2 הוכחות לקיום הבורא

../images/Emo39.gif2 הוכחות לקיום הבורא ../images/Emo39.gif

בס"ד מצאתי את זה באחד הפורומים: הוכחה 1 יש מקום שנמצא 300 שנות אור מכאן שקוראים לו כימה, בעין רגילה רואים שם 6-9 כוכבים. פעם תנא אחד אמר במסכת ברכות דף נח עמוד ב שיש שם 100 כוכבים. כיום עם הטלסקופים והכל ניתן לראות שם 100 כוכבים אז איך התנא ידע כמה כוכבים יש שם אם בתקופת התנאים לא היו טלסקופים ודברים כאלה. רק אלוקים. הוכחה 2 המדע טוען שלוקח לירח 29.530588 ימים להקיף את כדור הארץ (על-פי שליחת קרן אור ושיטות כאלה). לעומת זאת במסכת ראש השנה אומר רבן גמליאל שהמחזור לוקח 29 ימים חצי יום 2/3 שעה ו73 חלקי שעה (חלקי שעה=1/1000 שעה) שזה 29.53059 ימים.
 

MrAnderson

New member
כל הכבוד על הרצון הטוב...אבל

זה לא ההוכחות לקיום הבורא. אלו רק דברים שבעקיפין יכולים לחזק את האמונה. אבל לא הוכחות. אין הוכחות. כמו שבמדע אין הוכחות. יש ראיות. מדע זה ראיות גשמיות והסקת מסקנות גשמיות. ובאמונה זה ראיות רוחניות והסקת מסקנות רוחניות.
 
../images/Emo26.gifתגובה../images/Emo8.gif

בס"ד
עיקר האמונה כאשר היא אינה באה מחקירות,
כמו שמובא בספר "שיחות הר"ן "סימן לג' וזה לשונו: "עיקר האמונה היא בלי שום חכמות וחקירות כלל, רק בפשיטות גמורה, כמו שהנשים והמון העם הכשרים מאמינים" שדבר המובן בשכל, אינו ניקרא "אמונה" אלא "ידיעה". ולכן "בספר המידות" (אמונה א) כתב: " צריך להאמין בהשי"ת בדרך אמונה ולא בדרך מופת". ועוד מובא שכאשר בתחילה מאמין בפשיטות, יבוא אח"כ לדעת את ה' יתתברך בשכלו, שזו מעלה גדולה. ויותר מכן, מובא בספר "חזון עובדיה" (ח"ב עמוד רט) בשם ה"חתם סופר" וזו לשונו: " כל החקירות ביסודות האמונה בחזקת סכנה הן,מקוצר המשיג ומעומק המושג, ובנקל יוכל האדם ליפול ברשת הטעות". החוקר בזה- עלול להפסיד אמונתו, כי כשבנויה אמונתו על השכל בלבד, אם תבוא קושיא מצד השכל- תואבד אמונתו (חס ושלום) , וכאשר אירע לרבים מבני עמנו ה"משכילים", שבמשך זמן "השכלתם" באמונה החליפו כליל דתם,ה' ירחם. "המה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד"
אך כמובן שהכל כפי העניין, שיש שמוכרחים לשמוע עינייני חקירות בכדי שיחזרו למטוב ו"כל ערום יעשה בדעת". ויש אנשים כיום, שכאשר אומרים להם שיש בורא לעולם, אומרים ישר "ת-ו-כ-י-ח"
אני לא אומר שזה משהו רע, ואני לא שופט אף אחד ....כמו שכתוב באתר "הלכה יומית" בנושא "תינוקות שנשבו"
כי יש חילונים, שנתחנכו בבתי ספר חילוניים או קרובים להם, ולא למדו דעת ויראת ה' כראוי, אין לדונן כמזידים, ומחוייבים אנו להשתדל בשלומם ולאהבם ולקרבם לה' ולתורתו, ובפרט שבזמנינו יש עוד טעם לדונם כתנוקות שנשבו, שהרי חונכו בצורה מפורשת לדעות קדומות בגנות שומרי הדת, ובגנות בני הישיבות והעולם התורתי, ועל כן אי אפשר לדונם ברותחים להחשיבם חלילה כרשעים, כל שאינם מנגחים את הדת בפירוש, שאז כמו שביארנו, מיעוטם טוב להם ולעולם מקיומם, ומותר לשנאתם ולקללם ואין להתפלל לשלומם, ועליהם נאמר הפסוק "באבוד רשעים רינה". (והאריך בזה בספר "שולחן ערוך המדות" שנדפס לאחרונה, אך תקצר היריעה מלהכיל את כל אריכות דבריו בזה).
נלקח מפה: http://halachayomit.co.il/displayRead.asp?readID=483 המשך יום טוב! איתי
 

