ליגת הפורום: סיבוב 1 משחק 3

../images/Emo41.gif ליגת הפורום: סיבוב 1 משחק 3 ../images/Emo41.gif

רשימה א' 1. Pink Floyd - Brain Damage/Eclipse 2. The Doors-The Crystal Ship 3. The Doors-The End The Doors-People Are Strange.4 5. The Who-The Seeker 6. Jimi Hendrix-All Along The Watchtower 7. The Animals-House Of The Rising Sun 8. America-Horse With No Name 9. King Crimson-In The Court Of The Crimson King 10. Jimi Hendrix-Hey Joe מול רשימה ב' 1. beatles- yesterday 2. eric clapton- layla 3. jimi hendrix- purple haze 4. led zeppelin- stairway to heaven 5. pink floyd- comfortably numb 6. rolling stones- angie 7. deep purple- smoke on the water 8. Queen - Bohemian Rhapsody 9. metallica- nothing else metter 10. marmalade- reflections of my life
 

שמיקי

New member
רשימה 2

היתה התלבטות קשה, בגלל the doors ברשימה הראשונה אבל ברשימה השניה יש את angie,smoke on the water, purple haze, comfortably numb ג€ וגם סטרווי..
 

itaikuskus

New member
דוקא בגלל זה אבחר ב-1

כל השירים שציינת הם בנאלים ביותר. למרות ריבוי הדורס ברשימה (הייתי שם אותם פעם אחת אולי ובחסד, ולא הייתי בוחר באף אחד מהשירים הנ"ל), אך הרשימה הרבה יותר טובה מהשני שנראה כאילו לקוח מאוסף שמוכרים בוי אייג' 1
 

itaikuskus

New member
דוקא בגלל זה אבחר ב-1

כל השירים שציינת הם בנאלים ביותר. למרות ריבוי הדורס ברשימה (הייתי שם אותם פעם אחת אולי ובחסד, ולא הייתי בוחר באף אחד מהשירים הנ"ל), אך הרשימה הרבה יותר טובה מהשני שנראה כאילו לקוח מאוסף שמוכרים בוי אייג' 1
 

NIR Y

New member
רשימה א

ברשימה מספר 2 יש שירים יפים אבל לא כול כך מתאימים ל10 השירים הכי טובים לפי דעתי, לאומת רשימה אחת שיש בא כמה שירים שיותר מתאימים.
 

oribarak

New member
רשימה 2 לדעתי...

ברשימה א' אני מכיר רק כמה בודדים...את אקליפס\בריין דמג', את בית השחר העולה, את all along watchtower שמעתי רק אתמול, ואת קורט אוף דה קרימזון ואת היי ג'ו ברשימה השניה אני מכיר את הרוב...שירים שאני שומע אותם בדרך כלל ביום יום כמה פעמים, ביניהם bohemian ו nothing else matter , כמובן קומפרטלי וסטאוירווי וליילה...
 

afon

New member
הבחירה שלי

רשימה 1- יותר מדי דורס, להקה מעולה אבל לא מגיע לה 3 מקומות. חוץ מזה יש את קינג קרימזון המעולים ואת ג'ימי (גם לו לא מגיע 2 מקומות) אבל אנימלס חרוש מדי ואת אמריקה לא מכיר טוב. רשימה 2- רשימה שאני מסכים איתה בהכול, ונחמד שמישהו הזכיר את מרמלדה, בהחלט שיר יפה (reflections). עקב כך בחירתי היא רשימה 2.
 
רשימה 1

1 יותר מדי דלתות, אבל יש מגדל, וליקוי חמה. 2 גם טובה אבל ה1 של1 הכריע
 

One Echoe

New member
חוששני ששוב אני לא מכיר

מספיק.. אבל הפעם עשיתי שיר מול שיר, והרשימה השניה זכתה, בעיקר בגלל השיר האגדי-yesterday
 

Davidson

New member
אני לא ממש חבר פעיל פה, אבל בכל זאת

אני בוחר ברשימה הראשונה. יש בה את: brain damage - מהשירים האהובים עליי בד"ס. all along.... - אולי השיר היחיד של הנדריקס שאני יכול לסבול, ואפילו נהנה ממנו. in the court - היופי והקסם שיש בשיר הזה.... פשוט אי אפשר לתאר. doors - the end - אני לא חובב דורס גדול, אבל זה שיר טוב. ברשימה השני אני מוצא רק את numb, layla וstairway כשירים אהובים עליי. השאר נע בין נחמד [ביטלס] לבלתי נסבל [קווין, הנדריקס]
 
ובחירתי...

