murmur

New member
למה לא מד"ב?

אכן טריק זול, לשכתוב. אני לא רואה סיבה להסביר, חלק מרעיון הסיפור (זה יכול להשמע כתירוץ לא לשכתב, אבל אני לא רואהא ת זה ככזה) ששום דבר לא קורה בעקבות שינוי הסיבוב, הסיבה שהוספתי את הקטע הזה לסיפור המקורי (מפתיע כמה אנשים קראו דווקא את המשוכתב ולא את המקורי) כי נורא הפריע לי שלא התייחסתי למה אמור לקרות, אומנם זאת אלטרנטיבה מזוייפת ומיותרת לחתולין אבל זה הוריד לי אבן מהלב, זה היה או זה או לכתוב סיפור "שקיעה" שבו דבירם כן קורים ואנשים פשו מתים בסוף. לצערי לא הבנתי את החלק האחרון, מז"א "האמת? אני גם חושבת שיחסית לרעיון ולרמת המורכבות שאתה מייחס לו (ולסוף), הוא גם ארוך מדי" אם תוכלי לפשט את זה אני אודה לך
 

Boojie

New member
*לי* זה צרם. מאד, אפילו.

העובדה שאין שום הסבר איך שינוי קיצוני כל כך לא גרם לאף אחד מהאפקטים הצפויים הפריעה לי, ובמיוחד אחרי שהראית שאתה כן מגלה נטייה להסביר דברים בלשון טכנית או מדעית. ולגבי הקטע האחרון, ההסבר פשוט: הסיפור ארוך מדי. יש לך סיפור עם רעיון לא מורכב, עם התרחשויות לא מורכבות, ועם סוף שעובד ברמה מאד פשוטה (יעילה, אבל פשוטה). אם הסיפור אמור לשרת את הסוף שלו, בלי לתת לקורא תחושה של "וזהו? וזה הכל?" (ביחס לסיפור, לא ביחס למציאות המתוארת), לדעתי הוא צריך להיות קצר יותר. אתה בונה המון אפוקליפסה בשביל סוף מאד מינימליסטי, ובאיזשהו מקום זה נהיה מוגזם. אבל יכול להיות שזה קורה כי תיאור ההיסטריה הגואה ואז שוככת לא מספיק הדרגתי. אולי אם הבנייה הייתה הדרגתית יותר, לא הייתה נוצרת התחושה שבסיפור יש המון טקסט מיותר.
 

murmur

New member
מבין

אך לפחות בשכתוב הקרוב, אני לא מתכוון לשנות את הקטע הספציפי הזה. הסיפור אינו משרת את הפאנץ', הפאנץ' כשמו הוא הפאנץ' הסופי ולא תכלית כל הסיפור. אבל עדיין לא הבנתי מה מונע מהסיפור להיות מד"ב (העובדה שחלליות הן לא אלו שהסיטו את כדור הארץ ממסלולו? דבר שאם היה משולב בסיפור הייתי, אישית, נותן לו יחס מינמליסטי כי לא חשוב הסיבה אלא התוצאה)
 

Boojie

New member
העובדה שאתה לא רואה שום צורך

להסביר שום דבר. מה שהסיט את כדור הארץ ממסלולו לא כל כך חשוב כמו לפחות איזשהו הסבר לעובדה התמוהה מאד שההסטה הזאת לא גרמה לשום תופעה חריגה משלל התופעות שהיו קורות במקרה כזה. מרגע שאתה בוחר להתעלם מזה, תוך שאתה ממשיך להגדיר לקורא את הסיפור "מדע בדיוני", אתה מזייף. לא חייבים להסביר בסיפור מדע בדיוני כל דבר, אבל כן חייבים להסביר התרחשויות מרכזיות שהניבו תוצאות תמוהות ולא עקביות. אחרת הפכת את זה לפנטזיה. כאילו שהיית כותב סיפור שבמהלכו מישהו מרחף לו באוויר בכוח המחשבה ככה סתם - ולא טורח להכניס ולו שמץ של הסבר למה זה קורה.
 

Boojie

New member
שוב?

כי לא בנית את זה כפנטזיה. התחלת לתת שם הסברים (דרך הטלוויזיה, כמדומתני) מה עלול לקרות (קוטביות, אקולוגיה, עניינים), וכולי וכולי, מה שאומר שבנית התייחסות מדעית לתופעה שקורה. ברגע שאתה בונה את זה ככה, מסביר דבר אחד אבל לא מסביר דבר אחר ומהותי יותר, זה נורא צורם.
 

Boojie

New member
קראת פעם פנטזיה אורבנית?

נדמה לך שבפנטזיה משאירים הכל פתוח ומקווים שהקורא לא ישים לב? תבדוק שוב...
 

murmur

New member
אלים אמריקאים נחשב?

אני לא מקווה שהקורא לא ישים לב, אני פשוט לא רואה טעם בלכתוב (או למעשה להמציא) מה קרה, אבל אני אשקול לשכתב את הקטע הזה, בצורה קצת שונה.
 