גלבטרון

New member
איש יקר

1) כימה מורכבת מאלפי כוכבים, לא מאה. + עמים עתיקים רבים כגון המצרים הקדמונים (שקדמו להיווצרות עם ישראל והדת היהודית) וכן בני דרום אמריקה הדרומית, היוונים ועוד היו בעלי ידע אסטרונומי רחב ומפורט מאוד בנוסף לידע מתקדם נוסף. אין זה ראוי להתייחס לאבותינו ולקדמונים כאנשים "טיפשים" שלא יכולים לדעת כלום, לגלות כלום, לעשות כלום בכוחות עצמם והיו חייבים שמשהו 'נעלה' יותר אמר ולימד אותם. 2) שוב, זו איננה הוכחה אלא רק לחומכתו של רבן גמליאל כשל חוכמתם של קדמונים אחרים. מן הראוי לתת לו את הקרדיט על הגילוי ולא לזלזל בו ולטעון כי אינו היה מסוגל להגיע אליו בכוחות עצמו. הקדמונים ידעו דברים שנשכחו ואנו עוד לא גילנו. אין זה ראוי להתייחס אליהם כקלי דעת שאינם מסוגלים לדבר. דברים אלא לא מוכיחים שיש אלוהים בדיוק כמו שהם לא מוכיחים שקיימים אלים רבים או חייזרים. אלא הם מראים כי גם אבותינו היו אנשים חכמים.
 

גלבטרון

New member
קישורים למידע על "כימה" = פליאדות

http://www.naic.edu/~gibson/pleiades/ http://www.pleiade.org/pleiades_03.html http://apod.nasa.gov/apod/ap021201.html http://en.wikipedia.org/wiki/Pleiades_%28star_cluster%29
 
אי אפשר להביא הוכחות אמפיריות לאמונה שהיא

מושג רוחני ומופשט. הרי בשל כך אומרים אמונה ולא "ידיעה" על כל "הוכחה" כביכול אני או אחרים יכולים לתת לך 5 הפרכות. מאמין אמיתי יהיה שלם עם אמונתו ולא ינסה למצוא לה הוכחות מדעיות. או להציג כאלה בפני מי שאינו מאמין
 
סלח לי..

מי אתה שתקבע מה הוא מאמין אמיתי? לדעתי מי שחושב שלהאמין פרושו לא לשאול שאלות ו/או לחפש הוכחות משקרן לעצמו ולסביבתו הספק השאלה היא חלק מהמהות האנושית....
 
"נעשה ונשמע", אמרו בני ישראל לפי המסורת

לא "נשמע ונשאל שאלות". לא מעט מאמינים אומרים את מה שאני אמרתי - אמונה אי אפשר וגם לא אמורים להוכיח בכלים מדעיים. יתרה מכך, בקהילה החרדית שומעים לא פעם על אנשים מנודים, בגלל שהם שואלים יותר מדי שאלות. אני גם בטוח שב"חיידרים" לא נוהגים בעין יפה עם תלמידים שמקשים ומטילים ספקות.
 
ואני שמעתי שיש אנשים שמתקשרים...

סתם, גם אני "עושה את זה", וזה לא מסובך זה קשור בנשימה (נשמה=נשימה) ובעידן החדש כולם יעשו את זה ובתקופות קדומות אנשים עשו זאת כל הזמן גם אנשים שלא מודעים לכך מתקשרים הם וראים לזה תחושת בטן /אינטואיציה /מסר..ועוד בתכלס אנחנו לא לבד ביקום והמציאות היא לא רק זו אותה ניתן לראות בעיין או בטלסקופ ... היא הרבה יתר עמוקה ורחבה מזו שניתן לתפוס בחושים...
 
