מקומות מומלצים ללימוד קבלה חסידות ויהדות

hamber

New member
קבלה מעשית משנה דברים בחומר דרך הרוח.

קבלה מעשית מאפשרת לשנות דברים בחומר הפיזי דרך המחשבה ו - 4 יסודות הבריאה. נכון הוא שאין באפשרותינו לבראו עולמות .(יש הגבלה כשאנו בגוף פיזי) והסיבה היא שלא נחריב את עולמו של הבורא. יש כן באפשרותינו לברוא מצבים לטובתנו, שישנו מחשבות בגופים פיזיים לטובתנו. ואז ניתן למשל לזכות בבית המשפט, בפסק דין טוב לנו, ואו להתקבל לעבודה ראוייה. ואו למצוא זיווג ראוי. וכו' כל זאת דרך שינוי האינרגיות של 4 יסודות הבריאה. תודה לך ינוקא 1 חודש טוב מאוד - אני לדודי ודודי לי , כשהמלך בשדה.
 

ינוקא1

New member
תודה גם לך.

וכמה דברים : ראשית , תראה מה כתב מהרח"ו בפירוש בספרו "שערי קדושה" : "וזהו סוד שמוש פרקי היכלות שנשתמשו בו רבי נחוניא ורבי עקיבא ורבי ישמעאל ואנשי כנסת הגדולה, ואחר כך נשתכחו גם דרכי השמושים ההם. ועוד אחרת כי נאבד טהרת אפר פרה בזמן האמוראים עד זמן אביי ורבא כנזכר בתלמוד (חגיגה דף כ"ה) ולכן לא נשתמשו מאז ואילך בעלית הפרד"ס. ומאז ואילך נשתמשו בשמושי עולם העשיה לבדה, ולהיותו עולם השפל מכולם וגם כי המלאכים שבה מעוטן טוב ורובן רע, ולא עוד אלא שהטוב והרע מתדבקים יחד מאד, לכן אין בו השגה כלל, כי אי אפשר להשיג טוב לבדו ולכן מעורבת ההשגה בטוב ורע, אמת ושקר: וזהו סוד ענין קבלה מעשית. ולכן אסור להשתמש בה, כי בהכרח יתדבק גם ברע המתדבק בטוב, וחושב לטהר נפשו ומטנפה בסבת הרע ההוא, וגם אפילו שישיג, הוא אמת בתערובת שקר, ובפרט כי אין אפר פרה מצויה וטומאת הקליפות מתדבקות באדם המתקרב להשיג על ידי קבלה מעשית, ולכן שומר נפשו ירחק מהם, כי מלבד שמטמא נפשו יענש בגהינם, ואף גם בעולם הזה קבלה בידינו כי יעני או הוא או זרעו או יחלה בחולאים הוא או זרעו או ישתמד הוא או זרעו: וקח ראיה מרבי יוסף דילא ריינה ורבי שלמה מולכו שנשתמשו בקבלה מעשית ונאבדו מן העולם, וכל זה לסבה הנזכרת כי אין טוב בלתי רע, ולא עוד אלא שמכריחים אותן בעל כרחן על ידי השבעות, ואז מפתים אותן ומטין אותן לדרכים לא טובים עד שמאבדים נפשם, וגדולה מזו כי כל דרכי ההשבעות האלו העלימום הראשונים ואין אנו בקיאים היטב בדרכיהן וראוי להתרחק מהם בתכלית:" אם כן מה ההבדל בין "קבלה מעשית" כזו , לבין הדרך הטובה ? ההבדל הוא מאוד פשוט - והוא ההבדל בין לדרוש ובין לבקש. כאשר האדם עושה כל מיני "טריקים אנרגטיים" בכדי לזכות במשפט , למצוא זיווג ראוי וכו' - מבחינות מסוימות זה כמו כישוף. וזו דרך רעה. לא סתם האדם לא זוכה במשפט , לא סתם לאדם אין זיווג , לא סתם יש בעיות בריאות. יש לזה סיבה. הנסיון הזה של "לדרוש בחוזקה" , הוא העניין שעליו נענשו בני עלי. זה עניין של חוסר דרך ארץ כלפי הקב"ה. לעומת זאת הדרך הטובה היא לבקש. כאשר אני מבקש , אני לא יודע האם אקבל את מה שאני רוצה או לא אקבל. אני מבקש ועושה את ההשתדלות שלי. אני יודע שיתכן ויבואו ויגידו לי "לא !". תראה בתנ"ך את יעקב אבינו , את יוסף , את דויד - תראה כמה סבלו ולא השתמשו בכל מיני "טריקים". הם כן השתמשו בתפילה ובבקשה - וזו הדרך הטובה. תראה על מה הזהירו כל הנביאים - להיות ישר עם אלוהים ואדם , להעביר מתוכינו כל עוול ושקר - אלו הדברים החשובים. הם לא אמרו "תלמדו קבלה מעשית" כדי שתעשו אותות ומופתים. לימוד הקבלה הראוי הוא בעצם לימוד אמונה. לימוד כיצד האדם יכיר את בוראו , כיצד האדם יהיה טוב יותר ויתקרב לבוראו. ממילא כאשר אדם מאמין וקרוב אל ה' יאמר עליו "אז תקרא וה' יענה , תשווע ויאמר הינני". ממילא כשצריך הוא יזכה במשפט , יזכה לבריאות ולפרנסה. ואם לא צריך - הוא ידע שגם זו לטובה. גם אני מבצע טיפולים אנרגטיים בהילינג , אבל אני יודע שאינני יכול להכריח כלום. בסופו של דבר אני רק מבקש , והקב"ה יעשה הטוב בעיניו. אני יודע שאני "קטן" ואין לי שליטה על התוצאות ואינני יכול להבטיח כלום ולהכריח כלום. (הפלא הוא שככל שנכנסים לגישה הזו , איכשהו יש יותר הצלחות.
)
 

ינוקא1

New member
אגב ,

היה לי סבא צדיק - הוא היה בעל ידע תורני , אבל לא היה רב. הוא היה בעל חנות מכולת , והוא גם היה חבר בעירית יבנה ובמועצה הדתית ועשה הרבה גמילות חסד וצדקות עם אנשים. סיפרו לי שפעם היה מצב שהגיע הפסד לא צפוי , והיה חשש לבעיה כלכלית רצינית. הוא פשוט ביקש מהדודים שלי שיקנו כרטיס הגרלה בדוכן הקרוב - והוא כמובן זכה . . . ואת זה הוא עשה בלי קבלה מעשית ! אמונה היתה לו !
 

ינוקא1

New member
ואפרופו זכיה במשפט :

הוא בנה בית כנסת בחצר (כדרכם של זקנים תימניים טובים . ..) והוא בנה אותו על שתי קומות , גבוה , בניגוד לחוקי התכנון של העיריה. הגיע אליו צו הריסה מהעיריה , ואז הוא הלך לבית המשפט עם "שולחן ערוך" והקריא לשופטת מתוך השולחן ערוך שבית הכנסת צריך להיות גבוה יותר משאר בתי העיר. וכמובן זכה במשפט . . .
 

EastGirl83

New member
אהבתי את ההסבר ../images/Emo13.gif

ומה עם קמעות (אבל קמעות שעשויות מחומר... ולא תפילות)? זה מתקשר לקבלה מעשית?
 

ינוקא1

New member
לא בהכרח.

את רבי יונתן אייבשיץ רדפו לחינם רק בגלל שכתב כמה קמיעות. כמו שאפשר "לדרוש" בחוזקה ואפשר "לבקש" בדרכים ראויות , כך גם בקמיעות.
 

ינוקא1

New member
קמעות זה לא בהכרח קבלה מעשית

אם תבין את מה שכתבתי אז תראה שאמרתי בדיוק אותו דבר
 
ראה דברי האר"י הקדוש בכתבי האר"י

דברי רבי חיים ויטל (מהרח"ו) בכתבי האר"י "שער המצוות" : "ובעניין קבלה מעשית, מה שהוא שימוש האדם לעשות דברים נפלאים, ע"י השבעת שמות הקודש, כל העושה השבעות אלו, גורם שיבואו תמיד בפיו ברכות לבטלה, כי עבירה גוררת עבירה, ואותם המלאכים שהוא משביען, בעל כורחן מתגרים בו, ומביאים אותו לידי ברכות לבטלה. ושאלתי למורי ז"ל, שהרי ראינו דורות הראשונים, שהיו משתמשים בשמות כנודע, ובפרט כפי הנמצא כתוב בספר פרקי ההיכלות, שהיו משתמשים בהם, רבי ישמעאל, ורבי עקיבא לעניין פתיחת הלב והזכירה. והשיב לי, כי הם היו נטהרים באפר פרה, כנודע בעניין ר"ט, שהיה מטהר הטמאים באפר פרה אף על פי שהוא היה אחר חורבן בית שני. אבל עתה, אנו כולנו טמאים לנפש אדם, ואין לנו רשות להשתמש בהם. ושמעתי בשם מורי זלה"ה תשובה אחרת, והיא זו כי כל מי שהתקיים בו "על כן עלמות אהבוך", כפי הפירוש שפירשו בו ברז"ל, (ע"ז דף ל"ה ע"ב) 'אל תקרי עלמות, אלא על מו"ת'. ר"ל : כי כל מי שאפילו המקטרגים אוהבים אותו מפני שאין בו שום חטא שיוכלו לקטרג עליו, ואפילו מלאך המוות נעשה אוהבו, מוטב וראוי לו שישתמש בשמותיו יתברך הקדושים. אבל מי שיוכלו לקטרג עליו מלמעלה לומר ראה פלוני שעבר עבירה פלונית, והוא השתמש בשמותיו הקדושים, הינה אדם זה הוא ודאי שיענישוהו אותו מלמעלה, אם השתמש בשמות הקודש. עוד שמעתי בשם מורי זלה"ה, והוא, כי כל השמות והקמעים אשר בזמננו הם מוטעים, אפילו אותם הפועלים בניסיון אמיתי, ולכן האדם המשתמש בהם, נענש." אז מה יש בכלל לדבר עוד ?
 

