים לפשפש במעשינו ולראות מה היה חלקנו, ובמה פשענו , שהתרחש פיגוע. אבל בשום אופן אני לא אעז להגיד שהפיגוע הוא בגללך, או בגלל איקס או פלוני.לדעתי להצביע על מישהו אחר ולהגיד זה בגללו, זה חטא הגאווה במלוא עוזו. בנוגע לדוגמאות מחז"ל. אנחנו עדיין לא בדרגה שלהם כדי לשפוט. אני מקווה שהדברים ברורים. לגבי הציונות. אני מצטט אותך "אסור ואי-אפשר לדעת חשבונות שמיים. אבל אסור פי כמה וכמה לשפוט מצב כאילו הוא מקרי והיות שאיננו יודעים מה התכוון ה', חוזרים לשיגרה ו"עסקים כרגיל"!! אני שמח שכתבת את הדברים. משום שהם תואמים את דעתי בדיוק. שקיום הציונות, והמדינה אינם מקריים, בדיוק כמו שאמרת. והמצב כיום, קיומה של מדינת ישראל אינה מקרית, אלא הקדוש ברוך הוא רוצה בכך. שאם לא כן הייתה קיימת. על אופיה העתידי, על זה אפשר להתווכח.
 

mgb

New member
מספר הערות

בס"ד ראשית אל-נא תצטט את דבריי לשיעורין! לא האשמתי אותך בכפירה! וגם אם כן(נאמר..) לא האשמתי אותך בכפירה, אלא, ב"כפירה בהשגחה פרטית", ויש הבדל!!! אך, שוב ! כלל לא האשמתי מאן דהו בכפירה. וכב' צטט את דבריי חלקית! דבר שני והחשוב לא פחות, אם לא יותר: יש לך טעות עקרונית בהשגחת הבורא יתברך!! זה שיש מדינה אין זה אומר כלל שכך רצונו!! מדי יום אנשים עושים עבירות; רציחות, שוד, אונס, עריות ומה לא.. ואין זה במקרה.. אז ה' מסכים עם זה?? ישנה "בחירה חופשית" והנגזרת מכך שיתכנו אישים העושים מעשים מסויימים או יתכנו בהחלט מצבים שהם היפך רצון הבורא!! וגם אם יש מדינה ששמה "ישראל" והיא על בסיס "ציונות" (שאגב אין כלל קשר בין "ישראל" המקורי והמושג "ציון" למושג שנלקח בהערמה ל"ריפוד" תכניותיהם של אבות ה"ציונות".. כמו עוד הרבה מושגים ,אגב) היעלה על הדעת שמדינה שכופרת בבורא, כל מוסדותיה הם על בסיס "כוחי ועוצם ידי", החינוך הרשמי ברובו אנטי יהודי, התנכלות לשומרי תורה מן המפורסמות לצערינו וכו' וכו'.. זה מה שה' רוצה??? אתה צריך להבין שיש "ארץ ישראל" ויש "מדינת ישראל". וההבדל בין שני מונחים אלה בדיוק בין פרה לחמור- זה טהור וזה טמא!! מילא לפני 30, 40, 50 שנה אני מבין שהיו אנשים מאמינים שהתבלבלו בין שני המושגים האלה.. אבל היום גם?? מה עוד צריך לקרות ב"מדינת ישראל" להבין שזוהי "גלות של יהודים בין יהודים"?? (ואין זה ביטוי מקורי שלי..) אינני מאשים אותך בבלבול הזה, גדולים וטובים טעו בכך.. ועדיין..מה לעשות?? לא קל לראות אחים יהודים לאחר השואה בונים מדינה ולהשקיף על כך בצורה כזאת.. אני מודע לכך!! אתה יודע ר' שוחר1.. אגיד לך משהו בשם הקדוש רבי אלחנן וואסרמן זצוק"ל הי"ד תלמיד מובהק של מרן ה"חפץ חיים" זי"ע: פעם שאלו אותו למה הכוונה בהקפות "הושענא" שאומרים "הושענא שלוש שעות". והשיב הק'. שידוע שבזמן אליה' הנביא היה ויכוח בינו לבין נביאי הבעל.. וידוע את המעשה עם שני המזבחות שבנו ומה היה לבסוף שנביאי הבעל לא נענו והאש ירדה על המזבח של אליהו.. וכך אומתה האמת ש"ה' הוא הא-לוקים"!! לעתיד לבוא, אמר הק', בשלוש השעות שלפני הגאולה יעמיד הקב"ה כביכול שני מזבחות, האחת לס"א ואחת ל"שלומי אמוני ישראל". אבל כדי לברר, לצרף וללבן את נאמני ה', יעשה ה' היפך האמת ויוריד אש על מזבח הכפירה.. והסביר הק' שזה מהשרואים היום שכביכול האמת נמצאת בצד הס"א!! לא פשוט! נסיון קשה לראות זאת!! אשרי המאמין ויראה! בברכה
 

שוחר1

New member
חשבת פעם אולי הטעות היא שלך?

הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים. אני תוהה: מדינת ישראל לא קמה ברצונו של הקדוש ברוך הוא?? הפיגוע כן, ומדינת ישראל לא? שימו לב לאבסורד שאתם נגררים אליהם, ומערבבים בין דברים. יש הבדל בין מסגרת, ובין התוכן. אם הקדוש ברוך הוא לא היה חפץ בקיומה של מדינת ישראל, היא לא היית קמה. ישראל לא היית מנצחת בכל המלחמות. מדינות ערב לא היו פותחות פתאום את השערים ליהודים. המדינה קמה, וכאדם מאמין בהשגחה פרטית, כמו גם בהשגחה לאומית, ויש מסובב, אני מאמין כי זה רצונו. ואני מתפלא מאוד על אנשים מאמינים, שממהרים להצביע על כל אדם ולצעוק "חוטא", בגללך כך וכך, יכולים לכפור בעובדה שהקדוש ברוך הוא מחליט על כל הנעשה בעולם. האם המדינה קמה נגד רצונו? ניצחנו נגד רצונו,? מדינות ערב פתחו שערים ליהודים נגד רצונו?. אם מישהו מאמין בכך אזי הוא הכופר. הכל נעשה ברצונו, חוץ מהחטאים שלנו. לגבי התוכן. זה כבר קשור ליראת שמים. זה בידינו. הקדוש ברוך הוא נתן לנו את המסגרת, המדינה והעצמאות, ואנחנו צריכים למלא אותה בתוכן, בחיים יהודיים. זה שאנחנו לא עושים זאת, זה חטא שלנו. כשעזרא ונחמיה עלו לארץ לבניית בית שני, הם נאבקו מיד במצב הדתי הירוד, שכלל אף נישואי תערובת ועבודה בשבת. אל לנו להלין על הקדוש ברוך הוא שמדינת ישראל היא מדינה חילונית, שמוסריותה יורדת מיום ליום, הוא נתן לנו את המסגרת. את התוכן, יראת השם אנו צריכים למלא. אנו וכל היהודים המאמינים שיושבים בגולה, וקוראים כל יום בתפילה "והשיבנו", , אך לא נוהגים כעזרא ונחמיה, לא עולים לארץ, ולא נאבקים לקיום חיים יהודיים כאן בישראל.
 

שוחר1

New member
ל- mgb : לא לעלות בחומה??

כידוע לי רבים מהחרדים האנטי ציונים מתבססים על הגמרא הבאה כדי להוכיח את טענתם. אלא מה, שוחכים הם את תלמודם. בהמשך יש גם שבועה שהשביע הקדוש ברוך הוא את אומות העולם. ברור לכולם שהם לא קיימו את חלקם. ראה ערך "שואה", ולכן גם ההשבעה הראשונה (לא לעלות בחומה) בטלה. זה תלוי בזה. דף קיא, א גמרא (ירמיהו כז) בבלה יובאו ושמה יהיו עד יום פקדי אותם נאם ה' ורבי זירא ההוא בכלי שרת כתיב ורב יהודה כתיב קרא אחרינא (שיר השירים ב) השבעתי אתכם בנות ירושלים בצבאות או באילות השדה וגו' ורבי זירא ההוא שלא יעלו ישראל בחומה ורב יהודה השבעתי אחרינא כתיב ורבי זירא ההוא מיבעי ליה לכדרבי יוסי ברבי חנינא דאמר ג' שבועות הללו למה אחת שלא יעלו ישראל בחומה ואחת שהשביע הקדוש ברוך הוא את ישראל שלא ימרדו באומות העולם ואחת שהשביע הקדוש ברוך הוא את <העובדי כוכבים> {אומות העולם} שלא ישתעבדו בהן בישראל יותר מדאי ורב יהודה
 
למעלה