ניצנים 2007 חלק ב'

../images/Emo41.gifניצנים 2007 חלק ב'../images/Emo41.gif

כי השירשור הראשון כבר ישן ואוטוטו עובר עמוד. שרשרו לכאן את החוויות שלכם מכפר המוסיקה...
 
../images/Emo168.gifחוויות ממוניקה סקס../images/Emo168.gif

טוב הייתי כבר בשלושה ימים אז הנה כמה חוויות שצברתי עד עכשיו. ברביעי אקנח בחוויות מהיום שאני הכי מחכה לו,כנסיית השכל מארחים את אביתר בנאי ואסף אמדורסקי ומוש בן ארי מארח את איילה אייכגחכבגדיךכ(מצטער לא זוכר את השם משפחה המסובך שלה) טוב אז מוניקה: (מועתק מפורום מוניקה סקס) לא יודע אני אישית התאכזתי ממוניקה אתמול. הייתי כבר בהופעות מלאות הרבה יותר טובות שלהם. נתחיל עם הפרטים הטכניים. 14 שירים של מוניקה עוד 4 של שלומי שבן,זה מה שקיבלנו אתמול. 18 שירים? שעה וחצי של הופעה? מאכזב. בהתחשב בכך שאביב נתן שעתיים וחצי הופעה,משינה שעתיים ורבע ועברי שעתיים ורבע ציפיתי ממופע מרכזי של יום נתון שיהיה קצת יותר ארוך. הופעה מלאה של מונקיה במועדונים היא שעתיים לפחות עם הדרן או שניים. אתמול אפילו הדרן אחד לא היה. ואיפה שירי ההופעות המטורפים כמו 180,בעיר הזאת,לא רוצה לדעת,חיות מחמד, או סתם שירים נחמדים שיש בדרך כלל בהופעות מלאות כמו מילי,כביר מהיר,רקוויאם לבלונדינית,מלכת היופי,מוצ"ש בקניון,דם. כשאני מגיע אחרי הופעה ויש יותר שירים שחסרים לי מאשר שירים שאהבתי לשמוע אז כנראה שמשהו לא בסדר. איזה סיבה שבעולם יש להשמיט את 180 ובעיר הזאת בהופעה בניצנים? ועוד בשביל להיטים שקטים וחרושים שלא תורמים כמעט כלום כמו הקונפרמיסט,מספיק בן אדם,פצעים ונשיקות וכל החברה. והכי מיותר אתמול היה האירוח של שלומי שבן. מילא אתה מארח אומן ועוד אחד טוב,לפחות שישקיעו קצת באירוח... שלומי עלה,שר 2 שירים שאף אחד לא הכיר,אחר כך שר כולם אומרים שהיה חביב דווקא עם המילים מאחורה,ואז ביצוע סביר לסאן חוזה ולקינוח את הלהיט שלו בגלגל"ץ. אבל איפה מוניקה בכל הסיפור? כל הקטע באירוח שאתה שר את השירים של האורח,או לפחות שר עם האורח,ונותן לאורח לשיר שירים שלך. מלבד סאן חוזה שלומי לא שר אף שיר של מוניקה. ומוניקה מלבד קולות רקע בכולם אומרים לא שרו אף שיר של שלומי. ומה עם שרמוטה פוריטנית? המחנה המשותף היחיד שהיה בין מוניקה לשלומי עד היום זה הקאבר שיהלי עשה לשרמוטה פוריטנית ואפילו אותו הם לא עשו. בקיצור נתנו לשלומי לעלות,לעשות מיני הופעה של 5 שירים ולרדת,נו באמת... ועוד דבר אחרון שהפריע לי. מה הקטע של להתחיל את ההופעה עם שיר רועש שמכניס את כולם לאקסטזה כמו שנים חסומות ואחריו לעשות 5 שירים שקטים? או שאתה מתחיל רועש ומפציץ בסוף,או שאתה עושה מיקס. אבל מה הקטע בלהתחיל רועש להמשיך שקט ולסיים רועש? לא ברור. ו5 שירים שקטים אחד אחרי השני זה קצת מוגזם להופעה כזאת,אחרי הכל לא מדובר בכפפות של משי. אנשים באו מרחוק להתפרק ולהשתולל,עם כמה שאני אוהב את מוניקה בשיר הרביעי והחמישי השקט כבר ממש התבאסתי וחיכיתי שהוא יגמר שסוף סוף יהיה משהו לקפוץ איתו. לא רק שבחירת השירים הייתה הזויה גם הסדר שלהם. למה מספיק בן אדם בהתחלה? זה מה זה שיר של סוף. ופרפר באמצע ההופעה? נו באמת,זה שיר קלאסי לסוף פלייליסט או להדרן. ועוד משהו,מה יהיה כבר עם עוד גיטריסט? זה כבר ממש מאוס העניין הזה,להקה כמו מוניקה סקס חייבת להופיע עם עוד גיטריסט אחד לפחות,ופיטר מאוד עזר ליהלי בתקופה שאלדד היה על הבאס,עכשיו פיטר תפוס על הבאס כל ההופעה וכל הנטל נופל על יהלי,ואז יוצא שבשירים כמו הר של בייגעלך שיהלי רוצה להיות חופשי עם המיקרופון אין בכלל באס. וגם הסולואים מאוד התקצרו,לא יודע זה מבאס הקטע הזה. ובכל זאת כמה נקודות אור בהופעה הזאת שלא תגידו שבאתי רק להתלונן:
פרפר והר של בייגעלך מה זה באו בטוב,לא הייתי בטוח שמוניקה יעשו שירים נדירים כאלה בהופעה כמו ניצנים ובכל זאת הם ניגנו אותם והיה כיף להיות בין ה100 היחידים בקהל שיודע את המילים של השירים האלה.
השיר באנגלית שברח לי שמו,שיר פשוט מצוין עם לחן אדיר,כמו בפסקה הקודמת,שיר נדיר כזה להופעה כמו ניצנים זה מבורך,היה תענוג לשמוע אותו
על הפוגו הראשון של ניצנים,השנה החליטו לא להביא אמני רוק מובילים כמו היהודים,דוקטור קספר וברי סחרוף,וגם אינפקציה נשארו בחוץ,ואת שייגעצ תקעו להופעת אחה"צ בבמה קטנה וצפופה (ואל תגידו לי שסינרגיה זה רוק בבקשה),משינה רכים מדי והקהל שלהם מתורבת מדי,אין פוגואים בהופעה שלהם,אז מה שנשאר זה מוניקה,ובעל הרצפה סוף סוף השתחרר הפוגו הראשון בניצנים(וכנראה גם האחרון) וזה היה ממש כיף וזאת הייתה יופי של השתחררות(למרות שזה נעשה עם עארסים,ואולי בגלל שזה נעשה עם עארסים) אז תודה לאל שיש את השיר הזה. טוב נו יום אסל יום בסל. נקווה שמוניקה יתנו בראש שנה הבאה,יש לי סבלנות
 
