הברית החדשה בפורום?
לחברים שלום. שבתי לאחר למעלה משבוע שבו נעדרתי, ואכן, לשיאו של משבר. ראשית, לידידי mgb, נראה לי כי יהיה זה הפסד של כל חברי הפורום במידה ותחליט לפרוש. דבריך ראויים ביותר להישמע, אף אם הם מנוסחים לפעמים בחריפות יתירה. לענינה של שאלה, לענ"ד בפורום זה מרוכזים אנשים שהתנ"ך מעניין אותם , איש איש מנקודת ראותו האישית. האחד כטקסט מקודש, השני כמקור לתרבותינו, השלישי כספר הסטורי, הרביעי כיצירת מופת. נראה לי כי רובם של החברים מגיעים מתוך כבוד לטקסט, למעט טרולים בודדים מעת לעט, שזה בטל בשישים. נראה לי כי מגוון נקודות המוצא של הגולשים מחד, והעובדה שהתנ"ך משפיע על כל כך הרבה תחומים מאידך, מחייבים את האפשרות להכניס לדיון כל מקור השוואה, כל עוד מקור זה אינו לועג או בז מלכתכילה לתנ"ך. לא היתה דעתי נוחה למשל אילו היו מנסים למצא מוטיבים מושווים לחמשירי הזימה של דן בן אמוץ העוסקים בתנך, כיוון ששם הגישה היא בעליל בעיטה ולעג לכל הקדוש והיקר, תוך מצהלות שוטים. כיוון שהנצרות נוצרה כפלג מתוך היהדות, והברית הישנה בפירוש מנסה להיות המשך ותחליף לתנך, הן מבחינה עינינית והן בסגנון הכתיבה, נראה לי חשוב לאפשר למתעניינים לדון בכך, תוך הקפדה על ציון המקור - מה מקור תנכי, מה מקור חז"לי, מה מקור נוצרי, ומה מקור מחקרי, ומה היא דעה אישית. נראה לי , שכפי שיש יהודים שמבקרים בכנסיות במסגרת טיול, וישנם אחרים שבשום אופן לא יבקרו במה שמבחינתם הוא 'שיקוץ', אבל זה שנמנע מהביקור לא מחרים את המבקרים בשאר תחומי החיים, כך אני סבור, וזו דעתי בלבד, שיש לאפשר לדיון בפורום לגלוש לכל נישה שהיא, אפילו למכירת נעליים כפי שפלגיה ציינה פעם, ובלבד שנישות אילו לא יכללו לעג, ביזיון ושיטנה כלפי התנ"ך. ולידידי mgb: אין מה לעשות. העולם היום לא מוכן עוד לסמכות שקובעת מה ראוי לעסוק בו ומה פיגול. אם ננסה להסתגר בד' אמות של מה שאנו מוכנים להסתכל עליו, נאבד את קשר העין עם שאר האומה, ששנינו רואים בהם ישראל.