הרכבת הקלה - דו"ח מצולם, פרק 1

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
הרכבת הקלה - דו"ח מצולם, פרק 1
החלטתי שהגיע הזמן לצאת לשטח ולערוך סיור מקיף לאורך כל התוואי. התחלתי בקצה הדרומי, בקרית היובל ומשם אמשיך צפונה, עד לפסגת זאב. בפרק הראשון אתמקד בקטע הקו שלאורך שדרות הרצל, עד גשר המיתרים. הנחת המסילות בקטע זה הסתיימה כבר לפני די הרבה זמן. כמו-כן, לאורך כל הקטע הותקנו כל עמודי החישמולת ועליהם הותקנו כל הקונסולות או כבלי המתיחה עליהם יימתחו כבלי ההזנה החשמלית בסמוך לתחילת ההרצה בקטע זה. הפיתוח הסביבתי בקטע זה גם הוא הסתיים לחלוטין למעט קטע קצר בקצהו המזרחי של הרחוב, בשכונת קרית משה, בסמוך לגשר. העבודות היחידות שעוד נותרו בקטע זה מתרכזות בעיקר בתחנות. כל הסככות כבר הותקנו. נשאר להתקין את הציוד האלקטרוני בתחנות, ספסלים ותאורת שפת רציף. בימים אלו ראיתי פועלים העוסקים בהשחלת כבלי תקשורת בתוך הצנרת התת-קרקעית. בנוסף, עוד אין זכר למערכות הרימזור והאיתות ועדיין לא הותקנו המחסומים במפגשי הכביש מסילה שיחברו את החניות הפרטיות, אבל עבודות אלה תיעשנה ממש בסמיכות להפעלה. בגדול, הרושם מקטע זה הינו חיובי ביותר. הפיתוח הסביבתי נעים לעיין והתוואי משתלב יפה במרקם העירוני. ונעבור לתמונות.
==67==
 

davidfainshtein

Member
מנהל
הרכבת הקלה - דו"ח מצולם, פרק 1
החלטתי שהגיע הזמן לצאת לשטח ולערוך סיור מקיף לאורך כל התוואי. התחלתי בקצה הדרומי, בקרית היובל ומשם אמשיך צפונה, עד לפסגת זאב. בפרק הראשון אתמקד בקטע הקו שלאורך שדרות הרצל, עד גשר המיתרים. הנחת המסילות בקטע זה הסתיימה כבר לפני די הרבה זמן. כמו-כן, לאורך כל הקטע הותקנו כל עמודי החישמולת ועליהם הותקנו כל הקונסולות או כבלי המתיחה עליהם יימתחו כבלי ההזנה החשמלית בסמוך לתחילת ההרצה בקטע זה. הפיתוח הסביבתי בקטע זה גם הוא הסתיים לחלוטין למעט קטע קצר בקצהו המזרחי של הרחוב, בשכונת קרית משה, בסמוך לגשר. העבודות היחידות שעוד נותרו בקטע זה מתרכזות בעיקר בתחנות. כל הסככות כבר הותקנו. נשאר להתקין את הציוד האלקטרוני בתחנות, ספסלים ותאורת שפת רציף. בימים אלו ראיתי פועלים העוסקים בהשחלת כבלי תקשורת בתוך הצנרת התת-קרקעית. בנוסף, עוד אין זכר למערכות הרימזור והאיתות ועדיין לא הותקנו המחסומים במפגשי הכביש מסילה שיחברו את החניות הפרטיות, אבל עבודות אלה תיעשנה ממש בסמיכות להפעלה. בגדול, הרושם מקטע זה הינו חיובי ביותר. הפיתוח הסביבתי נעים לעיין והתוואי משתלב יפה במרקם העירוני. ונעבור לתמונות.
==68== אחרונה
הגענו בשלום לגשר המיתרים. המשך בפרק הבא. מקווה שנהניתם.
 

skooozy

New member
==68== אחרונה
הגענו בשלום לגשר המיתרים. המשך בפרק הבא. מקווה שנהניתם.
דויד תודה רבה! לא ידעתי-
שיהיו מחסומים בכניסות לחניות, תודה רבה על התמונות המעולות ועל העדכונים! מחכה כבר לפרק 2
מאיר
 