המממממ...

לפי דעתי זה נורא חביב, יכול להיות יותר טוב אבל בכל זאת... אבל דבר אחד נראה לי טיפה מוזר: אם התכנית דת היא יהודית אז למה שהיא תמליץ ללכת למסגד או כנסייה?! וזה כנ"ל לגבי אם התכנית היא נוצרית או מוסלמית...
 

cwen

New member
אתה בטוח?

חשבתי שרק המשפט האחרון הוא החתימה. למה אנשים לא שמים איזה דיוויידר בין ההודעה לחתימה? כמו שאני וגם כמה אנשים טובים עושים. יש באמת איזו מלה עברית ל "דיוויידר"? מבדיל? מפריד?
 

קייצית

New member
מצטרפת לחוצפנים לנקודת מבט משלי

היי לך מרמר. אהבתי את הסיפור בזמנו אבל לא העזתי אז לכתוב ביקורת. אני אנסה עכשיו. יש סתירה מאוד גדולה בין הארועים הקוסמיים לבין העיסוק האובססיבים משהו באוכל, הסתירה עובדת ולא עובדת. זה עובד במישור ההומור, אבל כדי שיעבוד יותר טוב לדעתי הארועים באמת צריכים להיות יותר דרמטיים. האנשים בוכים למה הם בוכים ? הרי לא קופצים מהגג רק בגלל שתאורטית אולי זה סוף העולם, חוץ ממקרים קיצוניים של הפרעות נפשיות וקלטיות. התאבדויות המוניות וספונטאניות קורות רק שממש אבל ממש הפורענות מאיימת להרוג אותנו, אין תאורים או רמיזות לארועים כאלה בסיפור (נראה לי שבוג'י וגם גוש העירו על כך). בנוסף עושה רושם שהמספר מדבר אל קהל מסויים מאוד, "...הפרעתם לי בגסות". לדעתי זה מיותר, אלא אם כן אתה מתכוון לחשוף את הסיטואציה של המספר והקהל ולמה זה קורה. למה זה חשוב שהוא מוסלמי ? יש חשיבות לאיפורמציה הזו ? אם כן למה ? וזהו אני חושבת.
 

Boojie

New member
בעניין האוכל,

יש פה דווקא נסיון יפה (לא יודעת אם מכוון, אבל נראה שלכיוון הזה הוא עובד) להציג את הדברים הקטנים של השיגרה, אלה שבכל זאת נמשכים גם בזמן קטסטרופות קטקליזמיות, אלה שהם מה שבסופו של דבר גורם לאנשים למשוך בכתפיהם, להחליף את השם בין מזרח ומערב ולהמשיך לחיות. הדברים הקטנים שבחיי היומיום שנותנים לחיים שלנו המשכיות ויציבות גם בעת אירועים משני עולם - לאכול בכל זאת צריך, לא? מי שעשתה בזה שימוש יפה, דווקא, הייתה עירית לינור ב"שירת הסירנה". היא בנתה שם הצגה יפה מאד של המציאות הלא נורמלית של המלחמה דרך, בין השאר, הארוחות שאוכלים הגיבורים (אחד הסימנים ליציאה מהמצב הלא נורמלי של מלחמת המפרץ זה כשהגיבורה ורעיה לעבודה יוצאים שוב לאכול צהריים בחוץ, וכשמקומות הבילוי נפתחים שוב). אז החלק הזה הוא דווקא טוב, רק צריך לוודא שהוא ישתלב טוב בשאר הסיפור.
 

murmur

New member
כן , בדיוק, מה שהיא אמרה במיוחד

הקטע של הקטסטרופות קטקליזמיות
 

קייצית

New member
כן אני גם אוהבת את האוכל|פי בסיפור

לזה התכוונתי, רק לדעתי הוא היה יותר טוב עם הקטסטרופה היתה יותר ברורה (אפרופו הערות הקודמות שלך) כלומר הניגוד יותר בולט במיוחד בסיפור קצר.
 

murmur

New member
חוצפנים כולכם ../images/Emo3.gif

איך אתם מהעזים להעיר לי אעל סיפור שעבדתי עליו כה קשה
האובססביות באוכל, זה פשוט נראה תלוש כי אנשים בדג"כ לא כותבים על אוכל, אולי כדאי שנאי אוסיף קטע על שירותים
אנשים בוכים ומתאבדים בגלל הפאניקה, זה לא משתלב טוב כי אין עדיין את כל התופים, זה בעבודה. הפרעתם לי בגסות, ישוכתב על פי עצתה של cwen (כמדומני) , זאת פניה לקורא, שכנרהאלא משתלבת טוב. היותו של המספר מוסלמי נאמרת בהערה כמעט שולית, אך יש לה חשיבות, אני רואה את הסיפור כמחולק ל3 היום הראשון כאין אקספוזיציה, היו השני כהיום בו הכל מתבלגן (כולל שעות לא מדוייקות) והיום השלישי בו הכל חוזר למצבו הרגיל.
 
למעלה