מילון מונחים- E

זינגלה

New member
לגבי המוסכים

זו תהיה בעיה קשה לעשות הפרדה כזאת. ה-Garage, מעצם ההגדרה, זה כל להקות השכונה הצעירות שלקחו גיטרות ליד וניגנו במוסך. ברמה הסוציולוגית, כולן, אבל ממש כולן, עשו את זה בעקבות הפלישה הבריטית, ולכן גם התחילו מוזיקלית מיסודות של ריתם'נ'בלוז. ברמה המוזיקלית, חלקן התפתחו לצליל פסיכדלי יותר בעקבות השפעות סביבתיות (לצורך הענין, עשו מסלול דומה לזה של הרולינג סטונז בין 1963 ל-1967), וחלקן המשיכו לכיוון של פאנק-רוק. קשה מאד למצוא קו הפרדה ברור בין שני הזרמים. יש אמנם כמה דוגמאות מובהקות (נניח Blues Magoos מחד וה-Seeds מצד שני) - אבל ברוב המקרים הלהקות נמצאות באיזשהו מיקום לאורך הציר בין פאנק-רוק לפסיכדליה, מיקום שיכול להשתנות בין תקליטים ואפילו בין קטע לקטע בתוך אותו אלבום (דוגמא אמורפית כזאת מהווה למשל האלבום של Hunger).
 

Jflyaway

New member
כן, זה נכון.

לכן בהקשר של 1966 - 1967 (שזה 90% מהגראז' ה "אסלי") נתרכז באלו שהוציאו לפחות כמה סינגל סינגל או שניים שהייתה להם אוריינטציה פסיכדלית מאוד ברורה, ושהשירים הפכו לקלאסיקה של הז'אנר (קרי: נכנסו לאוספים הרציניים כמו PEBBLES וכמו NUGGETS). בואו לא נשכח שהגראז' זה קטע של סינגלים, ובמידת הצורך אפשר שנציין את ההרכבים בהקשר הסינגלים הפסיכדלים, לפחות אלו שעשו סינגלים אלמותיים כמו אלו: I'M FIVE YEARS AHEAD OF MY TIME - THIRD BARDO YOU BURN ME UP AND DOWN - WE THE PEOPLE OPTICAL SOUND - HUMAN EXPRESSION LOVE AT PSYCHEDELIC VELOCITY - HUMAN EXPRESSION KNOCK KNOCK - HUMANE SOCIETY I CAN'T SEEM TO MAKE YOU MINE - SEEDS PSYCHOTIC REACTION - COUNT FIVE LETS TALK ABOUT GIRLS - CHOCOLATE WATCHBAND ויש עוד איזה 150 כאלו שהסינגלים ה (מאוד) פסיכדלים שלהם היו אבני דרך של הגראז' הפסיכדלי. אתה צודק, רוב הלהקות היו על ציר פאנק-פסייח (איזה יופי של חיבור!!) . אם הן היו בציר הזה, ובתפוקה שלהם יש משהו פסיכדלי ממש משמעותי, הן יכולות ואפילו צריכות להכנס כל זמן שהכותב יכול לנמק ולהראות איפה היה ההקשר הפסיכדלי. למשל אם אני אזכיר את COUNT FIVE זה לא יהיה "הרכב גראז' שהיה פעיל בארה"ב בסיקסטיז" ... אלא "הרכב הגראז' שהיה אחראי לאחד הסינגלים הפסיכדליים הראשונים, שנקרא PSYCHOTIC REACTION וזכה להמון גרסאות כיסוי, והיה גם לאחד הסטאנדארטים של שירי הגראז' לדורותיו"...
 

chirco2

New member
the end

להקה בריטית שמנהלה היה ביל ווימן מהסטונס..שיחררה אלבום פסייק בריטי ענק בשם .."אינטרוסקפקשיין"....שיר או שניים מהאלבום מעטרים את אוספי הrubble או את פסייקדליק טריפ 1-3.
 

modulo1000

New member
elyse

תקליט פולק פסייך בליווי סיטארים (קולין וולקוט-זה מאורגון שניגן גם עם בובי קלאנדר) והפתעה - ניל יאנג מנגן גיטרה בקטע אחד הדיסק מתחיל בירידת המחט על הויניל להזכיר נשכחות בלינק תוכלו לרכוש 12 $ יצירת מופת להקשיב ל 30 שניות ולקרוא היסטוריה אגב בעלי הלייבל הם מלהקת ELF POWER שגם להם זיקה לפסיכדליה וגם הם באות E אם למישהו בא לכתוב עליהם בבקשה
 

Jflyaway

New member
מודולו, הלינק לא עובד...

