שאלות לקלינאית תקשורת

דיבור

שלום, הדרך הטובה ביותר לעקוב אחר ההתקדמות שלו היא לנהל יומן. רשמי במשך היום את ההפקות שאת שומעת. במהלך שלושת החודשים הבאים נסי לעשות זאת כל יום או מספר פעמים בשבוע. אפשר להחליט על זמן מסוים ביום בו את עושה זאת (למשל, אחה"צ). באופן כזה תוכלי לראות אם יש התקדמות (להשוות לאחר 3 ח'). יכול להיות שהוא מתפתח בקצב שלו ואין קושי. אם עוד 3 ח' לא תראי שינוי כדאי לחשוב שוב. אסנת סגל קלינאית
 

איט ליה

New member
עדיין לא אומרת שום מילה....

בתי בת שנה וחודשיים ועדיין לא מדברת. ועכשו קצת רקע.. היא ילדה מאוד מפותחת מוטורית עדינה וגסה, הולכת לבד מגיל 10 חודשים, מחקה קולות של הרבה חיות, "מנהלת שיחות" עם עצמה ועם המשחקים שלה, מחקה תנועות, יודעת להראות את איברי הגוף (כמו עיניים, שיניים, אף,פה ו בטן ,יד כו') באמת מבינה ה כ ל ובשתי שפות.. אנחנו חיים באיטליה, אני היחידה שמדברת איתה בעיברית, בעלי, משפחתו והסביבה באיטלקית. זה מדהים לראות איך היא מבינה הכל בשתי שפות אבל מילים של ממש היא לא אומרת, היא נותנת להבין מה היא רוצה בדיוק אבל מילים עדיין אין מלבד אבא ואור (שגם אור היא אומרת או או) איך אוכל לעודד אותה למילים.. אני מדברת המון, שרה המון, חוזרת על מילים, מציגה בפניה כל דבר בשמו (אין אצלי דבר כזה שנקרא "זה ") מה עוד אפשר?? או פשוט להמתין ?? תודה לך..
 
איט ליה

אין צורך לדאג. לפעמים ילדים החשופים לשתי שפות מתעכבים קצת בהופעת שפה מדוברת. את פועלת נכון. חכי קצת. אסנת סגל קלינאית
 

talgali1111111

New member
שאלה לקלינאית תקשורת

הי, בתי בת שנתיים ו 10 חודשים. מפותחת מאד מבחינה ורבלית. יש לה צ' ו ס' (לא משהו חזק מאוד, אלא עדין יחסית). שמתי לה שכשהיא הוגה את האותיות הללו היא מביאה את הלשון בין השיניים התחתונות והעליונות. (כרגע זה מאוד חמוד כי היא קטנה, אבל נראה שכשגדלים זה כבר לא חמוד כל כך...) הם זה אמור להיעלם לבד או שצריך לעבוד איתה בדרך כלשהי על העיניין? תודה
 
התערבות קלינאית תקשורת

שלום, השאלה כמובן מה היא עושה במקום ההגאים האלה? בכל אופן בגיל שאת מציינת בהחלט אפשר לפנות לקלינאית להתייעצות. היא תחליט אם כדאי להשאר במעקב או להתחיל טיפול. ניתן לפנות לקלינאית דרך קופת חולים, התפתחות הילד, טיפת חלב. מדובר בהתערבות נעימה, והצלילים החסרים נלמדים דרך משחק. אסנת סגל קלינאית
 
למעלה