ערב שירה וטקסטים טרנסמגדריים

B e i n g

New member
../images/Emo34.gifערב שירה וטקסטים טרנסמגדריים

ערב שירה וטקסטים טרנסמגדריים
מתארגן בקרוב ערב קריאת שירה וטקסטים טרנסמגדריים (טקסטים העוסקים בתמות מגדריות וטרנסג'נדריות בצורות אלו ואחרות) בקפה "תמול שלשום" בירושלים (תאריך טרם נקבע). כל המעונין/ת להציע חומרים מקוריים או לקרוא מטקסט/ים קיימ/ים מוזמן לפנות ל- [email protected] * רעיונות נוספים יתקבלו בברכה
 
הרב(נית) הדסה :

"מופע הדראג קווין של הרבנית הדסה הוא רק פרק אחד ברפרטואר של לאו-לביא וקבוצת "Storah Telling" שבראשה הוא עומד. חברי הקבוצה מנסים לתווך מחדש את היהדות לדור הצעיר, להפוך את בית הכנסת בפרט למקום מובן ומעניין יותר, ואת היהדות בכלל לעניין חווייתי ורלוונטי יותר. מה לעשות שכדי להשיג את המטרה הזאת צריך לפעמים לשבת שעות בחדר קטן, לשים איפור כחול כבד מעל העיניים, ללבוש גרביונים ולנסות נואשות להיכנס לשמלת ערב נוצצת, הכל במטרה להפוך מבחור ישראלי לרבנית הונגרית מהודרת שאינה מהססת לרקוד על נעלי עקב גבוהות."
 

אורי 0

New member
ואו, מדהים

רק למה נדמה לי שהוא (כלומר היא) הומו, רק לא רוצה לדבר על זה כדי לא להביך את האבא והדוד?
 
אני קודם כל רואה בזה

מסע הסברה לציבור , על הלגיטימיות של הטרנס-קווין
. חוצמזה כיבוד אב ודוד זו מצווה נאה: לא הכל צריך לאמר. אפשר גם- לתת להבין...
 

אורי 0

New member
נשים וגברים לא כ"כ שונים

כך מסתבר. מאמר שבודק כמה טענות מקובלות על "ההבדל בין גברים לנשים"- שלנשים יכולת תקשורתית טובה משל גברים, שגברים מעדיפים נשים צעירות ויפות כי זה נכון אבולוציונית, שנשים מעדיפות גברים מבוגרים יותר, ושבנות לא טובות במתמטיקה - ומוצא שהן מבוססות על הטית נתונים, מופרכות על ידי מחקרים חדשים, או סתם לא עברו את ההליך המקובל של בחינה על-ידי עמיתים (Peer review).
 
משתלב מצויין עם זה ש:

"במשך אלפי שנים, היה דבר אחד קבוע בעולם הספורט: גברים מהירים יותר מנשים. ואולם, חוקרים שניתחו את תוצאות ריצת 100 מטר גברים ונשים בתחרויות האולימפיאדה במאה השנים האחרונות, טוענים שעידן הדומיננטיות הגברית עשוי להסתיים בשנת 2156." יש במאמר גם דעה שונה (כמובן...)
 

אורי 0

New member
טקסט טרנסמגדרי של עמוס עוז!