אני מנועה מלהצביע, אבל בכ"ז אתן דעתי על הרשימות, בתקווה שזה יעודד עוד אנשים להביע גם את דעתם (ולהצביע): רשימה 1: Brain Damage/Eclipse - מהשיאים של הפלויד. כן. Crystal Ship - אולי הטוב בשירים של ה-Doors (ואין להם הרבה כאלו). The End - שיר היסטרי, יומרני, ובומבסטי. לא. People are strange - כנ"ל בלי הבומבסטיות. The Seeker -שיר נהדר של ה"מי" משנת 1970. כמו ברוב יצירתו, טאונסנד עוסק בשיר בשאלות של זהות, דהיינו "מי אני? מה אני?" וכו' - ללא תשובה חד משמעית: "שאלתי את בובי דילן שאלתי את הביטלס שאלתי את תימוטי לירי אבל גם הוא לא היה יכול לעזור לי הם קוראים לי "המחפש" חיפשתי כבר בכל מקום ואני לא אשיג את מה שאחפש עד יום מותי". חובבי השירה שביניכם בוודאי שמים לב לדמיון בין מילים אלו לבין "זמר נוגה" של רחל המשוררת: "מחפש אדם, אך כושלות רגליו לא יוכל למצוא, את אשר אבה". All along the watchtower - ר' רשימות קודמות. Hey Joe - ביצוע מעולה של הנדריקס לשיר-עם עתיק. הביצוע של הנדריקס מבוסס על קאבר של להקת גראז' טקסנית ששכחתי לשניה את שמה. תיכף אמצא... Animals - House of the Rising Sun - הביצוע האהוב עלי של שיר העם העתיק הזה. ה"אנימלס" היו להקה מעולה, שמשום מה נשכחה עם הזמן. Horse with no name - "אמריקה" גילמו, בתחילת שנות השבעים, את ההתמסחרות (אם תרצו לקרוא לזה כך) של הפולק והקאנטרי האמריקאיים. הם היו שלישיה פופולרית להחריד, עם להיטי ענק. בסוף העשור אף אחד כבר לא זכר אותם. השיר הספציפי הזה - שמילותיו הסתומות היו, בין השאר, הסיבה לכך שהמבקרים לעגו ללהקה ולא לקחו אותה ברצינות - הוא גם חיקוי בוטה של יצירתו של ניל יאנג בתקופה זו. אני מעדיפה את המקור. In the Court of the Crimson King - יש לי חיבה לאלבום הזה (ברובו). ללהקה היו רעיונות מוסיקליים טובים (בשלב זה, בכל אופן). חלק מהחיבה נובעת מנוסטלגיה: כמו כל הצעירים, גם אני 'חרשתי' את האלבום, ועברתי עם זכוכית מגדלת על מילות השירים כדי לנסות להבין מה כוונת המשורר. היום, אחרי שיצא לי להחליף כמה מילים עם 'המשורר' - פיט סינפילד - אני יכולה לקבוע בצער שחוץ מיומרנות, אין בהן כלום. רשימה ב' yesterday - שיר יפה אך נדוש. השיר הוא דוגמא טובה לנקודת התורפה העיקרית של הביטלס: הרדידות הרגשית שלהם, בעיקר בשיריו של מקרטני. layla - כנ"ל: יפה, אך נדוש. לא רדוד רגשית, אולי, אבל overplayed. purple haze - כן. Stairway - ע"ע yesterday ו-layla. comfortably numb - מה שמעניין הוא איך, ברשימות רבות מאלו שראינו עד עתה ב"ליגה", השיר הזה מופיע לצד שירים כגון אלו של הנדריקס, או אפילו layla כאן - שירים בהם הדובר רוצה לתפוש את החיים ולמצותם. ב-CN יש, מאידך, ייאוש מהחיים, וויתור על המאבק. היתכן שמי שערכו רשימות אלו באמת מרגישים קרובים לכל השירים האלו באותה מידה? Angie - ר' לעיל stairway, yesterday ו-layla. smoke on the water - ר' מה שכתבתי על DP בהערות קודמות. רפסודיה בוהמית - אתם כבר יודעים מה אני חושבת על זה. מטליקה - לא מזיז לי. reflections of my life - בחירה מעניינת. המרמלדה היו להקת פופ בסוף שנות השישים, ששרו שירים שאחרים כתבו עבורם. היו להם כמה להיטים גדולים והם היו פופולריים מאוד במחוזותינו. השיר הנ"ל הוא טיפוסי לתקופה, וניכרת בו ההשפעה הגדולה של ההוליז על הפופ המיינסטרימי של התקופה: דגש על הביצוע הווקלי, הרמוניות קוליות, הפקה עשירה.
 

holo

New member
לציף למה את מתכוונת שאת אומרת

רדידות רגשית?
 
זה אומר שהמילים הן משניות עבורם

והמוסיקה (הלחן) הוא הראשוני. זה נכון במיוחד אצל מקרטני. כך, לדוגמא, מקרטני שר את yesterday כאילו הוא מנותק לחלוטין מנושא השיר, כאילו לא אכפת לו מהמילים, ומבחינתו זה היה יכול להיות כל צירוף מילים אחר, כל עוד המוסיקה עושה את שלה. ובאמת, השיר הולחן לפני שנכתבו לו מילים. השם הזמני שניתן לו, בעת העבודה, היה scrambled eggs (ביצה מקושקשת), שזה אותו משקל כמו המילה yesterday (שלוש הברות). בהרבה שירים של לנון ומקרטני זה כך. רוב השירים (בתחילת דרכם) היו שירי 'אהבה' - או, יותר נכון, שירי יחסים - מהזן הפשוט. לא היה במה להתעמק, ולא היה עם מה להזדהות. המילים היו בסה"כ הקישוט של המוסיקה - הלחן, העיבוד, הביצוע - שהיתה עיקר העניין אצל הביטלס. כל אחד מחברי הביטלס היה בעל צדדים חזקים וצדדים חלשים ביצירתו. מקרטני היה החזק בצד המוסיקלי; לנון היה החזק בצד של התדמית הרוקנרולית ובשירה; האריסון היה הנשמה של הביטלס. לטעמי, היה זה האריסון שנתן את העומק הרגשי לביטלס, הרבה יותר מלנון ומקרטני. אבל האריסון נדחק לצד ע"י שני האחרים, ורק מעט משיריו הוקלטו על ידם.
 
תודה על המידע

אני אתחיל לשמוע ביטלס בתדירות גבוהה יותר. אחרי מה שנאמר לעיל ונראה אם אני מצדיק אותך או שלא!
 

NIR Y

New member
אני עם פול

יותר חשוב המוזיקה ועוד דוגמא למה שכמה אנשים שמשלימים אחד את השני מוזיקלית יכולים להגיע
 
למעלה