מעניין שאף אחד לא ניסה אותו .. (?)
ההמממ... אני מקווה שמישהו קורא את התוכן של ההודעות... לגבי ELF POWER אתה צודק - הם בז'אנר, הם ניאו-פסייח מקורי בלי שמץ של רטרו. וחברת התקליטים ELEPHANT SIX .... גם אותם צריך להכניס ל "E"
 

Jflyaway

New member
כן, יוסי עשה טובה לאנושות הפסייחית

ותן כמה מילים לכל לייבל. THNX
 

זינגלה

New member
עוד שתי מילים על צירים

בהמשך לזה ולהודעה של זולי מלמעלה - אני סבור שהציר הזה (פאנק-פסייח) הוא ההבדל המהותי בין להקות פסיכדליות 'מודרניות' - לאלו של הסיקסטיז. הלהקות שזולי ציין בהודעה מלמעלה (קיור, סטרנגלרז, ג'וליאן קופ) הן להקות ששאבו הרבה מהפרוג והרוק הקלאסי של הסבנטיז. לכן, כאשר הן עשו פסיכדליה, זה היה מתוך נקודת המוצא של הציר פרוג-פסיכדליה (סבנטיז), בניגוד לציר פאנק-פסיכדליה (שאפיין את הסיקסטיז). יש לזה כמובן יתרונות (הן מנגנות הרבה יותר יפה) אבל גם חסרונות (האסיד המוזיקלי העוקצני הטשטש). אפשר כמובן גם להלביש על ההבדל בין פסיכדליה מודל שנות השישים לזו המאוחרת יותר תיאוריות של המעבר מתמימות לעולם ציני והרבה יותר מודע לעצמו - אבל מסתבר שגם מיפוי על בסיס של התפתחות הזרמים ברוק נותן תשובה מספיק טובה
 

Jflyaway

New member
זה יהיה נכון רק ביחס להרכבים מן

הסוג שZOOLY ציין... בגלל שאתם החלטתם לסווג את CURE ו BUNNYMEN כפסיכדלייה מודרנית של האייטיז. לא רציתי להגיב על זה עד כה, כי אני מאמין בחופש אינטרפרטצייה, אבל אני נאלץ להגיב עכשיו עקב ה"מיפוי" שלך. אני מסכים שלהרכבי NEW WAVE שעליהם דיברתם יש קצת ניחוח פסיכדלייה, אבל חברים יקרים, נראה לי שאתם עושים שגיאת קטגורייה פה, כשאתם משתמשים באלו כרפרנס לפסייח "מודרני", ואני אסביר. יש פסיכדליה מודרנית, ויש גראז' פאנק פסיכדלי מודרני, שנמצא על הציר "הישן" שהזכרת, ובגדול. בשנות השמונים החלה תנועה שכזו, של תחיית ה PSYCH וה GARAGE - אלא שלהרכבים שהתנועה הצמיחה אין קשר להרכבים אותם הזכירו פה. ההרכב הראשון שבלט היה THE SOFT BOYS (למי שמכיר את רובין היצ'קוק, זה היה ההרכב הראשון שלו לפני קריירת הסולו), ולקראת 1983 החל גל של הרכבי GARAGE ו PSYCH שהיו על הציר פסייח-פאנק, וזה נמשך עד היום. לי אישית יש אוסף נחמד של כמאתיים או שלוש מאות כאלו, ואני מוכן לכוון את כל מי שמתעניין לחומרים הללו. חשוב לי להדגיש שחלקם פשוט מצויינים, ואפילו ארחיק לכת ואומר: לא פחות מרתק מהגל הראשון של 1966. הייתי רוצה למנות את הבולטים שבהם: THE FUZZTONES THE CYNICS PLASTICLAND THE MISTREATED THE BARACUDAS THE CHESTERFIELD KINGS THE GRUESOMES THE PANDORAS DREAM SYNDICATE THE SICK ROSE THE EMBROOKS THE LYRES GRIPWEED THE CRAWDADDYS THE LOONS THE TELL TALE HEARTS THE MIRACLE WORKERS THE KLIEK MYSTIC EYES OTHER SIDE NOMADS CRIMSON SHADOWS CORNFLAKE ZOO THE PETALS STEMS DM3 SUNDIAL STEPPES WITCHDOCTORS YARD TRAUME ועוד מאות רבות.... יש אפילו ספר, שנקרא THE KNIGHTS OF FUZZ שכתב TIMOTY GASSEN מהרכב הפסייח המודרני MARSHMELLOW OVERCOAT שמונה אלפביטית את כל ההרכבים הללו, ומדובר בערך באלפיים ! מה שמיוחד בסצנה הזו , היא העובדה שיותר מחצי מן ההרכבים הגיעו מאיטלייה, יוון, גרמניה, ספרד, צרפת, בלגיה, שבדייה, אוסטרלייה, וכו.... כלומר לא USA ו UK . והאמינו לי - הם על הציר ההוא, עם אורגני FARFISA או VOX ועם הרבה FUZZ. מי שירצה הרחבות - מוזמן לשאול ולהתעניין.
 