"בתמונה שצולמה באודסה בשנת 1913 או 1914 נראה סבי בעניבת פרפר... בשמאלו הוא אוחז ילד כבן שש ובימינו ילדה יפהפיה כבת ארבע... ...הילדה מחייכת אל הצלם. היא נראית כיודעת היטב את כוח קסמיה ומקרינה אותם בכוונה רבה אל עדשת המצלמה. שערה הרך והארוך, היורד לה עד כתפיה ונח על שמלתה, מסורק בקו פסוקת קפדני מצד ימין. פניה עגולים שמנמנים ושמחים, עיניה מוארכות ומלוכסנות, כמעט סיניות, וחצי חיוך מרחף לה על שפתיה המלאות. מעל לשמלתה הבהירה הלבישו לה מעילון קַדטים זעיר, זהה בכל למעילו של אחיה ורק קטן יותר ועל כן גם מתוק להפליא. גם לה גרביים קטנטנים המגיעים עד ברכיה. לרגליה נעלי סירה עם אבזמי פרפר נחמדים. הילד שבתצלום הוא דודי דוד... ואילו הילדה הזאת, אישונת גנדרנית קטנה ומקסימה שכמותה, הילדה הזאת היא אבי. מילדותו עד גיל שבע או שמונה, לפעמים היה מספר לנו כי זה נמשך לפחות עד גיל תשע, היתה סבתא שלומית מלבישה אותו אך ורק בשמלות עם צוארוני מלמלה, או בחצאיות פליסֶה קטנטנות ומעומלנות שהיתה גזורת ותופרת לו במו ידיה, ונבעלי-בנות אדמדמות. שערותיו הארוכות הנהדרות גלשו לו עד כתפיו ונקשרו בסרטי פרפר אדומים, צהובים, תכלכלים או ורודים. ערב-ערב היתה אמו חופפת לו את שערותיו בתמיסות ריחניות עדינות, ויש שהיתה חוזרת וחופפת אותן גם בבוקר מפני ששומני הלילה ידועים כאויבי השער הגוזלים את הברק והרעננות ומשמשים חממה לקשקשים. על אצבעותיו ענדה לו אמו טבעות עדינות, ואת זרועותיו השמנמנות היתה מקשטת בצמידים. כשהיו הולכים לרחוץ בים של אודסה היה זיוזינקה - דודי דוד - הולך עם סבא אלכסנדר למלתחת הגברים, ואילו סבתא שלומית וליוֹניצ'קה הקטנה, היא אבי, היו פונות למקלחות הנשים ומתקלחות ומסתבנות היטב-היטב, גם שם תסתבני, וגם שם, וייחוד שם בבקשה, שם תסתבני פעמיים. לאחר שילדה את זיוזינקה חשקה נפשה של סבתא שלומית בבת. כאשר הרתה וילדה מה שנראה כלא-בת, היא החליטה בו ברגע כי את הוולד הזה, בשר מבשרה ועצם מעצמיה, זכותה הטבעית והבלתי מעורערת לגדל כאוות נפשה, על-פי בחירתה וטעמה, ושום כוח זר שבעולם בל יעז להכתיב לה מה יהיו חינוכה, לבושה, מינה או נימוסיה של לוניה או ליוניצ'קה שלה: באיזו זכות? סבא אלכסנדר, ככל הנרא, לא ראה בכך עילה למרד... אשר לאבי, הוא מעולם לא התלונן. כמעט מעולם לא חלק עמנו את זכרונותיו ממקלחות הנשים ושאר חוויותיו הנשיות, מלבד כשעלה בדעתו לנסות לבדח אותנו... פעם אחת אמר לאורחיו: "לב האשה! גדולי משוררים ביקשו לשווא לפענח את מסתוריו. הנה, שילר כתב באיזה מקום כי אין בכל היקום כולו סוד עמוק יותר מאשר חקרי לב אשה, ושום אשה מעולם לא גילתה ולא תגלה לשום גבר את מלוא כל הסוד הנשי. שילר יכול היה פשוט לשאול אותי: הלא אני הייתי שם." לעתים התלוצץ בדרכו הלא-מצחיקה: "ודאי שאני קצת רודף שמלות, כמו רוב הגברים, אפילו קצת יותר, כי פעם היו לי שמלות בשפע ופתאום הן כולם נלקחו ממני." פעם אמר בערך כך: "לו נולדה לנו בת, היא קרוב לודאי היתה נראית יפהפיה," אמר והוסיף: "בעתיד, בדורות הבאים, אולי תיסגר קצת התהום שבין שני המינים. התהום הזאת נחשבת בדרך כלל לטרגדיה, אך אולי יום אחד עוד יתברר לכולנו שאינה אלא קומדיה של טעויות." (עמוס עוז, סיפור על אהבה וחושך, עמ' 117-119).
 

אבא גאה

New member
גם בספר "אבנים מן הנהר"

של אורסולה הגי מסופר על ילד שאימו החליטה לגדלו כילדה והלבישה אותו בשמלות כל ילדותו....
 

אורי 0

New member
נושא מאוד פופולרי

באתרים שמתארים "נישוי כפוי" (forced feminization) בד"כ כפנטזיה מינית. כמו זה למשל. אבל שם בדרך כלל הכפיה מתחילה בגיל ההתבגרות, ויש לה מרכיב מיני חזק מאוד. בכלל כסיפורים, הסיפורים האלה די משעממים וחוזרים על עצמם, אבל הם מאוד יעילים כפורנו.
 

