'קארמה' או 'גורל'../images/Emo35.gif../images/Emo103.gif
אנשים רבים מבלבלים בין המושג קארמה לגורל. האמונה בגורל היא האמונה, שבעצם, אין לנו שום שליטה על חיינו. כי מה שלא נעשה, ישנו 'גורל' קבוע מראש והוא 'מוכתב מלמעלה'. תפישה כזאת, הופכת את האדם לפאטליסט. כי באמת אין שום אפשרות לשנות את הנתיב. ישנה המתנה, ש'דברים' יקרו. ועל כן ישנן גם פניות למגידי עתידות למיניהם, שיכינו את האדם מראש, לקראת 'גורלו' (מה שהופך לעתים קרובות לנבואה שמגשימה את עצמה) כאסטרולוגית הוליסטית, אני רוצה להדגיש, שהמושג 'קארמה' שונה במשמעותו. קארמה איננה גורל. קארמה היא נתיב הבחירה של הנשמה, על מנת להתפתח. אפשר לכנות זאת 'מסלול הלימודים שהנשמה בחרה בחיים הללו'. כאשר בעצם, 'הכל צפוי והרשות נתונה'. כלומר, ישנו נתיב מרכזי. אך יש לנו תמיד את הבחירה, איך לעבור את הנתיב, אם לקצר או להאריך את הדרך והיכן להתעכב... הגדיל לעשות הקורס בנסים, שאומר: "זהו ´קורס בנסים´ זהו קורס נדרש. רק המועד שבו תלמד אותו תלוי ברצונך.רצון חפשי, אין פירושו שאתה יכול לקבוע את תוכנית-הלימודים. פירושו הוא רק, שבידך לבחור מה אתה רוצה ללמוד בזמן נתון...." הקארמה היא בהווה. היא ב"כאן ועכשיו". לכן היא גם נוצרת ונפתרת ב"כאן ועכשיו". זה קורה עשרות פעמים ביום כאשר יש לאדם מחשבה והוא עונה עליה במחשבתו. ו'רואה תוצאה'. "הנך מה שאתה חושב והופך להיות מה שחשבת" אמר גוטאמה בודהה ("הנאור") כלומר, המחשבה יוצרת את 'עתידנו' ומי שמאמין בגורל, חייו יהיו נשלטים בידי 'גורמים חיצוניים'. "חיי אדם עומדים או נופלים על תפישתו ושימושו ב'כאן ועכשיו' שלו". אמר מרטין שולמן, אסטרולוג קארמתי. ההווה, הוא כל אשר ישנו. אם אין ביכולתו של אדם להשתמש ב"כאן ועכשיו" שלו, הוא ינסה להשתמש ב"כאן ועכשיו" של זולתו. כך הוא חי למעשה, מחוץ לעצמו ומביא אושר לאחרים, אך לעולם אינו מדגים אושר מוחלט בתוך עצמו. בהשפעה, הוא הופך בעצמו לחוק הסיבה והתוצאה . הוא השחקן והקהל. הבורא והצופה על האורות, הצבעים והסידור. הוא, הוא למעשה ה"כאן ועכשיו". מפני שב"מציאות" הוא זה כל מה שמתרחש. על מנת להבין זאת, עליו לדעת חוק אוניברסלי בסיסי אחד. או שהוא לומד את הטבע של האנרגיות הפלנטריות ופועל באמצעותם. על פי ה"כאן ועכשיו", או שהוא מופעל על ידן והופך להיות כל דבר מלבד "השחקן המרכזי בחייו".
קיימות רק שתי שיטות חשיבה וכל הזמן אנו מדגימים את אמונתנו ששיטה אחת או אחרת היא הנכונה. מן ההדגמה שלנו, לומדים האחרים וגם אנו. השאלה איננה אם נלמד, שהרי בעניין הזה אין ברירה.
סדנת עבודה עם ה'קורס בניסים'