אימון ילדים - דיון

oridoron77

New member
../images/Emo41.gifאימון ילדים - דיון../images/Emo41.gif

בתור מאמני כושר, לרובנו אין אפשרות לאמן ילדים בתוך חדר הכושר (עקב סיבות שונות). כשאני אומר ילדים, אני מתכוון לרוב לילדים וילדות מתחת לגיל 13. מה עושים? מתאמנים בחוץ. מטרת הדיון, היא להביא את היצירתיות שלנול רעיונות חדשים, שיתנו לכולנו דרכים מגוונות לעבוד עם הילדים. יש לזכור שהדיון כרגע לא מדבר על קבוצות של ילדים, ועל אימון של מקסימום 2 ילדים (שיכולים לעבוד במשותף עם רעיונות נכונים). אז הנה סעיפי הדיון: 1. "ילדים לרוב משתעממים מאימון שמורכב מתרגילים רגילים, לכן צריך להכין אימון שמורכב מ"תחפושת" של משחק או אתגר, הכולל בתוכו תרגילים וחיזוק רכיבי כושר שונים". מסכים\מה? כן או לא + חוות דעת
2. רעיונות לתרגילים שאפשר לעשות בפארק, מתקני ילדים, אולמות וכו'... 3. מוטיבציה - להרבה ילדים יש חוסר במוטיבציה בכל מה שקשור לפעילות, עקב גירויים יותר מהנים (מחשב, WII, סוני פלייסטשיין וכו'...). איך את\ה מוצא את הדרך לליבו של הילד? אני ראשון: 1. לפי ניסיוני, אני מסכים עם המשפט. מצאתי שלרוב קל יותר לתת ילדים "משימה" שהם צריכים לעמוד בה. בגני שעשועים זה מאוד קל, כי אפשר ליצור מסלול מכשולים מהנה (לעלות, לעשות שכיובת שמיכה על הברכיים, לרדת דרך המגלשה, לבצע 10 חזרות סקוואט, לזחול דרך הדשא עד לנדנדות וכו'...). 2. כמו שהזכרתי אפשר לקחת בפארקים את המתקנים ולהשתמש בהם למסלול כלשהו. אביזרים שימושים יהיו: דילגית + גומיה + כדורים. עם שלושת האביזרים הלאו אפשר להרכיב אימון שלם שכולל תחנות: תחנה ראשונה: דילגית, תחנה שנייה+ גומי - לבצע תרגיל חתירה כנגד מוט עומד, תחנה שלישית: כדורים + 4*10 כלומר לרוץ 4 ספרינטים הלוך וחזור כאשר יש כדור בכל צד, וצריכים להחליף בין המקומות של הכדורים עד ששני הכדורים בקו הסיום. שכיבות שמיכה מאוד קל לבצע עם גומי, כאשר כורכים סביב הגומי מגבת, ובאים מעל הגו של הילד (הגומי נכרך סביב איזור הבטן צלעות) ופשוט לעזור לילד לבצע את התרגיל, כל אחד ברמתו. 3. אני לרוב מתחיל לעלות עם הילד את כל הפנטזיות שיש לו, ומשם מוצא דרך. רוב הילדים רוצים להיות חיילים, גיבורי על, שוטרים\מכבי אש וכו'... לרוב אני נותן לילד כבר להיות את אותו כוכב שהוא רוצה להיות, ואני מציב בפניו משימות. הילד די מרגיש בתוך החלום שלו, ואז אפשר לקבל ממנו הרבה. לבנות הדברים טיפה פחות קיצוניים, אבל גם להן אפשר תמיד לקשר את החלום לגוף יציב, עם כושר גופני טוב. נקודה חשובה מעניינת היא לתת משובים חיובים כבר מההתחלה (אפילו עם הדבר איננו מדוייק). ישנם ילדים שמגיעים עם עודף משקל קיצוני, ולכן מרגישים שהם גרועים בהכל. אם אני מצליח לתת להם תקווה לגבי יכולת גופנית שהם טובים בה, הם הרבה יותר נלהבים ומוכנים לתת מעצמם (רק בגלל היתרון היחסי). מיותר לציין שעם קהל של ילדים תמיד מצאתי לנכון לתת מחמאות, ולמנות יתרונות. נקודה נוספת היא היכולת לדבר עם הילד פתוח כמו אדם בוגר. בסוף האימון לשאול אותו איך הוא הרגיש, האם הוא נהנה, ואם יש דברים שהוא מעדיף לא לעשות. ילדים מופנמים וסגורים לא יגידו ישר אם הם לא נהנו מחלקים מסויימים עקב בושה, או סתם חוסר יכולת להביע עמדה מול דמות סמכותית. התקשורת עם הילדים יכולה לגרום לכך שהילדים יעריצו אתכם כיוון שהם לא מכירים הרבה אנשים מבוגרים שרק מדברים איתם על היתרונות שלהם, חלומות שלהם, ונותנים להם צ'אנס אפילו לגעת בהם במהלך השיעור. מקווה לתגובות ממכם חברים
אורי אורי
 

הר ניר29

New member
אימון קטינים ומתבגרים

1. אני מסכים עם זה העובדה שבאימון ילדים לעתים אנחנו יוצרים תחפושות לתרגילים בכדי להשיג מוטיבציה. אולם גם בשכבות גילאים יחסית נמוכות אני מוצא שיש מקום לתרגילים "מסורתיים" שמעלים את המקום של התמודדות עם שבלוניות ושעמום. 2. תרגילים לאימון ילדים: כוח פלג גוף עליון- משיכה על ספסל שוודי כוח פלג גוף תחתון - ניתורי צפרדע או ארנבת כוח פלג גוף תחתון- ניתורים לטפיחה בבלון שקשור על גומי אלכסוני לרמות אתגר שונות. כוח פלג גוף עליון- כדור יד בהליכות 4. קואורדינציה- קפיצה בחבל או סולם כושר כמובן כל משחקי הכדור! התמצאות במרחב- ריצה לפי הנחיות של כיוונים כליים וכיוונים אישיים. 3. כדי למצוא את המוטיבציה אצל הילד יש למצוא מה הוא אוהב כמובן. למצוא מהו הגירוי שיש לו בעולם של משחקים ממוחשבים ולנסות לחקות את הריגוש לעולם המשחק. לילדים לא חסר דמיון אנחנו כמאמנים או מדריכים צריכים לזכור להיות קצת יותר ילדים כשאנחנו עובדים עם אוכלוסיה בגלאים אלו.
 

oridoron77

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo26.gif

מעניין. 1. הייתי שמח אם הייתי מסביר למה כוונתך. מהניסיון שלי ככל שרמת הגילאים יורדת, ככה היה לי קשה יותר לפנות עם תרגילים מסורתיים שנועדו לשם התרגיל. 2. לגבי עניין הכדור יד, האם המשחק אינו מצריך קבוצה, הוא שיכול לבוא כמשחק יחיד? 3. מסכים איתך לגמרי
אורי
 
לגרות את "שריר ההנאה"

לעבוד עם ילדים זאת אומנות בפני עצמה, על אחת כמה וכמה עם ילד בודד, ילדים בקבוצה מתפקדים טוב יותר בדרך כלל, אבל אם אין קבוצה ועדיין רוצים להפעיל ילד בודד, אני מקבל את מה שאורי אמר: ללכת עם הפנטזיות שלו..., להפוך את האימון למשחק, "לשפר את השיא העצמי...", "לעשות כל פעם עוד יותר מהפעם הקודמת...", "לפגוע/לקלוע/להצליח אלה הם כלים שיוצרים הנאה ואם הילד יהנה הוא יתאמץ ולא ירגיש אפילו. הכי חשוב זה להתאים לכל ילד בדיוק את מה שהוא צריך/רוצה/אוהב, מזה הוא יצמח. ללמד את הילד לדבר, להביע רגשות, לשתף בקשיים בבית הספר, או בבית, או עם האחים. דרך הגוף אפשר ללמוד המון על החוויות שהילד עובר, ושוב אני מסכים עם אורי - לחזק את מה שחזק !! לא להתעסק עם החולשות, זה יעלה בזמן ובמקום אחר. רק הערת אגב לטעות נפוצה: כותבים "שכיבות סמיכה" מלשון: "סמוך קום" לא מלשון "שמיכה לשינה"...
 

oridoron77

New member
מעניין כהרגלך, אבל

הייתי שמח אם היית מוסיף עוד קצת פרטים, דוגמאות פרקטיות. אני שמח שהצורת חשיבה שלי תואמת לשלך, בייחוד שהניסיון שלך גובר על שלי. לגבי עניין שכיבות הסמיכה, אתה צודק, באמת שכחתי. אירוני שילד בין 12 ידע אותי ראשון לגבי הפרט הזה. הוא טען שבגלל שהגוף סומך על הידיים שיחזיקו אותו אותו בזמן הנפילה, השורש הוא מלשון ס.מ.כ אורי
 
וואללה אורי, אתה רוצה רצפטים ?

בכוונה השארתי את הכל "רחב ובלי פירוט", הכל תלוי במיקום בסוג המגרש, ביכולות של הילד..., תן לי יותר אינפורמציה ואתן לך כמה מערכי שיעור (אבל רק לך...סתאאם)
 

oridoron77

New member
../images/Emo192.gif

עדיף שתשלח לי למייל תרגילים מאויירים
הכוונה היא קצת דוגמאות (לא רפטואר תרגילים) יצירתיות שיתנו כלים לכל אלה שכן עובדים בחוץ (אפילו לא במאולם, אלא ממש על הדשא). רק אם בא לך אורי
 
משחקי תרגילים על הדשא

אני אתן משחקי תרגילים, ללא שימוש במכשירים - רק אתה והילד על דשא: 1) "מריצה" - אתה מחזיק ברגלים והוא הולך על הידיים. 2) "לרוץ מכאן ועד לעץ בכל המהירות" - אתה לוקח זמן, הוא צריך לשפר. 3) ללמד להתגלגל (אם הוא לא יודע). 4) "כמה קפיצות אתה מצליח לעשות על רגל אחת תוך כדי התקדמות" (ולהחליף רגלים כמובן...). 5) "בכמה קפיצות צפרדע אתה יכול להגיע מכאן לשם..." 6) "בוא נבדוק כמה עליות בטן אתה עושה" 7) "בוא נבדוק כמה שכיבות סמיכה אתה עושה" 8) משחקי קורדינציה שונים... 9) "נסה לתפוס אותי" - לעבוד על שינויי כיוון. 10) דייי !! אמא שלו קוראת לו הביתה....
 

arad700

New member
ארד

האמתי שאלו תרגילים נורא יבשים במהות שלהם ולא מפתחים יותר מידי דברים עבודה עם ילדים היא מדליקה ביותר ואני באופן אישי מפתח בכל תרגיל שלי איתו מספר רחב של אלמנטים ולא 1,2 אבל זאת הדרך שלי אני בהחלט חושב שהרעיונות של רונן טובות אבל מה שנקרא " ענתיקות " קצת ... ארד
 
אין תרגילים

"יבשים",השאלה היא איך מעבירים אותם. אינני מבין את המושג ענתיקה , אנחנו לא עוסקים בהי טק, אלא בגוף האדם והוא, האמן לי ענתיקה הרבה יותר מכל תרגיל. תנועה היא תנועה והדוגמאות שניתנו בהחלט טובות, מדוע אינך חושב "שמריצה" "גילגול" לא מפתחים ומה לדעתך כן מפתח?
 