אורי 0

New member
אלו פנטזיות על אונס

הפנטזיה היא שמאלצים את הגבר ללבוש בגדי אשה ואונסים אותו (לעתים קרובות האשה מתחילה לשכב עם גבר אחר, והוא צריך גם וכו'). האמת היא שזה די סטראוטיפי ומשעמם אם אתה מבין את הפרנציפ, לא ספרות גדולה (וגם אם זה כן אני בדרך כלל לא קורא את זה ברצף, אלא מדלג כדי להגיע למה שאני מחפש).
 

ליטל ו

New member
זה לא חייב להיות אונס,

יש המון וריאציות על הנושא. אבל גם כשזה כן אונס, זה אונס של משחק, של פנטזיה. וכשכזה כן, זה יכול להיות הזדמנות לעבד רגשות ו/או מתחים בסביבה מוגנת, זה יכול לאפשר שחרור (למשל, הכרתי מישהו שהחזיק את עצמו יותר מדי קצר בשביל להרשות לעצמו ללבוש שמלה, כמו שהוא רצה. אבל כשהוא והחברה שלו היו משחקים בלהכריח אותו, זה היה כאילו באחריותה, והוא היה מסוגל לאפשר לצד הזה שלו להתבטא, להפתח. לעשות צעדים ראשונים בכיוון בלי להצטרך להתמודד עם כל ההשלכות בבת אחת). זה יכול להיות ריפויִי, זה יכול להיות יפהפה. או סתם סקס טוב, לאנשים שאוהבים.
 

אורי 0

New member
למה אני מפנטז על דברים כאלה

אין לי מושג, כלומר יש לי מושג, אבל זה "מושג". זה לא שזה להחלוטין נהיר לי. אני כן יודע שיש דברים שאני מפנטז עליהם שאני בשום אופן לא הייתי רוצה שיקרו לי. יש דברים ש"כן" הייתי רוצה שיקרו לי, אבל בכל זאת לא לשלוט בסיטואציה. יש פה איזה אבסורד - מצד אחד פנטזיה זה משהו שאתה שולט בו לחלוטין, ומצד שני אתה מפנטז על סיטואציה שבה אתה חסר אונים לחלוטין. במובן הזה, הפנטזיה במהותה אינה ברת מימוש, כי היא מעניקה את האפשרות לשליטה מוחלטת בסיטואציה של אבדן שליטה מוחלט.
 

ליטל ו

New member
זה בדיוק העניין עם BDSM :)

בשביל זה צריך דמיון. והיית רוצה שיקרה לך (אתה לא חייב לענות) מימוש של הפנטזיה במצב בטוח, in play? חוץ מזה - העניין הוא שבפנטזיות אין צורך לקחת בחשבון עוד דברים מסביב. למשל - אם מישהו שאני אוהבת עושה לי את המוות, ונורא נורא בא לי, נגיד, להכניס לו מכות - כי אני מתוסכלת, פגועה, כועסת, מפחדת וכו' - מן הסתם הפנטזיה לא לוקחת בחשבון את זה שבמקביל אני םג מאד לא רוצה שהאדם יפגע, את זה שגדלנו ביחד, למשל, את זה שאני מבינה בדיוק למה הוא עשה את מה שהוא עשה, את זה שיש לי המון כבוד כליפו, כללית, זה הוא האדם היחיד שאוכל את תבשיל הסויה שלי, את זה שאני נורא אוהבת אותו וכד'. אז מן הסתם, אני לא רוצה לממש את הפנטזיה הזו - אפילו אם באותו רגע נורא בא לי. אז יכול להיות שיש באונס אלמנטים שיש אנשים שרוצים, רק שבאונס אמיתי הם באים עם המון אלמנטים איומים. אבל בפנטזיה אפשר להפריד אותם החוצה.
 

אורי 0

New member
לפרוטוקול אונס אמיתי

זה לא משהו שרוצים, בהגדרה. לא, לי לפחות יש פנטזיות שלא הייתי רוצה שיקרו לי. חוץ מזה ששלוש תקופות חיים לא היו מספיקות להן.
 
למעלה