אני אסביר בשתי מילים חביבי:
מעריץ של הח'ברה האלה הייתי בילדותי. עם השנים חברתי ללהקות אלה וכיום אני מכיר אישית כל חבר בלהקות אלה. הקטע היה שהייתי בבתים שלהם, הכרתי את המשפחות והידע שלי לגבי הלהקות האלה הוא יחודי ויחיד עלי-אדמות. כאן בא נושא המגולומניה. חוצמיזה, הידע שלי על קטרי "רכבת-ישראל" למשל, הוא הרבה יותר מהידע עליהם שקיים ברכבת עצמה. אני מכיר את קורות חייו של כל קטר ברכבת מיום שיוצר ועד יום מותו. רוצה למשל דוגמא לגבי קטר מס' 70414 המפורסם ???? בבקשה עיוני: קטר זה קיבל את מספרו ב- LMS בשלהי שנת 1940 והושאל ל- GWR. הוחזר למחלקת המלחמה (WD) בשנת 1941. נשלח לפרס והוכנס לשרות ברכבת הפרסית בחודש נובמבר 1942 בקבלו את המס' 41.137. הופעל בפרס בשנים 1942 - 1944. מוספר מחדש בחודש פברואר 1943 כ- MEF 9350. הועבר לכוחות המזרח התיכון במצרים (MEF) בחודש ינואר 1944. הועבר לכוחות הצבא הבריטי בארץ-ישראל (AP) בחודש פברואר 1944. הועבר לרכבת המנדאט (PR) בחודש אפריל 1944. בחודש נובמבר 1944 מוספר מחדש על-ידי מחלקת המלחמה (WD) במס' 70414. בתחילת שנת 1946 השתייך הקטר למוסך הקטרים בלוד. הוכנס למצאי קטרי "רכבת-ישראל" (IR) בחודש מאי 1948. מופיע כקטר פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה התקנית בידי "רכבת-ישראל" בשנת 1951/2 (אסמכתא: דין וחשבון מינהלי מאת המנהל הכללי של רכבת ישראל לשנים 1948/49 – 1951/52, חיפה, טבת תשי"ג (ינואר 1953), עמ' 73, אר"י). מופיע כקטר בשימוש בשנת 1952/53(אסמכתא: דו"ח "רכבת-ישראל" תחת משרד התחבורה 1952/53). קטר מס' 70414 נרשם כקטר בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1954 ומיום 31.03.1955. מופיע כקטר בשירות ברשימת קטרים של מסילת תקן בשירות שנעשתה לצרכי הצבא מיום 31.03.1955. (אסמכתא: תיק: 694/60/24, משרד הביטחון, ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון). קטר מס' 70414 מופיע כמוצב במוסכי הרכבת בלוד ביום 18.12.1955 וכקטר שלא בוצע בו בדק כללי מזה זמן רב ולפיכך השימוש בו יתבצע עד שלא יהיה עוד צורך בו. (אסמכתא: פרוטוקול ישיבת הנהלה מס' 86 מיום 18.12.1955, תיק: פ/ 47, אר"י). צילום של קטר מס' 70414 מושבת בסדנאות הרכבת בקישון מופיע ב-"במחנה", גיליון מס' 47 (1962) ä כ"ג בתמוז תשמ"ו ä 30.07.1986, עמ' 26. קטר מס' 70414 הינו המפורסם ביותר בתולדות "רכבת-ישראל" (IR) ! הונצח בשירו של אריה (אריק) לביא בתקליטון "7 שראה אור בשנת 1958 ("שיר הקטר") וכן בסרטון וידאו באורך 12 דקות שהופק על-ידי שירות הסרטים הישראלי - ירושלים בשנת 1958.