מבחן... בספרות...

stush

New member
../images/Emo32.gifמבחן... בספרות...../images/Emo41.gif

אני יודעת שזה לא ממש קשור לפורום.. אבל מחר יש לי מבחן בספרות.. ואני די בלחץ... רק רציתי להגיד שאני שונאת את השיטה הזאת של המבחנים.. זה גורם לי לשנוא ספרות.. למשל, כשקראנו בכתה סיפורים (קצרים, של עגנון, אתגר קרת וכו') ושירים (של ביאליק) התחלתי לאהוב אותם, אבל עכשיו אני ממש לא אוהבת אותם ואפילו אולי שונאת בגלל שאני צריכה לשנן את החומר.. מה אתם חושבים? צריך לשנות את השיטה של בי"ס, נכון?
 

sagiberg

New member
שיהיה בהצלחה../images/Emo45.gif

אני מסכימה שהשיטה הנוכחית אינה תורמת דבר לאהבת הספרות. חלק מהבעיה נובע מטיב המורים וחלק מהעובדה שאיש אינו אוהב לשנן ולהבחן
 

1אריאדנה

New member
זה תלוי../images/Emo3.gif

אני לא חושבת שצריך תמיד לשנן. אני, באופן אישי, אף פעם לא משננת- רק קוראת את הסיפור ומבינה אותו. לא נראה לי שצריך יותר מזה. אבל כמובן, זה תלוי מאוד בגישה ללימודים, ויש כאלו שלא מרגישים בטוחים בלי לשנן.
 

stush

New member
...../images/Emo41.gif

אני מאוד אהבתי את הסיפור "לשבור את החזיר" אבל לפעמים לא הסכמתי עם כל מיני דברים שהמורה שלי אמרה ובגלל זה הייתי צריכה לשנן כל מיני דברים שהיא אמרה כדי לזכור את זה בגרסה שלה כדי שאני לא אכשל במבחן... אני חושבת שזה בעיקר תלוי באמת במורה כי אם היא פתוחה מספיק לקבל דעות של אחרים ולא רק את שלה... בכל מקרה גמרתי עכשיו ללמוד... אני מקווה שאני מוכנה...
 
פסחזון?

כי אם כן, זה סיפור מאוד חביב, המורה לימדה אותו טוב, אבל היא נתנה גם עבודה עליו
, אז זה די הרס לי אותו...
 
חחחח....די, הרגתם אותי עכשיו

בדיוק אתמול החזירו לי את המבחן שלי על הסיפור לשבור את החזיר. קיבלתי 70!!!! המורה הורידה לי בניקוד כי התשובות שלי היו אשכרה על השאלה שנשאלה ולא התחלתי למרוח(כמו שהיא ביקשה), אני שונאת מורות לספרות!!!! כולן אותו הדבר, פלצניות ומרגיזות.
 

אייני

New member
צריך מזל עם המורים...

דווקא המורה שלי לספרות ותנ"ך הוא אחלה מורה... לדעתי מה שלא טוב במקצוע הזה זה שלוקחים תמיד את הסיפורים הפחות מעניינים וגורמים לתלמידים לשנוא את כל הסיפורים של הסופר... אם תציעו להם לקרוא סיפור יפה שראיתם של עגנון או משהו, רוב הסיכויים שיביטו עליכם כאילו נפלתם מהירח, בגלל שהם זוכרים כמה שהוא משעמם מהשיעור... ואגב עגנון, ידעתם שהוא נורא אהב מבקרים ספרותיים? הוא תמיד אמר שהם מגלים לו דברים שהוא אפילו לא חשב בעצמו.... ואחד הסיפורים הכי מצחיקים עליו, הוא שפעם אחת הבת שלו הייתה צריכה להכין עבודה לספרות על אחד מהסיפורים שלו, ובדיוק היה לו מצב רוח טוב, אז הוא הציע לה עזרה. השאלה בעבודה הייתה לכתוב למה בדיוק התכוון הסופר בסיפור שלו, אז עגנון ישב והסביר לה בפירוט למה בדיוק הוא התכוון. היא קיבלה 80 כי המורה טענה שהסופר לא התכוון לזה...חחחחחחחחח...
 
"למה התכוון המשורר"/הסופר

זו כבר מזמן לא שאלה שנחשבת רלבנטית אבל כנראה שיש עוד מקומות בהם שואלים אותה... חשוב איפה הקורא פוגש את היצירה והחיבור שלו אתה!
 