../images/Emo168.gifחוויות משייגעצ ושרון הולצמן../images/Emo168.gif

(מועתק מפורום שייגעצ) וקצת על ההופעה. טוב אמרתי את זה גם לרז,שייגעצ די איכזבו אותי אתמול. נכון שזאת בעיה שלי שעוד לא שמעתי את הדיסק החדש. אבל אני חושב שגם אם הייתי מכיר אותו עדיין הייתי מתאכזב. נתנו לשייגעצ שעה בדוחק לתת בראש,ובמקום לתת בראש הם בחרו לקדם את המכירות של הדיסק החדש ולעשות שירים שקטים שאף אחד לא מכיר חוץ מהחוג המצומצם של המעריצים השרופים. ההופעה הייתה פי כמה יותר טובה אם במקום שירים כמו לא בא לה,להלחם במפלצות ובואי ונרקוד היו שירים כמו חייל של מאה שערים,עושה ביד,ערוץ הילדים,פרח נתתי לנורית,את יודעת וכו... אבל נו טוב,לא באמת ציפיתי להופעה מטורפת,מקומם של שייגעצ זה על הבמה המרכזית במקום אמני צעצוע שעוד לא קרעו מיתר אחד בחייהם כמו הראל סקעת,מירי מסיקה,אריק ברמן קרן פלס וכו... קצת הזוי ששייגעצ שלפני שנתיים שהיו הרבה פחות מוכרים חיממו את היהודים בבמה המרכזית בהופעה של שעה. והיום, שנתיים אחרי, ושייגעצ בינתיים הוציאו עוד דיסק ועוד 2-3 להיטים לרדיו ותקעו אותם בבמת השקיעה להופעה של פחות משעה. חבל אבל זה מה יש. בכל מקרה אהבתי כמה שירים מהחדש ממה ששמעתי בהופעה וממה שחבר שלי השמיע לי. עוד שבועיים יום הולדת נבקש את הדיסק החדש ולהופעה הבאה בצוללת בירושלים אבוא מוכן :)
שרון הולצמן
פעם ראשונה שאני בהופעה שלו. את שרון שמו ב2 בלילה בבימת הצ'אי(שם שמים את רוב אמני השוליים) האמת שיותר מדי כוחות לא היו לי להופעה שלו אחרי הבלגאן בשייגעצ והכוחות האדירים שביזבזתי במוניקה סקס(וגם הכוחות האדירים שהשקעתי בלסבול את הראל סקעת ומירי מסיקה שעתיים) ובשיר הראשון באמת ישבתי על החוף עם חברים. אבל לאט לאט שרון הכניס אותי לעניינים. אני חייב להגיד לו כל הכבוד שהוא באמת מנסה להעיר את הקהל ולהקים אנשים. רוב ההופעות בבימת הצ'אי עוברות ככה באין מפריע כשאומן מופיע מול חבורה של צעירים מעשני נרגילות שפעם ב5 דקות נזכרים למחוא כפיים כי בכל זאת לא נעים מישהו מופיע. אבל שרון הביא איתו איזה 50-100 חובבי שרון ואבטיפוס. וביחד עם עוד ה50-100 שקמו אחרי ששרון הקים אותם הוא יצר לעצמו מן חצי הופעת מועדון כזאת. הוא התחיל עם שירים לא ממש מוכרים. ואחר כך הרביץ בלהיטים עם הלהליט ממסודרים(לא זה לא הרבה) ואחר כך סיכוי קלוש(שרץ בגלגל"ץ לפני איזה שנה חצי) ואז קצת שירים מאבטיפוס(בוקר טוב עולם,אישה אישה) עוד שיר שכתב לאיגי וקסמן אין לי מה לומר לך (שברוב תומי חשבתי שהיא שרה "אין לי מה לומר לך אהובי חוץ מ..." וזה בעצם "אין לי מה לומר לך אהובתי רוצחי") וסיים עם שיר אהבה לנינט(משהו הזוי לגמרי אבל גם חמוד ומצחיק) ואפילו עלה להדרן(מה שאני לא זוכר בעבר של בימת הצ'אי החביבה) שר את "פתח את ליבך" שרץ בגלגל"ץ לפני 4 שנים בערך. וסיים עם "beautiful" של קריסטינה אגילרה שהוא עשה עם קצת גיטרות והיה באמת ביצוע מדהים. הקהל התחנן ל"מועקה" אבל שרון אמר שצריך להשאר עם טעם של עוד וירד סופית מהבמה. כל הכבוד לו באמת. הפך אירוע משמים כמו הופעת לילה שלאף אחד לא איכפת ממנה לוואחד הופעה עם קהל משולהב. רק חבל שבגלל ההופעה הזאת שעה וחצי שברתי את הראש איך הולך הפיזמון של מועקה,וזה הגיע לרמה שפשוט התחלתי לשאול אנשים וגם כשזה לא עזר הורדתי אותו באינטרנט של הפלאפון רק שזה יצא גירסא אקוסטית של דקה וחצי ללא מילים וללא המנגינה בפיזמון,ואז לבסוף גיליתי שיש לי שירונט בפלאפון ומצאתי את המילים. "וזה כואב,זה מפריע לתנועה" זה בהחלט כואב שאמן מדהים כמו שרון הולצמן נזרק ל2 בלילה לבימה קטנה עם סאונד גרוע והוא צריך להפריע לתנועת נערי הנרגילות והצ'אי. הוא ראוי ליותר מזה. בכל מקרה גיליתי אמן מדהים,אין לי ספק שאלך להופעות שלו בעתיד
 