פוטיק

New member
==68== אחרונה
הגענו בשלום לגשר המיתרים. המשך בפרק הבא. מקווה שנהניתם.
תודה רבה על הסיור
נראה שנשאר קצת עבודה ככל שמתקרבים לגשר המיתרים.. מקווה שהמצב יותר גמור ברחוב יפו ואחריו... ד"א - כמה זמן תימשך הנסיעה ברק"ל לאורך כל הקו, מהתחנה הראשונה עד התחנה האחרונה ?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תודה רבה על הסיור
נראה שנשאר קצת עבודה ככל שמתקרבים לגשר המיתרים.. מקווה שהמצב יותר גמור ברחוב יפו ואחריו... ד"א - כמה זמן תימשך הנסיעה ברק"ל לאורך כל הקו, מהתחנה הראשונה עד התחנה האחרונה ?
ברחוב יפו המצב גרוע בהרבה.
הנסיעה תימשך כ- 40 דקות.
 
==68== אחרונה
הגענו בשלום לגשר המיתרים. המשך בפרק הבא. מקווה שנהניתם.
כל הכבוד על ההשקעה! תמונות יפות מאוד...
מעודד לראות את ההתקדמות וכולי תקווה שכל הפרוייקט יסתיים בהצלחה וגם יוכרז בסופו של דבר כהצלחה... וכמובן, יחד עם זאת מקוה שה"ישראלי הממוצע" יתנהג כישראלי מעל הממוצע וישמור על הנכס הזה למען כולנו. יישר כח על הצילום!
 

alantan

New member
כל הכבוד על ההשקעה! תמונות יפות מאוד...
מעודד לראות את ההתקדמות וכולי תקווה שכל הפרוייקט יסתיים בהצלחה וגם יוכרז בסופו של דבר כהצלחה... וכמובן, יחד עם זאת מקוה שה"ישראלי הממוצע" יתנהג כישראלי מעל הממוצע וישמור על הנכס הזה למען כולנו. יישר כח על הצילום!
נקווה שגם התחזוקה תהיה ברמה אירופית...
 

Ccyclist

Well-known member
==68== אחרונה
הגענו בשלום לגשר המיתרים. המשך בפרק הבא. מקווה שנהניתם.
האם התחנה התפעולית בצידו האחר של הגשר?
אם כן - כמה משאיות ואפשר להריץ שירות פיילוט מהר הרצל לתחנה המרכזית הרבה לפני חישוף וחישמול רחוב יפו.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
האם התחנה התפעולית בצידו האחר של הגשר?
אם כן - כמה משאיות ואפשר להריץ שירות פיילוט מהר הרצל לתחנה המרכזית הרבה לפני חישוף וחישמול רחוב יפו.
כרגע אין זכר לשום תחנה תפעולית
ואני כלל לא בטוח שיערכו T&C בשד הרצל בנפרד ולפני שיהיה רצף מסילתי, למרות שכך הם הצהירו ולו מהסיבה הפשוטה שה-T&C כולל לא רק את כל הקטעים במסילה, אלא גם את כל הרכבות בכל קטע וקטע ואני לא ממש רואה שהם מפרקים את כל הרכבות ומעבירים אותם לשם בחלקים.
 