יש את אותו המיתוס לגבי יהודה עמיחי

סיפורים כאלה הם אכן מאוד משעשעים, אך הייתי מטיל ספק לגבי אמינותם. לעומת זאת בחיבור, נתנו למיטב סופרינו (מאיר שלו, עמוס עוז, גרוסמן ועוד)לענות על הבחינה בחיבור. אף אחד לא עבר את ה- 70.
 
זהירות עם מה שאת אומרת לגבי מורים

ומורות לספרות. לעולם לא תדעי מתי מי מאיתנו קורא/ת את ההודעות שלך. לא יודע למה קיבלת 70. לא ראיתי את השאלה או התשובה. מורים טובים ומורים גרועים ניתן למצוא בכל מקצוע. ולגבי הפלצנות, זהו מקצוע פלצני ולכן גם אנו, אנשי המקצוע, פלצנים.
 

MetaalSryus

New member
לא יודעת...../images/Emo141.gif

אני אישית דווקא אוהבת ספרות, כי אחרי השיעור אני תמיד שמה לב לדברים שלא ראיתי בהתחלה. נגיד השיר "וידוי הגדול"- בהתחלה חשבתי שהא סתם טיפשי, ורק אחרי שלמדנו אותו בכיתה הבנתי איזה מדהים הוא. וגם הפיוט "ידיד נפש" והספר המהמם "העבד" שאהבתי גם בהתחלה, אבל אחרי הניתוח אהבתי עוד יותר. וזה נחמד, כי אנחנו מנתחים בכיתה, ותמיד אני לא מסכימה עם המורה שלי על כל מיני דברים כמו בספר "סיפור פשוט" ו"אנטיגונה" וכאלה, ואז אנחנו מתווכחות... ולשנן את החומר- טוב, אולי אני סתם מוזרה אבל גם את זה אני אוהבת...
וזה גם לא קשה לי כזה, בקיצור אני והבת ללמוד ככה.
 

stush

New member
אולי...../images/Emo41.gif

טוב, אני חייבת להודות שאני לא מתה על המורה שלי אז יכול להיות שזה חלק מהעניין.. הקטע הוא שהיא עסוקה כל כך בלגמור את החומר עד לבגרות שהיא מלמדת בקצב היסטרי! למשל, מתחילת השנה עד עכשיו למדנו: שני סיפורים קצרים שישה שירים של ביאליק והתחלנו את הרומן שאנחנו לומדים השנה... אני לא מאשימה אותה כי זה באמת לא בשליטתה,היא צריכה להספיק חומר לבגרות... אבל עדיין.. אין לנו שום דיונים בכתה היא פשוט מכתיבה וזהו. לעומת זאת בכתה של חברה שלי הם כמעט לא מספיקים חומר אבל הם נהנים מהשיעורים.. ככה שאני כבר לא יודעת מה עדיף.
 
אני בהחלט מסכימה לגבי שיטת בתיה"ס

וחושבת שצריך לשנות אותה מן הקצה אל הקצה. יש בעולם גם אלטרנטיבות חינוכיות, אבל זה באמת לא יכול לעזור לך כרגע כשאת תקועה עם בי"ס ומבחן... בעיניי שינון הוא לא הדרך אבל יש מורים, אפילו בבתי"ס רגילים, שאומרים שבספרות כל פירוש הוא לגיטימי בתנאי שמביאים הוכחות מהטקסט- אני מאחלת לך מורים כאלה ובינתיים אל תתני לביה"ס לקלקל לך את ההנאה מהספרים או את המשמעות שאת נותנת להם! אל תשנאי את היצירות בגלל זה- היצירות יישארו לך גם הרבה אחרי שתשכחי את ימי ביה"ס... ובהצלחה במבחן!
 

stush

New member
רק חבל...../images/Emo41.gif

שאנשים במשרד החינוך לא מבינים את זה וסתם פותחים ועדות שרק עושות את השיטה הגרועה הזאת, גרועה עוד יותר (כמו ועדת דוברת...)
 
אין שום קשר בין מקצוע הספרות לועדת

דברת. משרד החינוך משנה כל הזמן את תוכניות הלימודים בספרות. הבחירה של הטקסטים נעשית על ידי המורים. נכון שיש טקסטים קלאסיים שתמיד ילמדו, אך בתוך הגבולות הללו מתקיימים שינויים.
 

stush

New member
אני יודעת...../images/Emo41.gif

שאין שום קשר בין ועדת דברת לספרות.. פשוט זאת הייתה דוגמה איך משרד החינוך לא משנה את הגישה שלו ועם השיטות שלו ושהדבר היחיד שהוא משנה, זה ועדות...
 
למעלה