../images/Emo168.gifחוויות ממשינה ודבק../images/Emo168.gif

טוב היום הראשון של ניצנים היה סיפתח סביר אבל לא יותר מזה. הגעתי לסוף של אריק ברמן וקרן פלס(ואולי טוב שכך),הספקתי את 2 השירים היחידים שמעלים לי חיוך אצל השניים(בינונימי ויום חדש נפלא של אריק) וחיכיתי בסבלנות למשינה. טוב האמת שמשינה כמו שירם הידוע הפכו למכונה. ההתחלה ידועה לכל(משהו קטן וטוב,להתראות נעורים שלום אהבה,שלג צח) והאמת שגם האמצע(רק שקשה לנחש את הסדר) וגם הסוף(אחכה לך בשדות,בן המלך בביצוע איגי,אין מקום אחר) ומלבד בטי בטי בם החביב של אריאל זילברג שום דבר לא הפתיע אותי בהופעה שלהם. אז כן,משינה יודעים לתת שואו,מי יכול לא לקפוץ לצלילי שלג צח החביב,או לרקוד לצלילי אחכה לך בשדות,או להתמוגג מנגינת הגיטרה הגאונית בגברת שרה השכנה,לעשות רכבת עם החברה כמו בימי הגן הטובים ברכבת לילה לקהיר,להשתולל כאילו אי מחר באת באה לבקר ולהרגיש כמו במסיבה בTLV לצלילי אין מקום אחר. וכל זה טוב ויפה,אבל מה השתנה הלילה הזה מכל הלילות? עד מתי אותן הופעות עם אותו הפלייליסט? קצת לשנות,קצת להכניס שירים אחרים,קצת להוציא שירים מאוסים כמו משהו קטן וטוב,אהובתי,הכוכבים דולקים על אש קטנה ותחזור תחזור. יש למשינה רפרטואר של 100 שירים פלוס מינוס. אז אם לא רוצים לנגן שירים שאף אחד לא מכיר,תמיד אפשר לנגן להיטים רדיו שהם זנחו כמו מכונית,עתיד מתוק,בדרך אל הים,אופטיקאי מדופלם,בלדה לסוכן הכפול,אנה,אבל אין,בואי וניפול,שלח לי מלאך ומי יודע מדוע ולמה לובשת הזברה פיג'מה. לא יודע כשכל הופעה נראת אותו דבר זה כבר מתחיל לשעמם. ובכל זאת שירים כמו שלג צח,גברת שרה השכנה,אז למה לי פוליטיקה עכשיו עם ההתחלה המדהימה של ערב של שושנים,את באה לבקר,רני בפריז עם ההתחלה של אלקטריק אביניו ועוד שלל קלאסיקות עדיין עושים כיף ומוציאים אותך מההופעה עם חיוך. אבל לא חיוך שלם של עונג צרוף אלה חיוך עם קצת אכזבה ששוב פעם אותו דבר. ולא אשכח לספר על האירוח של בועז בנאי שדומה מאוד ליובל(ואם אני לא טועה בועז הוא הבן של גברי) טוב ככה ככה מה אגיד,בועז עלה וביצע שיר שלו,אחר כך ביצע את אהובתי,ירד מהבמה וחזר לבמה לשיר עם יובל את פולארויד המצוין. אירח קטן ונחמד,לא יותר מזה. בלטו בחסרונם: נגעה בשמיים ודני המדהים עם הנאקינג און הבאנס דור בסוף. ובכל זאת כמה דברים שעשו לי את ההופעה מלבד השירים שהזכרתי:
"לא יכול לעצור את זה",כל פעם שאני שומע את השיר הזה בהופעה יש לי צמרמורת,פשוט שיר מהמם עם לחן מדהים ומילים כל כך חודרות,פשוטות וחודרות,ובמיוחד אחרי מלחמת לבנון השנייה השיר הזה הופך לכל כך אמיתי ומוחשי,אין מילים...
משינה אף פעם לא נראים עייפים,תמיד רעננים,תמיד המון אנרגיות,יובל תמיד רוקד ושאר חברי הלהקה עושים שמח,צריך לזכור שהחברה האלה בני 50 פחות או יותר,ועדיין מתפרעים ומפזזים כמו ילדים בני 20. ישר כוח
היא התווכחה איתו שעות המצוין כשלפני בא "איך שהם רוקדים זה משגע" מהבדלה על ארי ודרצ'י של כוורת, לא שמעתי את הקטע הזה איזה שנה בהופעה,קטע כל כך חמוד ומצחיק שתמיד מעלה חיוכים
הקהל תמיד מגוון ואייכותי,ובגלל שבכל זאת מדובר בהופעת להיטים ולהיטים כבדים כולם מכירים את השירים ואת המילים,לא כל כך כיף להיות היחיד בחברה שיודע את השירים ואת המילים,וכשכולם יודעים ללא יוצא מן הכלל זה כיף גדול
בסך הכל היה טוב,אבל שוב,"רוצים שינוי" כמו שצועק אביב גפן...
דבק
אפשר לקרוא להם הופעת קירור של משינה. 2 בלילה בבימת הצ'אי מיד אחרי משינה,קצת קשה להתעלות מהמצב הזה. ודבק בניגוד לשרון הולצמן לא חיפשו קהל ולא חיפשו בלגאן. שרו את השירים שלהם ומי שרוצה יקשיב,העיקר החשיפה. אז יותר מדי לא הכרתי שם,למעשה כלום חוץ מאיזה שיר אחד שקוראים לי "פשוט ונאמן" שכנראה שמעתי כמה פעמים ברדיו והכרתי את הפיזמון. אז מה אפשר להגיד עליהם? רדיוהד הם לא,ומהמעט ששמעתי הם מנסים להיות. אבל המוסיקה שלהם לא רעה,היא רק קצת חסרת מעוף,משהו שהוא בסדר אבל חסר בו משהו בשביל שהוא יהיה טוב. בדרך כלל בהופעות של אמנים שאני לא מכיר תופס אותי שיר כזה או אחר,או הלחנים נשמעים לי טוב באוזן. הם נשמעים די מונוטונים,כל השירים כמעט נשמעים אותו דבר,והם לא מתעלים לרמה גבוהה מדי. הם להקת שוליים,כזאת שמופיעה בפאבים ובמועדונים קטנים לעיניי 100 איש,אני לא רואה אותם שוברים קירות ופורצים מחסומים,מקסימום להיט וחצי בגלגל"ץ. אבל זה עדיין עדיף על יוצאי רימון למיניהם. שימשיכו לנסות אולי זה עוד יבוא...
 
