שמעו חבר'ה..
זה ישמע קצת קטנוני ומגעיל, אבל כל העניין של "מחוננים" זה בולשיט אחד גדול. אי אפשר למדוד את האינטיליגנציה של אדם במספרים או בכמות. הרי מי שהמציא את עניין האייקיו הוא איש טיפש. אני לא מאמין באייקיו הזה, ולא, זה לא בגלל שיש לי אייקיו נמוך או משהו (למען האמת אין לי מושג מה האייקיו שלי, זה לא מעניין). כל העניין הזה של "מחוננים" פשוט עצוב, ואני לא מדבר פה על העובדה שהמבחנים האלו זה בולשיט אחד גדול, אלא אני מדבר פה על משהו אחר.. מבודדים את המחוננים מהחברה. לוקחים אותם ושמים אותם בקורסים מיוחדים, בשביל שהם "יוכלו לנצל את הפוטנציאל שלהם". על הזין, ילד בן 10 לא רוצה לנצל את הפוטנציאל שלו, הוא רוצה ללכת לשחק כדורגל עם החברים שלו, שכמובן אחרי שנתיים כבר אין. זה עצוב, וראיתי אנשים שזה קרה להם. אחרי זה עוד מטפחים להם את האמונה שהם יותר חכמים מילדים אחרים, ואז בגלל שהם דחויים מהחברה הם מתחילים לחשוב שהם יותר טובים. אוקיי, פה יש להבדיל: מחקרים הראו (אני מתמטיקאי ולכן מחקרים אף פעם לא "מוכיחים") שאנשים עם מנת משכל של מעל 145 (פחות או יותר "גאון סביר") מתחילים לפתח רגשי עליונות. אנשים עם מנת משכל של 165 (או משהו כזה.. "גאונים") מתחילים לפתח רגשי עליונות על אלו בעלי מנת המשכל של 145. לרוב ה"מחוננים" יש מנת משכל שלא עוברת את ה-130 (130 נחשב לחכם למדי, תזכרו כמובן שכל עניין האייקיו הוא בולשיט אחד גדול). הם מפתחים רגשי עליונות מוטעת רק בגלל שמטפחים אצלם את התחושה הזו - זה, מאד עצוב. כי זה גורם להם לא רק לא להיכנס לחברה אחרי שבמשל 5 שנים סירסו אותם, אלא גורם להם להידחק החוצה עוד יותר. אני מאד בעד קורסים לאנשים שלא ממשמים את הפוטנציאל שלהם. אני מכיר אנשים שמשתגעים בשיעורי מתמטיקה של בי"ס כי זה קל מידי (למרות שהם חמש יחידות). יש אנשים שהיה עדיף אם היו נותנים להם להתקדם בתחום מסויים שבו הם *מוכשרים*. חבל שבמדינת ישראל העניין הזה מגיע למימוש רק בכיתה י"א.