../images/Emo39.gifצורת העולם../images/Emo39.gif

בס"ד עוד מאמר מעניין! מי שרוצה מוזמן לקרוא
צורת העולם
כידוע, העמים הקדמונים היו סבורים שהעולם הוא משטח רחב הניצב על זנבות שלשה לוייתני ענק. והיו שהאמינו שהארץ מוחזקת על ידי ארבעה פילים אדירי מימדים העומדים על גבי צב ענק השט באוקינוס אין סופי. כידוע, העמים הקדמונים היו סבורים שהעולם הוא משטח רחב הניצב על זנבות שלשה לוייתני ענק. והיו שהאמינו שהארץ מוחזקת על ידי ארבעה פילים אדירי מימדים העומדים על גבי צב ענק השט באוקינוס אין סופי. כך או כך לכולם היה ברור שרעידות האדמה נגרמות כתוצאה מתזוזה כל שהיא של מחזיקי העולם... תיאוריית המשערים שהעולם כדורי היתה נחשבת בלתי סבירה ובלתי הגיונית לחלוטין. רק בתקופה מאוחרת יותר החלו לטעון חלק מחכמי יון, שהעולם כדורי. אך הדיעה הרווחת עוד מאות רבות של שנים בקרב כמעט כל האנושות היתה כי הארץ היא שטוחה, או לכל היותר - בצורת כיפה. אולם, מאז התגלתה יבשת אמריקה לפני כחמש מאות שנה (בשנת ה'רנ''ב1492-), בעקבות מסעו של קולומבוס אשר ביקש להגיע להודו שבמזרח על ידי מסע לצד מערב, ובכך עורר רבים לצאת להפלגות דומות, החלו אנשים רבים להבין כי אכן צורת העולם כדורית. וזאת, יש להדגיש, בניגוד גמור לדיעה אשר עדין היתה רווחת בקרב ההמון באותה תקופה, כי הארץ היא שטוחה. גישה זו שהארץ כדורית הלכה והתחזקה, ובדורות האחרונים קיבלה חותמת מדעית מוחלטת וברורה - בפרט לאור תצלומי העולם מן החלל, עד אשר תאוריית המשטח הניצב על גבי לוויתנים ופילים מעלה חיוך על פנינו. ובכל זאת, אם נזכור שהנתון היחיד אשר היה לפני אנשי העולם באותה תקופה היה רק משטח של שדות והרים למלא העין, הרי שלא היתה להם שום סיבה להניח שהעולם כדורי. ובפרט שלפני שגילה ניוטון את כח המשיכה, לא היה שום הגיון לומר שהעולם המאוכלס בבני אדם ובעלי חיים (וחפצים שונים) הוא כדורי, והבריות שבצידו השני עומדות כשראשיהן למטה ורגליהן למעלה, ואינן נופלות ממנו... והנה בזוהר הקדוש (ויקרא דף י, א) אשר נכתב לפני כאלפיים שנה נכתבו הדברים הבאים, כאשר הזוהר אומר שהדברים מצוטטים מספר אשר נכתב עוד קודם לכן(!) על ידי רב המנונא סבא: ''כל ישובא מתגלגלא בעיגולא ככדור (כל הישוב - כלומר, העולם והאנושות שעליו - מתגלגל בעיגול ככדור) אלין לתתא ואלין לעילא (אלה - כלומר, חלקם - מתגוררים למטה, בתחתית הכדור, ואלה למעלה) וכל אינון בריין משניין בחזווייהו משנויא דאוירא, כפום כל אתר ואתר, וקיימין בקיומייהו כשאר בני נשא. (וכל אלה הבריות - המתגוררים בחלקים השונים של הכדור - שונים בחזותם - בצבעם, בקלסתר פניהם, וכדו', - מחמת שינוי מזג האויר, כפי מזג האויר של כל מקום ומקום. אולם עומדים הם כשאר בני אדם). ועל דא אית אתר בישובא (ועל כן יש מקום בעולם) כד נהיר לאלין, חשיך לאלין. לאלין יממא, ולאלין לליא. (כאשר אור לאֵלֶּה, חושך לאלה. לאלה יום, ולאלה לילה) ואית אתר דכוליה יממא, ולא אישתכח ביה ליליא בר בשעתא חדא זעירא. (ויש מקום בעולם שמואר תמיד ולא יימצא בו לילה אלא זמן מועט) וכו'. דהכי כתיב (שכך כתוב) אודך על כי נוראות נפליתי נפלאים מעשיך! (תהילים קלט) ורזא דא איתמסר למאריהון דחכמתא (וסוד זה נמסר לבעלי החכמה - חכמת התורה) וכו'.''
בקטע קצר וקולע זה של הזוהר הקדוש נכללות מספר ידיעות נכבדות:
• העולם בצורת כדור. ולא כהבנת האנושות אז שהעולם בצורת משטח. • ובכל זאת, לא רק בחציו העליון מתגוררים בני אדם, אלא גם בחציו התחתון. • גם בני האדם שבמחצית הכדור התחתון קיימים ועומדים (כלומר רגליהם דורכות על אדמת הכדור) כשאר בני האדם שבמחצית העליונה. כח המשיכה. • על אף הדמיון והשויון בצורת בני האדם ובמצבם שבשני חלקי הכדור, חזות פניהם, צבעם, וכדו' שונים ממקום למקום (כושים, אדומי העור, צהובי העור וכו'). • השוני שבחזות בני האדם במקומות השונים נובע כתוצאה מהבדלי מזג האויר שבין המקומות. • בחלק מן העולם, כאשר לאלה יום לאלה לילה, וכשלאלה לילה לאלה יום. • ויש מקום בעולם שמואר תקופה ארוכה וחשוך זמן קצר.
חכמי תורת ישראל היו מודעים לעובדה שהמידע שבידם איננו ידוע לאנשי המדע דאז, ואף אמור להיות תמוה ומוזר בעיניהם. בסוף דברי הזוהר הנ''ל חז''ל מגדירים מידע זה בשם סוד. חכמינו ז''ל גם מצהירים שמקור המידע אינו באמצעות מחקר שבוצע, אלא כך נמסר להם, לבעלי חכמת התורה. (''ורזא'' דא ''איתמסר'' למאריהון דחכמתא). כלומר מקור המידע אינו טבעי, אלא תורני.
*********************************************************************************************************
 