../images/Emo41.gifעברי לידר../images/Emo41.gif

היום השני של ניצנים וכנראה היום המוצלח ביותר שבו(למרות שתיהיה לו תחרות קשה עם מחר,נראה מה יצא יותר טוב בסוף) בגלל שנגמר לי הכוח לכתוב(כן כן גם זה קורה לפעמים) אכתוב על עברי עכשיו ועל שוטי הנבואה והעברית מחר\מחרתיים אז גם אוסיף חוויות ממוש וכנסיית השכל
עברי לידר
(מועתק מפורום עברי לידר) רציתי לכתוב את זה כבר מזמן אבל עוד ניצנים ועוד ניצנים ועוד קצת חוצות היוצר ולמי יש זמן לנשום בכלל(ומחר עוד ניצנים) אבל מצאתי קצת זמן לפני השינה. ומצטער שלא הגבתי בשירשור הראשי של ההופעה פשוט הוא אוטוטו עובר עמוד ויש בו כבר מספיק תגובות(627 יא מטורפים!חבול|,אחד השירשורים היותר גדולים שראיתי בתפוז) ואם הייתי כותב שם כלב לא היה קורא,אולי עכשיו מישהו יקרא
טוב קשה להתחיל. ההופעה הזאת הייתה אחד ההופעות המדהימות שהייתי בחיים שלי(ומדובר בבן אדם שהולך בממוצע ל2 הופעות בשבוע כבר 3 שנים) חשבתי לעצמי,איך עברי יוכל לתת משהו שידגדג אותי אחרי ההופעת סיום של זה לא אותו דבר בהאנגר? הרי היא הייתה הכי קרובה לשלמות שיש. אז עברי מצא דרך,הופעה אקוסטית,הכי קרובה לשלמות שיש. האמת שכבר הייתי בעבר באקוסטית אחת של עברי,במעבדה לפני חצי שנה בערך,היה באמת טוב,אבל לא טוב כמו בניצנים. היה מן קסם בהופעה הזאת שאי אפשר להסביר. אולי בגלל שאתה נמצא בניצנים,מול במה ענקית עם כמה אלפי אנשים לידך,ואתה רגיל לקבל גיטרות לפנים ואנשים קופצים ומשתוללים,והופס,קיבלת משהו אחר,אבל לגמרי אחר... ההופעה הזאת חדרה לעצמות,עברי הופיע מול 5,000 איש בערך,אבל ההרגשה הייתה כאילו הוא מופיע לי בלבד. כמה המוני,ככה אינטימי. כבר אחרי 2 שירים הבנתי לאן הרוח נושבת,חשבתי שזאת תיהיה הופעת להיטים בניחוח אקוסטי. אבל אחרי להבין את המים וביום שמש יפה קלטתי שנפלתי על משהו הרבה יותר טוב,הופעת נדירים בניחוח אקוסטי עם קצת להיטים פה ושם. והאמת? הרבה יותר טוב. משום מה לא כזה מעניין אותי איך יותר טוב כלום,האנשים החדשים,בתי קפה ובחולצת פסים נשמעים באקוסטי אבל מטייל אוסטרלי כשאתה לבד,,כנפיים,מתחמם והחברים הישנים שלי דווקא מאוד. ואם על הדרך מקבלים שירים שגם ככה אקוסטים ולא יוצא לשמוע בהופעות רגילות כמו השיר ששרת לה,להבין את המים,כבשים וביום שמש יפה אז בכלל שיגעון. נחזור להופעה. בגלל שלא ציפיתי ליותר מדי לקחתי לי כיסא וישבתי יותר קרוב לדוחני האוכל מאשר לבמה. אבל אחרי ביום שמש יפה נשברתי,כמו שאמרתי מקודם,הבנתי מה הולך לקרות כאן,וזה פספוס אדיר לראות הופעה כזאת כשעברי נראה כמו נמלה וג'נגו נראה כמו ביצה(נו לא יכולתי למצוא דימוי יותר טוב
) אז התקדמתי עוד ועוד עד שהגעתי לידידה שלי(שורה חמישית בערך ממש משמאל ליד המסך השמאלי,אבל רואים טוב) והשירים המשיכו לבוא אחד אחרי השני ולעשות טוב. החברים הישנים שלי בגירסא נהדרת,והכוס הכחולה שגם היה נחמד מאוד. ואז שיר שאני מאוד מאוד אוהב ולא יוצא לי לשמוע יותר מדי בהופעות,"כבשים" כל כך חמוד ויפה,פשוט כיף אמיתי. ועברי ממשיך וקשה להאמין שזה אמיתי,כל שיר יוצא פשוט טוב,כל שיר מצליח לרגש,אני פשוט לא מצליח לקלוט שבאמצע ניצנים ב4 לפנות בוקר בהופעה חינמית כזאת הצלחתי לתפוס דבר כל כך טוב. הרי רק יומיים לפני כן אביב נתן הופעת להיטים אנמית,ורק יום לפני כן משינה נתנו הופעה כמו כל ההופעות. ורק באותו לילה האוזניים שלי סבלו קשות מהתופעה שנקראת סינרגיה. אז איך פתאום בא עברי ועולה כמה דרגות מעל כולם ובמקום הופעה של 50 ש"ח שכולם נתנו הוא נותן הופעה של 200 ש"ח בשקט? לא ברור. ואולי,מתחמם,לאונרדו,על קו המים,כשאתה לבד,זכיתי לאהוב,הלוואי שהיו לי הכוחות לכתוב על כל שיר ועל כמה שנהנתי בו,וכמה טוב הוא נשמע באותו לילה,אבל תאמינו לי שכל שיר היה עונג צרוף,פשוט ככה. ואז הגיע בונבון אמיתי השיר ששרת לה אם יש רגעים שאני אנצור איתי לעתיד שכל פעם שאני אזכר בהם אקבל צמרמורת נעימה וחיוך יתפרס לי על הפנים,זה אחד מהם. איך שהוא התחיל ידעתי שזה הולך להיות כואב אבל כואב נעים. נגינת הפסנתר חותכת אותי כמו סכינים,והקול של עברי משאיר אותי עירום בין אלפי אנשים. רק לעצום את העיניים ולהרגיש איך השיר הזה עושה בי שמות,ואם זה לא היה אמצע ניצנים אני מניח שגם היו באות דמעות. פשוט קשה לתאר מה הרגשתי באותם 5 דקות שהשיר הזה נוגן. "אני רוצה לחיות חיים יותר פשוטים,לראות שמיים מעלי ואנשים" כמה שהמשפט הזה דיבר אלי באותו רגע,אם כמה שהחיים שלי הם סרט אחד גדול ששפילברג לא יכול לביים. באותם רגעים החיים היו כל כך פשוטים,רק להקשיב לשיר הזה,להביט למעלה ולראות שמיים שמתחילים להכחיל עם אור חלש שמתחיל לצאת מכיוון המזרח,ואנשים...כמה אירוני שבאותם רגעים עמדו מאחורי מיטב חברי פורום היהודים שהם האנשים שאיתי כשהחיים הופכים פשוטים(בהופעות של היהודים),ואישה אחת שהייתה איתי בהופעה,שהיא כל מה שהייתי צריך באותו רגע... זהו נגמר השיר,ואני נשאר עם הצמרמורת של הסוף,ועם התחושה של "וואו מה לעזאזל עברתי עכשיו" ואין זמן לעקל,כי ניסים דופק על הדלתות,עם תופים ממעמקי האדמה ומנגינה ספק סקוטית ספק אירית שמזיזה את הרגליים גם אם אני לא רוצה. עוד ביצוע מדהים מבית היוצר של עברי ולהקתו. ואז בא עוד אחד שלא משאיר אותי אדיש. "מטייל אוסטרלי" אוי כמה שאני אוהב את השיר הזה. "ותוכניות לברוח,ורצון לבלוע,את העיר" כן כן,ברחתי מהמציאות הלא קלה הישר לניצנים,ורצון לבלוע את הכל,את כל ההופעות,יום אחרי יום,כמה נכון,כמה אמיתי. מלטף ומשקר היה גם הוא חביב למדי. ואחרי זה לא אותו דבר...השיר הזה שכל האנשים שרים אותו ביחד,ובשעה הזאת כשהשמש מאיימת לעלות וכולם כבר עייפים ורוצים ללכת לישון,אבל עוד לא,קודם נשיר כולנו ביחד...ועברי מסיים בדרישה שניקח את כל מה שנראה שלנו בחזרה,אל תדאג עברי זה עוד יבוא... תמיד אהבה סוגר את הפלייליסט ולי נשאר טעם של עוד. הראש כבר מתחיל להריץ מחשבות,ההופעה עומדת להגמר,אבל כל כך טוב עכשיו,אני חייב עוד,עוד קצת,להמשיך לחיות את הרגע הזה. עברי עולה עם כנפיים המצוין,שיר שלמדתי לאהוב רק בזמן האחרון,והמילים ממשיכות לחדור אלי,והגיטרות ממשיכות לנסר,עברי שוכב על הבמה וממשיך לשיר ולשיר,ואני ממשיך להתמוגג,ביצוע מדהים לשיר מדהים. והקינוח הסופי מרי לנצח,כי צריך להתפרק בסוף ולהוציא הכל,אקוסטי או לא אקוסטי השיר הזה עושה את העבודה כל פעם מחדש. קופץ,מתשתולל,מוציא הכל,כל מה שנצבר בהופעה שלמה,כי באופוריה אי אפשר להיות הרבה זמן,המציאות חוזרת עוד כמה דקות והיא דופקת על השערים,אז אני נותן לשיר לרוקן אותי לגמרי,להוציא את כל הכוחות הפיזיים שעוד נשארו לי מהיום הארוך הזה,ושואב עוד כוחות נפשיים להתמודד עם מה שמחכה לי עד שהגיע הבייתה(ותאמינו לי שבשביל להגיע עד הבית שלי צריך הרבה כוחות נפשיים) זהו ההופעה נגמרה. קשה קשה לעכל,אבל באותו רגע ידעתי שזאת אחת ההופעות היותר מדהימות שזכיתי להיות בהן,ואיזה כיף שהייתי בה,ואיזה כיף שהכל הסתדר מושלם,שהייתי בדיוק בזמן הנכון במקום הנכון במצב רוח הנכון עם הבן אדם הנכון. אז ממשיכים הלאה,לתורים,לבלגאן,להסעות,לנוער הדפוק שלנו שרק מחפש איך לקמבן כל הזמן ולא לצאת פראייר,לאטימות של אגד,ולבסוף למיטה החמה "תיקח את עצמך מכאן עכשיו,ולך לישון..." וזה בדיוק מה שעשיתי. הגוף נע מאוטובוס לאוטובוס,אבל הראש רק חושב על ההופעה ומשחזר אותה ומחייך,דבר כזה לא קורה כל יום גם לא כל שנה. תודה לך עברי. הכי קרוב לשלמות שיש כבר אמרתי?
 