Ccyclist

Well-known member
כרגע אין זכר לשום תחנה תפעולית
ואני כלל לא בטוח שיערכו T&C בשד הרצל בנפרד ולפני שיהיה רצף מסילתי, למרות שכך הם הצהירו ולו מהסיבה הפשוטה שה-T&C כולל לא רק את כל הקטעים במסילה, אלא גם את כל הרכבות בכל קטע וקטע ואני לא ממש רואה שהם מפרקים את כל הרכבות ומעבירים אותם לשם בחלקים.
איך הרכבת תתפקד כשיסגרו את רחוב יפו?
הרי תמיד יש סיבות טובות ואחרות לסגור את הרחוב - מצעד יום ירושלים, הפגנות גדולות בכיכר ציון, ובני דודינו (טפו טפו טפו). ממה ששמעתי יש תחנה תפעולית קצת לפני כיכר צה"ל כך שאפשר להפעיל את הקטעים פסגת זאב - הגבעה הצרפתית, הגבעה הצרפתית - כיכר צה"ל (או שער שכם) כקטעים עצמאיים במקרה שצריך. בלי תחנה תפעולית בתחנה המרכזית או באזור שערי צדק הישן הקטע מכיכר צה"ל להר הרצל לא יוכל לפעול בצורה חלקית אם יהיו סיבות לכך, במקום מצב בו יש תחנה תפעולית ואפשר להפעיל את קטע הר הרצל - התחנה המרכזית / מחנה יהודה באופן עצמאי מאזור מרכז העיר. אני אפילו זוכר אוטובוס או שניים שנאלצו לשנות את מסלולם למרכז העיר דרך רחוב מלכי ישראל כשרחוב יפו היה סגור באזור השוק.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
איך הרכבת תתפקד כשיסגרו את רחוב יפו?
הרי תמיד יש סיבות טובות ואחרות לסגור את הרחוב - מצעד יום ירושלים, הפגנות גדולות בכיכר ציון, ובני דודינו (טפו טפו טפו). ממה ששמעתי יש תחנה תפעולית קצת לפני כיכר צה"ל כך שאפשר להפעיל את הקטעים פסגת זאב - הגבעה הצרפתית, הגבעה הצרפתית - כיכר צה"ל (או שער שכם) כקטעים עצמאיים במקרה שצריך. בלי תחנה תפעולית בתחנה המרכזית או באזור שערי צדק הישן הקטע מכיכר צה"ל להר הרצל לא יוכל לפעול בצורה חלקית אם יהיו סיבות לכך, במקום מצב בו יש תחנה תפעולית ואפשר להפעיל את קטע הר הרצל - התחנה המרכזית / מחנה יהודה באופן עצמאי מאזור מרכז העיר. אני אפילו זוכר אוטובוס או שניים שנאלצו לשנות את מסלולם למרכז העיר דרך רחוב מלכי ישראל כשרחוב יפו היה סגור באזור השוק.
לאחר שהרכבת כבר תפעיל
אכן לא תהיה בעיה להפעיל את הקטעים עצמאית - לקראת סגירה מתוכננת יעבירו מספר רכבות לקטע השני. אבל איך יעבירו אותן עכשיו, כאשר אין רצף מסילתי??
 

Ccyclist

Well-known member
לאחר שהרכבת כבר תפעיל
אכן לא תהיה בעיה להפעיל את הקטעים עצמאית - לקראת סגירה מתוכננת יעבירו מספר רכבות לקטע השני. אבל איך יעבירו אותן עכשיו, כאשר אין רצף מסילתי??
כפי שהעבירו אותן "במסילה" לירושלים... :)
 

Ccyclist

Well-known member
לפרק אותן עכשיו לא יהיה פשוט
פתרון נוסח טופ גיר להפעלה חודש- חודשיים לפני:
ציר הרצל מוכן מבחינת המסילה והעמודים, ואני בטוח שאפשר לחבר את החשמל והרמזורים די מהר. כשמתחילות העבודות הסופיות ברחוב יפו (חישמול, הסרת הרבד הזמני מהמסילות) צריך לנסות לחשוף מסילה אחת מקצה הרחוב עד קצהו השני במהירות האפשרית במקום לחשוף את שתיהן לאט יותר. ברגע שיש מסילה אפשר או לגרור 4-5 מערכים עם גורר או ליצור גנרטור דיזל נגרר על עגלה שיאפשר להעביר את אותם מערכים לקטע ציר הרצל. משתמשים במסילת רחוב היובל ותחנת הר הרצל כדפו זמני (לדעתי מהתמונות יש מקום לפחות ל4 רכבות באזור הר הרצל: 2 על כל אחת מהמסילות שאחרי המפלג ו2 בתחנת הר הרצל. אם יש מקום ליותר מרכבת אחת דרומית למפלג אפשר להעלות את מספר הרכבות ל5 או 6). אחרי בדיקות הבטיחות והאיתות אפשר להפעיל את הרכבת בקטע הר הרצל - התחנה המרכזית לפני שיהיה אפשר לפתוח את רחוב יפו לנוסעים. כמו כן - בקטע הפעיל מהגבעה הצרפתית דרומה צריך כבר עכשיו לערוך הדגמות לקהל הרחב ויפה שעה אחת קודם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה