פינת השאלה הזהה

ווטרס הניח שקהל מאזיני "החומה"

לא מסמפטים נאצים ופשיסטים. ה"ביקורת" כלפי הנאצים היא מובנת מאליה, לווטרס ולמאזיניו.
 

Rainlady

New member
אני לא בטוחה מהי ההגדרה של פארודיה

אבל סביר להניח שגם היא אמצעי להעברת ביקורת. הקטע בדה-וול הוא פארודיה שמבקרת את "שלטונות הכוח" באשר הם...
 

One Echoe

New member
אני לא רואה את זה בדיוק ככה.

אני רואה זאת קצת בדרך אחרת. לטעמי, ווטארס מותח ביקורת בשנינות על הנאציזם וכו'.
 

afon

New member
"הנקישות האלו" זה דפיקות לב

זה נסיון לחקות דפיקות לב של בן אדם, זה נעשה ע"י תוף באס. זה גם בהתחלה וגם בסוף כדאי לתת לאלבום צורה של אלבום אחד שמחובר בקונספט מוזיקלי.
 

holo

New member
הנקישות האלה הם פעימות לב

פתיחה ענקית לאלבום עוד יותר ענקי. אני חושב שהמשמעות של הפעימות לב היא החיים, הפעימות בתחילת האלבום מסמלים את הכניסה לחיים, ואז מצטרפים השעונים, הדיבורים, הכסף,דברים שמרכיבים על החיים של כולנו בעצם, מה שמעסיק את כל בני האדם. הפעימות בהתחלה ובסוף האלבום הם בעצם חלק מסגירת המעגל, האלבום בנוי כאלבום קונספט בעל נושא מרכזי שהוא עוסק בו, לכן, הפלויד גם הוסיפו גורם מקשר שיחזור על עצמו באלבום ויתרום עוד לרעיון של הקונספט. זה מופיע בכל האלבומים של הפלויד החל מהדארק סייד. הצד האפל- פעימות לב WYWH- הקטע הפותח והקטע המסיים(SOYCD) Animals- הקטע הפותח והמסיים (pigs on the wing) The Wall- גם כאן, יש את החזרה של השיר in the flesh עם שינוי במילים, ובתחילת האלבום ובסופו נשמע המשפט this is where we came in (המשפט מחולק כשחצי ממנו מופיע בהתחלת האלבום וחצי מופיע בסוף האלבום).
 

One Echoe

New member
../images/Emo45.gif

ונעם, אתה בטוח שזה עם בייס דראם? אני חושב שזה אפקט.
 

afon

New member
תודה רבה../images/Emo140.gif

פעם הבאה אני באמת אבדוק בדיסקגרפיה.
 

One Echoe

New member
ואני מצטט:

"הוא הגיע לקיבוץ קצת לפני תחילת הקציר בשדות האספסת. גבוה, מרשים, עם חולצה משובצת שבכיסה מונחת לה קופסת מרלבורו אדומה וגיטרה שמונחת על הכתף. הוא כמעט ולא דיבר, אותו הבחור. המופנמות שלו נראתה טראומטית כמעט. אבל בלילות, אחרי שחזרנו מהעבודה ושכבנו על הדשא ליד חדר האוכל, עם הפנים כלפי הכוכבים, מנסים לזהות אם יש שם משהו, שם למעלה, הוא שר לנו שירים מוזרים-משהו אך יחד עם זאת מדהימים ביופיים, שירים שנראה כאילו נכתבו באיזו ארץ רחוקה, אירופאית, גלותית, אותה ארץ שבזנו לה והתרחקנו ממנה, אך גם נמשכנו אליה ונכספנו ליופייה. כל פריטה שלו על הגיטרה החומה-צהבהבה שהביא איתו הייתה כה נפלאה, עד שהתאהבת בו באופן מוחלט. גם המילים היו נפלאות: כל-כך טבעיות, אנושיות, אוניברסליות, עד שגם אנחנו, שהיינו כה רחוקים ממנו, הזדהינו איתם. כן, אני זוכר את המילים... Sleepy time, and I lie, with my love by my side, and she´s breathing low. הבנות היו משוגעות עליו. אנחנו, הבנים, הערצנו אותו. הציעו לו אפילו להתקבל לחברות בקיבוץ. משום מה הוא סירב. שבועיים בערך אחרי שהוא הגיע, היינו עסוקים במלוא המרץ בשדה. הקומביין התקלקל בדיוק ואני נסעתי לשדה לבדוק אותו."
 
נכון

ורק להוסיף, כדי להשלים את התמונה: גפ אם בודקים את זה ברצינות, אין כל הוכחות שגילמור היה בקיבוץ, וזה לא ממש סביר. הוא ניגן כגיטריסט מקצועי מאז שהיה בן 17. הוריו עזבו את קיימברידג' ואת אנגליה כשגילמור היה בן 16 והשאירו אותו ואת אחיו לבד שם, ללא כסף. לדברי חבריו של גילמור, הוא עבד בעבודות מזדמנות ונאבק על מחייתו עד שהקים את הגלגול הראשון של להקתו, Jokers Wild, במהלך שנת 1963. מאז הוא התקיים רק ממוסיקה. הג'וקרים פעלו באירופה בשנםי 1966-1967, בספרד ובצרפת. אבל לישראל הם לא הגיעו.
 

itaikuskus

New member
אם כבר בג'וקרס ווילד עסקינן

יש איזה תיעוד מוקלט לחומר שלהם?
 
לא רק תיעוד, יתרה מזאת..

לג'וקרים היה חוזה הקלטות, עוד לפני הפלויד. הם הוציאו EP עם 5 שירים - כולם גרסאות כיסוי לשירי R'n'B ופופ אמריקאיים: Why Do Fools Fall In Love (פרנקי ליימון והטינאייג'רס, כמדומני) Walk Like A Man ו-Big Girls Don't Cry (של ארבע העונות) Don't Ask Me (של מאנפרד מאן?) Beautiful Delilah (של צ'אק ברי). ה-EP נמכר בעותקים ספורים בלבד - רובם ככל הנראה ע"י קרוביהם ומוקירי זיכרם של חברי הלהקה. עוד לפני כן, JW הקליטו גם סינגל בחברת Decca, לאחר שבריאן אפשטיין גילה בהם עניין. צד א' היה גרסת כיסוי לשירם של סם ודייב,(צמד R'n'B אמריקאי) בשם You Don't Know What I Know אך הסינגל לא יצא, משום שבדיוק באותו זמן, יצא השיר כסינגל ע"י מחבריו, ו-Decca עשו חישוב שהסינגל של JW לא יימכר.
 
אכן. זה בדיוק מסוג הדברים

שחייבים להיות באנתולוגיה רצינית של הפלויד, אם תצא.
 
למעלה