גלבטרון

New member
למה אתה שוב מעתיק דברים לא נכונים?

א) הזוהר הנכתב בסוף המאה ה-12. לא לפני 2000 שנים. המסורת, לאחר שהספר יצא לאור, התחילה לייחס אותו לחיבורים מהמאה השנייה לספירה למרות שאין לה שום ראיות והוכחות לכך (כרגיל). + מס' חכמים מוסלמים ידעו שכדה"א עגול ובעזרת מדידות וחישובים בסביבות 800 שנים לספירה! ולא סתם טענו שהוא עגול לפי היגיון פילוסופי! כמו כן, פיתגורס הפילוסוף היווני המפורסם, כבר טען שהעולם הוא עגול 570 שנים לפני הספירה! ופלוטו, ארסיטו, ארטוסתנס ותלמי כנ"ל ידעו וטענו אחריו! וכולם ידעו זאת עוד מלפני הספירה! גם בהודו ידעו שהעולם העגול כ-600 שנים לפני הספירה! גם החכם הארמני שיריקאסטי טען שהעולם עגול ונתן תיאור מורחב כלפי היקום בסביבות 600 שנים לספירה. ב) גם ידע זה לא מוכיח ש"חכמי תורת ישראל" קיבלו ידע ממקור אלוהי או חייזרים או מהאלים אלא או שהם העתיקו את הידע הזה ממלומדים שגילו אותו לפניהם (מה שקרוב לוודאי קרה היות וכתבי הפילוסופים האלה היו ידועים ונפוצים ברחפי העולם - אפילו הרמב"ם למד מכתבי אריסטו) או (וזה או גדול) גם הם הגיעו אליו בכוחות עצמם. כך או כך בני אדם, בכוחות עצמם, גילו והוכיחו שכדה"א עגול! הגיע הזמן שאתה ואחרים כמוך תפסיקו לזלזל בבני אדם מעמים אחרים! הגיע הזמן שאתה ואחרים תפסיקו לזלזל בבני האדם שקדמו לכם! ושתפסיקו להתייחס אליהם כאל אידיוטים שלא יכולים אפילו לקשור את שרוכי הנעליים שלהם מבלי שאלוהים/האלים/חייזרים יעזרו להם!!! ג) והגיע הזמן שתפסיק להעתיק דברי הבל מאתרי מחב"תים שידועים לשמצה כמקורות מידע לא אמינים! ואם כבר כן החלטת לצטט אותם אז לפחות תבדוק אם מה שאתה מצטט בכלל נכון כדי שלא תעשה מעצמך צחוק.
 

