אימון ילדים - דיון

הר ניר29

New member
תחסוך ממני

את ההקדמות של למה מותר לי להגיב ולמה לא. בשביל זה יש מנהל פורום. ומעבר לכך, אני אמשיך לעשות צחוק מעצמי ולא אגיב. ואחשוב שריצה תורמת ליותר מהוצאה קלורית. (באמת בושה)
 

arad700

New member
תגובה

הסבר מה ניסית להגיד כי אני לא בטוח שיש מישהו פה שהבין אותך .
 

נתן.ל

New member
אתה מעלה סוגיות מעניינות

אבל תוך כדי כך אתה שולל דעות של אנשי מקצוע אחרים. תן צ'אנס לאנשים, אתה לא בעל המקצוע היחיד פה.
 

oridoron77

New member
לארד

1. צורת ההתנסחות שלך לא מתאימה לפורום. 2. צר לי לבשר לך שאתה נופל בפח הישן והידוע. נראה לך באמת שילדים צריכים תרגילים מודרנים? ילדים צריכים להנות, ותפקידנו כמאמנים הוא לתת להם להנות, ולהצליח על דרך לפתח כמה שיותר יכולות ורכיבי כושר גופני. 3. "האם המטרה הינה לפתח חושים ספורטיבים קורדינטיבים כללים או האם יש פה מטרה לעבודה ספציפית אישית לענף מסויים או לתחום מסויים " - אתה אמור לדעת לענות על השאלה הזאת לבד.... 4. אחת הטעויות הגדולות של המאמנים היא הניסיון להמציא את הגלגל מחדש כל תקופה ותקופה. מה רע ב: תיפ-סו-ני! ? סביר להניח שתצליח לגרות לכל ילד בצורה אינטואטיבית לרוץ בצורה מתפרצת מקסימאלית במשחק הזה, מאשר כל תרגיל אחר שתבחר. אתה יודע למה? כי לילד יש תכלית במשחק, והיא לא להיתפס (או לחלוטין לתפוס). בשביל שיעורי למידה, הוא יכול ללכת לעשרות חוגים אחרים, וכאיש מקצוע זה לא אמור לעניין אותך. בסופו של יום עולם הקניזיולוגיה האנושי מתקשה לייצר תנועות חדשות לגוף האדם מאלה הקיימות, וניסיונות לקחת תרגילים קודמים, ולהלביש עליהם מעטפת "מודרנית", אינה מתאימה לקהל הכי אמיתי ופשוט שקיים - ילדים. 5. אגב, במשחקים הפשוטים יש סיכוי שכמות הרכיבים שיעורבו יהיו גדולים מהמצאות מחודשות. זה שרק בעשרות שנים האחרונות גילו רכיבי כושר שונים לעבוד עליהם, לא אומר שמשחקים מלפני 700 שנה כבר לא פיתחו אותם. 6. ואני אומר לך שוב, שמור על השפה שלך, זה לא מכבד לא אותך, ולא את חברי הפורום שדנים פה. שבת שלום אורי
 
ארד - בכל זאת אנסה להיות "מודרני" בתשובה

כשאתה עושה עם ילדים משחקי כושר את מפתח מכלול שלם של יכולות, כשנתתי את הדוגמאות למשחקים עם הילדים לא נתתי הסברים "למה", יצאתי מנקודת הנחה שכולם כאן יבינו, ואומנם רובם הבינו בלי ההסבר הזה..., ובכל זאת אפרט קצת יותר את הרציונל שמאחרי תרגיל אחד, רק לדוגמא: 1) "תרגיל מריצה" משפר - כוח של חגורת הכתפיים, הידים, גב עליון, שרירי החזה..., קורדינציה, נחישות, שיווי משקל, כוח מתפרץ, נשימה, שרירי הגו, גב תחתון, ויש עוד....וזה רק מתרגיל אחד "עתיק" ומדהים, ואגב אם נמשיך עוד רגע: אפשר תוך כדי ביצוע התרגיל הזה לעלות מדרגות, לרדת מדרגות, לעשות שכיבות סמיכה עם רגליים מורמות בגבהים שונים...., רוצה עוד ? וזה רק מתרגיל אחד !! ועכשיו ארד, תיקח את כל 10 התרגילים שנתתי ופשוט תנתח את התנועה (עם עצמך, לא איתנו), תרשום את שמות השרירים הפועלים, כולל האנטגוניסטים ואז בהנחה שסיימת את ה"משימה" שהצעתי לך - מה אתה אומר עכשיו על השימוש בתרגילים "עתיקים" ? לפעמים "יותר זה פחות", אין צורך כל אימון להמציא את הגלגל, עוד מישהו יגלה שכולנו טעינו כל הזמן והגלגל הוא בעצם מרובע.... סך הכל הויכוח טוב רק השפה...לא כל כך.
 