Tin Doll

New member
אני דווקא לא חושבת כמוך

בקשר לעברי... היה חסר אנרגיה. מישהו ישן שם על הבמה. גם אחרי שיצאנו, חברה שלי אמרה לי שזו הייתה אחת ההופעות הכי גרועות שלו ועוד כמה אנשים לא מוכרים שהקשיבו לשיחה חיזקו אותה. אני חושבת שבזמן אחר ובסיטואציה אחרת הייתי נהנת יותר מההופעה, אבל בשעה 4 כשכולם חצי רדומים, רוצים לקפוץ, להשתולל לקראת הסוף, ולא להרדם עוד יותר. לי אישית לא היה אכפת, לא לקחתי שום כסא, עמדתי במקום נח קרוב לבמה מהצד, רקדתי והתמכרתי כמה שאני רק יכולה. רק אם היה יותר אנרגיות ועברי היה נותן את השואו הרגיל שלו, היה הרבה הרבה יותר טוב. וזה מוזר, אבל מכל ההופעות שהייתי בהן לא נהנתי עד כדי כך. שום אמן לא נתן לי את האנרגיות הדרושות. אפילו אביב לא היה כמו תמיד, לטעמי. (או שלא הייתי במספיק הופעות?) ובאמצע ההופעה הלכתי לשבת מאחורה (והפסדתי, אני מודה...) ניצנים של השנה רק אכזב אותי. אני בספק אם אבוא היום.. משלשום אני מתלבטת.
 

