תשובות שלא קיבלתי בבית ספר

mochama deaf

New member
עכשיו הבנתי את כוונתך, לא האותיות

העיצורים.ב ניגוד לדעתך, האקדמיה, לאו דווקא האדמיה ללשון העברית שונה מאוד מלימודי בית הספר (שמתרכזים יותר בדקדוק ימי הביניים ופחות באסכולות החדשות בבלשנות עברית). רוב הבלשנים מסכימים שהיה גם שורש דו עיצורי, שהתבדל סמנטית ע"י הוספת עיצור. למשל דר"ס דר"ך. דר"ס במקורו דרך, ודר"ך במקורו פסע ולאו דווקא משמעות שלילית. אמנם זו השערה מעניינית ואין לבטל אותה, ואכן יש בלשנים שמציעים הצעות כאלו למשל לגבי חיות האות ר' (עכבר, נמר ועוד כמה ששכחתי), אבל אין לראות בזה עקביות, אלא מעין עוד שימוש צורני של גזירה. וצורני גזירה אינם עקביים, כמן נ' למשל לבעלי מקצוע. מצטער אם אמרותיי כלליות מדי, אם תבקש הסבר, אני ארחיב.
 
../images/Emo168.gifואולי לא צריך שורשים ../images/Emo35.gif../images/Emo70.gif

לא של ארבעה עיצורים ולא של שלושה ולא של שניים. אם ההיגד המניח משמעות כבר בעיצור הבודד, שריר וקיים. הרי שכל בניית השורש היא לתכלית הידוק המשמעות כמו בקבוצות איחוד וחיתוך. תוספת התנועות ממשיכה את תהליך צמצום מרחב המשמעות והידוקה. כמו שקורה למשל בקידוד המשמעות הגנומית ביצירת חומצות אמינו ע"י צירופים שונים בין אותם ארבעה בסיסים.
 

mochama deaf

New member
אם לא היה צריך, לא היו נוצרים

אולי כיום אין צורך, אבל באותה תקופה ראו צורך להבדיל בין המשמעויות. הדרך בעברית ובשפות השמיות הוא השורש והמשקל, כמו שבשפות אחרות זה ההלחם. כמובן שלא ניתן לראות שפה שהמערכת שלה היא עיצורים בודדים בלבד. הסינית אולי כזו בחלק מהמקרים, אבל גם אצלם יש תנועוץ, ויש הבדלי משמעות בטון המילה.
 
למעלה