modulo1000

New member
Elephants Memory

תקליט נהדר משנת 1969 המערבב גאז הרד רוק פסייך פולק ועוד JFLY אמרת לי פעם שיש קשר ישראלי ? עד היום נחלת מעטים בעלי ויניל היום בהוצאת קולקטור צויס להמונים להלן לינק לרכישה ושמיעה שוב 12$ ועזבו את המוסיקה הנהדרת------איזו עטיפה
 

modulo1000

New member
Michal Shapiro את שם ?

להלן כתבה של ריצי אוטנברגר אגב הקשבתי לו עכשיו והוא מאוד מגוון ובאמת מומלץ
 

zooly

New member
איזה קטע

לחבר ילדות שלי היו שני אלבומים שלהם בעליית הגג :) אני זוכר ששמעתי אותם כילד והייתי רחוק מלהתרשם. מה שכן, הסולן שלהם, כך לפחות היה רשום על הטיפה, היה יליד קיבוץ מעגן מיכאל, וזה מאש שיעשע אותי בזמנו. ולגבי הוויכוח על הפסיכדליה באייטיז: זה באמת שווה ת'רד נפרד אז ממש בקצרה - יש הבדל בין סצינת רטרו, שמנסה לשחזר צלילים ואווירה, לסצינת ניאו שמתייחסת לעבר אך מנסה ליצור צליל חדש מתוכו. להקות הניו וייב שציינתי לא היו פסיכדליות במהותן (להוציא אולי את אקו והבאנימן שהיו די עקביים בקטע), אבל נגעו בפסיכדליה בכמה שירים שלהם. זה ההבדל בין הלהקות שאני מניתי ללהקות שJ מנה. למען האמת, בדיעבד הפערים המוזיקליים מיטשטשים ומה שאנחנו זוכרים זה בעיקר את האופנה ואת התיוג של האמנים ההם. גולד אנד בראון של הסטרנגלרז הוא לא פחות פסיכדלי מלייף אין א נורת'רן טאון של הדרים אקדמי, ובכל זאת הראשונים תמיד יחשבו לפוסט פאנק והאחרונים לתחיית פסיכדליה. זה על קצה המזלג. מקווה שיצאתי מובן
 

modulo1000

New member
לדעתי זו סולנית

ואם זה נכון לגבי הקיבוץ אזי האם הנושא עלה בישיבת החברים מישהו ממעגן מיכאל ?
 

Jflyaway

New member
צודק... זה לת'רד נפרד.

אבל יותר משזה ויכוח, זה נסיון שלי להכיר לאנשים עולם מרהיב שלם שאני יודע שפה בארץ הייתה לו ZERO חשיפה. בשורה התחתונה - בשבילי הפורום זו הזדמנות לחלוק
 

modulo1000

New member
EDEN'S CHILDREN

להקה נ ה ד ר ת מבוסטון הנגינה ברמה אחת מעל לסטאנדרט נעה בין אילתורי גאז לפאז רצחני מאוד מיוחד ומומלץ לי יש את ההוצאה בחברת HEAD - סמי בוטלג לדעתי ובה יצאו 2 תקליטים מתוך השלושה שהלהקה הוציאה הכוכב וחצי העלובים שקיבלו ב ALL MUSIC מוכיח שאין להקשיב לביקורות
 
אפרופו ביקורות

יואב, אני אשמח עם תוכל להתקשר אלי בעניין כתיבת ביקורות. תוכל להשיג את הטלפון שלי דרך אורי או עידו מ"קצת אחרת".
 

zooly

New member
סתם כקוריוז

הסיבה שלחבר הילדות שלי היו את האלבומים האלה בעליית הגג, היא שהיה לו איזה דודן בשם ריצ'רד, שניגן בקלידים עבור החבר'ה האלה (וגם ניגן עם קאונטרי ג'ו מקדונלד בתקופה הפוסט פישית שלו). אני כבר לא בקשר עם אף אחד מהגורמים הנ"ל, וכולם כבר מזמן חזרו לכור מחצבתם שמעבר לאוקיינוס. נותר לי רק להצטער שלאף אחד מחברי אין איזו דודה בשם דורותי מוסקוביץ' אי שם. ואולי יש? הממממ.
 
למעלה