גלבטרון

New member
וכפי שהוכחתי לא רק עכשיו אלא גם בעבר

כל המאמר הזה (שידעתי שהוא מצוטט מאתר מחבת"ים כי כבר נתקלתי בו בעבר) הוא הבל אחד גדול! ומראה רק את הבורות של זמיר כהן בכל הקשור להתפתחות הידע כי העולם הוא עגול ומראה כי הוא עצמו מונע מדעות קדומות לא מבוססות אם אכן הוא כתב את המאמר ולא מישהו אחר. לא צריך להיות פרופסור או היסטוריון כדי לדעת שמה שכתוב במאמר שהבאת לא נכון ו-/או לא מדוייק. ובמיוחד היום כאשר יש שפע של מידע זמין ברשת שנגיש לכל מי שמעוניין. אני חוזר שוב: הגיע הזמן שתפסיק להעתיק דברי הבל מאתרי מחב"תים שידועים לשמצה כמקורות מידע לא אמינים! ואם כבר כן החלטת לצטט אותם אז לפחות תבדוק אם מה שאתה מצטט בכלל נכון כדי שלא תעשה מעצמך צחוק. אם אתה רוצה לדבר על הזוהר מה שכתוב בו בבקשה, תפתח נושא "דברי ספר הזוהר" ותתייחס רק לזוהר אבל אם אתה רוצה לנגח ולזלזל בבני אדם שקדמו לך לפחות תעשה זאת ע"י שימוש במידע אמין ובדוק! ולא במידע שגוי שכן אז אתה עובר דבר עברה ומעביר ידע שגוי ומטעה אחרים! לא כל דבר חכם שאמרו אבותינו והקדמונים ולא כל דבר שעשו הקדמונים (למעשה, שום דבר מהנ"ל לא) הגיע מהאלים/חייזרים/אלוהים! מספיק לזלזל בהם ולא לתת להם את הקרדיט המגיע להם. אם ידע אסטרונומי, ביולוגי, מתמטי, הנדסאי, רפואי מתקדם הוא עבורך ראיה כי מקורו "חייב" להיות מגורם שמימי ולא אנושי אלא להמיר את אמונתך לזו של המצרים הקדמונים אשר האמינו כי האלים בעצמם לימדו את בני האדם דברים אלו והם, המצרים הקדמונים, החזיקו בידע זה, עשו בו שימוש והעבירו אותו הלאה. אני יודע שכאשר אני מצטט דבר מסויים או מביא סימוכין לדבריי אני ראשית בודק אותם כדי לראות שהם אמינים ואני מציע לך לנהוג באותו אופן.
 

MrAnderson

New member
גלבטרון...

אתה מודע לעובדה שממצאים היסטוריים לא תמיד מדוייקים. יש הרבה מחלקות בהיסטוריה. אז אפשר להגיד שכל אחד מאמין במה שנראה לו. יש מחלוקות על עירואים שקרו לפני 50 שנה. אז מי אנחנו שנקבע בוודאות מה קרה לפני 600, 800, 2000 שנה... אז כמו שאתה מאמין שספר הזוהר נכתב במאה ה12 יש אנשים שחושבים אחרת...
 

גלבטרון

New member
אתה אולי מאמין שהזוהר מקורו לפני 2000 שנים...

אבל אין לך שום סימוכין לכך. שום עדות, שום ראיה שמראה זאת. רק סיפור עם. לעומת זאת כן יש ראיות שספר הזוהר נכתב בסוף המאה ה-12 אשר נמצאו בעקבות מחקר ובדיקת הנושא: ציטוט מתוך ויקיפדיה על ספר הזוהר: "כבר במאה הי"ד טען המקובל הארץ-ישראלי, ר' יצחק דְמִן עכו, שמחבר הזוהר הוא המקובל הספרדי-קסטיליאני בן המאה ה-13 ר' משה בן שם-טוב די-ליאון (רמד"ל), שנפטר בשנת 1305. ומכאן שהזוהר חובר בסוף המאה הי"ג. ממועד פרסומו במאה ה-13 ועד ימינו אנו. נקודת המוצא הוודאית והמוסכמת נוגעת לפרטי פרסומו של ספר הזוהר. ספר הזוהר נתפרסם לראשונה על ידי המקובל הספרדי ר' משה בן שם-טוב די-ליאון (רמד"ל). המקובל הארץ-ישראלי, ר' יצחק דְמִן עכו, שספר הזוהר הגיע אליו בצורת קונטרסים (מגילות), ביקש לחקור את מקורו של החיבור שהיה מופלא בעיניו והפליג לספרד למקום מושבו של הרב משה די ליאון. באיגרת מקוטעת ששרדה בספרו של ר' אברהם זכות, מגולל ר' יצחק את פרטי מסעו. ר' יצחק מתאר כי כבר בצאתו מארץ ישראל היו קיימות שתי גרסאות לגבי זהות המחבר. היו שטענו כי מדובר, כטענת הספר עצמו, במדרש ארץ ישראלי שנתחבר על ידי תלמידי רשב"י במאה השנייה לספירה, מדרש שנשלח על ידי הרמב"ן לספרד בעלותו לארץ והועתק ונתפרסם על ידי רמד"ל. מצד שני, נשמעה הטענה כי מדובר במעשה זיוף. בהגיעו לספרד, הצליח ר' יצחק לפגוש את די-ליאון שנשבע בפניו כי ברשותו נמצאים עותקים קדומים של החיבור וכי הוא אך ורק העתיקם והפיצם. ר' משה הבטיח להראות את כתבי היד לר' יצחק אלא שלרוע המזל, ר' משה נפטר בפתאומיות קודם שעשה זאת. ר' יצחק המשיך בעבודת הבילוש ושמע גרסאות סותרות. מצד אחד, הגיעה לאוזניו עדות עקיפה כי אשתו ובתו של רמד"ל הודו כי לא היה לפני רמד"ל שום כתב יד ממנו העתיק וכי הוא הוא מחבר הזוהר. על פי עדות זו, כשנשאל ר' משה מדוע הוא נוהג כפי שהוא נוהג ומסתיר את זהותו, נימק זאת במניעים כלכליים אגוצנטריים. מצד שני, הגיעה לר' יצחק עדות הפוכה על 'ניסוי' שנערך ובו הוכח כי היו לפני רמד"ל כתבי יד קדומים. ר' יצחק פקפק במידת האמינות של אותו 'ניסוי' כביכול." "המחלוקת בדבר קדמות ספר הזוהר נותרה בעינה גם במאות השנים הבאות, אפילו בתוך חוגי המקובלים עצמם. מצד אחד, היו שהניחו כי אכן מדובר במדרש קדום וכינו אותו כ"מדרשו של רשב"י", "מדרש ירושלמי" וכו', אך בד בבד היו מקובלים שהתייחסו לספר הזוהר כאל כל ספר קבלה ימי-ביינימי, לא פחות ולא יותר משאר ספרי הקבלה של אותה תקופה. הטענה כי מדובר ביצירה פסאודו-אפיגרפית פרי רוחו של רמד"ל עצמו - מעולם לא נתפוגגה. בציבור הרבני רווחה דעה זו בעיקר בקרב חסידי הפילוסופיה הרציונליסטית מבית מדרשו של הרמב"ם, אך לא רק בקרבם. תלמידי רשב"א (שלמה בן אדרת, תלמיד הרמב"ן) הסתייגו ממנו והשתמשו בו בצורה מועטה ביותר. היו אף שביקרו את הזוהר בחריפות, כגון ר' יוסף אבן וקאר, בן המאה ה-14. הספר קיבל מעמד של קדושה בחוגי המקובלים במאה ה-15, אך בעיקר במאות 16-17 לאחר גירוש ספרד התקבל הזוהר בקרב המקובלים, שראו בו פרי יצירתו של רשב"י ודחו כל ביקורת על זמנו ולשונו של הספר. גלגולה האחרון של מחלוקת גלויה זו בציבור הרבני התרחשה בסוף המאה ה-19 ובראשית המאה ה-20, עם התעוררות תנועת הדרדעים בתימן ששללה את העיסוק הקבלי בכללו." בכל מקרה.... גם אם הזוהר מבוסס על כתבים עתיקים מלפני 2000 שנים - עדיין!!!! חכמים יוונים והודים ידעו שהעולם הוא עגול לפני מחברי הזוהר + בעוד שמחברי הזוהר, כמו היוונים, טענו כי העולם הוא עגול מבחינה פילוסופית נטו, חכמים איסלמים לא רק טענו שהעולם עגול לפי מסקנה פילוסופית אלא ע"י חישובים ומדידות! וכך דבריהם עולים ומבוססים יותר על אלה של קודמיהם. ו- !!!! שוב!!! הדבר לא מוכיח שום מקור ידע אלוהי או חייזרי אלא על חוכמת אותם אנשים. לכן שוב, תפסיקו לזלזל בהם!!!
 

גלבטרון

New member
תיקון קל

ספר הזוהר נכתב בסוף המאה ה-12. והוא מורכב חלק מדברים מקוריים של מכברו וכן כתבים קודמים (אבל לא כאלה שמקורם מהמאה השנייה לספירה). המסורת טוענת שהזוהר מבוסס על מקורות וכתבים מן המאה השנייה למרות שאין בידי אף אחד ראיות המאשרות זאת.
 

arriy80

New member
אתה אולי מאמין שהוזהר חובר במאה ה-12

למעשה, אין שום סימוכין לכך. לידיעתך, גדול חוקרי הקבלה קבע שהזוהר הוא קדמון, אך חזר בו ללא הסבר. כמו שהבאת, השוללים את קדמותו של הזוהר מתבססים על איגרתו של ר' יצחק דמן עכו, ומתוכה אפשר להבין שאין על מה להתבסס כלל, לא לחיוב ולא לשלילה. היו מחכמי ישראל שתמהו על דברי הזוהר מכללים ומקורות יהודיים קדמונים, וקבעו שהזוהר אינו קדמון. דבריהם הופרכו ע"י חכמי ישראל שקיבלו את תורת הקבלה והסבירו את תמיהותיהם ובכך הפריכו את קביעתם. לא נוגע לעצם הענין, רק לידע כללי.
 

גלבטרון

New member
דבריהם לא הופרכו אלא התעלמו - יש הבדל!

עובדה 1: אין שום כתב, שום מסמך שמתוארך שנכתב במאה השנייה או לפני כן שמזוהה ככתב שעליו התבסס כותב ספר הזוהר. עובדה 2: ר' יצחק דמן עכו ככל הנראה חקר את הנושא מאוד לעומק, חי באותו זמן עם ר' משה בן שם-טוב די-ליאון ותיחקר אותו בנושא ולא מצא שום ראיה שמאשרת את טענה כי די-ליאון רק פירסם מחדש חומר ישן אלא קרוב לודאי שדי-ליאון כתב את רוב הספר בעצמו ורק טען שהוא מבוסס על כתבים קודמים כדי לגביר את מכירותיו. עובדה 3: מס' הכתבות והמאמרים אשר נמצאים באתרי מחב"תים שונים, נכתבו מתוך אמונה עיוורת בסיפור המסורת. נכתבו מאות של שנים לאחר שדי-ליאון כבר נפטר ואמינותם מוטלת בספק עד אשר ימציאו ראיות חד משמעותיות שיוכיחו את טענתם. עובדה 4: נכון ש-ר' יצחק דמן עכו עם השנים טען שהשתכנע באמיתות סיפור המסורת אבל הוא לא הביא שום ראיה או סימוכין למה שינה את דעתו ומהיותו אדם דתי יתכן שהוא נכנע ללחצים מטעם אנשים דתיים בעלי השפעה אחרת, אילו היה מקור מידע שמאשר זאת היה הוא מפרסם אותו בכתביו. ככה זה כאשר אנשים מאמינים מעדיפים לדבוק בדברים לא נכונים כי זה נוח להם, כי זה קל יותר.
 
למעלה