S h A b i T

New member
יש משהו במה שאתם אומרים בנוגע לאנרגיות, אבל

וכמובן שיש אבל גדול מאוד. היה משהו דפוק בעניין של האירגון. אין שם יותר מדי אטרקציות, ולשים 3 שעות הפרש בין הופעות זה לא לעניין. כאילו, כמה כבר אפשר להסתכל על המסך של האסאמסים?
לדעתי אם הם היו שומרים את סינרגיה לסוף הם היו שומרים עדיין על כמות גדולה של קהל ורוב האנשים יכלו להנות יותר. ברור שרוב האנשים שבאו לשמוע את עברי לא נהנו מההופעה של סינרגיה. (חוץ מהחלק של פורטיס כמובן שהיה גדול
) אז אחרי ההופעה המשעממת של סינרגיה, נאלצתי ממש להחזיק עם הידיים את העפעפיים ולנסות לא להרדם בכל זאת. עברי עלה, והאמת שהוא הפתיע אותי נורא. כי אני כבר קיבלתי את הרושם מניצנים שזה סתם חלטורה ושאף אחד מהאמנים לא באמת משקיע בשואו שהוא נותן. אבל וואללה, עברי עולה לבמה, התאורה לא על מצב פליקר לפי קצב התופים, ואני לא שומעת את ניסים לראשונה מזה שנתיים וחצי אני חושבת. כל שיר ושיר שעובר אני קולטת עיבוד חדש עם אקורדיון, משולש, אפקטים מטורפים.. ואיזה שירים... אחח. שילוב של פלייליסט מיוחד ועיבודים חדשים תמיד מקנה אצלי מקום מיוחד בלב.
רק אני חייבת לציין שהעיבוד החדש לא עשה טוב ללאונרדו, אבל נו, הבחור התאמץ לכבודינו. זה בהחלט ראוי להערכה. אז נכון שהיה משהו בעניין האנרגיות שלא בא לי טוב. הייתי אחרי יום עבודה ומעט שעות שינה. לקראת סוף ההופעה כבר שקעתי במחשבות על הדרך שיש לי לנהוג הבייתה וכמה לא מתאים לי להשאר שם עד הבוקר ולהתגופף בהסעות חזור עם עוד ילדים שבדיוק שנה הבאה חוגגים בר מצווה. אבל במבט כולל הייתה הופעה מקסימה, אחת הטובות שיצא לי לראות. :)
 

Tin Doll

New member
רק חייבת להגיד משהו

לשמור את סינרגיה לסוף כדי לשמור על כמות גדולה יותר של קהל?! OMG את לא מבינה מה הלך כשיצאתי משם. הייתי מעדיפה שסינרגיה לא יופיעו בכלל (הייתי מעדיפה את זה בלי קשר), כל ההמוניות והדחיפות והמכות והשומרים והילדים הקטנים והערסיםפקאצות כמעט הרסו לי את כל הערב. אם רק היית רואה את התור לשמירת חפצים ואת התור לרכבת (למה לא נסעתם באוטובוס?????? זה היה הרבה יותר משתלם,גם לא היה בכלל תור), לא היית אומרת דבר שכזה.
 

S h A b i T

New member
כנראה לא הבנת.

התכוונתי שאם היו שומרים את סינרגיה לסוף היו שומרים *עדיין* על כמות גדולה של קהל. כלומר, היה עדיף שישימו את עברי לידר ואז את סינרגיה. ככה שהאנשים שבאו בשביל עברי לידר (כמוני, כמוך(?) וכמו עוד רבים ואחרים) יוכלו לנסוע הביתה בשקט ושלווה בשעה הגיונית. ושכל אוהבי סינרגיה למינהם ישארו לשעה 4. (אני לא רוצה להכליל, אבל נראה לי שהקהל של סינרגיה אלו בדיוק הילדים שנורא ישמחו להשאר כמה שיותר זמן בניצנים.) כשאמרתי אוטובוסים התכוונתי לאוטובוסים מהכניסה לחוף ועד לחניה. משם נסעתי באוטו, תודה לאל.
 
מצד אחד את צודקת...

אבל מצד שני זה נשמע קצת מוזר הופעה אקוסטית של עברי ב23:00 בשעה שבה אמורים להרביץ מופע רועש ומלא אנרגיות. ודווקא את סינרגיה שאמורים לתת מופע רועש ומלא אנרגיות לשים ב4 לפנות בוקר בשעה שכולם כבר עייפים? אבל את צודקת שההפרש בין סינרגיה לעברי היה גדול מדי. הכי טוב היה להעלות את סינרגיה ב22:00 לעשות הופעה של השוטים באמצע הלילה ב1:30 ככה ואת עברי להעלות ב-5:00 למופע זריחה אמיתי(כשהשמש באמת זורחת במקביל) הלחץ בסוף ההופעה של עברי באמת היה מטורף. אבל זה רק בגלל שהישראלים חזירים. אני לא מבין מה הביג דיל לרוץ לצאת מהכפר? 6 בבוקר יום שישי מה הלחץ לעזאזל? אז תגיעו הבייתה ב8:30 במקום ב8:00 ביג פאקינג דיל. אני וחברים שלי ראינו מה הלך בשערי היציאה,אז פשוט ישבנו חצי שעה על החוף בסבבה וכשחזרנו ב6:30 כבר לא היה כמעט אנשים והכל זרם חלק. אגב אני מסכים איתך שהשנה שמו באמת הרבה דגש על האירגון ומגיע להם צל"ש על זה. ב2005 האירגון היה זוועתי לגמרי. דבר ראשון כל הקטע עם הכרטיסים היה פשוט גאוני,מונע ספסרות וכל השיט הזה,וככה באמת נשארו כרטיסים עד לימים האחרונים שלפני ניצנים ולא כמו כל שנה שנגמרו יומיים שלושה אחרי שיצאו לאור רק בגלל שאנשים החליטו שלמכור כרטיסים לניצנים זאת תיהיה העבודה שלהם בחופש הגדול. וככה זה גם גורם לחברים עצלנים באמת להזמין לעצמם כרטיס,כמה זה מעצבן שאתה עובד כמו חמור על פקקים וכרטיסים ואז בא איזה חבר עצלן יום לפני הופעה ומבקש ממך את הכרטיס ספייר. השנה באמת האירגון מצוין,הבדיקה בהתחלה ובכניסה לכפר אומנם טיפה ארוך אבל מאוד הכרחי,והתורים של הבנים לחוד בנות לחוד מאוד נכונים(נחסך מאיתנו המחזה של לראות חבורה של עארסים נדחפים בין ילדות קטנות בנות 13) התור הקטן שלפני הקופות מאוד חכם,די אהבתי את הרעיון,וככה גם אין לחץ על הקופות ואין דחיפות. הנקודות תורפה היחידה שלהם הייתה התורים לאוטובוסים. כל כך הרבה בלגאן ודחיפות,בנס לא היה שם אסון. ולמה לעזאזל כל כך מעט אבטחה? ולמה לאף אחד מהמאבטחים לא איכפת שבאים אנשים מהצד ועוקפים כמעט תור שלם? די מעצבן לחכות 20 דקות ו3 אוטובוסים ואז בא מישהו נדחף לפניך מחכה 3 דקות ואפילו לא אוטובוס אחד. דווקא התורים בהסעות שמוציאות מהכפר היו הרבה יותר נורמלים למרות שגם שם אותן סכנות המחצות. מה הבעיה להביא כמה ברזלים כמו שיש בבדיקות הביטחוניות ולעשות תור נורמלי שלא יגרום לסכנת נפשות? אז על האירגון יש להם עוד טיפה לעבוד. אבל לצערי דווקא על הבשר של הפסטיבל,האמנים,יש להם עוד הרבה עבודה...
 