אתה מעלה

נושא חשוב. חוששני שמרבית המאמנים אינם מוסמכים לאמן ילדים ואין כוונתי מההיבט החוקי אלא מההיבט המקצועי. הדגשים באימון ילדים צריכים להיות (לדעתי) על מיומנויות מוטוריות ושליטה מוטורית, קשר עין יד, קוארדנציה.... כל אלו מצריכים הבנה וידע בתחום ההתפתחותי של הילד והתאמת האימונים לשלב ההתפתחותי בו נמצא הילד. הקורסים המוצעים כיום לא נוגעים (בצורה משמעותית) בתחומים אלו (למעט אלו הלומדים חינוך גופני). יחד עם זאת ברור שבתקופה כזאת, בה כ 30% מהבנים ו-25% מהבנות סובלים ממשקל עודף, סדרי העדיפויות משתנים ויש צורך דחוף לטפל בבעיה זו. בנוסף התחרות בין גורמים שונים על ליבו של הילד בגילאים אלו ( 6-10 ) להצטרף לחוגים שונים כגון ג'ודו / כדורסל/כדורגל יוצרים בעיה נוספת של התמחות ספצפית בעוד שבגילאים אלו יש חשיבות עצומה להענקת בסיס עשיר ומגוון ביכולות גופניות ולגיוון של מיומנויות בסיס. לשאלתך וכפי שציינו קודמי הדגש צריך להיות על תנועה ומשחק אך גם תוך כדי קידום שליטה מוטורית, הגברת המודעות הגופנית ומודעות עצמית והתאמת האימונים לשלב ההתפתחותי בו נמצא הילד.
 

oridoron77

New member
../images/Emo26.gif

ההנחות יסוד שלך צודקות, וקרה לא פעם ששאלתי את עצמי איך יש כ"כ הרבה קורסים מגוונים בכל מיני נושאים, אבל לא קורס לאימון ילדים ונוער שיתן מידע יותר מעמיק מאשר הנסקר בקורס מדריכי חדר כושר רגילים. בכל אופן, יש לדעתי צורך גם לראות את התמונה בכללותה. ישנם הרבה ילדים כיום שאינם מתאמנים כלל פרט לשיעורי ההתעמלות בביה"ס ועל כן מאמן כושר אישי עם ידע כללי אמור להיות יותר לעזר מאשר לפגיעה. אגב, אם אני לא טועה יש התייחסות לגבי שלבי ההתפחות של ילדים וילדות, ותשומת הלב לגביהם בהקשר של פיתוח רכיבים שונים בפנטציאל הגבוהה ביותר בכל תקופת התפתחות. אורי
 

הר ניר29

New member
יש התייחסות

למרכיבי כושר לתרגול ושיפור בגילאים מסוימים... אבל המרחק לקורס בלמידה מוטורית גדול, ובהחלט בהתפתחות מוטורית. היקף השעות בקורס קטן מידי להכיל את הנדרש.
 
אני חושב

שהקורס לכך הוא ההסמכה לחינוך גופני. אני מסכים איתך כי כיום הדור הצעיר זז פחות אוכל יותר וכתוצאה מכך פחות בריא, במקביל, מערכת החינוך והמורים לחינוך גופני לא מצליחים לתת מענה לבעיה זו ולכן יש בהחלט מקום לכניסה של מאמני כושר לתחום זה.
 
אין קיצורי דרך...

לימודי חינוך גופני נותנים כלים יוצאים מהכלל לבנות תוכנית עבודה אישית ומקצועית כמעט לכל אדם. יכול להגיד מנסיון - כשאני מגיע לאימון ומצרף את ה"רזומה" שלי שכולל גם "מורה לחינוך גופני", כל ההסתכלות של המתאמן (או הוריו) שונה.יש היום הרבה מוסדות שמלמדים קורסים שכוללים רק חלק אחד ממרכיבי החינוך הגופני, ולמרות זאת הנטיה של מסיימי הקורס היא לשאוף ולעשות אימון מגוון, אבל אז ישנה "חדירה" לתחומים בעיתיים שבהם אין למדריכים ידע או הסמכה וזה מסוכן. כבר פגשתי מדריכי חדר כושר שבנו תוכניות לתזונה, הכינו תוכניות אימון לרצים, לאופניים ולטריאתלון..., רק בחלק מתחומים נוגעים בקורס..., לעומת זאת, חינוך גופני לומדים 4 שנים, מסיימים עם תואר ראשון ונוגעים בכל התחומים ברמה לא רעה. אין קיצורי דרך, מדריך הוא לא מאמן, ומאמן הוא לא מורה, כבר דיברנו על זה לא פעם כאן, קוראים לזה - מקצוענות. חשוב לא להתפשר על הרמה המקצועית, בסופו של דבר זה הכלי הבטוח ביותר לפרנסה מכובדת. אגב, לפעמים (כמו עכשיו), יש דווקא יתרון לגיל ואני כמי ששייך לדור ה"ענתיקות" בפורום,
רק עכשיו מתחיל להנות מהאימונים...
 
למעלה