arad700

New member
תשובה

אכן גוף האדם הוא בריאה ישנה אך המחשבה שלך מוטעת לטעמי היום בטכנולוגיה של היום בפיתוח המכשירים של היום , בקו מחשבה המודרנית , צעירה , יש המון מקום לדברים חדשים מפותחים בתחום של תנועה וספורט , אינני פוסל תרגילים של " פעם" כלל וכלל לא אבל יש לשלב את זה ביחד עם תרגילים מודרנים ואף טכנולוגים בכדי לקבל תוצאות מרשימות ומספקות , אני מאמין בשימוש רב של אביזרי עזר בכל הסוגים כדי לקבל את מירב הסיפוק הן שלך כמאמן והן של הילד , סתם שכיבות שמיכה , וסתם תרוץ אחרי , או כל מיני דוגמאות כאלה שניתנו אינם מספקים שום דבר חוץ מהוצאה אנרגטית של הילד , שזה גם בסדר כן .. השאלה מה המטרה ? אני פריק גדול של אימון מחזורי למשל שמשלב בתוכו אירובי ואנ אירובי , אימון ילדים בזוגות למשל נותן סיפוק טוב הן פסיכולוגית לילד -מבחינת השגת מטרות , שיתוף פעולה עם ילד בגילו ועוד כל כך הרבה , בסופו של דבר אחרי דיבורי הסרק האלה על כן טוב לא טוב , מה טוב ומה פחות טוב , ילד מחפש חיבור נפשי -תקשורתי עם מאמן והוא לעיתים קרובות מאוד אף לא יבחן כלל את סוג האימון שהוא עובר אלה את סוג החיבור שהוא " תפס " אם אותו מאמן . כך שאתה יכול לתת רשימה ואני יכול לתת רשימה ויכולים להתווכח מה טוב ומה פחות שורה תחתונה הינה החיבור -וטו לא .
 
כפי שציינת

ניתן להתווכח מבלי להגיע לתוצאה ולא זו כוונתי, יחד עם זאת אתה משתמש במושגים שאינם מוכרים לי, מעולם לא שמעתי על תרגיל "מודרני" ,למה כוונתך בתרגיל "מודרני" ? ואינני מכיר את המושג "תרגילים של פעם" והאמן לי אני מכיר היטב תרגילים,ומכיר היטב אביזרים וציוד. ורק בכדי להבהיר את הנושא תרגילים בזוגות = "תרגילים של פעם" אני מכיר אותם מעל 40שנה והם "נולדו" לפני. מאד קל להשתמש במילים וליצור באמצעותם תחושה של "סתם", אפשר לרוץ סתם ולעשות סתם שכיבות סמיכה ואפשר לעשות זאת באלפי צורות שונות, מענינות מאתגרות ויצירתיות, זה תלוי אך ורק במאמן ולא במודרניות של התרגיל. אני מסכים אתך כי חיבור נפשי חשוב אבל זה לא כל הסיפור.
 

arad700

New member
תשובה לענין

מכיר את התרגילים 40 שנה? חח וואו אז בן כמה אתה 60 לערך? בכל אופן איש איש באמונתו יחייה ובגלל זה אני בכלל לא נכנס לזה , חיבור נפשי הוא 70 אחוז בעבודה עם ילדים ולא כפי שאתה ציינת שהוא רק חלק מסויים , תרגילים בזוגות בכלל לא קשורים לתרגילים של פעם מה הקשר בין אחד לשני ? ונכון אמרת שאפשר לקחת תרגיל " פשוט" להעוות אותו לאלף ואחד צורות כדי שהוא יהיה אפקטיבי אבל שוב פעם אתה קצת סוטה מהנושא כי הנושא הוא מה המטרה? לגרום לילד סתם הנאה מספורט ? אז סבבה תרגילים שצויינו אכן שימושיים ביותר , האם נכון הדבר להגיד גם עבור ילד המשתתף בספורט תחרותי? הישגי? כלל וכלל לא !!!
 

הר ניר29

New member
ריצה, משחקי תופסת או "תיפסוני"

מספקת רק הוצאה אנרגטית? אני מקווה שאתה לא מתכוון ברצינות.
 

arad700

New member
אויי נו באמת

תגיד לי אתה אמיתי? לך תהיה מורה לבלשנות מה נתפסת על משפט ועשית מזה פוגרום ? אם אתה רוצה להגיד לי שמשחק תופסת משבחת ומעלילה את החושים הקוגניטיבים תנועתיים של ילד אז אתה עושה צחוק מעצמך , שוב פעם לא אתה ולא חברך לפורום מבינים שהכל תלוי במטרת העבודה אם אותו ילד- ילדה . האם המטרה הינה לפתח חושים ספורטיבים קורדינטיבים כללים או האם יש פה מטרה לעבודה ספציפית אישית לענף מסויים או לתחום מסויים . כל תגובה אחרת מלבד מה שרשמתי תהיה מיותרת , אז אנא הגב בהתאם . ארד
 
למעלה