ביקורת אלבום - Wishmaster

../images/Emo41.gifביקורת אלבום - Wishmaster../images/Emo41.gif

אני מעתיק מהמאמרים בפורום פאוור שאני אישית כתבתי לפורום הזה, כי פה זה רלוונטי נורא ישירות למאמרים (בתקווה שאביעד יעלה את זה לשם.) האלבום: Wishmaster, הוא האלבום השלישי של הלהקה, והוא יצא בשנת 2000. אחד האלבומים היותר מצליחים של הלהקה עד היום. רק שימו לב - כבר שעתיים אחרי השחרור שלו בפינלנד הוא קיבל אלבום זהב!!!!!, לטעמי הוא גם הכי מוצלח. 1.She is My Sin, האלבום לא מחכה, ונפתח ישר בבום של הקלידים והתופים, ואז נכנסות גם הגיטרות ליוניסון נהדר, שעובר ישר אל בית נהדר, שירה נהדרת של טאריה, שלטעמי זה האלבום שבו היא נשמעה הכי טוב מכל האלבומים של נייטוויש, שירת סופרן מלאת עוצמה ורגש. השיר ממשיך בקצב איטי ומרשים עד לפזמון המטריף, שירה מדהימה לליריקה נהדרת. השיר עצמו מתקדם באותו קצב נפלא של קודם, הקטע מעבר השקט שרק טאריה בו הוא מעבר נהדר לפזמון הסוגר, יופי של פתיח. ציון 10\9. 2.The Kinslayer, כמו קודמו, גם זה מתחיל בבום של תופים וקלידים. ואז עובר לריף גיטרה שאני אישית ממש אוהב, ואז הצטרפות קלידים לפתיחה נהדרת של השיר הזה. ואז השירה של טאריה, שהיא מעלה בפני עצמה, שירה ממש מרשימה בליווי קלידים גבוהים. מעבר ארוך ומרשים עד הבית השני, ואז מגיע הבית הכי טוב בשיר לטעמי, טאריה שרה נהדרת וזמר אורח שאני לא יודע את שמו עונה לה, ויש בו את אחד המשפטים היותר טובים 'Not a hero, unless you die'. השיר נגמר בחזרה לבית הראשון ובבום, שיר מצויין, ומתאים יותר לפתוח אלבום. ציון 10\9.3. 3.Come Cover Me, נפתח בקלידים יפהפיים, וחליל נעים לאוזן, שאח"כ מתחלף בגיטרה. טאריה בשירה שקטה יחסית לשירים הקודמים, בבית נהדר, שבמעבר מדהים ומלא רגש של אמפו עובר לפזמון שהוא יותר קליט מלהיט, טאריה שרה מצויין, אבל הפזמון הרבה פחות טוב מרוב הפזמונים שלהם. ציון 10\8. 4.Wanderlust, אחד האהובים עלי, והטובים בדיסק. השיר לא מחכה ונפתח ביוניסון נהדר של אמפו ותומאס, מרשים ומלא טכניקה, לבית נהדר שבו השירה טאריה מרשימה למדי, והבית עצמו מקפיץ, הקדם פזמון מכניס אותך לאווירה מפציצה, והפזמון, מטריף לך את השכל, שירה מצויינת, בעיקר החלק השני שלו, אחד הפזמונים הטובים שלהם. אחרי הפזמון השני יש מעבר קלידים, ואחריו גיטרה, והוא נהדר, ואחריו עוד בית קצר ושירה מדהימה מסיימת של טאריה. ציון 10\9.5 5.Two For Tragedy, בלדה #1. פתיחת קלידים שקטה עם הצטרפות סופרן יפהפייה של טאריה, מלאת פיל ומרגשת... מעבר חליל לבית השני שגם הוא, כולו קלידים וטאריה. הפזמון עם שירה מדהימה של טאריה הוא כובש, ואחריו הצטרפות של הבאס והתופים, שירה מקסימה ונוגעת. ואז סולו יפהפה ומלא פיל של אמפו, לפזמון סוגר ומדהים, של בלדה נפלאה. ציון 10\10. 6.Wishmaster, אחרי הבלדה, צריך בום שיחזיר אותך לקו הקודם של האלבום. מתחיל ישר בשירה ובומים של התופים-גיטרה-קלידים-באס. ואז מעבר לפזמון גבוה של כל הכלים, ושירה מרשימה של טאריה. מעבר גיטרה מהיר ויללות של טאריה מאחורה מכניסות אותך לבית ראשון מרשים למדי. יוניסון מרשים למדי יש בו, בתים מעולים, ליריקה פאווריסטית מרומח הדרקון אם אני לא טועה, ובכלל, שיר עצום. ציון 10\10. 7.Bare Grace Misery, נפתח בנגינה מגניבה למדי של הקלידים והגיטרה, ואז לוקח מנגינה איטית יותר וסוחפת, שירה מרשימה של טאריה, בעיקר בפזמון, יופי של שיר. השיר לוקח אותך למקום שונה משאר השירים עד עכשיו, עם השירה, הנגינה, הסולואים, שיר נהדר. ציון 10\9.2. 