השאלה היא למה ציפית...

אני חושב שציפית למשהו לגמרי אחר. משהו יותר בדמות הופעה חשמלית רווית להיטים כמו שעברי עושה בדרך כלל. אני מניח שאם זה מה שהיה לא היית יוצאת מאוכזבת. אני אישית חושב שההופעה הזאת הייתה ממש במקום. כמה אפשר הופעות חשמליות של עברי בפסטיבלים כאלה? ובמילא כולן נשמעות כמעט אותו דבר. השינוי הזה היה מבורך,הוא די הציל את השבוע הראשון שכפי שאת יודעת היה די צולע. האמת שיחסית להופעה אקוסטית דווקא היו די הרבה אנרגיות,חלק מהביצועים היו די רועשים על גבול המקפיצים(מצאתי את עצמי קופץ לא פעם ולא פעמיים) תחשבי שבהופעות פסנתר של עברי אין צ'אנס לקפוץ כי הכל כל כך שקט שם. הפאק היחיד בהופעה הזאת הוא שהיא הייתה צריכה להתחיל ב5-6, מה הקטע לעשות הופעת זריחה ב4 כשהשמש מתחילה לעלות ב6-7? 90% מההופעה הייתה בחושך מוחלט ורק בסופה היה טיפה אור בשמיים(אבל על שמש אין בכלל על מה לדבר)
 

bleeding guitar

New member
תגיד לי משהו ../images/Emo168.gif

למה לעזאזל ביגרת את הלהקה שלי ככה ב- 10 שנים בלי להניד עפעף? כל חברי להקת משינה הם בני 40 + יובל הגיע לאחרונה ל- 44, אומנם הם מתקרבים ל- 50 אבל יש להם זמן. חוץ מזה צריך להבין שאין מה לעשות בכל הופעה שלא תלך תמיד תחשוב וואלה לא עשו את השיר הזה ולא עשו את השיר הזה. מרפטואר עשיר של שירים שיש להם, תמיד יהיה איזה שיר שניים שמישהו יצא מההופעה ויגיד FUCK איך הם לא עשו אותו. אני אישית ממזמן לא הייתי בהופעת להיטים (מה לעשות שהם מתעקשים להמשיך עם ההופעות אנפלאגד) ואין לי ספק שאם הייתי באה להופעה הייתי נהנית נורא, אבל מה לעשות ניצנים למודת ניסיון משנים קודמות החלטתי הפעם לא להגיע. לגבי בעז בנאי - זה דווקא אירוח שעניין אותי. לא יודעת איך אתה ראית אבל אני מעולם לא מצאתי דימיון בין בעז ליובל אבל שיהיה. מסקרן האמת לראות את שניהם על הבמה, משערת שצפוי לבעז עתיד טוב במוזיקה הוא רק צריך לדעת להופיע קצת יותר... (לדעתי האישית)
 
סליחה על הטעות עם הגיל...

משום מה הייתי בטוח שכבר כולם על קו ה50. בכל מקרה לא ציפיתי לכל מיני נדירים לא צריך להגזים. אבל ציפיתי שסוף סוף תיהיה תזוזה קלה בפלייליסט,כמו שאמרתי אחרי כמה הופעות להיטים כבר למדתי בעל פה מה יבוא בהתחלה ומה יבוא לפני ההדרן ומה יבוא בהדרן. כנראה שמשינה בונה על זה שבכל הופעה יהיו אנשים אחרים ואף אחד לא ישים לב שהם חוזרים על אותו פלייליסט בדיוק שוב ושוב. כי בכל זאת ניצנים ולדעתי בניצנים צריך להשקיע קצת יותר,ההופעה למשל ב2005 הייתה הרבה יותר טובה והיו בה הרבה מהשירים שהזכרתי שלא עשו(כמו אנה,עתיד מתוק,שלח לי מלאך,ספסל,המכונה וכו...) אגב ב2005 גם היו 5-6 שירים מהדיסק האחרון(רומנטיקה עתידנית) ובסך הכל 29 שירים,עכשיו תביני למה אני מאוכזב מסתם עוד הופעה של 20 שירים פלוס מינוס... והתכוונתי שבועז דומה ליובל בפנים...אם את לא רואה דימיון ולא הקל ביותר אז זה מוזר...
 
אל תשכחי באיזה קהל מדובר...

רוב הקהל של ניצנים זה ילדים בני 12-17 שהידע המוסיקלי שלהם לא נרחב בלשון המעטה. ואמני שוליים כמו שלומי שבן מבחינתם זה "ההוא ששר את אריק" ובמיוחד ביום בו יש את שייגעצ,הראל סקעת מירי מסיקה ומוניקה סקס. וגם אני מודה ומתוודה שלא הכרתי את השיר למרות שאני מכיר יותר מחצי מהשירים של שלומי...
 

