../images/Emo39.gif../images/Emo141.gif...ואני חושבת ש...
מותר הרבה, אבל לא הכל. כי אם כבר מדברים על זה שאין אמת אחת, אז אדם צריך ללכת על פי האמת האישית שלו. ואני רוצה להאמין שהנגיעה בהתאבדות הוא תיאורטית בלבד. ולא בגלל הכשלון בבחינה, שגם הוא דבר לגיטימי בעיניי, אלא מפני שעל החיים עצמם אין דיון, זה לא דבר שעומד לבחירה. בקשר לדת, אפשר להיות לא מוסרי כיהודי ואפשר להיות כזה גם כנוצרי. ואפשר להיות אדם מוסרי חילוני. בקשר למוסר - הרמב"ם אומר שיעודו הנעלה ביותר של האדם הוא השלמות השכלית. אבל לפני כן עליו להיות אדם מוסרי, משום שאדם שאינו מוסרי אינו יכול להיות חכם. ובקשר לקשיים - קושי מעיד על כך שמשהו בדרך שאנחנו עושים את הדברים לא מתאים לנו, או שיש בעיה בגישה שלנו, בהסתכלות על המציאות. קושי זה תמרור "עצור ותחשוב", ואח"כ - "תעשה". אולי משהו שאנחנו עושים הוא לא בכיוון נכון. או אולי אנחנו מכניסים לעצמנו איזה גול עצמי. כי בבאמת, היקום רוצה שיהיה לנו טוב, קל ונהדר, כי המצב הטבעי שלנו הוא שפע ולא חסך. אבל מה, יש כאלה שלומדים יותר טוב מתוך הרס, מאשר לומדים מתוך בניה. ויש מקרים שעד שהכאב לא חונק אותנו, אנחנו לא חושבים שזה קשה לנו ככה או כואב. זה נורא להגיד את זה, אבל הקשיים הם הבחירה שלנו. לפעמים מתוך מודעות, ולפעמים מתוך חוסר מודעות. אבל כל פגיעה למשל ממישהו אחר, משקפת את זה שאנחנו פוגעים במשהו בעצמנו, באני הפנימי שלנו. וזו דרכו של היקום לשקף לנו את עצמנו. ביום שאני אפסיק להיפגע מאנשים, ולא בגלל שאני עושה את עצמי שלא כואב לי. אלא באמת כשהם לא יפגעו בי, זה יהיה הסימן שאני מתייחסת לעצמי הפנימי והחיצוני בהערכה, בהבנה, באהבה ובכבוד. ולפני שנותנים לאחר, אנחנו צריכים לוודא שיש לנו משהו טוב לתת לו. שיש לנו לתת לו את מה שחסר לו, את מה שהוא צריך באמת. ולפני שאנחנו רוצים לתת לאחר, אנחנו צריכים לרצות לתת לעצמנו. והרבה פעמים הרבה יותר קשה לנו לתת לעצמנו מאשר לתת לאחרים. ואולי כל אחד - עם "התיקון" או יישור הקו שלו.