לפני הבגרויות... ../images/Emo110.gif
המוסד החינוכי הטיל מטלה על תלמידת כיתה ח' (נקרא לה X, סתם בשביל היופי המתמטי שבדבר): בחרי ספר מתוך רשימת הספרים שאנו מספקים לך, קראי אותו, והכיני עליו דו"ח קריאה. בעת כתיבת הדו"ח התייחסי לתוכנו של כל פרק, לרגשותייך ומחשבותייך בעקבות כל פרק, ולציפותייך מהפרקים הבאים. X, שתחייה, לא אוהבת לקרוא. היא מקבלת את המטלה בהסתייגות. היא בוחרת ספר, אך - אבוי! - הספר משעמם את בת ה-13, מפני שנבחר ע"י צוות שבראש מעייניו עומד השיקול של מה-תלמיד-בכיתה-ח'-
צריך-לקרוא, ולאו דווקא השיקול של מה-תלמיד-בכיתה-ח'-
רוצה-לקרוא. העובדה שעליה להגיש דו"ח אחריה שניתחה כל פרק - לא בדיוק עוזרת להגברת החיבה שהיא רוכשת לספר. העבודה הזו יכולה הייתה לעזור ל-X להכיר את עולם הספרים הנהדר: יתכן שאם הייתה קוראת ספר מעניין, שמדבר על נושאים הקרובים לליבה, הייתה ממשיכה לספרים דומים או לספרים אחרים בסדרה. ייתכן שיום אחד אף הייתה קוראת ספרים שבני גילה 'צריכים' לקרוא, מתוך - שומו שמיים! - רצונה החופשי. אבל לא אלו הטיעונים המנחים את צוות המורים, וכך, הסיכוי ש-X תקרא ספר אחר בזמן הקרוב - קטן משמעותית. ~ מבוסס על סיפור אמיתי.