../images/Emo140.gifכייף של שאלות. תודה.
מתאמן מגיע מיוזמתו כאשר משהו בחיים לא מתאים לציפיות שלו מעצמו. האימון נוגע בשני תחומים ב
being - משמע בהוויה שלנו (כעסים, משבר, חוסר ביטחון, ביקורת עצמית) ובתחום העשיה- ב
doing כמו למשל הרצון לפתוח קריירה חדשה, לשמר זוגיות, לנהל אורח חיים בריא, לפתוח עסק. במהלך מפגשי האימון אני נוהגת לשלב קלפים, משימות שבועיות, תרגילים, קטעי קריאה מאוד ממוקדים, כתיבה, משחק תפקידים וכמובן שיחות שהמבנה שלהן ואופיין שונה משיחה ייעוצית או טיפולית. לאימון אישי יש מספר מודלים אני למדתי מודל מסויים. ואני עובדת סביבו. אינני דבקה בו ואינני סוגדת לו. אני דוגלת בשיטה של "חנוך לילד על פי דרכו" לכל אדם יש את האישיות שלו ומה שמתאים לאחד אינו מתאים לאחר. יש מתאמנים שלא אוהבים את המטלות הכתובות ומתמודדים רק עם קטעי קריאה ספציפיים.
אין צריך ואין חייב -
יש רוצה! יעודו של האימון לצמצם את הפער בין מצוי לרצוי. ולא ניתן לצפות מתי תתרחש פריצת דרך משמעותית שתנתב אותו לכיוון המיוחל. את
המטרה האימונית מביא המתאמן. אם הוא מתקשה לנסח אותה, אנו מנסחים יחד. חייבת להיות מטרה שכזו כדי להיות ממוקדי תוצאות. כמה דברים הכרחיים בתהליך אימון ולא משנה מהי המטרה: חייבת להיות עבודה על
ערכים- לזכך את ערכיו של המתאמן כי זה בסיס להכל. לבחון
פרדיגמות תוקעות (שדונים) ולהופכן למקדמות. לצייד את המתאמן ב
תרמיל לדרך התנהלות חדשה. (אגב. * אם יצא לך לבקר בפינתי השבועית: "יוצאים מאזור הנוחות" בפורם עושים שוק, הרי שנגעתי בכל אחד מהנושאים האלו, כל נושא לחוד) כולנו אורזים תרמיל לפני יציאה לדרך למסע.......ואנו קוראים לזה "מה בתרמיל? " מה אתה
מוציא מהתלמיל (עכשיו שאתה יוצא לדרך חדשה) מה אתה
משאיר בתרמיל (באת איתו ואתה זקוק לו, נהנה ממנו ולא מוותר עליו......) ומה אתה
מוסיף(מה שלא היה לך וקיבלת, ניכסת, רחשת, סיגלת לעצמך באימון ויוצא איתו מכאן) זה תרגיל נפלא........
לגבי פרידה
המתאמן מרגיש לבדו אם הוא זקוק להמשך אימון תמיד לקראת הסוף מתעורר חשש - "מה יקרה כאשר לא אבוא עוד"? האם אתמיד בהתנהלות החדשה? האם אחזור לאזור הנוחות? האם אשמר את שרכשתי? במקרים כאלו יוצרים מפגשים חד פעמיים וממשיכים לבד. ולשאלך:
זה ייחודו של האימון הוא קצר וממוקד תוצאות. ואינו אורך כטיפול התנהגותי על סוגיו השונים.
תודה.