ינוקא1

New member
גם בקמעות כמו בדברים אחרים

יש את הדרך של לדרוש בחוזקה - וזה עניין קבלה מעשית שנאסר , ויש את העניין של לבקש וזוהי הדרך המותרת . הבעל שם טוב היה כותב קמעות כאשר היה בהם שמו בלבד- "ישראל בן שרה". כי היה מבקש שבזכות זה שאוהבים אותו בשמיים תיעשה בקשתם של אותם האנשים. כנ"ל אפשר לשאת עלינו אבנים לסגולה וכדומה (כפי שרואים ברבינו בחיי על פרשת החושן את סגולת כל אבן ואבן וגם במקומות בזוהר) ואין עם זה בעיה כלל. גם אני מחלק אבנים כאלו. גם הרב כדורי זצ"ל נתן קמעות רבים על ימין ועל שמאל , ובוודאי ידע את דברי האר"י שציטטת - כי ההסבר הוא כמו שכתבתי. (ציטוט מכתבה שמצאתי באינטרנט : "שאלו את הרב כדורי בחייו 'איך יכול להיות שאתה נותן קמעות וזה פועל?'", מספר מלכא. "הרב ענה בבדיחות הדעת, אבל גם במידה של רצינות – "בגלל שאני כל כך זקן, המלאכים מכבדים אותי ושומעים בקולי". הרב חיבר קמע כמעט לכל עניין. הקמעות שלו מורכבים מצירופי שמות קדושים של מלאכים שמוזכרים בספרי הקבלה וגם כאלה שהתגלו אליו. במשך שנתיים חיפש הרב כדורי קמע למחלת הסרטן ומצא בסוף את המלאך הממונה על המחלה הזו".) גם הרב יונתן אייבשיץ כתב קמעות רבים , ועוד הרבה מגדולי ישראל אחרי האר"י. בוודאי שכל אלו לא עברו על איסור קבלה מעשית ,האיסור הוא דווקא כאשר האדם מכריח את המלאכים. כאשר מטרת הקמע היא "סגולה" או בקשה , אין בזה בעיה כלל.
 
אין לנו מחלוקת על עצם הדברים שכתבת

רק שהפלפול והדיוק שאתה עושה על דברי האר"י המפורשים מהציטוט, לעניות דעתי מקומם הוא בבית המדרש בין תלמידי חכמים, ואני לא בטוח שבפורום כללי באתר חילוני יש להם מקום, מאחר שאדם רגיל שאין לו את היכולת לרדת לדקדוקים שכתבת יכול לקבל לגיטימיות לעניין הנ"ל, וליפול בנקל לשרלטנים שיש היום כפטריות אחרי הגשם בתחום הקבלה המעשית והקמעות.
 

ינוקא1

New member
כיום כבר אין חילוק

בין "בית המדרש" לבין "בחוץ". כבר אין הסתרות - והידע צריך להיות פתוח לכולם כי העולם הוכשר לכך. כנ"ל גם בלימוד הקבלה. גם במציאות כבר אין אפשרות לשמור ידע במציאות של היום , ואם יהודים כשרים לא יפיצו ידע אז הוא יופץ בידי כל מיני "מכונים לקבלה" , וכמובן יופץ בצורה מעוותת חלקית ושקרית. לכן חשוב שגם לאנשים בחוץ תהיה יכולת ההבחנה בין "קבלה מעשית" אסורה ומסוכנת , לבין מה שמותר ושנהגו בו גם גדולי ישראל. ובידע כזה צריך לשתף את כולם - וזה מה שאני עושה. גם האדם הכי פשוט יכול להבין את ההבדל בין "לדרוש" ובין "לבקש" - וזה הדבר היחיד שצריכים להבין בעניין קבלה מעשית : לדרוש בחוזקה מהקב"ה - אסור. לבקש - מותר. שבת שלום.
 
למעלה