8.Crownless, כן כן, שר הטבעות. נפתח ביוניסון מהיר ומרשים, ואז עובר לבית מקפיץ ממש, בעיקר בנגינה והתיפוף הנהדר, ובצירוף השירה של טאריה הוא פשוט נהדר. עובר לפזמון מדהים מבחינת השירה המרשימה והנגינה האינטנסיבית, פאוור מטאל במיטבו. סולואים נהדרים, פזמון מסיים, הופכים את זה לאחד משירי הפאוור הטובים באלבום הזה. ציון 9.5. 9.Deep Silent Complete, מתחיל בנעימת סופרן שנותנת לך הרגשה של בלדה. אבל לא, תוך שנייה מתחיל אותו ריף מקפיץ על גיטרה ונגינה מהירה של שאר הכלים, אל בית שקט ורגוע ושירה עמוקה ונהדרת של טאריה. ל'פזמון' שהוא כמו הפתיחה, ונהדר בהחלט. הדבר היחיד שחסר לי בשיר הזה זה מעט תחכום, עוד סולו, או מעבר, יש רק אחד, אם אפשר לקרוא לו ככה, השיר מרגיש קצת חוזר על עצמו, וחבל. ציון 10\8.8 - כ"כ הרבה פוטנציאל לא ממומש יש לשיר הזה. 10.Dead Boy's Poem, בלדה #2. פתיחה שקטה ורגועה ומלמולים של ילד ברקע, ואז מתחילה טאריה לשיר, בלי שום ליווי, שמצטרף לאט לאט, באחד מהבתים היפים והכובשים של הלהקה. מתקדם לאט לעבר הפזמון, המדהים, של השיר הזה, כתיבה מדהימה, שירה נפלאה, ולחן למופת, בראבו, תומאס. ואז מתחיל החלק הראשון של הילד, המקריא, אני מציע לכם לקרוא את המילים של המכתב, הן מדהימות, כובשות ומעלות דמעות. עובר לסולו מלא פיל ומדהים של אמפו, ומתחיל החלק השני של המכתב, שהוא עוד יותר יפה מהקודם, ואז מתחיל הסיום הארוך והמרשים ויפהפה של השיר הזה, עם חזרה על המשפט 'A lonely soul, an ocean soul', בליווי נגינה מדהימה, וחזרה על כמה קטעים מהמכתב. ציון 10\10, וגם זה קצת מדי, אחת הבלדות המדהימות. 11.FantasMic, השיר הארוך באלבום, 8:18, נפתח בקלידים מהירים, עם הצטרפות של הגיטרה ושאר הכלים, שירה נהדרת של טאריה ונגינה נהדרת כבר לא צריך להוסיף. מעברים נהדרים לאורך כל השיר הארוך הזה שפשוט לוקחים אותך למקום אחר. עוד משהו חדש פה - שילוב בין סגנונות שירים שלהם, בלדה מתחילה לה פתאום באמצע השיר, לפחות באווירה, רגועה, איטית, וסוחפת. סולואים נהדרים של אמפו, עד לחזרה הנהדרת למסגרת הכללית בנגינת חליל נהדרת ומנגינה מקפיצה ומהירה, יופי של סוגר לאלבום הזה. ציון 10\9.5 לסיכום: האלבום הזה, למרות הירידות שלו, כמו בעודף דגש על הקלידים מאשר על הגיטרה, שהרבה פעמים מורגש שהיא נזרקת הצידה בשל מחסור בסולואים של אמפו והרבה מעברים שהם רק קלידים, ובמחזוריות המסויימת שמרגישים בחלק מהשירים, הוא יצירת פאר, הוא אחד האלבומים המרשימים ששמעתי. מלווה בעליות מדהימות שלא תמצאו בשום מקום אחר, אז עם נגינת גיטרה מקפיצה, תיפוף אינטנסיבי ונהדר של יוקה, קלידים ליריקה והלחנה נהדרת של תומאס, ושירת סופרן יפהפייה של טאריה, מה אתם עוד עושים פה בכלל?! 10\9.7.
 

box 5

New member
../images/Emo45.gif אלבום בהחלט מדהים!

אבל כבר התייאשתי מלהחליט איזה מהאלבומים שלהם הכי טוב בעיני =] מסכימה עם הכל חוץ מדבר אחד... ווישמאסטר... לא אוהבת את השיר הזה בכלל... לא יודעת למה =| אחלה סקירה =]
 
הממ זה קורה :\

גם לי היו דיסקים כאלו,אבל עזוב,אל תשמע אותו בתור דיסק,אני מתייחסת לשירים עצמם,והם כן טובים!(בעניי לפחות)
 

TheImpactBoy

New member
קראתי את זה כבר בעבר!

ביקורת מעולה ג'ים. סחטיקה. יפה שידעת לבקר כל היבט חשוב! וכמובן שנכנס למאמרים.
 
למעלה