IkMfNiY

New member
עלק שלומי שבן הוא אמן שוליים ../images/Emo42.gif../images/Emo205.gif

שלומי שבן הוא ממש לא אמן שוליים. זה פשוט כמו שאנשים לא מכירים את הפוך ב
של מוניקה. זה הכל. יעל
 
אמן שוליים זאת לא קללה...

ודווקא בארצנו הקטנטונת אני חושב שזה סוג של מחמאה להיות אמן שוליים. מהאלה שלא עושים פרסומות לפלאפונים ולביסלי,ולא מופיעים בכל חצי פסטיבל שקם פה(ולא חסרים כאלה) ולא מושמעים יום ולילה בגלגל"ץ. אז נכון ששלומי הוא לא בדיוק אסף ארליך וגבע אלון,אבל הוא גם לא סינרגיה או אביב גפן. הוא איפשהו באמצע אבל יותר נוטה לשוליים. והדוגמא שנתת טובה אבל לא בהכרח מדויקת. כי שירים של שלומי חוץ מאריק,כולם אומרים והשיר החדש כמה כבר מכירים שירים שלו? מעט מאוד. אבל למוניקה יש הרבה שירים מוכרים גם לא מאלה שרצים בגלגל"ץ כמו סאן חוזה,בעיר הזאת,180,מתחפר באלנבי,כל החברה ואפילו הר של בייגעלך. את לא תמצאי אנשים מזמזים ברחוב את מחר בעזרת ה' או שרמוטה פוריטנית,את השירים שהזכרתי של מוניקה יש סיכוי טוב... בכל מקרה אני מת על שלומי שבן. לדעתי הוא אחד האמנים המוכשרים והנעימים לשמיעה בארץ. ומה שהוא מסוגל לעשות על פסנתר מעטים האמנים בארץ שמסוגלים.
 

IkMfNiY

New member
אמממ ../images/Emo42.gif../images/Emo205.gif

שלומי שבן הוא לא אמן שוליים. אמן שוליים זה לא רק אמן שעושה פרסומות לפלאפונים וביסלי, אלא גם אמן שמקבל חשיפה תקשורתית רחבה ושהאלבומים שלו נמכרים טובים [והאלבום הראשון של שלומי נמכר מעולה, אין לי מושג מה קורה עם השני]. אתה צודק, למוניקה יש יותר שירים מוכרים, זו לא דוגמה טובה. יעל
 
אמן שוליים זאת הגדרה מאוד רחבה...

שנוגעת בהרבה אספקטים ולא רק כמה הדיסק נמכר וכמה להיטים יצאו בגלגל"ץ וכמה חשיפה תקשורתית הוא מקבל. גם דברים כמו סדר גודל של קהל,כמה קהל הוא מביא להופעות,כמה הוא מופיע,באילו מקומות. שלומי שבן כמו שאמרתי הוא על הגבול מבחינתי אבל יותר קרוב לשוליים. חשיפה תקשורתית? כמה הוא כבר מקבל? מעט מאוד,פעם ב...כשיוצא איזה דיסק או סינגל חדש,אבל מהר מאוד נשכח. אני אישית לא רואה שיש יותר מדי כתבות עליו,או ראיונות וכו... אלבומים נמכרים? האלבום הראשון נמכר סבבה כי הוא היה משהו מאוד פורץ דרך ומרענן במוסיקה,אריק וכולם אומרים היו להיטים שלא נשמעו כמותם עד לאותו דיסק,אז אנשים הלכו לקנות ולראות במי מדובר,אבל המכירות של הדיסק החדש בינתיים ככה ככה,הוא לא נמכר כמו לחמניות טריות,אבל עוד מוקדם לדעת,בינתיים שלומי הוציא להיט ראשון לגלגל"ץ ואם יוציא עוד אחד או שניים הדיסק בהחלט ימכר יפה. וזה לא רק הקטע של מוכר או לא מוכר. אבי ביטר למשל,כמה כבר שירים מוכרים יש לו? כמה חשיפה תקשורתית הוא מקבל?(חוץ מאשר הוא מטריד מינית) אבל הבחור ממלא אולמות במאות אנשים והדיסקים שלו נמכרים כמו מים,קשה להגיד עליו שהוא אמן שוליים. ודבר דומה את יכולה גם להגיד על הרבה זמרים אחרים ולהקות אחרות. שלומי עדיין לא בשלב בקריירה שהוא מפוצץ מועדונים,הייתי בהופעה שלו בצוללת הצהובה והיו שם בערך 100 איש ואני עוד לארג'. הוא לא מופיע יותר מדי,וגם כשהוא מופיע זה בדרך כלל במועדונים קטנים. ואל תשכחי שהבן אדם די נעלם לאיזה 4 שנים מ2003 עד 2007. אחרי תקופת פסטיבלי הפסנתר עם פורטיס וערן צור שבן די נעלם מהנוף. אני אישית בכלל לא זוכר הופעות שלו בירושלים בשנים האלה. פה ושם הופיע בפסטיבל הפסנתר או משהו אבל חוץ מזה? כמעט כלום... יכול להיות שהשנה הקרובה תיהיה הפריצה הגדולה שלו עם הדיסק החדש והמופע החדש שהוא מתכנן... אבל בינתיים מבחינתי לפחות הוא על הגבול של אמן שוליים. יכול להיות שההגדות שלנו לאמני שוליים שונות...
 

IkMfNiY

New member
כמה דברים ../images/Emo42.gif../images/Emo205.gif

א. שלומי לא היה פעיל מבחינת הוצאת שירים חדשים וכאלו דברים בשנים האחרונות, אבל הוא כן הופיע המון. ב. ההופעות שלו תמיד מלאות. במרתף 10 כל פעם שהוא מופיע, יודעים שישר יהיה סולד אאוט ובפסטיבל הפסנתר כשהוא הופיע באולם הכי גדול בסוזן דלל, האולם היה מלא עד אפס מקום. ג. שלומי שבן כשם הוא שם מוכר. גם אנשים שלא מכירים הרבה שירים שלו חוץ מאריק, סביר להניח שמכירים את השם שלו. יעל
 
למעלה